Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 08:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TV kvalitet i MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Henrik: Som du også kan se af Tjementums indlæg er jeg ikke den eneste der efter en del nørderi har måtte sande at livet er for kort til dette så længe der ikke findes en pakkeløsning som virker for alle. Men du er da velkommen til at lave en brugsanvisning der går på alt fra software, hardware opsætning af zoomplayer, dscaler, grafikkort, tv-kort etc. Hvis det er mere end 2 md. siden du rodede med den slags vil jeg garantere for at du ikke kan huske 3/4 dele af det du gjorde for at få det sat op. I sin tid fulgte jeg alle de guides der var og fik aldrig zoomplayer + dscaler til at virke problemfrit. Har heller aldrig fået MCE 2005 til at bruge den rette decoder ved afspilning af DVD, selvom det er den rigtige den angiver at bruge og selvom den er blevet topprioriteret ved hjælp af et hjælpeprogram. For dig måske trivielle problemer, men for mig problemer jeg har sloges længe med til jeg tilsidst har opgivet når jeg kiggede på tidsforbrug vs. resultat. De problemer jeg havde havde mange andre også og kom derfor ikke videre. Derfor vil jeg ikke sige jeg opgav på halvvejen. Jeg indså bare noget som mange før mig har indset. Livet er for kort til at den enkelte forbruger skal bruge tid på at få lavet specialfremstillet kabler, gætte timings setting og udvælge de bedste decodings algoritme til hver enkelt DVD...

Anyway tilbage til TV-kort og deres dårlige performance...

 

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Læs om VGA -> RGB løsninghen her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30506

Når du har sammelignet TV kavliteten imellem TV'ets tuner og PC'ens tuner via S-Video, så undrer det mig ikke at du synes PC'ens tuner er ringe. Her er det nærmere den ringe kvalitet af S-Video du oplever end et ringere signal fra PC'ens tuner.
For at sammeligne bør du anvende minimum RGB eller Component signal imellem PC og TV. Eller bedre ved flaskærme HDMI, DVI eller VGA.

 

Tak for rådene Snurre. Men som jeg har skrevet er jeg godt klar over s-videos dårlige kvalitet. Men sammenligner du tv-billede (CRT-tv, direkte signal) med en CRT-monitor (via tv-kort) tvivler jeg stærkt på at du får samme kvalitet, sorry.

Jeg deltager gerne i en prøvekigning med andre herfra hvis nogen siger de kan fremvise det ovenstående.

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

mikkelp: Du er så netop årsagen til at Microsoft ikke sælger Media Center til slutbrugere, men sælger det som et OEM produkt.....

At du ikke kan finde ud af det er altså ikke lige med at det er noget l**t....



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

mikkelp: Hvor meget har du indstillet på billedet på det tv kort du har kørt med?



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Binnerup: Så du har set en HTPC der giver et tv-signal som er ukompromiteret? Igen, det tvivler jeg på, men vil da gerne overbevises! Det er jo ikke sådan at jeg ikke kan finde ud af det. Men at give 500 kroner for et kabel som giver mig tv gennem htpc'en som ikke er ukompromiteret er jo ikke så interessant. Så ender jeg jo stadigt med at bruge det direkte signal. Og jo! Jeg synes det er noget l**t. Billedet er simpelthen bare ikke godt nok. Jeg har ikke indstillet noget på tv-kortet (såvidt jeg husker, det er ved at være længe siden) da jeg som sagt har s-video forbindelse og aldrig er kommet til at have VGA-RGB løsningen. Så pointen er jo røget i forvejen. Derfor har jeg ikke gjort noget siden jeg stoppede med at fifle med (zoomplayer, dscaler, powerstrip, powerdvd og MCE). Men når jeg engang får investeret i et digitalt tv, så skal jeg se på det igen, desværre. Men så bliver det forhåbentlig noget bedre.

PS: Jeg har aldrig sagt at MCE er noget l**t. Tv-kort er ikke gode nok (jo hvis man betaler nok for dem selvfølgelig. Jeg taler om mce500 prisklassen...)

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

mikkelp: Du er så netop årsagen til at Microsoft ikke sælger Media Center til slutbrugere, men sælger det som et OEM produkt.....

At du ikke kan finde ud af det er altså ikke lige med at det er noget l**t....

Hej Brian

Du ved jeg har meget respekt for dig, og jeg er enig i din holdning, omkring hvorfor MS ikke sælger MCE til slutbrugere.

Men... jeg er som det fremgår af mit indlæg ovenfor (som ingen har turde kommentere) helt enig med Mikkelp. Det kan ikke lade sig gøre af får MCE til at give et lige så godt billede som direkte på TV'et. Og det har ikke noget med S-video kabler at gøre. Jeg har prøvet med både s-video og VGA-> Scart (på mit gamle B&O MX7000) og med  DVI-> HDIM og VGA på mit nye Panasonic 42" HD Plasma TV. Og jeg har prøvet Composit via Xbox Media Center Extender (som jo tager grafikkort og driver + kabel ud af spillet). Intet kommer i nærheden af almindeligt TV, på samme fjernsyn.

Det er muligt at andre produkter som Powerstrip, Dscaler, Zoomplayer, diverse codec's kan give et optimalt resultat. Og det kan de (tror jeg) fordi de viser signale direkte umodificeret og uden forsinkelse, modsat MCE som viser alt MPEG2 Encoded (derfor 2 sekunders forsinkelse på live TV).

Men jeg skifter ikke til Dscaler eller andet, på bekostning af MCE's fede interface (som jeg personligt ikke vil leve uden... men det er en helt anden snak).  Det skulle dog kun være for at bevise at  min konklusion er korrekt.

Brian og andre... hånden på hjertet. Har du set et MCE system, som på samme TV giver et lige så godt resultat som TV'et selv (med samme source... det være sig antenne, kabel, satellit, selector). Nej vel... og det tror jeg ikke der er nogen der har!!! Yep... det er en provokation, for hvis det virklig kan lade sig gøre, vil jeg give min højre arm for at få det til at virke hos mig. Køber gerne en helt ny maskine.

Modsat Mikkelp, har jeg ikke givet op. Og jeg har brugt mange timer hver måned i næsten et år. Jeg har købt gode kabler til mange tusinde kroner. Jeg har skifte alle driver og decoder. Jeg har reinstalleret min maskine. Og må jeg tilføje... jeg ved godt hvordan en computer virker... har 18 Microsoft certificeringer.

Igen... alle jer som siger at i kan får et godt billede. Er enten fordi i ikke sammenligner billede på samme TV, eller måske fordi jeres tuner i TV'et er totalt ringe.

Jeg nægter at tro på at mit Hauppauge 500PVR og 350PVR er væsentligt ringer end f.eks. ATI 550Pro. Og ligeledes nægter jeg at tro at mine ATI x700 og ATI 9600 er væsentlig dårligere end Nvidia's GForce whatever.

Men bevis det... send en optagelser af f.eks. OBS på DR til tjementum(@)gmail.com. Hvis det er lige så godt som en live udsendelse, så bøjer jeg mig i sandet.  Nu er der jo efterhånden mange der har købt færdig systemer fra Zitech, Amitech, SHG eller MidtData, så de bør vel kunne svare på dette, hvis det virker out-of-the-box!

Dersom DVD via MCE virker perfekt, ved jeg at det hverken er mit fjernsyn, grafikkort, eller kabel.

Venligst Thomas 



__________________
Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum
 
ttn123
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Nu køre jeg så Meedio og der har jeg mulighed for at bruge custom graphs. Jeg har derudover vælge hvilke decoder jeg vil bruge til lyd og til billede. Det gir mig nogle store fordele, da jeg kan opbygge det som jeg vil have det.

Jeg kan klart anbefale at i prøve Dsclaer 5 Alpha http://www.dscaler.org/phpBB/viewtopic.php?t=4343&sid=58 b784b0dab1d84d95dbd6a2b155525f. Den er godt nok kun i en alpha version, men den er ganske glimrende. Den er dog ikke MCE certificeret, men den spiller max i Meedio, dog havde jeg problemer med lyden så jeg måtte bruge lyd decoderen fra WinDVD decoderen. Jeg går ud fra at Dscaler 5 benytter de samme De-interlacing funktioner som er så fede i Dscaler 4, jeg ved det dog ikke 100%.

Men den er ganske cool.

Jeg har på ingen måde noget vildt TV, tværtimod....men jeg kan godt se om kvaliteten er bedre når jeg køre det via TV'ets tuner eller HTPC'ens tuner. Billeder er slet ikke så grynet igennem HTPC'en som det er via TV'ets tuner. Dog har jeg et lidt sløret billed da TV-out chippen på grafikkortet er super dårlig. Kunne jeg bruge VGA->scart (er ikke holdbart på mit TV da det er et 50Hz TV) så er jeg sikker på det ville overgå TV'et i en sådan grad at jeg ville bruge HTPC'en til at se TV igennem. At jeg så ikke kan klare den 2-3 sekunders Timeshifting delay der er når man skifter kanal, det er så en anden sag...

/Thomas



__________________
Check out my HTPC @ minHTPC.dk
Til top Vis ttn123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ttn123 Besøg ttn123's Websted
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare lige tilføje at jeg da ikke er helt ueffen med en computer, dog er det ikke mit levebrød. Og ja jeg har opgivet i forhold til at jeg på nuværende tidspunkt ikke kan se en løsning som giver et så godt resultat at det er værd at bruge tid på. Så jeg står vel omtrent på samme trinbrædt som du (tjementum), dog vil jeg gerne indrømme at jeg ikke har været så ihærdig som du har været, men det er der vel også kun de færreste der er.

Men tak for opbakningen, dog lidt trist over at blive brugt som laveste fællesnævner og bliver skudt i skoene at jeg ikke ved hvad billedkvalitet er og iøvrigt er jeg en dum forbruger der aldrig nogensinde skulle have lagt sine klamme fingre på mce...  ?

Jeg er interesseret og det burde være nok for alle til at erkende at jeg har ret til at blande mig i denne diskussion.

 

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

mikkelp: Der er ingen der siger at det ikke er ok at deltage i diskutionen.

Det du lagde ud med at sige var at fordi du ikke kunne få en tilfredsstillende kvalitet, så var det generelt.

Jeg er enig i at ud af boksen er grafikkort og tv kort bestemt ikke kalibreret optimalt - desværre har jeg ikke længere et LCD tv at lave en direkte sammenligning med, men da jeg havde (inden jeg afleverede det tilbage) fik jeg faktisk kalibreret tingene så billederne på dens interne tuner og på tv'ets tuner var ens - og med forholdsvist lidt besvær. Derfor er jeg også af den opfattelse at det bestemt er muligt (jeg kørte den over i Picture in picture for at sammenligne).

Jeg forventer bestemt at firmaer med respekt for sig selv har kalibreret deres løsninger inden de sender dem på markedet, og at de er i stand til det sammenlignet med slutbrugere.....

Derudover har du også nævnt at du benytter et CRT tv - og det er nævnt talrige gange her på forum'et at HTPC'ere IKKE er for folk med CRT tv, med mindre de er ligeglade med kvaliteten..... Og jeg mener heller ikke at et 100 Hz TV over Scart-RGB er en ordentlig kvalitet - det skal være fordi det er blevet væsentligt bedre end det var da jeg kørte Scart-RGB på et CRT tv.

Et eller andet sted mener jeg bare du udtaler dig meget skråsikkert i forhold til at du faktisk begår nogle af de mest basale fejl - det er egentligt mest det jeg hopper op over for...

Jeg syntes tjementum's udfordring er udemærket, ihvertfald tanken bag - problemet er bare at det tv kort der er kalibreret til én skærm og én decoder vil være helt anderledes og derfor være et dårligt sammenligningsgrundlag på en anden maskine - tingene hænger sammen..

I nævner alle skarphed på jeres signal - jeg går ud fra at I har indstillet diverse ting på Hauppauge kortet? Bla. skarphed af en af de settings der er skruget langt ned, jeg skrugede på et tidspunkt mit op, men reelt var det ikke helt skarpe billedet det mest behagelige i længden (og også det mest korrekte hvis man kalibrerer med DVE).

Derudover skal man også være rigtigt god til at kalibrere tingene for at det bliver korrekt - det er jeg personligt bestemt ikke perfekt til...

Og mht. til det der nævnes med en selector der kører igennem MCE og bliver væsentligt ringere - ja - det er da soleklart - det bliver kørt igennem en process mere end normalt, det vil under alle omstændigheder give et dårligere billede....

Og mht. til decodere, så mener jeg faktisk ikke at DScaler 5 er voldsomt meget bedre (hvis overhovedet bedre) end NVidias PureVideo decodere på et 6600/6800 serie kort....det er ikke decodere det her handler om - det handler om kalibrering af alting helt fra bunden....

tjementum: Hvad bruger du til at kalibrere med?

Mvh

Brian Binnerup

 



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Den eneste basale fejl jeg gør her er at kræve kvalitet! Men det ER jo netop generelt! Du siger at det egentlig kun, måske, kan blive så godt som direkte signal hvis det justeres ude hos hver forbruger individuelt. Jeg kan forstå det når man taler om farvekalibrering. Men ikke når vi taler om skarphed, "efterslæb" og hvad det nu hedder. Du kan ikke idag købe en htpc som giver den enkelte forbruger et tilsvarende billede som man har været sikret i mange år! Hvor meget mere generelt kan det blive set fra et forbrugersynspunkt? Men jeg er vel bare skråsikker...

Jeg mener stadigt at det er mangel på kvalitet fra producenternes side at man ikke er sikret samme billedkvalitet ved brug af tv-kort signal til et CRT-tv. Når jeg ser dvd gennem min rgb indgang har jeg jo ingen af de fejl som jeg ser med tv-kort. Hvorfor må jeg ikke være berettiget utilfreds over det? Hvis det virkeligt er såddan at du ikke kan undgå forringet billedkvalitet så er det da for dårligt. Lige meget hvor mange processer signalet skal igennem så er det altså kommet ud til dit hus og før det er der sikkert 1 million faktorer der har indflydelse på signal styrken/kvaliteten. Derfor giver jeg ikke meget for at når man skal have det gennem et tv-kort så kan man ikke undgå at få en synlig forringelse.

 

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

mikkelp: Når vi taler om skarphed, så kan den justeres i 10 trin på Hauppauge's drivere, og den står i en af de lave, og det er faktisk rimelig korrekt (i modsætningen til default indstillingerne på et TV), men TV'et er indstillet efter det forbrugere som dig tror det skal se ud når de skal sammenligne en 10-20 forskellige hos forhandleren..... Skarpheden kan blot justeres op. Efterslæb har jeg faktisk ikke på noget tidspunkt bemærket at der skulle være, mon ikke det også er dit tv-out?

Og jeg syntes også det er ret hårdt at påstå at man ikke kan få en HTPC med den kvalitet - i Danmark har vi indtil nu ikke haft professionelle der sælger HTPC'ere - og nu er der så kommet nogle PC producenter der gør - i udlandet sælges HTPC'ere tit igennem firmaer som specielt sætter tingene op og kalibrerer dem i hjemmet, men det vil danskere ikke betale for, og derfor får vi noget hejs! Der er ingen der kan komme ind på det danske marked når SHG, MidtData og lign. kan levere produkter der på overfladen er "det samme" - faktum er at de firmaer kan bygge en PC, men så holder det også op der!

Du må gerne være berettiget utilfreds med at tv-out på en HTPC er ringe, men sådan er verden, og det er altså ikke ensbetydende med at kvaliteten på en HTPC er ringe - vi har (stort set os alle sammen) hele tiden sagt at folk skal glemme HTPC'ere hvis de bruger CRT tv, da PC'erns tv-out er elendigt....

Mht. til at signalet forringes - prøv at sætte en video til et TV, og sætte en SVHS indgang til video'en - det bliver signalet altså også ringere af!

Mvh

Brian



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Til alle Jer som kører med et CRT tv, kan det klart anbefales at kigge på et alternativ som xcard : http://www.sigmadesigns.com/products/xcard.htm

http://av-connection.com/?groupid=33&classid=94&camp id=7

Med TvEdia som frontend : http://www.8dim.com/

Har selv ligget og leget med den løsning i nogle år, og det må siges at der er virkelig god support på dette produkt. Og så leverer Xcard et virkeligt godt output til alm tv. Også via s-vhs. Og super kvalitet fra Haupauge tv-kortene leverer det også.

Så drop MCE indtil I får investeret i en ordentlig LCD/Plasma skærm.

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

MichaelMCE skrev:
Så drop MCE indtil I får investeret i en ordentlig LCD/Plasma skærm.

Selvom jeg normalt er stor fortaler for MCE, så er jeg faktisk meget enig med Michael om dette her - såfremt XCard'et kan outputte et overlay interface fra en anden software, så ville det klart være vejen at gå for CRT brugere.

Det eneste man får ud af at ville benytte MCE med den tv-out kvalitet der findes pt. er at man bliver voldsomt træt af det inden man er begyndt, og den følelse vil man nok altid have, også senere.

Mvh

Brian



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

såfremt XCard'et kan outputte et overlay interface fra en anden software, så ville det klart være vejen at gå for CRT brugere.

Og dette er lige præcis hvad TvEdia gør til UG med kryds og slange . Hvis ikke jeg havde investeret i en lcd skærm, havde jeg stadig benyttet TvEdia i kombination med mit Xcard.

Og for lige at komme med mine erfaringer, så vil jeg sige at jeg faktisk i flere dage har siddet og kigget på tv gennem min MCE maskine uden jeg har lagt mærke til det. Kvaliteten ligger næsten på højde med den jeg får på mit Philips 32" LCD gennem selector via RGB!!! Og jeg har ikke tweaket mit haupauge kort på nogen måde... OK hvis man går tæt på kan man godt se forskel men på 3 meters afstand fra tv'et er der ikke nogen synlig forskel. Det eneste problem jeg har er at jeg skal have justerert mine antenne forstærker.... Tror den smider et lidt for kraftigt signal ud...

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE
 
Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Snurrerundtlyd skrev:
Læs om VGA -> RGB løsninghen her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30506

Når du har sammelignet TV kavliteten imellem TV'ets tuner og PC'ens tuner via S-Video, så undrer det mig ikke at du synes PC'ens tuner er ringe. Her er det nærmere den ringe kvalitet af S-Video du oplever end et ringere signal fra PC'ens tuner.
For at sammeligne bør du anvende minimum RGB eller Component signal imellem PC og TV. Eller bedre ved flaskærme HDMI, DVI eller VGA.

 

Tak for rådene Snurre. Men som jeg har skrevet er jeg godt klar over s-videos dårlige kvalitet. Men sammenligner du tv-billede (CRT-tv, direkte signal) med en CRT-monitor (via tv-kort) tvivler jeg stærkt på at du får samme kvalitet, sorry.

Jeg deltager gerne i en prøvekigning med andre herfra hvis nogen siger de kan fremvise det ovenstående.


Hvis du vil samenligne PC'ens tuner med TV'ets tuner, så skal du også sammeligne begge billder på TV'et. Ellers er det jo lige så meget forskellen på TV'et og monitoren du sammeligner og ikke kun tuneren.

Dermed ikke sagt at TV'ets tuner ikke er bedre end PC'ens, mens sammeligningsgrundlaget er uholdbart.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jo men hvorfor ikke kun se på htpc koblet til en CRT-monitor? Hvis man allerede der ikke kan få god billedkvalitet, så er der vel ikke så meget der.

I teorien har du jo ret vedrørende sammenligningsgrundlaget, men i praksis er det jo helt unødvendigt. Ser jeg dvd på min dvd afspiller/TV og sammenligner med HTPC/CRT-monitor så kan jeg se at begge skærme er istand til at frembringe et rigtigt godt billede. Så der er ikke grund til at tro at den ene skærm ikke kan frembringe et godt tv-billede. Forskellen er stor. Billedet er mudret, overbehandlet, og trækker streger efter bevægelser. Derfor er der ingen grund til at gøre mere ud af det end det jeg gør. konstaterer blot at tv-kort er af for skidt kvalitet.

Og tak MichaelMCE. Du omtaler jo at billedkvaliteten ikke er den samme som et direkte signal. Er det virkeligt hvad man kan forvente af et tv-kort anno 2005? Hvor mange år har der eksisteret tv-kort?...

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Og tak MichaelMCE. Du omtaler jo at billedkvaliteten ikke er den samme som et direkte signal. Er det virkeligt hvad man kan forvente af et tv-kort anno 2005? Hvor mange år har der eksisteret tv-kort?...

Hvis jeg tilslutter mit antenne signal direkte til tv'et (altså uden om selector) vil jeg næsten påstå at mit billede er bedre på MCE. Men hvis jeg ser TV gennem selector der er tilsluttet via RGB er billedet en lille smule bedre. Bare lige for at få det på det rene....

mikkelp : måske er du bedre tjent med en decideret HD/DVD optager?? Altså et konsum produkt...

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Jo tak, men den erstattert jo ikke en computers funktioner så jeg må vente til en fladskærm bliver aktuel. Philips 9830 er ihvertfald den bedste fladskærm jeg har set, så hvem ved...

Men på den anden side, en optager virker, såvidt jeg ved, uden de store dikkedarer. Gad vide hvorfor producenterne kan finde ud af at lave en sådan boks når de ikke kan finde ud af at lave det samme i et stand alone tv-kort...

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:
Gad vide hvorfor producenterne kan finde ud af at lave en sådan boks når de ikke kan finde ud af at lave det samme i et stand alone tv-kort...

Hermed stopper diskutionen for mit vedkommende - nu ignorerer du specifikt det du er blevet fortalt om at det ikke er tv kortet, men kalibrering og det faktum at du benytter tv-out der er problemet!

Mvh

Brian Binnerup



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Jeg tror du er lidt blind for hvad det vil sige at være forbruger hvilket jo er naturligt i din situation. Alt jeg prøvede at sige var at tv-kort ikke præsterer særlig godt, selv efter mange års udvikling. Straks går du ind i en diskussion om kalibrering og tekniske detaljer om dårlig tv-out som jeg sådan set, udfra en forbrugers synspunkt, er fuldstændig ligeglad med. Det skal virke godt og det skal være nemt. Er du ikke enig med mig i det?

Man ser ofte at når en given ting ændrer udvikler sig, nogen gang for det værre, så brokker folk sig, da de ikke mener det er lige så godt som før. Det er så det jeg gør, på en måde. Jeg vil ikke acceptere at skulle betale en fagmand for at komme ud og kalibrere mit tv-billede, det er da et tilbageslag. På mig virker det som om jeg ikke må have det standpunkt fordi jeg ikke er IT-specialist? Eller hvordan?

Glem det tv-out. Prøv også at glem at brachen har advaret i årevis... Vend det om og spørg dig selv om det er rimeligt? Jeg har råd til et hvilken som helst fladskærm hvis det virkelig er, jeg bryder mig bare ikke om at blive "tvunget" til at købe ny teknologi fordi producenter ikke gider at gøre det ordentligt. Men som du selv skriver, sådan er verden. Tyndt - siger jeg bare!

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes