Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mediecenter/HD player (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe været på udkig efter en harddisk baseret afspiller som kan bruges som mediecenter. Mine krav har været en god størrelse harddisk, mulighed for netværk, understøttelse af flest mulige formater og med udgange som lever op til HD standarden. Skal tilsluttes et LCD TV.

Nu har jeg så fundet frem til to forskellige modeller som begge ser ud til at leve op til mine krav. Desværre har jeg dog lidt problemer med at gennemskue dem begge i forhold til hinanden. Måske jeg har stirret mig blind?! De koster begge cirka det samme.

Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre jeres mening om disse to og gerne hvilken en af dem i ville vælge hvis i skulle  Nogen vil nok foreslå mig at købe en mediecenter PC men en sådan er jeg ikke interesseret i på nuværende tidspunkt.

Link:

http://www.tvix.co.kr/Eng/Products/HDM5000U.aspx

http://www.divxtech.com/rapsody_h35.html

På forhånd tak for hjælpen.

.

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Der er også:
http://www.momitsu.nl/v880n/specs.html

Kender en der ejer den, som ikke orkede sin HTPC mere. Det er en succes.
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
Der er også:
http://www.momitsu.nl/v880n/specs.html

Kender en der ejer den, som ikke orkede sin HTPC mere. Det er en succes.

Det er lige hvad jeg staar og mangler!!! hvor finder jeg den hende? ved du det??

Mvh. Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Kan man optage på nogle af disse, altså ligesom med en video/HTPC hvor der er en timer på?

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:
Kan man optage på nogle af disse, altså ligesom med en video/HTPC hvor der er en timer på?

Jeg har hørt rygter om at der skulle komme en DVB-T tuner til denne model:

Om det passer ved jeg ikke!

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

BenFi skrev:

Thunder skrev:
Der er også: http://www.momitsu.nl/v880n/specs.html Kender en der ejer den, som ikke orkede sin HTPC mere. Det er en succes.

Det er lige hvad jeg staar og mangler!!! hvor finder jeg den hende? ved du det??

Mvh. Benfi

Hvis du kiggede nærmere på siden, så er det en forhandler af den som også sender til DK
Er ikke bekendt med at den forhandles andre steder i EU.

Mlarsen skrev:

Ikke momitsus .. læs spechs?
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

soegaard2000 skrev:

Mlarsen skrev:

Jeg har hørt rygter om at der skulle komme en DVB-T tuner til denne model:

Om det passer ved jeg ikke!

.....og her er den så:

http://www.tvix.co.kr/UserFiles/16/5/dvico3/5000_tuner.jpg

.

Quality Screen
Branchemedlem
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 01 August 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle på denne tråd

Jeg hedder John Sulsbrück Jensen og jeg er indehaver af Quality Screen - Fremtidens Filmlærred.

Grunden til at jeg skriver dette indlæg er at Jeg har haft TViX M5000U til salg i nogen tid og er meget tilfreds med den, jeg har lige fået N35 for at kunne teste forskellen.

TViX M5000U og dens lille bror M3000U er rigtig god til at afspille DVD Film på mit TV / projektor, den kan det hele, jeg har sat M5000U i netværk (lidt langhårede at sætte op) men den henter DVD fil fra et delt drev i mit nætværk uden problemer

N35 derimod er er mere en netværksbaseret medieafspiller. Hvis jeg tilslutter den til mit TV / Projector køre den nogenlunde men er der nogle problemer med at ændre undertekster, og få menuoversigten på DVD filmene frem. Men den er fed på netværket og utrolig nem at installere, intalations CD medfølger, - jeg har flere DVD film lagt på harddisken, og alle på netværket kan hente dem via Power DVD, der er der ikke nogle problemer.

Jeg har naturligvis brugerrettigheder til at læse og skrive til den fra min almindelige PC eller trådløst via notebook, allle andre kan kun læse. Når man installere den på PC skal man bruge serienummeret for at kunne se den som et drev, så dem der ikke har serienummeret kan ikke se filerne - hvis man prøver at finder serienummeret på en PC på nætværket får man ikke det hele  - de sidste 5 cifre er skjult.

Jeg syntes at den er rimlig fed og ville være rigtig kanon som filserver etc.

TViX M5000U er fantastisk som stand alone - vi bruger iøvrigt den til at tage med på ferien, så har vil altid 20 - 30 CD med musik, og 30 - 40 VD film hvis det skulle bliver dårligt vejr. etc.

Jeg har en TViX M3000U som vi havde med til Århus til komfirmation - den reddede aften med al det dansemusik jeg havde med. Jeg tog værtens rimlig fede højttallere fra hans PC og tilsluttede dem til M3000U.

Hvis I vil have flere informationer kan I svare på den her tråd eller til os

Med venlig hilsen

Quality Screen
Fremtidens Filmlærred

John Sulsbrück Jensen
Lundtofteparken 37
2800 Kgs. Lyngby

Tlf.    +45 45 930 832
Fax.   +45 45 930 892
Mob. +45 40 389 862

Til top Vis Quality Screen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Quality Screen Besøg Quality Screen's Websted

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Quality Screen skrev:

Hej alle på denne tråd

Jeg hedder John Sulsbrück Jensen og jeg er indehaver af Quality Screen - Fremtidens Filmlærred.

Grunden til at jeg skriver dette indlæg er at Jeg har haft TViX M5000U til salg i nogen tid og er meget tilfreds med den, jeg har lige fået N35 for at kunne teste forskellen.

TViX M5000U og dens lille bror M3000U er rigtig god til at afspille DVD Film på mit TV / projektor, den kan det hele, jeg har sat M5000U i netværk (lidt langhårede at sætte op) men den henter DVD fil fra et delt drev i mit nætværk uden problemer

N35 derimod er er mere en netværksbaseret medieafspiller. Hvis jeg tilslutter den til mit TV / Projector køre den nogenlunde men er der nogle problemer med at ændre undertekster, og få menuoversigten på DVD filmene frem. Men den er fed på netværket og utrolig nem at installere, intalations CD medfølger, - jeg har flere DVD film lagt på harddisken, og alle på netværket kan hente dem via Power DVD, der er der ikke nogle problemer.

Jeg har naturligvis brugerrettigheder til at læse og skrive til den fra min almindelige PC eller trådløst via notebook, allle andre kan kun læse. Når man installere den på PC skal man bruge serienummeret for at kunne se den som et drev, så dem der ikke har serienummeret kan ikke se filerne - hvis man prøver at finder serienummeret på en PC på nætværket får man ikke det hele  - de sidste 5 cifre er skjult.

Jeg syntes at den er rimlig fed og ville være rigtig kanon som filserver etc.

TViX M5000U er fantastisk som stand alone - vi bruger iøvrigt den til at tage med på ferien, så har vil altid 20 - 30 CD med musik, og 30 - 40 VD film hvis det skulle bliver dårligt vejr. etc.

Jeg har en TViX M3000U som vi havde med til Århus til komfirmation - den reddede aften med al det dansemusik jeg havde med. Jeg tog værtens rimlig fede højttallere fra hans PC og tilsluttede dem til M3000U.

Hvis I vil have flere informationer kan I svare på den her tråd eller til os

Med venlig hilsen

Quality Screen
Fremtidens Filmlærred

John Sulsbrück Jensen
Lundtofteparken 37
2800 Kgs. Lyngby

Tlf.    +45 45 930 832
Fax.   +45 45 930 892
Mob. +45 40 389 862

Hej John

Tusind tak for dine råd og gode beskrivelse. Har faktisk også fundet ud af at fladskærms producenten Alfaview bruger TViX M5000U som kilde til demonstrationer af HD materiale på deres TV. Eftersom den kører i døgndrift hos dem må den jo være rimelig stabil og pålidelig.

Tak for svaret. 

Quality Screen
Branchemedlem
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 01 August 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej Soegaard

Tak for dit svar

Ja det ved jeg godt - det er der flere af AV forhandlerne der gør.

Jeg gør endvidere det at når en kunde køber en TViX med harddisk, supplere med den nyeste firmware og min. 25 GB HD matriale

Med venlig hilsen

Quality Screen
Fremtidens Filmlærred

John Sulsbrück Jensen
Lundtofteparken 37
2800 Kgs. Lyngby

Tlf.    +45 45 930 832
Fax.   +45 45 930 892
Mob. +45 40 389 862

Til top Vis Quality Screen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Quality Screen Besøg Quality Screen's Websted

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hej hvordan med støj, når der er blæser i? er menuen kun på engelsk eller kan den blive dansk... efter at mit engelst ikke er så godt.. jeg har en kiss dp600 men den kan ikke afspille DTS lyd fra dvd :-( hvordan er M 5000U mod N35 så? M 5000U kunne fåes med dab tuner i hvordan virker det?

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy

ridderdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til  M-4000P (til under 2000,- dk i Sverige) vil erstatte M5000U, mest på grund af "user requests" og den cylindriske form skulle være dyrere at producere. Til gengæld er der på den nye model IKKE mulighed for at tilslutte en tuner :-(
At firmaet (Dvico) ikke laver en af deres modeller med indbygget tuner finder jeg meget underligt, da jeg kender flere (inklusiv mig selv) der er parate til at lade sådan en model erstatte mit nuværende mediecenter (Mediaportal) med en sådan. Oven i købet, er mange af deres produkter Tuner cards!!??. Alle specifikationer kan hamle op med en Medie PC, lige med undtagelse af den manglende tuner........ 

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

ok er der nogen som har en M -4000P som kan fortælle lidt om den...

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

ridderdk skrev:

Det ser ud til  M-4000P (til under 2000,- dk i Sverige) vil erstatte M5000U, mest på grund af "user requests" og den cylindriske form skulle være dyrere at producere. Til gengæld er der på den nye model IKKE mulighed for at tilslutte en tuner :-(
At firmaet (Dvico) ikke laver en af deres modeller med indbygget tuner finder jeg meget underligt, da jeg kender flere (inklusiv mig selv) der er parate til at lade sådan en model erstatte mit nuværende mediecenter (Mediaportal) med en sådan. Oven i købet, er mange af deres produkter Tuner cards!!??. Alle specifikationer kan hamle op med en Medie PC, lige med undtagelse af den manglende tuner........ 

ja fortæl lidt om M-4000P, er selv MEGET lun på disse små modeller - især fordi de også selv har indbygget display så TV'et ikk HVER gang skal tændes bare for at høre musik! Men er det til med den lille skærm at finde rundt i ens musik-samling/bibliotek?? gælder vel opgså M-5000U??

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

TViX kommer med 3 version af M-4000:

M-4000P - IDE-harddisk
M-4000S - SATA-harddisk
M-4000PA - IDE-harddisk + mulighed for DVB-T tuner.

Modellen M-4000PA er ikke landet i butikkerne endnu, men kommer nok snart.
http://www.rhisc.nl/shop/TViX_Hi_Def_4000PA_Multimedia_Cente r_10_100_FTP_Sigma_8621_2_jaar_garantie_N_art_7057.php

Jeg har selv overvejet denne afspille, og ligeledes kikket på Dueple 350D og Co-World N35.

Men valget er nu faldet på Ziova CS505, som jeg har forudbestilt hos http://www.planet-shop.eu/ via http://mpcclub.com/. Den skulle komme i løbet af et par uger (selvom den allerede er blevet udskudt et par gange).

Prisen bliver €299,- inkl. fragt.

Det jeg gik efter var:
- Understøttelse af: FLAC og ISO (DVD-images) over netværk
- DVD-drev

Derudover ville det var rart med en tuner, men jeg overlever nok uden.
Designet af Ziova'en er heller ikke specielt pænt, men den bliver gemt lidt væk så det går nok.

Alle de afspillere, der har være nævnt her i tråden (og mange andre) bygger på samme Sigmatel EM8621 chipset:
http://www.sigmadesigns.com/public/Products/EM8620L/EM8620L_ series.html

Det understøtter desværre hverken H.264 eller VC1 og de større chipset i EM862x-serie understøtter det kun delvist.
Hvis man vil være sikker på H.264- og VC1-understøttelse skal man op i SMP8630-serien:
http://www.sigmadesigns.com/public/Products/SMP8630/SMP8630_ series.html
Men der er endnu ingen afspillere på markedet med dette chipset, og så vidt jeg har hørt går der mindst 6 mdr. før de kommer.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en Rapsody N35 (co-world N35). Jeg er godt tilfreds med den. Billed- og lydkvalitet er et step up fra min Snazio 1350. Den har ikke DVD drev, men man kan tilslutte et USB drev hvis man har brug for det. Til gengæld kan der monteres HD i den. Det vriker rigtigt godt. Jeg har taget et par billeder af den i denne tråd.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48983&P N=1

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er mange så vilde efter DVD-ISO?? hvad der galt med alm Vob-filer liggende i en mappe??

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Stay_Bamboocha skrev:

Hvorfor er mange så vilde efter DVD-ISO?? hvad der galt med alm Vob-filer liggende i en mappe??

'

Fordi man med et program som DVD Shrink, kan fjerne alt unødigt materiale fra DVD'en og kun gemme hvad man nu ønsker i en enkelt fil - en ISO-fil.

ISO-filen giver også mulighed for at få DVD-menuerne med - hvis man ønsker det. Det kan også gøres med IFO og VOB, men svjv ikke med VOB alene.

Jeg synes at det er rart at have hver film i én fil, derfor skal jeg have en afspiller, der kan afspille DVD ISO via netværk.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

For lige at puste lidt liv i det her igen... Det ser ud til at Dvico nu langt om længe har lavet en opdateret model med masser af nye lækkerier.

http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM6500A.aspx

Og den kan fåes her til små 4000 svenske kroner. Nogen der har prøvet
den???

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt på at få en playstation 3 som mediacenter, den kan det meste, og så har man også blu-ray, den er også noget billiger end så mange andre..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes