Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 05:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Magnepan???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vægter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:

ok hej tak for den varme modtagelse jeg har så hørt de 1,5er og nej hvor de kan spille det er godt ´nok imponerende at høre hvad de kan, og har hørt de der  1,6 er super gode men vil først høre dem her hjemme før jeg roder mig ud i noget...

mvh Monolake

 

ja magneplaner spiller  dejlig, LÆKKERT-o.s.v.

men de kræver plads

mvh vægter



__________________
MVH Vægter
Til top Vis vægter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vægter
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

yes i know men har nogelunden pladsen til det men går jo også og sparer op til et huus så det er jo en go investering...

 



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:

yes i know men har nogelunden pladsen til det men går jo også og sparer op til et huus så det er jo en go investering...

 

 

Hahahahahahahaha

Med den fart du har på, har du da skiftet højtalere 3-4 gange før du får hus

Ja mange syntes Magnapan spiller godt, det gør de også under de rigtige omstændigheder, er disse til stede er de fantastiske, men det er 1 ud af 10 der har dette, og man skal have mindst 2x100 rør watt eller 2x150 transistor watt før de rigtigt spiller, har man ikke rummet eller forstærkeren skal man glemme Magnapan og købe noget andet.

 

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Superfede højtalere........Jeg har en hemmelig drøm Magnepan MG 3.6 med hvidt frontstof og egetræsrammer.......

Magnepan kræver bare mindst 2-300 w for at folde sig rigtigt ud. Det er ulempen, men........mellemtonen mellemtonen....uha uha....vel næsten det bedste der kan fremtrylles af en højtaler.

Har selv haft MG IIb og MG 0.5 SE. Yeah

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Superfede højtalere........Jeg har en hemmelig drøm Magnepan MG 3.6 med hvidt frontstof og egetræsrammer.......

Magnepan kræver bare mindst 2-300 w for at folde sig rigtigt ud. Det er ulempen, men........mellemtonen mellemtonen....uha uha....vel næsten det bedste der kan fremtrylles af en højtaler.

Har selv haft MG IIb og MG 0.5 SE. Yeah


MG IIb ligner meget de gamle MG1 jeg har stående:

http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/tony2v/mg2b_re pair.htm

MG 0.5 SE er også en dejlig højttaler.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvordan er impedans forløbet på sådanne?
Har selv haft/har lyst til at ligge øre til dem...

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Som en streg, på nær ved delefrekvensen.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

ja de har ikkke noget dyk så det er altså en god ting men har undersøgt at min slæde kan sagtens trække dem da den kører de  50 watt  og har en ordenlig lade kapacitet  10  ladelytter er til rådighed kan ikke lige huske hvor mange mikrofarad men det er nok.

Samt extra stor trafo sidder der så i den slæde fra Thorhauge laver til mig...

 

 



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:

ja de har ikkke noget dyk så det er altså en god ting men har undersøgt at min slæde kan sagtens trække dem da den
kører de  50 watt  og har en ordenlig lade kapacitet  10  ladelytter er til rådighed kan ikke lige huske hvor mange mikrofarad men det er nok. [/
P]

Samt extra stor trafo sidder der så i den slæde fra Thorhauge laver til mig...


 


 



2x50 watt om det er Thorhauge eller ej er på ingen måde nok til 1.6. du vil slet ikke kunne udnytte dem til deres fulde potentiale, det vil være
synd
og skam at sætte då dårlig/lille en slæde på så fine HT.


Hvad har du af forstærker i dag ???


Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

mulan whatever

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Mulan skrev:
Monolake skrev:

ja de har ikkke noget dyk så det er altså en god ting men har undersøgt at min slæde kan sagtens
trække dem da den
kører de  50 watt  og har en ordenlig lade kapacitet  10  ladelytter er til rådighed kan ikke lige huske hvor mange mikrofarad men det er nok. [/
P]

Samt extra stor trafo sidder der så i den slæde fra Thorhauge laver til mig...


 


 



2x50 watt om det er Thorhauge eller ej er på ingen måde nok til 1.6. du vil slet ikke kunne udnytte dem til deres fulde potentiale, det vil være
synd
og skam at sætte då dårlig/lille en slæde på så fine HT.


Hvad har du af forstærker i dag ???




Jeg har ikke hørt den pågældende Thorhauge og det har du mulan heller ikke, da det er en speciel bygget forstærker til stefano, dette ved jeg da jeg kender stefano, så at skrive den er dårlig er ret lamt.

Men jeg vil dog give dig ret i at hvis den kun er på 2x50 watt er dette for lidt til et sæt 1.6 vil jeg klart mene.

Stefano har i dag en Perraux på 2x200 watt som jeg vil mene ville være et bedre match rent strøm messigt, men hvis stefano mener Thorhauge er bedre er det da ham der skal bestemme.

Vi bestemmer jo heller ikke hvad du skal have vel.

Måske spiller stefano heller ikke højt ??? og så kan 2x50 watt måske lige klare den, men man vil få klart mere kontrol med 2x200 watt

Mvh

JmJ

 

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Man skal lige huske at det er liniekilder.
Der aftager lydtrykket kun med 3dB, på en fordobling af afstanden, imod 6dB for punktkilder.

Når man skal vurdere om de kan spille et rum op, er det meget værd, at det er liniekilder.
Man sidder jo aldrig kun 1m fra højttalerne og lytter.




__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

spencer det kan jeg kun give dig ret i men jeg sagde jo også kun måske med at købe magne  pan har luret på dem i noget tid, men jo det er nogle fede hter...

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:
spencer det kan jeg kun give dig ret i men jeg sagde jo også kun måske med at købe magne  pan har luret på dem i noget tid, men jo det er nogle fede hter...

Hej

Behold dine højtalere. Med den aktive bas er de som skabt til rør. Du løber ind i effektproblemer med Magnepan med "kun" 2 x 50 w. Du kan sagtens spille på dem, men du vil aldrig kunne udnytte dynamikken på højtalerne. Desuden er der opstillingsproblemer med reflektionerne fra bagvæggen og især her, da det er fullrange-højtalere. Jo tættere magenpanen står på bagvæggen desto mindre bas får du. Den højtaler skal virkelig have luft og effekt. Hvis du virkelig vil have dipoler, så ved du godt hvad jeg anbefaler som en meget bedre højtalere......behold det du har.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

@monolake

Hvis du både vil have højt lydtryk, og åbenheden fra bånd/elektrostater, så kan jeg kun komme i tanker om Dali Megaline, som kan klare den opgave.

Ellers er det de store Magnepan, med nogle 150W rørtrin, eller 300W transistortrin.
Men har du ikke brug for højt lydtryk, så kan du komme langt med 50 rørwatt.

Du bliver dog ikke presset tilbage i stolen, med Magnepan, og 50W.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

jeg snakker heller ikke om at købe lige pt for er bare ude og snuse og nej går ikke efter lydtryk...

 



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

og den kan være jeg har en 200 watts amp til rådighed ved 8 ohm og de 360 i 4 ohm det skulle være rigeligt  samt den er meget strømstærk...

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Velkommen hej jeg skal her på mandag ned og høre magnapan 3,6 er vild nysgerrig  eter at høre det igen...

 



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg synes Magnepan laver fantastiske højttalere. De er homogene og spiller alle andre kommercielle højttalere bagud. Opløsningen er fantastisk i mine øjne/ører. For at audio nirvana kan opleves, kræver det dog, at de trækkes af rør, da jeg synes de bliver for kliniske og analytiske på transistorgrej. Desuden bliver bunden for tam og derved kan de nemt blive for lyse og hidsige.

Måske en stor kl. A transistorslæde kan gøre det, for jeg synes ikke kl. AB forstærkere kan drive dem overbevisende. Det kan som sådan spille højt nok, men mangler liv, smæk, tryk og drive sammenlignet med, når Magnepan trækkes af rør.

50 rør-watt kan sagtens trække en Magnepan højttaler, men kan ikke spille diskohøjt. Strømforsyningen skal dog være i orden, det er et must. Thorhauges rørforstærkere kan sagtens sparke liv i et sæt magnepan.

Så sent som i fredags, oplevede jeg, at en Rogue Audio Tempest II Magnum også sagtens kan sparke liv og glade dage i et sæt 25 år gamle MG2.5, samt spille noget højere end jeg havde regnet med - her var der sku' blæs på! Der er dog lige rigeligt transistorlyd i de fabriksmonterede Electro Harmonix udgangsrør. Her var både Sino/shuguang 6550 og SED Winged "C" 6550 meget bedre... Ligesom 5751 i indgangen skulle forbedre forstærkeren en del i følge ejeren.

Jeg drømmer ligeledes om at eje et sæt 3.5R eller 3.6R, og jeg kunne også godt tænke mig at høre et sæt 20.1 - compound dipol - nice!!!

Hos Stoneaudio.co.uk kan du købe Magnepan meget billigere end andre steder i Europa. MG20.1R koster ca. £8000,

MG3.6R koster ca. £3000,

MG1.6QR ca. £1600

og MG1.2QR ca. £1000.

Desuden er de til at snakke med. Min makker fik eks. et tilbud på MG1.2QR til £900 inkl. forsendelse. 

Det største scoop er dog MMG, som kun kan købes direkte fra Magnepan, de kan erhverves for ca. 4000-4500 kroner alt inkl.. Fragt, told og moms…

 

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 06:02 | IP-adresse registreret  

hej David jeg har sat mine hter til salg kodoaknen men trak den annonce ud for kan ikke gå af med dem de er bare gode, så planen er skrinlagt men skal have den thorhauge røramp for den kan virkelig synge  der er virkelig dømt lækker lyd samt masser af dynamik..

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes