Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 23:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & surround 2007 i Kbh (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 12 November 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
jensen skrev:
3DX skrev:

Avalon:

De spiller altså godt. rummet gav lidt umf. men de evner at spille detalieret uden at lyder skarpe.

JM lab:

Den de spillede på til ca. 25K -fed ht'er og Densen matchede dem, sgu godt.

Dynaudio:

Genial til Trente Møller


Zingale (eller hvad de hedder)

de lyder lige så godt som de i design ikke liiig er mig. Men den har sgu lyden med sig.

 

ok messe, ikke så mange mensker, og lidt for sprete udstillere. men alt i alt da tiden værd


Takker.

Ja kunne ikke få det væk, og jeg ville ikke dæmp mit rum mere, for det skulle gerne spille uden man overdæmper.

Men næste år tager jeg en større model med den har lidt mere hug i bunden og mellemtonen og i prisen.

Hvorfor fik jeg ikke hilst på dig ????.

 

Det gjorde vi altså også  var der sammen med Johnny, og fik sat en cd på... talte lidt om umf. og PC / CD vs. LP.

det umf. kunne jeg godt overhører, og PASS LAB / Avalon, er jo en fed kombi... det er prisen desvære også

 

Ha ja huske kan man heller ikke mere, for meget musik og for lidt søvn og lidt for meget ....... .

Glemte helt at høre dig om noget, men tager vi over mail.

Ja prisen er altid noget slemt noget, men må sige det afholder ikke folk fra at købe.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Techtor
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 12 November 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Der var ingen problemer med at lytte til egne CD'er - jeg havde selv flere med, der var rigtigt spændende at høre på nogle opsæt. Problemet var hellere, at der i mange rum var for mange mennesker.

Lyttede blandt andet til Kari Bremnes' nye Live-album, med Søvngjengersken. Rigtig god perkussionsdel, som var sjov at høre på hos Dynaudio og StudioSound.
Lyttede også som sagt til min avatar, med Three Wishes på Dynaudio. Manden fra Dynaudio satte derefter prompte over til Watching Tv fra samme CD - han ville også høre mere hr. Waters på Sapphire.

Rigtigt sjovt med en længere lyttesession hos StudioSound nærmere lukketid - med god lyd og sjov musik - jeg tog mange af mine sjove/interessante cd'er frem, med gregoriansk fyraften og orgelpiber skruet op på elleve.. Good times..


Edit:Danske ord og udtryk, ikke norske.


__________________
File not found. Fake it (Y/N)? _
Til top Vis Techtor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Techtor
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 12 November 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Techtor skrev:


Størst indtryk gjorde dog AV Precision, hvor Otto Jørgensen stille og rolig viste hvad god kalibrering kan gøre - med et utrolig godt HD-billede på det kalibrerede Planar-display med scaler, hvor alt fra analogt Cosby-show til sylskarpe HD-signaler blev præsenteret på en fantastisk måde. En lavmælt præsentation, hvor han lod de flotte billeder tale for sig. Bravo!

witzel skrev:

AV Precision, damn godt billede.. Godt gået Otto!!


Takker og bukker

 

Jeg kan kun tilslutte mig roserne. Det var en rigtig god demo. Især overraskede Cosby mig. Derhjemme på det gamle lcd ser det sgu langt fra så godt ud. Men, så ved man da, hvad der er muligt.

Det var også positivt, at du viste LCD, når vi nu alle ved, at det er det bedste, der findes. En blindtest har vist, at Philips LCD klart slår Panasonic plasma .

Prylportalen

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 12 November 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Så er weekenden ovre og hverdagen tilbage.

Jeg læser lidt hvad andre kommenterer og ind imellem overraskes jeg.

Der var rum jeg måtte flygte fra for at undgå traumer.
Der var rum som totalt ligegyldige.
Der var rum som man ellers havde store forventninger til men som skuffede gevaldigt.
Der var ting som burde have været sat op til lytning med som kun var udstillet for synets skyld.........måske fordi "man" ikke tør lade "folket dømme".

Det er nok bedst ikke at nævne konkret hvad der hører under ovenstående skrammel.
Men jeg kan sige at nogle af de ting der roses af andre ind imellem er dem jeg forsøger at tie stille om.


Af rigtige positive huskere for den sublime lyd var følgende stuer:

Wilson/Krell.
Jeg ønsker en dag at lytte til de Wilson højttalere spændt for en god rørslæde og en veljusteret pladespiller.

Så var der rummet med Funk firm pladespiller, Almarro forstærker og WLM højttalere.
Det lød super. Intimt og med en fantastisk rumformidling.

Avantgarde, Air Tight og TW spillede også besnærende godt.
De sprøde horn er skønne. Hvis jeg kunne bestemme så skulle der arbejdes en smule på at forskellen på sprødheden i hornene og blødheden fra subwooferen samarbejdede en smule mere; at forskellen i lydkarakteristik blev mindre.
Men man sidder og kan placere alt foran sig og det faktum at man kan narres til at tro man er "til stede" er jo det vigtigste.

AKG 701 med en Firestone Violet preamp fodret med et simpelt digitalt signal fra PC.
Letflydende og tæt på ærlig formidling.
Jeg ville nok have købt de 701'ere i stedet for mine Beyer hvis jeg havde vidst de var så gode. Heldigvis har jeg dog mine Ergo2.

Kibri er også kommet langt med udviklingen af sine højttalere.
De lyder godt og selv om Poul Cowboyhat har sammenlignet de hvide af Kibris højttalere med kanontoget Bertha, så synes jeg egentlig det er lykkedes meget godt at "efterligne" Carlson princippet.


Jeg bryder mig ikke så meget om at gøre meget ud af at skrive f.eks. at lyden havde en god diskant eller præcis bund eller åbenhed etc.
Det handler om at det skal hænge sammen. Det hele skal bare være godt. Der skal være både præcis bund, åben top, rumformidling osv.
Det er en helhed. Hvis helheden ikke er der så kan det ikke blive en husker.


Der var andre rum der var tæt på at blive huskere:
Medlyd
Zingali
Vassago

Det kan være de kommer på den positive husker seddel til næste messe.


Forresten vil jeg da lige sige at det var mægtig hyggeligt at møde:
Bent (som altid v  -   og som altid et behageligt menneske)
René Jensen (for første gang   -  
han er jo en rigtig rar og gæstfri person i den virkelige verden  ;-) )
Poul ½-pris (igen   -   hvor er han dog altid snaksaglig og sjov men sandelig også intelligent)
den frivillige stab bag Hifi & Surround (nogle af dem   -   meget engagerede og imødekommende), Sjoenne (H4A   -   han er jo allevegne den mand men det generer mig bestemt ikke)
Platifracer (H4A   -   med fingeren på pulsen i forhold til hvad der virkelig er den gode lyd)
jørstad (H4A   -   han ved sg'u hvad det vil sige når noget er lavet i Kina)
Thomas Sillesen (hvor er han dog en travl mand)
Ja   -   og mange flere sjove mennesker.



Sidst vil jeg sige at det bare er skønt at komme hjem og tænde for ens eget anlæg og med både auditiv og kinæstetisk perception komme til den subjektive og alment gyldige ( Smile ) erkendelse at man har været så heldig i sin sammensætning af "reference" grej og at man næppe vil bytte mange stumper med noget fra messen.

Hvor er det også dejligt at man for en så lille procentdel af prisen på de anlæg der var værd at lytte til på messen, har kunnet opnå denne tilnærmelsesvis tilsvarende gode lyd hjemme?

"dolph"

Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 12 November 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
3DX skrev:
jensen skrev:
3DX skrev:

Avalon:

De spiller altså godt. rummet gav lidt umf. men de evner at spille detalieret uden at lyder skarpe.

JM lab:

Den de spillede på til ca. 25K -fed ht'er og Densen matchede dem, sgu godt.

Dynaudio:

Genial til Trente Møller


Zingale (eller hvad de hedder)

de lyder lige så godt som de i design ikke liiig er mig. Men den har sgu lyden med sig.

 

ok messe, ikke så mange mensker, og lidt for sprete udstillere. men alt i alt da tiden værd


Takker.

Ja kunne ikke få det væk, og jeg ville ikke dæmp mit rum mere, for det skulle gerne spille uden man overdæmper.

Men næste år tager jeg en større model med den har lidt mere hug i bunden og mellemtonen og i prisen.

Hvorfor fik jeg ikke hilst på dig ????.

 

Det gjorde vi altså også  var der sammen med Johnny, og fik sat en cd på... talte lidt om umf. og PC / CD vs. LP.

det umf. kunne jeg godt overhører, og PASS LAB / Avalon, er jo en fed kombi... det er prisen desvære også

 

Ha ja huske kan man heller ikke mere, for meget musik og for lidt søvn og lidt for meget ....... .

Glemte helt at høre dig om noget, men tager vi over mail.

Ja prisen er altid noget slemt noget, men må sige det afholder ikke folk fra at købe.

 

der er jo nok røget en del igennem den weekend, og så meget væsen gør jeg jo heller ikke af mig

det er sgu også den slags man skal smadre sparegrisen på. man lever sgu kun en gang  og det er for kort til skidt lyd.

 



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 12 November 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ha' den Pass Labs preamp!!!

f**k, den er fed.. men, 90k.. Uffff....

og når jeg hører Trentemøller i soveværelset vil jeg have enten JM Lab (dem som spillede hos Densen) eller Dynaudio Sapphire..

Weekenden messe har foreløbig resulteret i at jeg har bestilt 5 nye CD-skiver på nettet, deriblandt Trentemøller Chronicles.. Hmm...



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 12 November 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Jeg vil ha' den Pass Labs preamp!!!


f**k, den er fed.. men, 90k.. Uffff....


og når jeg hører Trentemøller i soveværelset vil jeg have enten JM Lab (dem som spillede hos Densen) eller Dynaudio Sapphire..


Weekenden messe har foreløbig resulteret i at jeg har bestilt 5 nye CD-skiver på nettet, deriblandt Trentemøller Chronicles.. Hmm...



Chronicles er næsten grund nok til at få et par Sapphire :D Kunne godt bruge et par weekender på at høre Moan på repeat. Men for os der var førstegangs messedeltagere var det nok ikke så åbenlyst at vi havde muligheder for at have CD'er med, Jeg havde selv forventet at det ville der være lidt for travlt til. Men det var jo ikke tilfældet, så der bliver taget CD'er med næste år. Jeg føler mig dog lidt snydt, fordi jeg husker ikke Wilson/Krell setup'et som noget interresant, men hørte nok også kun et enkelt nummer jeg intet kendskab havde til på dem.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 12 November 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Her er mit indtryk af messen..!? ”i år var jeg der nemlig kun som gæst/plage”

 

Mht. lydkvaliteten..! giv dem lige lidt kredit, for bare at ture stille op i sådanne rum, for at fremvise noget grej.

 

Enten kommer de ind i et lille hotel værelse, uden nogle møbler, væge af beton og et hårdt gulv.

 

Eller også får de et rum med ”MEGA mange kubik luft der skal fyldes, og med bløde væge der skal kunne køres væk.

 

Masser af mennesker der skal kunne få lidt for deres penge, igen lig med flere stole rækker.

 

”altså alt i alt ikke, forhold der på nogen måde kan sammenlines med, det hjem hvor tingene kommer til at stå, når de bliver bragt hjem.

 

Og så er der mange der nu tænker ja ja det ved vi da godt…!? Men NEJ..?? for gang på gang render man ind i folk der er så kloge at der lød helt af helvede til eller, de ikke kunne komme ud hurtigt nok, for ellers ville ”deres” unikke øre, måske gå i stykker…? Og hvis disse gyldnende øre, der oftest skal hjem bag den ”hemmelige IP adresse” så ikke kan komme med en ordentlig saglig grund, til deres udstillings rapporter, er det ikke det der opfordre, små som store firmaer til at kaste en weekend af sted på at fremme hobbyen. Og nej det ikke drevet af filantropi, men jeg kender mange af udstillerne, og for nogle af dem er det interessen for at dele det de bare syntes er fedt, der driver det..? ”og så ofte læse at deres barn var helt til hest, og folk ikke kunne komme hurtigt nok væk”

 

Ja jeg syntes at det var en fed messe, og jeg fik vin hos Jensen ”tak”, chokolade hos Dan ”Vincent” Bent fra Rega havde godt nok en kaffe maskine, men fik jeg noget Nææ…;o) mødt gamle venner i branchen ”fik sludret og hygget mig bragt” Men altså Thomas/hi-fi Freaks, hvis i vil noget med den babs annonce og labre piger…! Så kan vi mænd altså godt tåle at se ligt mere ”det hedder viral markedsføring” IKKE det der forsigtige.

Peter Lyngdorf viste nok engang at han tangerer som en af verdens største hi-fi entusiaster..! han sælger vare til folk i hele verden ”som elsker de ting han laver” alligevel stiller han op på en lille bitte messe og forklare om hans teorier.. Klapsalve fra mig til ham…

Fik en kort snak med den gode Neeper i elevatoren, han burde jo stå der hjemme, og skrue højttaler sammen i stedet ”så da fedt at han finder tid/penge til at vise hans barn frem” i år var det IKKE Henrik fra Pioneer der fyldte mest inde på standen ”nej det var TADèrne” Henrik Dynamax jamen han er jo lige i røven på Lyngdorf mht. at være i super ligaen med entusiasme..?? ”der var jo brugt træ nok til at bygge et nyt ungdomshus i Kbh.”

 

Så, så jeg et firma ”jeg har i alt fald aldrig hørt om dem før” der hed HOLM.. pop der stod de med ikke bare 1 produkt.. nej et helt program ”god vind til jer, herfra”

 

Alt i alt en flok, der havde gjort, den ene ting..!? at give os en hi-fi udstilling.

 

Og til de ”unikke” øre, der ikke bryder sig om, smagen af andet end deres mors frikkedeller..! spar dog 80,- og køb en plade.

 

STOR tak…

 

Peter



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 12 November 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Ja hyggeligt lige at møde dig i den virkelige verden, selvom det var kort.

Jeg vil da også lige undskylde, at jeg ikke havde nogen højttalere med der kunne spille. Forklaringen er, at de pt. er udsolgt. Jeg har et demo sæt tilbage, med en meget grim og kikset samling af fineren i toppen, og nogen gamle alu dele hvor finishen ikke er i top. Der ville med garanti have været nogen der havde bemærket det, og så kan rygterne jo hurtigt flyve, med at de da vidst ikke er så fantastiske som nogen har påstået  Jeg havde stumper til at lave en i hvid, så det blev den, så folk da lige kunne se 'giraffen' (dog uden 'giraf' finishen)

De første fra den nye produktion af 50 sæt burde have været klar nu, men det var de selvfølgelig ikke, da en hvis jysk møbelfabrik ikke er så hurtige i det...

Men det var faktisk okay, for så kunne jeg jo rende rundt og snakke med en masse mennesker. Det var sq rart at møde folk irl, og selv jensen virker nu meget flink  

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 990
Sendt: 12 November 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også ganske udemærket oplevelse derinde.. Havde slebt en kammerat med, der intet kendte hifi  Så der blev til lidt forklaring hist og her... ( det jeg da selv forstod  )

Som mange har skrevet, var der i visse rum så mange mennesker, at de man kun kunne høre og se hvad der skete i rummet hvis man stod på tæer ude på gangen..

En top 5 fra min side:

1: Rummet hvor nogle STORE Montana højttalere ( på det tidspunkt spillede noget frækt funk )

2: Lyngdorf.. Room Perfect virker squ

3: Jensen's Avalon og andet alt for dyrt grej.. Der spillet et eller andet kryptisk. Stilhed i 10 sekunder og pludselig lød der et brag... og sådan fortsattede det. hørte ham sige, han havde tabt en kop kaffe tidligere på morgenen da han hørte cd for første gang

4: Kibri spillede også ganske lækkert..

5: som en 5'er kommer Highsound.. Nok messens billigeste grej ( CAV )

Ville gerne ha set Otto's demo, men den kø der var orkede jeg ikke

Af dem der ikke lød så godt som håbet/ forventet syntes jeg at de store Focal's der spillede sammen med noget Densen grej skuffede.. Det samme gælder også GamuT's L9'er.. Fælles for de 2 er at de havde nogle kæmpe rum. Hvorfor det er urimeligt at vurdere dem..

Mvh Tim



__________________
Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 12 November 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:
En blindtest har vist, at Philips LCD klart slår Panasonic plasma .

Prylportalen



Aha . Det må jo så skyldes at folk har vænnet sig til LCD'ernes ukorrekte billede . Det fremgår i øvrigt af teksten (frit oversat) at Philips indstillede tv'et så det gav et relativt iøjenfaldende billede.  Med andre ord var Philips tv'et  "manipuleret" til at vise et "imponerende" billede.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 12 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Jeg vil da også lige undskylde, at jeg ikke havde nogen højttalere med der kunne spille. Forklaringen er, at de pt. er udsolgt. Jeg har et demo sæt tilbage, med en meget grim og kikset samling af fineren i toppen, og nogen gamle alu dele hvor finishen ikke er i top. Der ville med garanti have været nogen der havde bemærket det, og så kan rygterne jo hurtigt flyve, med at de da vidst ikke er så fantastiske som nogen har påstået  Jeg havde stumper til at lave en i hvid, så det blev den, så folk da lige kunne se 'giraffen' (dog uden 'giraf' finishen)

De første fra den nye produktion af 50 sæt burde have været klar nu, men det var de selvfølgelig ikke, da en hvis jysk møbelfabrik ikke er så hurtige i det...

Men det var faktisk okay, for så kunne jeg jo rende rundt og snakke med en masse mennesker. Det var sq rart at møde folk irl, og selv jensen virker nu meget flink  

Mvh Kim

Restordre og udsolgt!!! Hmmm, surt. Ja, de jyder er sq da lidt tunge bagi engang imellem Men da også positivt at du så må have gang i den. Husker stadig lyslevende demoaftenen tilbage i april Og lige siden har jeg sunget fra"Spillemand på en tagryg" "If, I was a rich man"  Keep up the good work



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:
Ville gerne ha set Otto's demo, men den kø der var orkede jeg ikke

Ja, "desværre" var der mange der var fascinerede og blev siddende ret længe, selv om jeg gjorde hvad jeg kunne for at gentage mig selv tilpas meget til at folk flygtede på et tidspunkt...  

Jeg LOVER at komme til København igen inden jul, med et setup hvor jeg går lidt mere konsekvent efter at levere det bedst mulige billede, i stedet for "bare" det bedst mulige _LCD_-billede...

Grunden til at jeg valgte en LCD-monitor, var - udover at fremvise den nye Planar, som jeg mener er en af de absolut bedste LCD'er p.t. og som jeg derfor ikke synes skal stå i skyggen af "de store" - at demonstrere at når LCD-tv'ene generelt kritiseres for ikke at kunne vise TV f.eks, så er det generelt ikke fordi det er LCD-tv, men fordi de er for ringe! (Men det hører nok til i en tråd for sig selv...)

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:


Aha . Det må jo så skyldes at folk har vænnet sig til LCD'ernes ukorrekte billede . Det fremgår i øvrigt af teksten (frit oversat) at Philips indstillede tv'et så det gav et relativt iøjenfaldende billede.  Med andre ord var Philips tv'et  "manipuleret" til at vise et "imponerende" billede.

Det er vist OT for tråden, men det siger sådan set bare noget om præcist hvorfor producenterne leverer tv'ene med overdrevne indstillinger - det virker jo tydeligvist! Det sjove er, at _hver_ gang jeg har demonstreret et "korrekt" billede (så korrekt som udstyret nu tillader), så har 99% af de besøgende sagt at det er noget af det bedste de har set, som minimum inden for displays af den type jeg har vist (LCD i dette tilfælde) - det gælder også, eller måske endda i virkeligheden _især_, ganske almindelige ikke-entusiastiske mennesker. Den eneste forskel er at jeg har vist skærmen alene, i stedet for at lave A/B sammenligning med andre skærme.

Lad os starte en ny tråd hvis det skal diskuteres videre...

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Det PD470 LCD-tv, du viste må messe, havde de en tv tuner indbygget, eller skulle det fordres med et digtale signale fra en løs tuner, for så burte
du kalde de for en TV monitor og ikke bare en TV, eller må det værre verden beste LCD tv ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 12 November 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det PD470 LCD-tv, du viste må messe, havde de en tv tuner indbygget, eller skulle det fordres med et digtale signale fra en løs tuner, for så burte
du kalde de for en TV monitor og ikke bare en TV, eller må det værre verden beste LCD tv ?

Det har du ret i, det har jeg også tænkt lidt over... Det er en forkert betegnelse at kalde det et TV, det er en monitor. Så ja, at kalde det det bedste LCD _TV_ er en tilsnigelse - men selv om det strider lidt imod mine grundprincipper, så tror jeg det vil forvirre visse mennesker mere end det vil gavne, hvis jeg kalder det en monitor... Mange vil få opfattelsen af at det er et produkt designet til PC-brug - at kalde det et TV kan den almindelige, knapt så vidende forbruger forholde sig til.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 12 November 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Det var også positivt, at du viste LCD, når vi nu alle ved, at det er det bedste, der findes. En blindtest har vist, at Philips LCD klart slår Panasonic plasma .

Prylportalen





Hvilket stereo anlæg er så det bedste ifølge døvtest?

"dolph"
 
 
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 12 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
sd2100 skrev:

Det var også positivt, at du viste LCD, når vi nu alle ved, at det er det bedste, der findes. En blindtest har vist, at Philips LCD klart slår Panasonic plasma .

Prylportalen





Hvilket stereo anlæg er så det bedste ifølge døvtest?

"dolph"
 
 

Haha

Som rega Bent sagde , det værste der findes må være at være døv, man ved ikke hvornår der bliver råbt skål.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 12 November 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig Otto, at mange folk let kan forholde sig til LCD TV, men man kan let komme ind i det problem at der jo skal værre et form for TV tuner
indbygget i det for at kunne kalde det for et TV.

Men kan jo fortælle at man skam også bruge LCD monitor til Filmprod. og her er krave til at vise rigtig faver meget stor, og større en ved et normalt
LCD-TV og der er her dette LCD-montior komme ind i bilde, og lige til sidet så er der meget få Computer monitor der kan vise farve korrekt.

He, he hvordan laver man en blidtest af TV´s
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 13 November 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Otto -> Helt klart messens bedste billede du fremviste. Et imponerende billede synes jeg - specielt teknologien taget i betragtning (LCD) . Kan du ikke lige Liste det udstyr du fremviste?

 

/Bellini

 

 



__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes