Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 03:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Minibio tager form Nu med PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
kan jeg bestille 2 stk af de der slik bakker

Ja, det kan du godt, men jeg har ikke mere teak tilbage, tror jeg ikke, og det bliver kun bakkerne, kasserne udenom må du selv flikke sammen...det er heller ikke det værste

Desuden vil jeg lige vente og se om Kristian T får noget lavet, eller han skal have noget med, det tager ikke lang tid når først maskinen er stillet op, men jeg gider ikke gøre der to gange



__________________
Mvh
Jan Nielsen

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:

Brian321 skrev:

Har du selv kalibreret den ud fra AVIA, eller anvendt en tweak guide? Jeg har selv købt en Z4 for nylig og bruger ROne's indstillinger baseret på LIVING presettet fra denne tråd: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=591989

Ja, jeg har brugt Avia, og siddet og kigget gennem farvede plastic stykker, jeg har også forsøgt med den guide du henviser til, men synes den er for mørk til min smag

Okay 

Hvilket preset har du baseret det på, og kører du med dynamisk iris?

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:

Desuden vil jeg lige vente og se om Kristian T får noget lavet, eller han skal have noget med, det tager ikke lang tid når først maskinen er stillet op, men jeg gider ikke gøre der to gange



Lad mig starte med at komplimentere din bio - det ser fantastisk ud! Jeg er ikke selv den store film-freak, men processen at lave en bio/lytterum fra bunden gad jeg fand*** godt. Alle de fede detaljer

Dernæst; gider du ikke tage et par billeder når du har stillet den cnc fætter op? Jeg kunne godt tænke mig at se den.

de bedste hilsner
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
skAlkiO skrev:

Hej. Nu har jeg allerede sagt min menning om din bio. Og derfor har jeg bare et spørgsmål :

i jylland betyder PillyWilly altså tissemand.  ( vidste du det ? )



Ja, det vidste jeg godt...endda lille tissemand, jeg har aldrig haft det med at prale

Det er sgu humor !



__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:


Lad mig starte med at komplimentere din bio - det ser fantastisk ud! Jeg er ikke selv den store film-freak, men processen at lave en bio/lytterum fra bunden gad jeg fand*** godt. Alle de fede detaljer

Dernæst; gider du ikke tage et par billeder når du har stillet den cnc fætter op? Jeg kunne godt tænke mig at se den.

de bedste hilsner


Tak for komplimenterne

Jeg er ikke den store filmnørd selv, men jeg nyder en god film med godt billede og god lyd, og så er det altså skidesjovt at bygge sin egen lille bif.

Med hensyn til CNC fætteren, hvad tænker du så nærmere på? selve maskinen er jo bare en microlille Rover Besse 13S, som bliver monteret med diverse værktøjer, og programmeret til opgaven, men hvis der er noget specifikt du gerne vil have et billede af kan jeg da sikkert nok klare det.

__________________
Mvh
Jan Nielsen

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

lækkert at have en CNC fræser

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

hva vil sådan en bakke koste?



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 11 August 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du have for to af de der borde ? Jeg mener det sgu seriøst !
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 30 December 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Uha det er længe siden jeg har fået nyt grej, men legebarnet i mig kunne jo se at der kunne slåes 2 fluer med et smæk ved at købe en PS3, og dermed både en spillekonsol og en Blu Ray maskine, så det gjorde jeg.

Jeg må sige at jeg ikke er ved at falde på halen af begejstring, en god DVD er imo meget tæt på samme kvalitet, men det skyldes sikkert det faktum at jeg ikke har en 1080P projektor men må nøjes med en 720P (Z4)

Jeg ønsker mig også en anden forstærker/reciever men havd skal jeg købe? den skal kunne håndtere de lydformater der følger med HD signalkilderne, og have mindst 4 HDMI indgange.

Godt Nytår



__________________
Mvh
Jan Nielsen

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly
 
techie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 30 December 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
Jeg må sige at jeg ikke er ved at falde på halen af begejstring, en god DVD er imo meget tæt på samme kvalitet, men det skyldes sikkert det faktum at jeg ikke har en 1080P projektor men må nøjes med en 720P (Z4)

Jeg syntes det kommer meget an på udgivelserne. På de fleste udgivelser syntes jeg der er tydelig forskel på mit 720p 42" TV.

PillyWilly skrev:
Jeg ønsker mig også en anden forstærker/reciever men havd skal jeg købe? den skal kunne håndtere de lydformater der følger med HD signalkilderne, og have mindst 4 HDMI indgange.

Jeg valgte en Onkyo TX-NR905.

PS: Meget flot bio.

Til top Vis techie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techie
 
Drea
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 30 December 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Super hjemmebio!
Til top Vis Drea's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drea
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Som alle andre har skrevet,er det en utrolig flot bio du har dig. Er vild med dine klap-borde, de har fået en meget flot finish.

Må du få mange gode timer i din bio.....

Mvh Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:

Hejsa

Uha det er længe siden jeg har fået nyt grej, men legebarnet i mig kunne jo se at der kunne slåes 2 fluer med et smæk ved at købe en PS3, og dermed både en spillekonsol og en Blu Ray maskine, så det gjorde jeg.

Jeg må sige at jeg ikke er ved at falde på halen af begejstring, en god DVD er imo meget tæt på samme kvalitet, men det skyldes sikkert det faktum at jeg ikke har en 1080P projektor men må nøjes med en 720P (Z4)

Jeg ønsker mig også en anden forstærker/reciever men havd skal jeg købe? den skal kunne håndtere de lydformater der følger med HD signalkilderne, og have mindst 4 HDMI indgange.

Godt Nytår

Hej Jan

Længe siden..

jeg har lige købt en 3808, og jeg er vildt begejstret.....så den vil jeg anbefale..

Mht. BD/HDDVD, så har jeg ikke set PS3, men kun HDDVD (har lånt en HD e1 indtil min EP 35 kommer på lørdag)...og det er helt gak hvor meget bedre billedet er (på en Z4) og hvor meget mere tydelig lyden er......du er velkommen her for at se/høre det engnag i det nye år...

Godt nytår til dig også



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Som filmtossen skriver er billede kvaliteten virkelig super med HDDVD. Også på min Z4 . Min er en Toshiba E1 den fra El-Mutanten til 1999.- incl. 5 HDDVD films. Jeg havde overvejet en ny pj. men må indrømme efter HDDVD'en er kommet venter jeg sku lidt.

Ang forstærker så skal du da ha en Denon 4308 uhh den ville jeg gerne ha... men ok lidt over 18K .

Og jeg har sku stadig ikke nogen slikborde ... måske skulle jeg vest på med HDDVD'en under armen og lidt godt til ganen... så kan du jo lige fræse en plade eller fire .

hilsen

Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Nok en af de mest gennemførte hjemmebioer jeg har set , ville ti gange hellere betale 80kr for at se en film hos dig, end hos den lokale biograf

 

 

Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 31 December 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Og endnu en stor tak for alle de pæne kommentarer

Ang BD/HDDVD så er det jo ikke sådan at jeg ikke kan se forskel, jeg synes bare ikke forskellen er "enorm" men da synlig, bevares.

Mener I to med HDDVD at det format evt er bedre end BD ? for så er det da et fint tilbud de kører med i EL Giganten...jeg har endda nemt ved at finde de film jeg ville vælge ud af de 13 mulige

Og ang recieverne i foreslår, er der HDMI indgange nok ? og hvorfor valgte I som i gjorde?


__________________
Mvh
Jan Nielsen

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly
 
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 31 December 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Hej Jan

Som filmtossen skriver er billede kvaliteten virkelig super med HDDVD. Også på min Z4 . Min er en Toshiba E1 den fra El-Mutanten til 1999.- incl. 5 HDDVD films. Jeg havde overvejet en ny pj. men må indrømme efter HDDVD'en er kommet venter jeg sku lidt.

Ang forstærker så skal du da ha en Denon 4308 uhh den ville jeg gerne ha... men ok lidt over 18K .

Og jeg har sku stadig ikke nogen slikborde ... måske skulle jeg vest på med HDDVD'en under armen og lidt godt til ganen... så kan du jo lige fræse en plade eller fire .

hilsen

Kristian



Du er, som du vel efterhånden ved, mere end velkommen, det kunne være hyggeligt.

Dog er vi så ved at have MEGET travlt, jeg stater på nyt job den 1-2-2008 og det er ikke et snedkeri denne gang, men der er da 4 stk  5 aksede CNC maskiner, så måske der kan findes ud af noget hvis det SKAL være


__________________
Mvh
Jan Nielsen

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly
 
techie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 31 December 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:

Mener I to med HDDVD at det format evt er bedre end BD ? for så er det da et fint tilbud de kører med i EL Giganten...jeg har endda nemt ved at finde de film jeg ville vælge ud af de 13 mulige

Jeg har begge dele og jeg oplever ikke den store forskel på henholdsvis HD-DVD og BD billedmæssigt og de understøtter jo også de samme codec's. HD-DVD'en er i form af et HD drev til xBox360 og BD er en PS3. I løbet af næste uge får jeg en Toshiba HD-XE1 istedet for xbox løsningen som jeg ikke er helt tilfreds med.

Nu er der begrænset hvor mange HD-DVD film jeg har endnu, men umiddelbart lader det til at BD somregel får leveret flere og bedre lydspor med pga. den større kapacitet. F.eks var jeg pænt skuffet over at der ikke var mindst et Dolby TrueHD lydspor på Transformers - Jeg har ikke nogle nye titler på BD som ikke enten har Dolby TrueHD, DTS HD MA eller PCM på BD siden.

Jeg har købt både HD-DVD og Blu-ray fordi jeg bare vil se film og ikke gider vente i årevis på den ene part giver op. Inde i maven går jeg mest og håber på Blu-ray pga. den bedre kapacitet og det er da også det format hvor jeg køber de fleste film, men det er også frygteligt irriterende at der ind imellem udgives film jeg ikke kan købe pga. regions koder. Det er der heldigvis ikke på HD-DVD (endnu ihvertfald).

PillyWilly skrev:

Og ang recieverne i foreslår, er der HDMI indgange nok ? og hvorfor valgte I som i gjorde?

For at være helt ærlig, så stod jeg og skulle skifte alligevel. Jeg var blevet skilt og havde et billigt møganlæg med nogle små højtalere på størrelse med en tændstikæske.

Jeg begyndte så at læse rundt omkring om hvad der var populært lige nu og der var rigtigt mange der omtalte den nye serie fra Onkyo fordi den kunne dekode de nye lydformater, men også fungere som en form for mediahub hvor alle stik incl billede kunne samles bag i den og så føre et kabel op i TV/projektor - Det var noget der virkeligt tiltalte mig. Senere lærte jeg så at det egentligt var hensigtsmæssigt hvis afspilleren selv kunne dekode lydformatet og sende det som PCM til recieveren, men det krævede at jeg skulle skifte alligevel.

Onkyo 905 havde så også en Reon chip til opskalering af billedet, så alle enheder ville få opskaleret billedet optil 1080p og selvom jeg den næste månedstid kun kører 720p har det virkeligt hjulpet. I det hele taget har jeg pga. Onkyo'es mange indgange kunne skifte kabler på flere af mine enheder og det har givet dem et nyt ekstra liv i form af bedre kvalitet (tidligere var de fleste forbundet med hvad stik der nu tilfældigvis var tilgængeligt i TV'et).

Onkyo 905 har i modsætning til de andre i serien 2 HDMI udgange. Nu kommer jeg desværre formodenligt ikke til at bruge begge alligevel, men den oprindelige plan var både at have TV og et Projektor tilsluttet den.

Jeg har ikke sammenlignet så forfærdeligt meget med andre fabrikater.

Lige for at komme tilbage til et af dine spøgsmål - Onkyo 905 har 4 HDMI indgange..

 

Til top Vis techie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techie
 
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

techie:

Da jeg første gang satte en BD skive i PS3éren sendte den også PCM signal til forstærkeren. Hvad er "det fede" ved PCM (undskyld hvis det spm er helt ude i hampen), jeg syntes ikke der var den samme dynamik som der er på DTS, så jeg har været inde at pille i indstillingerne på PS3éren så den sender DTS videre, er det dumt af mig.

Jeg tager lige et kig på den Onkyo, det lyder ikke så dumt.

Hvilken PJ skal du have? du skriver 720P i den næste måneds tid...


__________________
Mvh
Jan Nielsen

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly
 
techie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
techie:

Da jeg første gang satte en BD skive i PS3éren sendte den også PCM signal til forstærkeren. Hvad er "det fede" ved PCM (undskyld hvis det spm er helt ude i hampen), jeg syntes ikke der var den samme dynamik som der er på DTS, så jeg har været inde at pille i indstillingerne på PS3éren så den sender DTS videre, er det dumt af mig.

Først: Jeg er absolut ikke ekspert, men dette er min forståelse af hvordan det fungerer:

PCM lydsporet er et lydspor der er ukomprimeret, men jeg har også syntes flere gange at enten TrueHD eller DTS lydsporet har lydt bedre end PCM sporet på en Blu-ray.

Med PS3 kan du enten vælge at sende lyden til recieveren som PCM hvor det er PS3 selv der dekoder lyden og sender den ukomprimeret til recieveren (ikke at forvensle med det ukomprimerede PCM lydspor der også kan ligge på nogle BD udgivelser). PS3 kan dekode Dolby TrueHD og DTS Core lydsporene. Desværre kan det den ikke dekode hverken DTS HD Master Audio eller DTS HD High Resolution Audio.

Alternativt kan man sende lydsporet ubehandlet og lade recieveren gøre arbejdet (bitstream).  Det kan PS3 desværre ikke gøre med nogle af de nye lydspor overhovedet, men kun de gamle.

For at gøre en lang historie kort: Med PS3 kan du ikke pt. udnytte DTS Master Audio eller DTS High Resolution Audio og hvis du vil høre Dolby TrueHD skal du lade PS3 selv dekode det.

PillyWilly skrev:

Jeg tager lige et kig på den Onkyo, det lyder ikke så dumt.

Jeg er ihvertfald meget tilfreds med min og i forhold til det gamle setup er både lyd- og billedsiden blevet så meget bedre at det har været som at få 400 nye DVD film.

Husk iøvrigt at f.eks Onkyo 875 er praktisk talt den samme som 905, men betragteligt billigere. Tror en af de få forskelle er at på 905'eren er der 2 udgange.

PillyWilly skrev:

Hvilken PJ skal du have? du skriver 720P i den næste måneds tid...

Jeg har bestilt en JVC DLA-HD1 sammen med et fastramme lærrede fra Stewart StudioTek 130 på 110".

Projektoren bliver generelt rost meget for dens sort niveau og høje kontrast. De tests jeg har læst sammenholdt med flere anbefalinger og en overbevisende demonstration fra en forhandler gjorde jeg lagde en bestilling på det hele her lige før jul. Projektoren kunne sådan set leveres med det samme, men det tager lidt tid med sådan et lærred da det er håndlavet og den model jeg ønskede kun fantes i USA :-)

 

Til top Vis techie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techie
 

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes