| Forfatter |
|
soegaard2000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe været på udkig efter en harddisk baseret afspiller som kan bruges som mediecenter. Mine krav har været en god størrelse harddisk, mulighed for netværk, understøttelse af flest mulige formater og med udgange som lever op til HD standarden. Skal tilsluttes et LCD TV.
Nu har jeg så fundet frem til to forskellige modeller som begge ser ud til at leve op til mine krav. Desværre har jeg dog lidt problemer med at gennemskue dem begge i forhold til hinanden. Måske jeg har stirret mig blind?! De koster begge cirka det samme.
Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre jeres mening om disse to og gerne hvilken en af dem i ville vælge hvis i skulle Nogen vil nok foreslå mig at købe en mediecenter PC men en sådan er jeg ikke interesseret i på nuværende tidspunkt.
Link:
http://www.tvix.co.kr/Eng/Products/HDM5000U.aspx
http://www.divxtech.com/rapsody_h35.html
På forhånd tak for hjælpen.
.
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige hvad jeg staar og mangler!!! hvor finder jeg den hende? ved du det??
Mvh. Benfi
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mlarsen skrev:
| Kan man optage på nogle af disse, altså ligesom med en video/HTPC hvor der er en timer på? |
|
|
Jeg har hørt rygter om at der skulle komme en DVB-T tuner til denne model:
http://www.tvix.co.kr/Eng/Products/HDM5000U.aspx
Om det passer ved jeg ikke!
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenFi skrev:
Det er lige hvad jeg staar og mangler!!! hvor finder jeg den hende? ved du det??
Mvh. Benfi |
|
|
Hvis du kiggede nærmere på siden, så er det en forhandler af den som også sender til DK
Er ikke bekendt med at den forhandles andre steder i EU.
Mlarsen skrev:
| Kan man optage på nogle af disse, altså ligesom med en video/HTPC hvor der er en timer på? |
|
|
Ikke momitsus .. læs spechs?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Quality Screen Branchemedlem

Branchemedlem
Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle på denne tråd
Jeg hedder John Sulsbrück Jensen og jeg er indehaver af Quality Screen - Fremtidens Filmlærred.
Grunden til at jeg skriver dette indlæg er at Jeg har haft TViX M5000U til salg i nogen tid og er meget tilfreds med den, jeg har lige fået N35 for at kunne teste forskellen.
TViX M5000U og dens lille bror M3000U er rigtig god til at afspille DVD Film på mit TV / projektor, den kan det hele, jeg har sat M5000U i netværk (lidt langhårede at sætte op) men den henter DVD fil fra et delt drev i mit nætværk uden problemer
N35 derimod er er mere en netværksbaseret medieafspiller. Hvis jeg tilslutter den til mit TV / Projector køre den nogenlunde men er der nogle problemer med at ændre undertekster, og få menuoversigten på DVD filmene frem. Men den er fed på netværket og utrolig nem at installere, intalations CD medfølger, - jeg har flere DVD film lagt på harddisken, og alle på netværket kan hente dem via Power DVD, der er der ikke nogle problemer.
Jeg har naturligvis brugerrettigheder til at læse og skrive til den fra min almindelige PC eller trådløst via notebook, allle andre kan kun læse. Når man installere den på PC skal man bruge serienummeret for at kunne se den som et drev, så dem der ikke har serienummeret kan ikke se filerne - hvis man prøver at finder serienummeret på en PC på nætværket får man ikke det hele - de sidste 5 cifre er skjult.
Jeg syntes at den er rimlig fed og ville være rigtig kanon som filserver etc.
TViX M5000U er fantastisk som stand alone - vi bruger iøvrigt den til at tage med på ferien, så har vil altid 20 - 30 CD med musik, og 30 - 40 VD film hvis det skulle bliver dårligt vejr. etc.
Jeg har en TViX M3000U som vi havde med til Århus til komfirmation - den reddede aften med al det dansemusik jeg havde med. Jeg tog værtens rimlig fede højttallere fra hans PC og tilsluttede dem til M3000U.
Hvis I vil have flere informationer kan I svare på den her tråd eller til os
Med venlig hilsen
Quality Screen Fremtidens Filmlærred
John Sulsbrück Jensen Lundtofteparken 37 2800 Kgs. Lyngby
Tlf. +45 45 930 832
Fax. +45 45 930 892 Mob. +45 40 389 862
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quality Screen skrev:
|
Hej alle på denne tråd
Jeg hedder John Sulsbrück Jensen og jeg er indehaver af Quality Screen - Fremtidens Filmlærred.
Grunden til at jeg skriver dette indlæg er at Jeg har haft TViX M5000U til salg i nogen tid og er meget tilfreds med den, jeg har lige fået N35 for at kunne teste forskellen.
TViX M5000U og dens lille bror M3000U er rigtig god til at afspille DVD Film på mit TV / projektor, den kan det hele, jeg har sat M5000U i netværk (lidt langhårede at sætte op) men den henter DVD fil fra et delt drev i mit nætværk uden problemer
N35 derimod er er mere en netværksbaseret medieafspiller. Hvis jeg tilslutter den til mit TV / Projector køre den nogenlunde men er der nogle problemer med at ændre undertekster, og få menuoversigten på DVD filmene frem. Men den er fed på netværket og utrolig nem at installere, intalations CD medfølger, - jeg har flere DVD film lagt på harddisken, og alle på netværket kan hente dem via Power DVD, der er der ikke nogle problemer.
Jeg har naturligvis brugerrettigheder til at læse og skrive til den fra min almindelige PC eller trådløst via notebook, allle andre kan kun læse. Når man installere den på PC skal man bruge serienummeret for at kunne se den som et drev, så dem der ikke har serienummeret kan ikke se filerne - hvis man prøver at finder serienummeret på en PC på nætværket får man ikke det hele - de sidste 5 cifre er skjult.
Jeg syntes at den er rimlig fed og ville være rigtig kanon som filserver etc.
TViX M5000U er fantastisk som stand alone - vi bruger iøvrigt den til at tage med på ferien, så har vil altid 20 - 30 CD med musik, og 30 - 40 VD film hvis det skulle bliver dårligt vejr. etc.
Jeg har en TViX M3000U som vi havde med til Århus til komfirmation - den reddede aften med al det dansemusik jeg havde med. Jeg tog værtens rimlig fede højttallere fra hans PC og tilsluttede dem til M3000U.
Hvis I vil have flere informationer kan I svare på den her tråd eller til os
Med venlig hilsen
Tlf. +45 45 930 832
|
|
|
Hej John
Tusind tak for dine råd og gode beskrivelse. Har faktisk også fundet ud af at fladskærms producenten Alfaview bruger TViX M5000U som kilde til demonstrationer af HD materiale på deres TV. Eftersom den kører i døgndrift hos dem må den jo være rimelig stabil og pålidelig.
Tak for svaret.
|
| Til top |
|
| |
Quality Screen Branchemedlem

Branchemedlem
Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Soegaard
Tak for dit svar
Ja det ved jeg godt - det er der flere af AV forhandlerne der gør.
Jeg gør endvidere det at når en kunde køber en TViX med harddisk, supplere med den nyeste firmware og min. 25 GB HD matriale
Med venlig hilsen
Tlf. +45 45 930 832
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvordan med støj, når der er blæser i? er menuen kun på engelsk eller kan den blive dansk... efter at mit engelst ikke er så godt.. jeg har en kiss dp600 men den kan ikke afspille DTS lyd fra dvd :-( hvordan er M 5000U mod N35 så? M 5000U kunne fåes med dab tuner i hvordan virker det?
|
| Til top |
|
| |
ridderdk Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til M-4000P (til under 2000,- dk i Sverige) vil erstatte M5000U, mest på grund af "user requests" og den cylindriske form skulle være dyrere at producere. Til gengæld er der på den nye model IKKE mulighed for at tilslutte en tuner :-( At firmaet (Dvico) ikke laver en af deres modeller med indbygget tuner finder jeg meget underligt, da jeg kender flere (inklusiv mig selv) der er parate til at lade sådan en model erstatte mit nuværende mediecenter (Mediaportal) med en sådan. Oven i købet, er mange af deres produkter Tuner cards!!??. Alle specifikationer kan hamle op med en Medie PC, lige med undtagelse af den manglende tuner........ __________________ Henrik
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok er der nogen som har en M -4000P som kan fortælle lidt om den...
|
| Til top |
|
| |
Stay_Bamboocha Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ridderdk skrev:
|
Det ser ud til M-4000P (til under 2000,- dk i Sverige) vil erstatte M5000U, mest på grund af "user requests" og den cylindriske form skulle være dyrere at producere. Til gengæld er der på den nye model IKKE mulighed for at tilslutte en tuner :-( At firmaet (Dvico) ikke laver en af deres modeller med indbygget tuner finder jeg meget underligt, da jeg kender flere (inklusiv mig selv) der er parate til at lade sådan en model erstatte mit nuværende mediecenter (Mediaportal) med en sådan. Oven i købet, er mange af deres produkter Tuner cards!!??. Alle specifikationer kan hamle op med en Medie PC, lige med undtagelse af den manglende tuner........
|
|
|
ja fortæl lidt om M-4000P, er selv MEGET lun på disse små modeller - især fordi de også selv har indbygget display så TV'et ikk HVER gang skal tændes bare for at høre musik! Men er det til med den lille skærm at finde rundt i ens musik-samling/bibliotek?? gælder vel opgså M-5000U??
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en Rapsody N35 (co-world N35). Jeg er godt tilfreds med den. Billed- og lydkvalitet er et step up fra min Snazio 1350. Den har ikke DVD drev, men man kan tilslutte et USB drev hvis man har brug for det. Til gengæld kan der monteres HD i den. Det vriker rigtigt godt. Jeg har taget et par billeder af den i denne tråd.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48983&P N=1
|
| Til top |
|
| |
Stay_Bamboocha Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er mange så vilde efter DVD-ISO?? hvad der galt med alm Vob-filer liggende i en mappe??
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stay_Bamboocha skrev:
Hvorfor er mange så vilde efter DVD-ISO?? hvad der galt med alm Vob-filer liggende i en mappe??
|
|
|
'
Fordi man med et program som DVD Shrink, kan fjerne alt unødigt materiale fra DVD'en og kun gemme hvad man nu ønsker i en enkelt fil - en ISO-fil.
ISO-filen giver også mulighed for at få DVD-menuerne med - hvis man ønsker det. Det kan også gøres med IFO og VOB, men svjv ikke med VOB alene.
Jeg synes at det er rart at have hver film i én fil, derfor skal jeg have en afspiller, der kan afspille DVD ISO via netværk.
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at puste lidt liv i det her igen... Det ser ud til at Dvico nu langt om længe har lavet en opdateret model med masser af nye lækkerier.
http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM6500A.aspx
Og den kan fåes her til små 4000 svenske kroner. Nogen der har prøvet
den??? __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt på at få en playstation 3 som mediacenter, den kan det meste, og så har man også blu-ray, den er også noget billiger end så mange andre..
|
| Til top |
|
| |