Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 08:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY strømskinne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Ja så har jeg også været igang med at lave en ny strømskinne til mit anlæg, i håbet om at vride lidt ekstra ud af det.

Det skal siges jeg er autoriseret El installatør, og til dagligt arbejder som PLC programmør/projektleder.

Tanker bag.

Som nogle ved, og nogle snakker om  så findes der en del støj på lys nettet, hvor specielt 3. harmoniske strømme er til gene, for at komme uden om dem, og andre harmoniske så ville jeg bygge en med netstøjfilter, og da jeg til dagligt handler med RS components, ja så var det naturligt at kontakte dem, her fandt vi et filter som skære alt væk i området 50 ->400 hz, desvære fantes de kun op til max 6A

Da jeg ønsker at lave en med 10 udtag ja så ville jeg bruge 2. sælve kassen skulle være en metal kasse, men størelsen på den kommer lidt an på hvilke brønne jeg ku få fat på.

Jeg havde lagt mig fast på at bruge Schuko stik, da kontakten i stikkene er yderst god. Jeg kontaktede så Solar og fik tilsendt en prøve på deres eneste model som kunne monteres i en tavle låge

nemlig denne

som man kan se er den beregnet til udendørs brug, og ikke yderlig køn. Men da det var det eneste de havde af denne type ja så var valget entlig ret nemt, der er jo heller ikke nogen der siger den skal ligge fremme. Alt i den gode sags tjeneste.

Nå men her er lidt yderlig billeder.