Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 08:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hej,

Pladespiller:

Nottingham Analogue Spacedeck m. Spacearm (gl. model). Spacedecken er købt brugt og jeg har ikke før set den med træ-finer på plinten. Jeg aner ikke om den er født sådan eller om den er blevet om-betrukket med ny finer.


Der er lige kommet ny pickup på. Før sad der en Benz Micro Ace, men den er blevet træt og slidt og skal på pension.
I stedet er der kommet en Dynavector 10x5 på Spacedeck'en. Lydmæssigt er 10x5'eren et noget bedre match end Benz'en. Den har ikke helt de samme detaljer som Benz'en men til gengæld har den drive og sammenhæng og den sporer fremragende. Dejligt dejligt.
Dynavectoren er købt hos http://www.highend-sound.com/, som klart kan anbefales herfra . God pris og super hurtig betjening.

Lige et billede mere - den står godt til min Dishwasher børste


CD afspiller:

Den gamle Arcam cd-spiller er afløst af den famøse Denon DCD-3560. Den driller lidt i perioder så den skal nok snart en tur til cd-doktoren.

Jeg købte den efter at have læst alle de flotte ord fra cm3 og Miju - jeg blev ikke skuffet .



Tuner:

En frygtelig gammel NAD 4220 købt brugt for 500,- for over 10 år siden. Den spiller og modtager glimrende.


Forforstærker:

Croft Vitale (rør m. fin RIAA)


Effektforstærker(e):

Radford STA 25 Series III (en gammel engelsk rørforstærker baseret på EL34) (billede kommer senere)

Radford'en er på bænken igen, jeg renoverer den i etaper, så jeg spiller midlertidigt på en billig (1500,-) Cambridge P500. En glimrende lille forstærker til prisen.


Højtalere:

Linn Keilidh modificeret med nye diskanter og nye (bedre) komponenter i delefilteret. Jeg har nok været heldig for jeg har altså ikke en dyt forstand på delefiltre og højtalere. Lige nu har jeg ikke lyst til at udskifte dem .



Signal kabler:

Feltcher 200 fra Lydbutikken

Højtaler kabler:

DNM Reson fra Lydbutikken.

Alt i alt nok ikke super high end, men jeg tilbringer mange mange timer i selskab med det alligevel og musikken bliver nydt og værdsat...

PS: I får ikke et total-billede da jeg er ved at drive wifi til vanvid med et hjemme-snedkereret skab til kasserne og det er altså ikke lige blevet færdigt endnu.

__________________
Med venlig hilsen

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Lede Kede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud! Især pladesplleren den er der virkelig stil over! Hvad har den kostet dig? Glæder mig til at se et billede af det hele samlet!

Kristian


Til top Vis Lede Kede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lede Kede
 
jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Det hele ser meget lækkert ud! Hvad med cd-afspilleren, hvordan lyder den ift. pladespilleren???
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

nice Zaka,

tror også at det ligger nogle fin plader i reolen



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 994
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se noget gl. rør grej, spacedeck'en står jo rigtig flot med finer og en Dyna 10x5 er ikke sådan at kimse af, havde den på min sidste gramofon som desværre er solgt; men arbejder på sagen en spacedeck er med i mine overvejelser hvis jeg køber brugt, Kan du ikke fortælle lidt om Fletcher kabler det er ikke så tit man støder på dem, sådan lydmæssigt.

__________________
Hilsen Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka,
Den Spacedeck er godt nok flot.
Og så med 10x5 og Vitale...     det er jo lige før jeg føler mig hjemme

Driver du stadig den bedre halvdel til vanvid med 2xmono potmetre, eller har du forbarmet dig?

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Følger jo med i dine musikanskaffelser, og kan ikke blive forbavset over at en musikelsker skruer det sammen på den måde.

Din Nottingham er et meget specielt look – kan næsten ikke vænne mig – men det er meget facinerende, Spacedeck! mere behøv’s ikke – et forbavsende stykke hifi. Sikkert godt at det er lidt af en hemmelighed, en storproduktion kunne måske give lyster til at producere så pengene fosser ind og kvaliteten den anden vej.

Et set-up præget af stor personlighed, og total mangel på snob effekter. En holdning til hifi der godt måtte smitte lidt - nej sgu - smitte godt og grundigt.

Dine loppefund får nyt liv og bliver brugt som det var meningen.

Du kan rolig gå på hifi udstillinger, der hører man sjældent noget der kan matche dette.

MY WAY by Zaka – synes jeg vil være en bedre overskrift, du gør det med samme kvali som salig Sinatra.

.       

 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Nydeligt, nydeligt. Fint anlæg. Nice grammofon.

Mvh

Dr. Lyd.

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Mange tusind tak for de fine ord . Ja jeg havde jo egentlig lavet et indlæg om mit anlæg tidligere, men det gik vistnok tabt pga. admin's lidt for store udrensning . Så i anledning af den nye PU måtte det være tid til et nyt med billeder...

@Lede Kede: Spacedecken kostede mig 8000,- inkl. arm og en Tekni-fi K1 PU. Måske liiiiige i overkanten, men når det gælder en brugt Spacedeck, så er det købers marked...

@jbdk: Denon DCD 3560 er uden tvivl den bedste cd-afspiller jeg har hørt. Det siger nok ikke så meget da jeg mest er fokuseret på vinyl. Den er rigtig god, men jeg ser den ikke som en "konkurrent" til Spacedecken. Det er to forskellige verdener lydmæssigt og de supplerer hinanden fint.

@Kristjan: Ja der er ikke så meget tvivl om at softwaren er det vigtigste her .

@Bent L: Ja 10x5 er en fin lille PU.  Mht. Fletcher signal kablerne så udemærker de sig først og fremmest ved at være homogene og sammenhængende. Det er i al fald det jeg har bemærket på mit udstyr. Jeg skrev lidt skråsikkert at Fletcher 300 skulle være mit næste højtalerkabel, men jeg er ikke så sikker efter at jeg har skiftet tilbage til DNM. Jeg tror egentlig nok at Fletcher 300 er et bedre kabel, men der sker et eller andet med sammenhængen i mit system, som jeg ikke bryder mig om. Måske udstiller det alle unoderne...og dem gider jeg ikke lytte på.

@Vilmann: Der bliver IKKE pillet ved Vitalen. Hvis wifi kan leve med mine unoder så kan hun også leve med Vitalens . Den og Spacedecken er de komponenter der er mindst sansynlighed for at blive udskiftet.

@SES: "Et set-up præget af stor personlighed, og total mangel på snob effekter." - hehe min kære hustru (jeg kan altså ikke få mig selv til at skrive kone - et af de grimmeste ord i det danske sprog) har en anden måde at udtrykke det på: "Ajj hvor det altså grimt...". Heraf kommer mit forsøg på at snedkerere et skab som kan skærme lidt af for hærlighederne. Hun kan trods alt godt lide lyden. Jeg kan godt lide gode gamle ting som har en historie og kan holde. Det skinder nok også lidt igennem i mine valg.


Lidt historisk info:
Vitalen og en Rega Planar 2 m. en K1 PU er/var heltene i mit setup, de har en stor del af æren for at jeg hører så meget musik som jeg gør nu.
Før havde jeg Linn højt. + forforst. + effekt og en Arcam CD. Det spillede jeg på i lang tid men ikke så tit og havde faktisk solgt min vinyl samling (ja jeg skulle skamme mig).
Så kom Sundazed med den første genudgivelse af Dylan i mono og det kunne jeg simpelthen ikke leve foruden (de originale monoer er ikke til at betale).
Frem med en gammel Planar 2 som stod på loftet og ned til Lydbutikken for at få monteret en K1 (kendte den ikke men den var billig og butikken ligger næsten lige om hjørnet). Sundazed sendte Dylan vinylen og jeg var solgt...
Mere ville have mere, så der kom flere vinyler til og jeg begyndte igen at lytte tit og ofte.
Så begyndte jeg at slæbe lånte ting med hjem for at finde noget der var bedre. Effektforstærker/CD/pladespiller/højtalere - jeg havde jo læst at min gamle Linn Majik havde en fin forforst. + riaa. Det gik ikke så godt for jeg kunne ikke høre den store forskel.
Sådan gik der en rum tid, indtil jeg smuttede en tur i Lydbutikken igen og lånte en Vitale - wauw! Så skete der noget.
Vitalen blev købt og derefter har det ikke været så svært at beslutte sig.

Jeg er tæt på at udråbe forforstærkeren til den vigtigste komponent - slut prut! Kan man det?

Det næste skridt bliver nye højtalere. Da jeg var i Lydbutikken for at hente Fletcher 300 kablerne, fik jeg et hurtigt lyt på nogle Carlsson OA-58. Det var sgisme imponerende. Stor lyd.



De koster knap 6000,- for et sæt. Er der nogen herinde der har erfaring?

PS: Jeg har lagt et nyt billede ind af Spacedecken og så glemte jeg sørme min tuner. Den er kommet med nu.



__________________
Med venlig hilsen

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1173
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Hej zaka, fedt at se dit anlæg.

Jeg spiller jo også pt. på Keilidh (selvom de er ved at blive vippet
af pinden af et par Caelum) og K1 på pro-ject. Jeg blev uvenner
med min Vitale for et par år siden og den røg ud. Men, spille det kan
den ihvertfald.

Der er en ting der er helt sikkert med dit anlæg med alle dine spændende
lp indlæg. Brugt det bliver det.

Ps. Tænk sig at skulle læse at du engang solgte alle dine plader


mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac
 
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1173
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

De der Carlsson er de i sortiment i butikken ?


mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:

Tænk sig at skulle læse at du engang solgte alle dine plader



Hehh , ja jeg mener godt at jeg kan erklæres sindsyg i gerningsøjeblikket og så kan man jo ikke stilles til ansvar...eller?

Nå men der var ikke helt så mange og de fleste var hollandske og tyske presninger. Dog havde jeg nogle engelske Nick Cave genoptryk med ekstra singler som jeg gerne ville have nu. Dem har jeg ikke set siden

micjac skrev:


De der Carlsson er de i sortiment i butikken ?



Det skulle de være. Jeg spurgte Pete om det samme og fik ja...


__________________
Med venlig hilsen

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Lige et par kommentarer:

Hold da ferie, hvor er den Nottingham Analogue Spacedeck m. Spacearm bare smuk

Den får lige lov at stå et øjeblik og matchende pladebørste!

Du skrev: "@Lede Kede: Spacedecken kostede mig 8000,- inkl. arm og en Tekni-fi K1 PU. Måske liiiiige i overkanten, men når det gælder en brugt Spacedeck, så er det købers marked..."
Jeg ved at du her mener SÆLGERS marked...

Vedr. Carlsson OA-58 - måske ved Niels Nielsen her på forum noget - han anbefalede den til mig i en anden tråd med henvisning til en anmeldelse - ved dog ikke om den er der længere - i hvert fald var anmeldelsen MEGET positiv...

Held og lykke med den yderligere jagt på dem...

Har du overvejet et par ProAc kloner - har aldrig hørt dem (desværre), men jeg har på fornemmelsen at de ville passe meget fint ind her...

Du har jo alligevel så mange elementer fra vilmanns setup - så hvorfor ikke også HT

Alt i alt et MEGET lækkert setup, hvor musikken er i højsædet - især til den investerede kapital...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes