Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 02:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Vesterhavs Bio nye billeder opd 30/11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Så blev det 2008, og jeg synes at jeg ville lave en lille opdatering, dele af den som jeg "varslede" sidste gang.

Jeg har lavet lidt om og sat nye plakater op, samt flere hylder da jeg var ved at løbe tør for plads til mine DVD´er.

Jeg har solgt min SUB, og været i HFK og bestille en ny, en B&W ASW 610, den kommer dog desværre først til FEB, til gengæld var den lokale HFK (Esbjerg) været så enormt flinke at låne mig en anden SUB indtil den ankommer, , det er super service, sådan!!!!!

Og så lige et billede af den nye forstærker..

Den gør det sindssygt godt, jeg er virkeligt imponeret over den lyd den leverer. Meget klar, åben og veldefineret, en hel del bedre end min 2807, faktisk så god at jeg vil sælge min Rotel RB 1080, jeg kan ikke høre forskel i det rum jeg har nu, måske jeg vil kunne det i et rum som er en del større, det skal jeg lade være usagt.

Nu venter jeg bare på at det bliver lørdag, så skal jeg ned og hente min Toshiba HDDVD EP35, samt min Samsung BD-P1400 Bluray afspiller, jeg glæder helt enormt....har allerede købt nogle film.....og hvis det bare er i nærheden af hvad den HD-E1 jeg har lånt, ja så bliver det dæleme fedt!.....



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

der er ikke meget forskel på din og den stuge jeg skal begynde at lave (er ved at flytte) det skulle lige være faven på divaen lol næsten da




__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
der er ikke meget forskel på din og den stuge jeg skal begynde at lave (er ved at flytte) det skulle lige være faven på divaen lol næsten da


OK lyder meget spændende....vil konen (hvis du har en sådan) også gerne have grå vægge?



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Den er for vild den bio, hehe...

Hvor mange film har du snart? den er godt pakket, hehe:)

Har du hørt de nye lydformater hjemme hos dig selv endnu? kunne forstå at du har haft en HD-E1 hjemme og lege med



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Den er for vild den bio, hehe...

Hvor mange film har du snart? den er godt pakket, hehe:)

Har du hørt de nye lydformater hjemme hos dig selv endnu? kunne forstå at du har haft en HD-E1 hjemme og lege med

Tak skal du have CRC1, jeg synes også selv den er ret dejlig (og det gør konen og min søn på 1½ også, faktisk skal vi se Star Wars flere gange om dagen med ham, og han er helt vild med Darth Vader     jeg synes det er cool).

Ja jeg har hørt de nye lydformater, dog kun PCM, idet HD E1 ikke kan afkode og sende dem i andet, men det kan begge de maskiner jeg har bestilt...men det lyder super fedt, lyden er mere klar og detaljeret, og så har bassen lige fået en ekstra tand opad......lad mig sige det sådan.....jeg regner ikke med at købe flere DVD´er, men alene HDDVD eller BD fremover....

Mht. antallet af film, så vent slut på den (skal have dem talt op senere idag).



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Du selfølig bestildt en Samsung BD-P1400, som reg. kode fri, både på Blu-ray (Reg. A og B) og DVD siden (reg. 1 og 2) ?

Hvad er grund til at du har valget en B&W sub. bas, ud over at alle din højtaler er fra B&W, og ikke en fra fx. SVS (he, he, måske for du stor
rabat hos HiFi klubben, da alt de udstyr vel er købt der) ?

Hvad er planer med din Denon DVD3910, når du nu får nye HD afspiller ?

Du bliver vel snart nød til at køben en ny 1080/24p projektor (For at få 100% glæde af HD), kunne værre en OPTOMA HD80 også fra HfFi-klubben
(man så komme du tilbage til
DLP igen).

He, he, du skal vel til at sælge alle dine DVD film, og køben dem igen som enten HD-DVD eller Blu-ray (og så er det en god ide af tælle din DVD
film, måske også at lave en liste over dem).

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
CRC1 skrev:

Den er for vild den bio, hehe...

Hvor mange film har du snart? den er godt pakket, hehe:)

Har du hørt de nye lydformater hjemme hos dig selv endnu? kunne forstå at du har haft en HD-E1 hjemme og lege med

Tak skal du have CRC1, jeg synes også selv den er ret dejlig (og det gør konen og min søn på 1½ også, faktisk skal vi se Star Wars flere gange om dagen med ham, og han er helt vild med Darth Vader     jeg synes det er cool).

Ja jeg har hørt de nye lydformater, dog kun PCM, idet HD E1 ikke kan afkode og sende dem i andet, men det kan begge de maskiner jeg har bestilt...men det lyder super fedt, lyden er mere klar og detaljeret, og så har bassen lige fået en ekstra tand opad......lad mig sige det sådan.....jeg regner ikke med at købe flere DVD´er, men alene HDDVD eller BD fremover....

Mht. antallet af film, så vent slut på den (skal have dem talt op senere idag).

Haha 1. dag i det nye år=optælling af dvd-film

Jamen jeg er helt enig, det er fedt at se og hører film med nye lydformater!! Kan du vise det i full HD med din projektor eller scalere den?

Og godt nytår forresten, jeg kan se på hok at du kommer lidt rundt i verdens afkroge



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Du selfølig bestildt en Samsung BD-P1400, som reg. kode fri, både på Blu-ray (Reg. A og B) og DVD siden (reg. 1 og 2) ?

Hvad er grund til at du har valget en B&W sub. bas, ud over at alle din højtaler er fra B&W, og ikke en fra fx. SVS (he, he, måske for du stor
rabat hos HiFi klubben, da alt de udstyr vel er købt der) ?

Hvad er planer med din Denon DVD3910, når du nu får nye HD afspiller ?

Du bliver vel snart nød til at køben en ny 1080/24p projektor (For at få 100% glæde af HD), kunne værre en OPTOMA HD80 også fra HfFi-klubben
(man så komme du tilbage til
DLP igen).

He, he, du skal vel til at sælge alle dine DVD film, og køben dem igen som enten HD-DVD eller Blu-ray (og så er det en god ide af tælle din DVD
film, måske også at lave en liste over dem).

Den jeg har bestilt er ikke regionsfri..men jeg har dog lige set at der er en butik i Sverige som gør det.....6300 svenske kr....men jeg lever med at den ikke er det, og håber at HFK finder en løsning på dette problem indtil da må jeg vente til filmene kommer på reg. B.

Grunden til at jeg har valgt en B&W sub, er ganske enkelt den at jeg godt kan lide B&W, samt at en SVS koster en hel del mere og ville være "overkill ift. min bios størrelse.

Mht. rabat hos HFK....ingen kommentarer.

Planen med min 3910 er at jeg beholder den, jeg har prøvet DVD delen i Toshibaen, og 3910 er længder bedre end den, så den skal ingen steder..

Ny PJ..ja det har du ret i, og en Optoma ville være et godt bud, tag endelig ikke fejl jeg vil gerne have DLP igen, jeg ville bare gerne selv prøve en LCD så jeg vidste hvad jeg talte om.....men min Z4 gør det stadigvæk fremragende så jeg venter og ser hvad der er på markedet om et års tid....så er priserne sikkert også faldet en del...de tider hvor jeg var villig til at betale 30000 for en PJ er ovre...

Mht. at sælge mine DVD film...det ville være en særdeles dårlig forretning. Grundlæggende skal jeg kun have BD/HDDVD film som jeg ikke har på DVD, men der kommer nok nogle enkelte gengangere..har lige købt alle 3 Pirates på BD for en plovmand, samt Bourne boxen på HDDVD for 300,-....så det korte af det lange er....jeg beholder mine DVD´er.

Og så er der optælling, jeg har et program, hvor de dels ligger på min PC dels på nettet. Se dem her: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ADC, men måden dette program tæller på er at alt er 1 film uagtet at det er en boxed 20 stk. Så derfor tæller jeg dem også manuelt. Idag beløb det sig til 968 (har solgt en del i december, derfor mindre end 1000).



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Filmtossen skrev:
CRC1 skrev:

Den er for vild den bio, hehe...

Hvor mange film har du snart? den er godt pakket, hehe:)

Har du hørt de nye lydformater hjemme hos dig selv endnu? kunne forstå at du har haft en HD-E1 hjemme og lege med

Tak skal du have CRC1, jeg synes også selv den er ret dejlig (og det gør konen og min søn på 1½ også, faktisk skal vi se Star Wars flere gange om dagen med ham, og han er helt vild med Darth Vader     jeg synes det er cool).

Ja jeg har hørt de nye lydformater, dog kun PCM, idet HD E1 ikke kan afkode og sende dem i andet, men det kan begge de maskiner jeg har bestilt...men det lyder super fedt, lyden er mere klar og detaljeret, og så har bassen lige fået en ekstra tand opad......lad mig sige det sådan.....jeg regner ikke med at købe flere DVD´er, men alene HDDVD eller BD fremover....

Mht. antallet af film, så vent slut på den (skal have dem talt op senere idag).

Haha 1. dag i det nye år=optælling af dvd-film

Jamen jeg er helt enig, det er fedt at se og hører film med nye lydformater!! Kan du vise det i full HD med din projektor eller scalere den?

Og godt nytår forresten, jeg kan se på hok at du kommer lidt rundt i verdens afkroge

Jeps, det er da meget nærliggende, nu hvor jeg ikke skalhave flere DVD film men alene HDDVD ell. Bluray.

Min PJ kan ikke vise full HD men er 1080i kompatibel, men det ser nu smukt ud alligevel.

Godt nytår til dig også, og ja jeg kommer ret meget omkring.....



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Alco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej prøv at sætte den på 720P vis du kan Jeg syntes det ser pænere ud en 1080i.

Til top Vis Alco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alco
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Alco skrev:

Hej prøv at sætte den på 720P vis du kan Jeg syntes det ser pænere ud en 1080i.

ru

man køre vel kun 1080P hvis man kan, for det styger skal jeg sige jer og lyden i dts HD ES bla.. er nok til mig men 9 højtalere fylder meget ...
min stuge for lille til så jeg køre DTS 6. ingen woffer her tak

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Alco skrev:

Hej prøv at sætte den på 720P vis du kan Jeg syntes det ser pænere ud en 1080i.

Det vil jeg prøve når jeg får min3910 tilbage, den er til opdatering ved HFK (noget firmware halløj).



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Alco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
Alco skrev:

Hej prøv at sætte den på 720P vis du kan Jeg syntes det ser pænere ud en 1080i.

ru

man køre vel kun 1080P hvis man kan, for det styger skal jeg sige jer og lyden i dts HD ES bla.. er nok til mig men 9 højtalere fylder meget ...
min stuge for lille til så jeg køre DTS 6. ingen woffer her tak

 

Jo da vis man kan køre man 1080P men jeg kunne forstår at han PJ ikke var i fuld HD og han kørte i 1080i, så ville jeg bare foreslå at prøve at køre i 720p da det gav et bedere billede på min skærm.

Til top Vis Alco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alco
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Alco skrev:
priboj skrev:
Alco skrev:

Hej pr鴙 at s鎡te den p� 720P vis du kan Jeg syntes det ser p鎛ere ud en 1080i.

ru

man k鴕e vel kun 1080P hvis man kan, for det styger skal jeg sige jer og lyden i dts HD ES bla.. er nok til mig men 9 h鴍talere fylder meget ...
min stuge for lille til s� jeg k鴕e DTS 6. ingen woffer her tak

 

Jo da vis man kan k鴕e man 1080P men jeg kunne forst錼 at han PJ ikke var i fuld HD og han k鴕te i 1080i, s� ville jeg bare foresl� at pr鴙e at k鴕e i 720p da det gav et bedere billede p� min sk鎟m.



Det var nu ikke lige meningen at jeg ville komentere din udtale-  da jeg ikke har prøvet at køre 1080i så - jeg ved det ikke, jeg har kun  kørt 640*480 indt til jeg fik min nye fladskærm  så var det slut 


__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tænkte nok din DVD-samling trængte til flere hylder........ Husker din første bio, der havde du mere plads til DVD'erne

mvh Dief

 

 



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Ja, jeg tænkte nok din DVD-samling trængte til flere hylder........ Husker din første bio, der havde du mere plads til DVD'erne

mvh Dief

 

 

Ja det gjorde den, men det bliver ikke DVD´er der skal stå på dem, men kun BD eller HD DVD film...jeg er stoppet med at købe DVD´er.....ja jeg husker også min gamle bio, der var en hel del mere plads...3 gange så meget faktisk.....men jeg savner den egentlig ikke........den jeg har nu er jeg faktisk ganske tilfreds med...



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået min 3910 tilbage fra HFK. Det som var problemet var at den ikke kunne sende de "rigtige" lydformater ud til min nye forstærker, hvorfor der så stod MULTI CH IN i displayet istedetfor for DD EX, eller DTS 6.1 Discrete, men firmware opdateringer fixede det. Til gengæld forsvandt regions friheden, men den fik jeg genoprettet ved hjælp at nogle taste kombinationer på afspilleren og fjernbetjeningen....så nu er den hjemme igen, den har været savnet, jeg har i mellemtiden brugt en SONY DVP-s78, og man kan altså godt se hvorfor man  betaler ca. 10k for den Denon....slap af en forskel..

__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden fået en række spørgsmål vedr. mit "mørklægningssystem", som jo er hjemmelavet, så her følger en kort gennemgang af hvordan det er lavet.

Først og fremmest målte jeg ud hvor bred karmen var. Dernæst købte jeg et mørklægnings rullegardin i Bauhaus (de kan købes mange steder), samt nogle aluminiums kant lister Så skar jeg gardinet til, så det lige netop kunne passe ind karmen.

Efter at gardinet var skåret til monterede jeg 2 stk. aluminiums lister (kantlister som bruges til gulve), i hver side for at give gardinet en skinne at "køre" i, samt jeg moterede en liste ovenover "rullen" således at der ikke slippes så meget lys ind der. Jeg moterede det med dobbeltklæbende tape, for at give mere lystæthed og for at skåne karmen.

Jeg synes selv at det virker ret godt, (se evt. billede hvor man kan se lystætheden tidligere i tråden), og så er det en hel del billigere end hvis man skulle have special fremstillet et sådan gardin hos en "gardinmand"...



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Alco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at fyre op for noget 720P så????
Til top Vis Alco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alco
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Har du taste kombinationer på afspilleren og fjernbetjeningen til din 3910 for igen at kunne få regions friheden, skal også lige havde min opdateret
hos HFK, bl.a. for at den kan smarbelde med HDMI 1.3, bl.a. kan man ikke få digital lyd med over på HDMI 1.3 før opdaten.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes