Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 13:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Wamba’s Corner ( 9/10-05 ) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle!

Idag fik jeg endelig taget mig sammen, til at vise min bio/værelse frem. Det skal læses/ses med bagtanken, at jeg er 18 år og under uddannelse. Dermed er de økonomiske aspekter ikke altid lige gode. Jeg synes dog selv, at det jeg har skrabet sammen indtil videre, er ganske udemærket...

9/10-05 består anlægget af følgende:

Elektronik:

Tv: Schneider 21" - 100 programpladser, 1 siders teksttv hukommelse , Nicam stereo, 1 x Scart.

Reciever: Denon 1803, 6 x 80 watt, Dts & DD, Gold finish.

Dvd: Denon 1710, MP3 - WMA - DD - DTS, 24-bits/192kHz, 10-bit/54mHz, Silver.

Pc: Fujitsu-Siemens Amilo, AMD 64bit 3000+, 512 Mb ram, Radeon 9800pro 128mb, 80gb Hdd, 15.4" Widescreen.

Mp3: BenQ Joybee, 256 mb, Mp3 - WMA, Fm Radio, Diktafon.

Spillemaskine: Ps2, sort, Small Model.

Højttalere:

Front: Dali Blue 6006, 2.5 Vejs, 1" softdome, 2 x 6.5" Bas, 1 x 6.5" Mellemtone, Frekvensgang 39 - 25.000 Hz, Følsomhed 91.5 DB, Impedans 4 Ohm.

Rear: Dali Blue 5005, 2 Vejs, 1" softdome, 2 x 6.5" Bas, Frekvensgang 37 - 25.000 Hz, Følsomhed 91.5 DB, Impedans 4 Ohm.

Center: Dali Blue c1000, 2 Vejs, 1"softdome, 2 x 5" Bas, Frekvensgang 63 - 24.000 Hz, Følsomhed 88.5 DB, Impedans 4 Ohm.

Sub: Dali Suite s1.2, 12" Bas, 200 Watt, Trykkammer, Frekvensgang 29 - 200 Hz.

Headset: Sennheiser PC150, 40 - 20.000 Hz, Impedans 32 Ohm.

Hvorfor?

Jeg vil her beskrive, hvorfor mit valg er faldet på følgende komponenter, og om fremtidige ønsker, ligeledes vil jeg gerne besvare alle eventuelle spørgsmål, samt i må skrive til mig privat.

Elektronik:

Reciever: Jeg købte min 1803 for 2/3 år siden, på dette tidspunkt var min kendskab til hifi ikke enorm, og jeg ønskede bare en forstærker som ikke have støj på bagkanalerne (havde min aldrende Sony). Jeg mente, at det eneste rigtige sted var Hifiklubben, og mine øjne var lukket for alt og andet end det de havde, så derfor valget. Den passede mine krav, økonomisk, design, spillestil.

Dvd: Jeg har altid ønsket mig en bedre dvd afspiller, og da jeg først havde råd senere hen, er det blevet denne, da jeg ikke ville ofre for meget, da jeg allerede på dette tidspunkt var klar over, at fremtiden ikke skulle stå i Denon's tegn. Afspilleren gør det ganske ok til prisen.

Pc: Min bærbar er købt pga. skolekrav, og kravet om at kunne formidle spil i ok standard, den er derfor ikke tiltænkt HTPC. Maskinen er utrolig god, alt er gennemført, og jeg fortryder ikke den dag i dag, at jeg brugte en god slat penge på den.

Mp3: BenQ er fra før Ipod's tid, og stod jeg med valget idag, blev det helt klart Ipod. BenQ gør det godt, lyden er ganske udemærket, og den er fremfor alt lille. En udemærket transportabel afspiller. Min første Mp3 var fra Samsung, og på dette tidspunkt var de kun ganske minimalt kendt. Til sammenligning havde den 64mb og var noget mere klodset og lyden var som så.

Tv: igen, dette er købt for en del år siden, og dengang var jeg heller ikke så hifi interesseret, den skulle kun formidle Simpsons på et godt niveau, og passe til mit daværende møbel.

Ps2: Savnede min Ps1, derfor blev jeg enig med mig selv (og min søs på 8) at en ps2 var uundværlig  God at have med på turen også, pt. er den ikke sat op fast.

Højttalere:

Blue: Valget på Blue serien blev afgjort for et års tid siden. Suite modellerne var netop kommet, og jeg havde i lang tid troet at det skulle være dem. B&W havde jeg afskrevet, da jeg ikke brød mig om den lukkede måde de spillede på i toppen. Jeg havde aldrig lagt øre til Blue serien, men en dag satte jeg en plade på i den lokale Hifiklub, og jeg var solgt, de spillede meget bedre end Suite 2.8, og så var de billigere. Et valg jeg ikke har fortrudt, dog er jeg siden blevet bekendt med, at der findes andre steder en klubben  Om mit valg var anderledes i dag, kan jeg ikke svare på, taget min økonomi i betragtning er jeg meget tilfreds.

Suite: God surround = god sub. Min filosofi har altid været, at en filmbio aldrig bliver god, med mindre subben er der. Min 1803 havde/har også besvær med at levere varen ved høje niveauer, derfor var subben kærkommen. Valget faldte på denne af naturlige årsager, Blue har ingen decideret Sub, og Helicon/Euphonia er ikke vejen frem, mente min pengepung altså.

Mit krav var 12", og min. 200Watt og at den skulle være Dali og designmæssigt passe til Blue. Så derfor var det ganske enkelt, at det skulle være denne perle, som jeg siden bliver mere og mere glad for. Kan som resten af højttalerne varmt anbefales.

Rummet:

Rummet er mit 12m2 værelse, da jeg stadig bor hjemme, regner med at flytte til sommer, da jeg her har fuldendt min igangværende HH. Heldigvis er rummet kvadratisk, og for at udnytte det bedst muligt, har jeg lavet en DIY seng, som kan slås ind og ud efter behov, dette giver bedre muligheder for sweetspot.

Tv og bord møbel er også DIY, som jeg selv har lavet. Udført i MDF som efterfølgende er blevet behandlet med lak, så den får den karakteristiske kirsebær farve som højttalerne er i. Stel udført i jern.

Rummet er nyrenoveret/lavet, og derfor er det endnu ikke helt fuldendt med billeder/nips og hvad der ellers måtte komme. De velkendte Logoer har jeg lavet i mit fars firma ( hvor jeg arbejder efter skole ), Bechmann Skilte. Her har vi en storformats printer, hvor jeg har lavet billederne. Flot finish på denne printer, er meget tilfreds med resultatet.

Fremtiden:

Fremtiden bringer selvfølgelig mere hos mig, højeste ønsker er nyt TV, Reciever og DVD. HTPC samt Projektor, vil først komme senere hen, da jeg først vil se hvordan min fremtidig bolig osv. kommer til at se ud, plus de økonomiske aspekter, tillader højest i første omgang TV, DVD samt Reciever.

Valget er ikke fuldendt endnu, Tv bliver et 32" 100 Hz alm. da disse fås til billige penge, samt pga. jeg senere har tænkt mig Projektor.

Valget omkring Reciever/DVD bliver højest sandsynligt H/K 635 samt dvd. Arcam var mit største ønske, men det bliver for dyrt for mig, da jeg ikke kan nøjes med Diva 300, da jeg ikke synes den har nok power. Desuden synes jeg features er ens i H/K samt lyden tiltaler mig meget. Meget mere om det senere.

Billeder:

Ingen "Mit surround udstyr" uden billeder, jeg har forsøgt at tage nogen, hvor i får lidt af hvert med. Billeder samt beskrivelser følger:

Her ses udstyret fra Sweetspot.

Her sad jeg .

Overblik over værelset.

Det gemte sig i skabene, Cd'er samt Dvd'er, naturligvis er alle ikke på sin plads.

Laptop samt Sennheiser og Rear 5005. Man kan ane mit Audigy indstiks lydkort.

De "sædvanlige" skilte, som indikere nørd .

Den normale plads for sweetspots stole, samt min DIY slå ud seng.

Et billede af 6006 samt s1.2 uden stof.

Sennheiser PC150.

Beklager den lidt dårlige billedkvalitet, men kameraet var ikke optimalt, samt Hifi4all.dk tillader kun en hvis størrelse, hvilket er forståligt.

Opdateringer følger...

Mvh. / Best regards:

Rasmus aka Wamba

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hm.. Lyder sku da nice.. Men forstår ikke helt... Får vi nogle billeder at kigge på eller ikke?

__________________
Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
Til top Vis jkk1989's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkk1989 Besøg jkk1989's Websted
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Så er billederne oppe, lidt ringe kvalitet, men de er der :) Tog mig lidt tid at finde ud af programmet.

Mvh.

Wamba

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej wamba

Nice setup det ser jo godt ud og mine gamle 6006 + c1000 passer jo fint ind der. en støre surr-fors. lyder som en god ide for de 6006 kan sparke røv

hvad med denon 3805 den er jo på tilbud (8k)

mvh. Filur  

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Det ser sku godt nok lækkert ud. Er vild med din indretning!! Og mega smart idé med sengen, når nu man er på budget! MEget lækkert!!!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak Krog og Filur :)

Filur: Hvis du læser lidt om fremtiden, ja så byder den på H/K 635, jeg skal personligt aldrig have Denon igen, deres lyd er altså for kold til mig, efter jeg har hørt det andet :)

Krog: Ja, det med sengen er genialt, specielt når bor hjemme, og derfor må nøjes med de 12m2. Det giver lidt bedre plads til film nydning :)

Ps. tak for roserne :)

Wamba

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Jeg siger mange tak Krog og Filur :)

Filur: Hvis du læser lidt om fremtiden, ja så byder den på H/K 635, jeg skal personligt aldrig have Denon igen, deres lyd er altså for kold til mig, efter jeg har hørt det andet :)

Krog: Ja, det med sengen er genialt, specielt når bor hjemme, og derfor må nøjes med de 12m2. Det giver lidt bedre plads til film nydning :)

Ps. tak for roserne :)

Wamba

okay okay så bliver det h/k den er osse noget mer strøm stærk i det end denon 3805 vil jeg tror men du kunne vel købe en denon dvd afspiller så får du jo dvd-a og sacd.

mvh. filur

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

filur skrev:
wamba skrev:

Jeg siger mange tak Krog og Filur :)

Filur: Hvis du læser lidt om fremtiden, ja så byder den på H/K 635, jeg skal personligt aldrig have Denon igen, deres lyd er altså for kold til mig, efter jeg har hørt det andet :)

Krog: Ja, det med sengen er genialt, specielt når bor hjemme, og derfor må nøjes med de 12m2. Det giver lidt bedre plads til film nydning :)

Ps. tak for roserne :)

Wamba

okay okay så bliver det h/k den er osse noget mer strøm stærk i det end denon 3805 vil jeg tror men du kunne vel købe en denon dvd afspiller så får du jo dvd-a og sacd.

mvh. filur

Ja, jeg kunne også vente til at Harmans nye modeller kommer, de er på vej, disse får Digital billed udgang samt dvd audio :)

Sacd har man intet at bruge til alligevel, men nu må vi se :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt godt ud.
Kan som de andre, også godt lide indretningen.
Sengen er rigtig smart :-)
Men er det ikke lidt synd den lille hund at den skal stå ovre i hjørnet


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jokerman skrev:
Det ser rigtigt godt ud.
Kan som de andre, også godt lide indretningen.
Sengen er rigtig smart :-)
Men er det ikke lidt synd den lille hund at den skal stå ovre i hjørnet

Haha, det kunne man jo godt sige? Men sandheden er, at den dækker en flok stikdåse, idet der både er: Edbstik, Netværks stik, Alm stik.

Selvom alt er stripset, sat i kabelbakker og lign. Kan man jo ikke dække stikdåser, så dette var en måde at gøre det på :=)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hvad for nogle kabler bruger du egentlig? Jeg tænker mest på dine højttalerkabler - er der "hul igennem" ?? Jeg bruger selv Dali 6006 med Tara Labs Prism Omni, og der er diskanten lidt for indelukket.. Men hvad bruger du og hvordan er de? 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

wow meget flot setup af en 18 årige  Og en fed detalje det der med sengen. Du kan kun være tilfreds

__________________
Denon
Dali
Tara Labs

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Hvad for nogle kabler bruger du egentlig? Jeg tænker mest på dine højttalerkabler - er der "hul igennem" ?? Jeg bruger Tara Labs Prism Omni, og der er diskanten lidt for indelukket.. Men hvad bruger du og hvordan er de? 

Hejsa Krog,

havde faktisk taget billeder af kablerne, men de blev for sløret, så når jeg lige får det gjort poster jeg self.

Jeg bruger Dalie Blue-biwire, godt solidt kabel, og føler ikke at der er noget som bliver holdt igen, brugte noget taralabs før, som kostede 20 meteren, kan ikke huske navnet. Men om der er forskel kan jeg ærligtalt ikke høre.

Jeg er nok også en af de typer, som mest er tilhænger af at bare kablerne er i nogenlunde kvalitet så er der ingen forskel. Har i hvert fald ikke hørt nogen steder hvor det gjorde.

Nogen har haft en påstået succes med dali silver.. Det er lidt dyrt, men det var da en mulighed for dig? Min mening er nok indtil andet er påstået, at så længe kablerne udgør en bedre kvalitet end alm. standard kabler, så er det fint nok! Kører også kun med profi gold kabler i det elektriske, mener de koster 3-500 kr stk afhængig af længde og hvad det er. Ligeledes bruger jeg profi sub kabel, synes i hvert fald det lyder fint. Har haft prøvet med et noget dyrere kabel, men hvis jeg skal være helt ærlig var det ikke forskel, om det så var fordi de var ens opbygget eller om jeg bare er døv ved jeg ikke... Men tror altså ikke på det med kabler giver det "helt" vilde... Men jeg kunne godt tænkte mig at sætte et kabel på til en tusse en dag, og se om der er forskel, men det skal først være når jeg får den nye forstærker osv. så jeg ved, at der er et kraftoverskud og at det alene ikke der kan forvrænge :) Der kan jeg så også rigtig forsøge mig med biwiring, da jeg kun kører 5.1...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Bager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hey wamba

Jeg er selv 19 år og er i samme situation som dig - på budgettet og hjemmeboende. Hertil skal det siges at jeg finder dit setup imponerende. Det er så let at bruge en masse penge på godt hifi. Kunsten er at gøre det med et stramt budget. Fortsæt sådan og du ender med Helicon-surround en dag eller bedre. Det er ihvertfald mit mål at gøre.

Lige et spørgsmål: Du skriver at du bruger DALI blue wave bi-wire. Giver det bedre lyd end hvis du brugte et red wave-kabel? Skal man så ikke have pænt dyre højttalere for at det giver udslag i lyden? Jeg har set et sæt 8008 og bruger red wave nemlig.

VH Bager
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Hey wamba

Jeg er selv 19 år og er i samme situation som dig - på budgettet og hjemmeboende. Hertil skal det siges at jeg finder dit setup imponerende. Det er så let at bruge en masse penge på godt hifi. Kunsten er at gøre det med et stramt budget. Fortsæt sådan og du ender med Helicon-surround en dag eller bedre. Det er ihvertfald mit mål at gøre.

Lige et spørgsmål: Du skriver at du bruger DALI blue wave bi-wire. Giver det bedre lyd end hvis du brugte et red wave-kabel? Skal man så ikke have pænt dyre højttalere for at det giver udslag i lyden? Jeg har set et sæt 8008 og bruger red wave nemlig.

VH Bager

Hej bager,

jeg skriver lige noget igen her, misforklarede det før.

Jeg tror kabler kan give støj og lign. hvis ikke de rigtige bruges, mange mener at de synes det farver lyden, jeg dog ikke selv oplevet dette, og ved heller ikke rigtig om jeg tror på det, da jeg netop ikke har oplevet dette.

Jeg tror dog på, at jo bedre kabler man køber, jo renere bliver signalet og mindre støj bliver der. Man skal self. købe kablerne efter de priser man har købt hifi for, og jeg fandt 80 kr. m rimelig til mine højttalere, i forhold til hvad jeg har givet for dem osv. Dyrere kabler vil være overkill, men mindre kabler vil heller ikke kunne gøre det helt så godt... Tror ikke jeg overhovedet vil kunne få noget ud af dyrere kabler.

Men altså som sagt, renere signaler og mindre støj, men tror ikke på at de kan farve lyden. Har jeg ikke oplevet indtil videre i hvert fald, ikke på nogen anlæg.

Som eks. hvis man havde helicon med f.eks. arcam forstærker og lign. så ville jeg nok bruge 1000-1500 kr på ht kabler. man skal få det til at følges ad på en rimelig måde... Men man skal huske at det jo bare skal give hul igennem, og bære signalet så rent og støjfrit som muligt fra recieveren....

så tror dit er ganske fint...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus, flot anlæg du har der, og lækker seng :)

Jeg studsede lidt over at dine rear speakers, altså dine Dali 5005 spiller dybere end dine 6006, nogen forklaring?

Og spiller centeren ikke og "rimeligt" dybt, jeg har haft kig på en DALI SC-5 center, og den går "kun" ned til 100hz.

Ellers ekstremt flot anlæg/ værelse!

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Hej Rasmus, flot anlæg du har der, og lækker seng :)

Jeg studsede lidt over at dine rear speakers, altså dine Dali 5005 spiller dybere end dine 6006, nogen forklaring?

Og spiller centeren ikke og "rimeligt" dybt, jeg har haft kig på en DALI SC-5 center, og den går "kun" ned til 100hz.

Ellers ekstremt flot anlæg/ værelse!

Mvh.

Hejsa!

Tak for roserne :)

Ja, 5005 spiller dybere, det skyldes konstruktionen af delefiltret, som åbenbart har gjort, at man ikke kunne opnå lavere herz med de to større modeller nemlig 6006 og 8008, det er mærkeligt, men det har altså en logisk begrænsende forklaring.

C1000 spiller umiddelbart dybere end den du har kigget på, om jeg vil anbefale den ved jeg ikke, jeg kan ikke rigtig vurdere den, før jeg har fået en ny forstærker som kan spille højere og renere, så tag et lyt, lige nu synes jeg ikk den kan "råbe" så meget som jeg vil have den til, men kommer når der kommer flere kræfter...

Så skal nok skrive til den tid.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Som alle de andre kan jo kun sige at det ser rigtig godt ud og specielt detaljen med sengen er rigtig flot

Så kan jeg også godt li' at du bruger 5005 som baghøjttalere, jeg bruger selv "bedsteforældrerene" 104 som baghøjttalere.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa Michael,

tak for roserne, og ja, detaljen med sengen fungere sgu godt :)

5005 er en "stor" baghøjttaler, pt. fungere det knap så godt, i og med jeg ikke kan få dybde nok, om man vil have højttalere op og hænge eller større gulvstående modeller er vel en smagssag...

Fungere i hvert fald fint for mig, da jeg alligevel sidder i samme højde som diskanten....

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Ascari skrev:

Hej Rasmus, flot anlæg du har der, og lækker seng :)

Jeg studsede lidt over at dine rear speakers, altså dine Dali 5005 spiller dybere end dine 6006, nogen forklaring?

Og spiller centeren ikke og "rimeligt" dybt, jeg har haft kig på en DALI SC-5 center, og den går "kun" ned til 100hz.

Ellers ekstremt flot anlæg/ værelse!

Mvh.

Hejsa!

Tak for roserne :)

Ja, 5005 spiller dybere, det skyldes konstruktionen af delefiltret, som åbenbart har gjort, at man ikke kunne opnå lavere herz med de to større modeller nemlig 6006 og 8008, det er mærkeligt, men det har altså en logisk begrænsende forklaring.

C1000 spiller umiddelbart dybere end den du har kigget på, om jeg vil anbefale den ved jeg ikke, jeg kan ikke rigtig vurdere den, før jeg har fået en ny forstærker som kan spille højere og renere, så tag et lyt, lige nu synes jeg ikk den kan "råbe" så meget som jeg vil have den til, men kommer når der kommer flere kræfter...

Så skal nok skrive til den tid.

 

Interessant, glæder mig til at høre nemmere omkring den center :)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes