Efter en laengere periode uden et egentligt musik setup har jeg endelig igen fundet tiden og lysten til at hoere musik i hverdagen!
Setuppet bestaar af:
Avance Signature 8 mk2
- Fordi jeg var kaempe stor fan af mine tidligere Avance Dana 630 og en vens Avance super-magnum. De spiller rigtig fint, og efter de har faaet
lidt mere effekt er de kun blevet bedre.
Primare A20 Mk2
- Fordi jeg skulle opgradere fra min Cambridge A1'er. Primaren spiller meget mere aabent og saa ser den jo ogsaa super godt ud.
Cambridge DAC3
- Fordi jeg havde brug for at lege :) Den har givet nogle flere tilslutningsmuligheder og den spiller ogsaa rigtig godt.
Denon DCD-1450r
- Den har staaet her i mange aar efterhaanden. Den spiller fint, har en solid opbygning. Her kunne det godt vaere der kom en opgradering ind!
Sony S570ES FM tuner
- Hvordan skulle jeg ellers kunne spille radio! Bliver ikke rigtig brugt, men rar at have naar man skal stoevsuge!
RaspPI Volumio streamer
- Raspberry'en har vaeret brugt til lidt af hvert, og sammen med et USB lydkort til optisk spiller den ok til baggrunds musik. Baade radio og
Spotify. Nem at bruge ogsaa for den bedre halvdel.
Kabler:
Nordost Super Gold hoejttaler kabler
- Fordi dem jeg havde blev for korte og saa ser de brand godt ud. Desvaerre er de alt for lange i min nuvaerende opsaetning. De lyder godt,
omend de ikke gav dete loeft jeg havde haabet paa.
Cambridge Atlantic - Dac til forstaerker
- Fordi jeg havde det til at ligge. Det lyder en smule mudret iforhold til Atlas kablet, men bliver ikke brugt som primaer lydkilde.
DIY Signal kabel - Tuner til forstaeker
- Saa gik der lidt tid med det! - sjovt eksperiment, og lyden er egentlig ganske fin.
Atlas Equator II - CD til forstaerker
- Fordi jeg ville lege, og saa er det en opgradering iforhold til DIY kablet.
Audioquest HD6-Forrest - CD til Dac
- Fordi jeg ville lege. Lyder bedre end det medfoelgende Cambridge kabel.
Audioquest Forrest-OptiLink - RaspPi til Dac
- Fordi det har den perfekte laengde og det var i min kasse!
Wyre@Sound Systems power kabel - Forstaerker
- Fordi jeg aldrig har leget med netkabler foer. Kan aerligtalt ikke hoere forskel paa det std. kabel og det her. - Maaske der er noget at hente
ved at organisere netkablerne bedre!
Lidt billeder af herlighederne (paa vej):