Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 01:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Bose (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guppy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

kom af med 3500 kr
Til top Vis Guppy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guppy
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Guppy skrev:
jeg har været ude og kigge på et Sony LA500 serie, og har haft det med hjemme...syntes ikke rigtig det lød SÆRLIG godt, men det er der åbenbart mange andre der syntes!
Sony er heller ikke så velanset inden for mid-end hifi i forhold til NAD, HK, Denon, Onkyo osv. Deres watt angivelser er lidt hen i vejret og de har ikke så gode S/N forhold som de andre mærker. Desuden dimensionerer de ikke komponenterne ordenligt (hvilket er en del af den misvisende watt angivelse) hvilket medfører at de clipper hurtigere ved belastning.
Jeg er heller ikke så imponeret af deres højttalere og deres optiske komponenter har fået hug for at være ret upålidelige. (Dette strækker sig fra folks dårlige erfaringer med deres CD afspillere til PS2'er som konstant skal have repareret laser pickup'en.)
 
Jeg har selv et Sony ES anlæg lige nu, men det er også noget jeg gerne ville skifte ud hen ad vejen. Men man må jo tage én ting ad gangen når der skal være økonomi til det hele.
 
L.
 
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Da der stadigt var noget, der hed HIFI & Elektronik testede de nogle subwofer-sæt, bl.a. Bose. Deres konklusion var at det måske kunne sælges for 2500, men prisen var 7000 kr Siden har jeg selv lyttet til et surroundsæt fra Bose ved en radioforhandler i Skive, der mente det var toppen?!? Sjældent har jeg oplevet en sådan skuffelse! Kommentaren med mælkekartonen er ikke helt ved siden af

Så find dig noget andet, hvis du kan nå det! Sørgeligt men sandt!



__________________
Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
Til top Vis Jan P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan P
 
Guppy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Vil godt give dig ret i at det lyder som nogle tomme mælke kartone, i butikkerne, men der er en helt anden oplevelse når man komme hjem med dem! desuden koster de 3500


Nogen der har et forslag til en god forstærker til dem?
Til top Vis Guppy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guppy
 
K Man
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

En joke der kører imellem radioforhandlerer når man får Sony produkter hjem, her tænkes på forstærker og mangel af dimensioner på transformatore.(inden man pakker kassen op)

Der skal gættes skal der, er der en forstærker i kassen eller er den tom!

 

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man
 
albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 07 April 2004 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Ikke for at vække et gammelt emne til live igen, men jeg kan som "ny bruger" bare slet ikke forholde mig til hvad der bliver skrevet om Bose!!!

1) prisen er for høj - JA (Ingen varer er værd den pris der blir taget for den!)

2) man finder INTET med samme lyd i så små kabinetter!!!!!!!

Jeg synes netop at det er synd at mange herinde sammenligner Bose´s lifestyle med store hi-fiforstærkere og gulvhøjttalere - det svarer til at sammenligne en Rolls Royce med en monstertruck!!! Sådanne ting bør ikke sammenlignes...

Netop charmen ved Bose er deres evne til at lægge STOR, STOR lyd i små højttalere. De vil, og skal, aldrig nå en kæmpe gulvhøjttaler med 12"bas til sokkeholderne hvad angår ydelse, men dette har aldrig været meningen! Hvis det var Bose´s hensigt så kan jeg forsikre alle for at Bose har så stor en pengepung at de kan lave 5 gange så store og kraftige højttalere som mange af de velkendte Hi-fi mærker!!!

Bose´s lifestyle er for folk som ønsker kanon lyd med ydelse nok til at fylde en gennemsnitsstue, men som ikke ønsker 5 kæmpe juletræer i bøgefinér som alligevel står i vejen for alt og alle! Af størrelsen at være - så får man ganske enkelt ikke noget bedre end Bose!!!

Det er selvfølgelig smag og behag hvad man vælger. Nogle vælger elegance og kvalitet og køber Rolls Roycen, mens andre ønsker fart og kræfter og vælger Ferrarien! Jeg gentager nu: disse 2 biler kan ikke sammenlignes, og det samme er tilfældet ved Bose og tunge Hi-Fi anlæg....

Folk som bliver vildledt af falske påstande bør gå ned til en Boseforhandler og lytte selv, se anlægget og derefter se på faktoren ydelse/størrelse.... så kan man KUN blive imponeret! Ellers ved jeg ikke hvad der kan imponere én der ikke er enig i dette....

Mvh Albertsen

(Én som solgte sit nye, kæmpe Sony anlæg (QSserien) med splitnye JBL gulv,-center,-baghøjttalere + JBL digital 12 til fordel for et Lifestyleanlæg! Det spiller ikke lige så højt, men dette går jeg MEGET gerne på kompromis med anlæggets størrelse taget i betragtning. Jeg væltede sgu altid over det "gamle"....)

 

 

 

 

 

 

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen
 
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 07 April 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Folk sammenligner Bose med andre produkter du kan få til samme pris. Og ja, det er tungt Hi-Fi du kan få til de priser! Så er det jo bare at vælge selv. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 07 April 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

albertsen skrev:

Ikke for at vække et gammelt emne til live igen, men jeg kan som "ny bruger" bare slet ikke forholde mig til hvad der bliver skrevet om Bose!!!

1) prisen er for høj - JA (Ingen varer er værd den pris der blir taget for den!)

2) man finder INTET med samme lyd i så små kabinetter!!!!!!!

Jeg synes netop at det er synd at mange herinde sammenligner Bose´s lifestyle med store hi-fiforstærkere og gulvhøjttalere - det svarer til at sammenligne en Rolls Royce med en monstertruck!!! Sådanne ting bør ikke sammenlignes...

Netop charmen ved Bose er deres evne til at lægge STOR, STOR lyd i små højttalere. De vil, og skal, aldrig nå en kæmpe gulvhøjttaler med 12"bas til sokkeholderne hvad angår ydelse, men dette har aldrig været meningen! Hvis det var Bose´s hensigt så kan jeg forsikre alle for at Bose har så stor en pengepung at de kan lave 5 gange så store og kraftige højttalere som mange af de velkendte Hi-fi mærker!!!

Bose´s lifestyle er for folk som ønsker kanon lyd med ydelse nok til at fylde en gennemsnitsstue, men som ikke ønsker 5 kæmpe juletræer i bøgefinér som alligevel står i vejen for alt og alle! Af størrelsen at være - så får man ganske enkelt ikke noget bedre end Bose!!!

Det er selvfølgelig smag og behag hvad man vælger. Nogle vælger elegance og kvalitet og køber Rolls Roycen, mens andre ønsker fart og kræfter og vælger Ferrarien! Jeg gentager nu: disse 2 biler kan ikke sammenlignes, og det samme er tilfældet ved Bose og tunge Hi-Fi anlæg....

Folk som bliver vildledt af falske påstande bør gå ned til en Boseforhandler og lytte selv, se anlægget og derefter se på faktoren ydelse/størrelse.... så kan man KUN blive imponeret! Ellers ved jeg ikke hvad der kan imponere én der ikke er enig i dette....

Mvh Albertsen

(Én som solgte sit nye, kæmpe Sony anlæg (QSserien) med splitnye JBL gulv,-center,-baghøjttalere + JBL digital 12 til fordel for et Lifestyleanlæg! Det spiller ikke lige så højt, men dette går jeg MEGET gerne på kompromis med anlæggets størrelse taget i betragtning. Jeg væltede sgu altid over det "gamle"....)

 

... sjældent har jeg da grinet så meget. Bose's lifestyle systemer spiller elendigt. Det sidste Bose har lavet der har kunnet spille msuik er deres hedegangne 601 serie og 901 serien. Men de er nok for store til jeres smag  som jo nok er til micro HT'er med maxi lyd

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 07 April 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Guppy skrev:
davs! jeg skal snart have et bose acoustimass 5 anlæg, og ville da lige hører inden jeg bestiller om det kan give noget godt lyd......

Hm

Bose ?? du mener en pose til at smide bose i .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 07 April 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

... sjældent har jeg da grinet så meget. Bose's lifestyle systemer spiller elendigt. Det sidste Bose har lavet der har kunnet spille msuik er deres hedegangne 601 serie og 901 serien. Men de er nok for store til jeres smag  som jo nok er til micro HT'er med maxi lyd

 

Ja... hånende kan man jo altid være! Der er også mange som er hånende overfor B&O selvom det kvalitetsmæssigt er 5 gange så godt som diverse hollandske/ japanske apparater!!!!!! Sæt Beovision 3 op imod størstedelen af andre 32" rct - tv.... ja, så taler det vist for sig selv!

 

Jeg har en bekendt som ejer en Expertforretning, og som bla. har erfaring indenfor følgende mærker: Bose, B&O, Primare, Pioneer, HarmanKardon, Philips, Sony mm. Derudover har han været ansat i et lydpanel for B&O - så jeg tror nok at han har ørerne i order!!!

Det er denne mand som fik mig til at købe Bose!! Han påstår også, med stor erfaring indenfor Hi-FI, at man ikke får noget i samme størrelse med så stor lyd! Det må jeg give ham ret i. Der er dog ingen som har påstået at Bose´s anlæg spiller højest/ bedst - ALDRIG! Med mit forrige indlæg ville jeg bare have folk til at forstå at dét at sammenligne et Lifestyle anlæg med et tungt Hi-Fi anlæg er fuldt ude af proportioner. De koster måske i nærheden af det samme (sandt, prisen er meget høj på Bose), men bare fordi folk investerer i det bedste indenfor det minimale anlæg så er der jo ingen grund til at svine enten dem eller produktet til!! Det bliver jeg lidt arrig over når dette site jo hedder Hifi4all - dvs Hi-Fi til alle forbrugere!

Om man synes Bose er for dyrt, for småt eller for kommercielt - det er ens egen mening, og det må man respektere selvfølgelig! Men derfra og så til ligefrem at nedgøre eller ringeagte et produkt af høj kvalitet blot fordi man ikke selv har kriterierne for at købe dette synes jeg er total åndssvagt!

Til folk der lyter til Techno (dummy-rock) og alle andre mærkelige lyde som kræver MEGA DYB bass og så høj volume at man overhovedet ikke kan være i lokalet - ja, så skal man naturligvis ikke vælge et Lifestyle anlæg!

Jeg lytter selv til meget musik såsom Nevermore, Dying Fetus, Raunchy og Hatesphere - dvs. ret hård tråd, og jeg er MEGET imponeret over mit Lifestyle´s evne til at gengive lyden præcist, klart og dynamisk på stort set alle lydniveauer jeg lytter til! Og det på trods at at min musik er ret kompliceret, og med MEGET distortion på fx guitarerne.

Jeg synes at mange folk bør pakke sine fordomme sammen, og indse at Bose er et fantastisk brand til folk som har de kriterier som jeg opsatte et par linier oppe...

Mvh Albertsen

 

 

 

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 07 April 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Bose kan ikke spille musik. Har du nogensinde hørt andet end Bose ? Hvis ja så forstår jeg ikke din argumantation, hvis nej så få en lægeordineret Bose øreskylning og kom ud og hør noget grej der kan spille musik   

I den prisklasse som Bose befinder sig i findes der rigtgt meget rigtigt Hi-Fi som kan spille musik.....

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 07 April 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Bose kan ikke spille musik. Har du nogensinde hørt andet end Bose ? Hvis ja så forstår jeg ikke din argumantation, hvis nej så få en lægeordineret Bose øreskylning og kom ud og hør noget grej der kan spille musik   

I den prisklasse som Bose befinder sig i findes der rigtgt meget rigtigt Hi-Fi som kan spille musik.....

 

Læser du overhovedet indlæggene før du selv poster ét?! Jeg har haft utallige anlæg i mange prisklasser - hvis du læser ét af mine ovenstående indlæg igennem vil du se at jeg har haft et Sony/JBL surroundanlæg i 25-30k klassen!! Jeg skrev at du ikke får noget der spiller lige op med Bose I SAMME STØRRELSE!!!!! Ikke at du ikke kan få noget til samme penge som spiller bedre - dette er bare en lidt anden fysisk størrelse end et Lifestyle anlæg!!! Hvor svært er det at forstå?!

Din påstand om at Bose ikke kan spille musik er total hovedløs - find et surroundanlæg med højttalere i samme størrelse som fx Lifestyle 50 og lyt så om dette har samme standard! Mit gæt er: Det finder du ALDRIG!

Før jeg får en "lægeordineret Boseøreskylning" så foreslår jeg at du tager skyklapperne af, læser indlæggene ordentligt før du poster for til sidst at spilde din egen tid på at følge mit råd om at finde et tilsvarende anlæg størrelsemæssigt som spiller op til Bose´s standard!!!

 

Mvh Albertsen

 

 

 

 

 

 

 

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen
 
Dr. Watson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 07 April 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Der findes dog også andre sattelit/sub systemer i den prisklasse, som spiller bedre.

Men enig i, at Bose har et super brand, det er lykkedes for dem at sælge katten i sækken til kunden gang på gang.

Til top Vis Dr. Watson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Watson
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 07 April 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

hmmm...albertsen, vi to bliver vist aldrig enige. Jeg vil vende den om på hovedet: Hvis ikke man har pladsen til et ordentligt anlæg skal man købe sig en transistor radio med cd. Så er der jo spørgsmålet om hvor langt væk man så er rent lydmæssigt fra et Bose lifestyle anlæg med det setup ??   
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 07 April 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

-----> Dr. Watson

Nævn det anlæg med tilhørende satellitter/ sub der spiller op mod fx Lifestyle 50 I SAMME STØRRELSE og så vil jeg med det samme opstøve butikker der forhandler dette og give det en lytter! Indtil da lyder det som endnu et postulat...

 

-----> Acer

Synes jeg har trængt dig ganske udemærket op i en krog hvilket dit sidste indlæg beviser: "...skal man købe sig en transistor radio med cd" og at dette skulle kunne spille op mod et Lifestyleanlæg! Igen en tanketom udtalelse...

Om vi to bliver enige er jeg fløjtende ligeglad med - jeg ønsker blot at give et produkt som Bose´s Lifestyleanlæg en fair bedømmelse således at tilkommere til debatten ikke får et forkert indtryk - iøvrigt synes jeg (som fritidsmusiker, musikelsker og elektronik-kender) at netop Bose har fået uretfærdig behandling i de eksisterende indlæg!

 

Slutteligt vil jeg gerne opfordre folk til at give mig et bud på et anlæg i samme størrelse som Bose´s Lifestyle og med samme lyd! Indtil da vil jeg vædde min morfars gamle stok på at med et lifestyleanlæg får du den bedste lyd i forhold til størrelsen!

 

Mvh Albertsen

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 07 April 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Nu har de fleste seriøse hifi producenter vist indset at det ikke kan lade sig gøre at lave noget der lyder bare nogenlunde fornuftigt i den størrelse så det giver vist helt sig selv.

Nu har jeg ikke hørt B&O nye 3 model, men ellers kunne det måske være et bud.


__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 07 April 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Køb da fem af System Audio's reol højttalere 505, og en Denon ADV-700, så har du noget der spiller og som er 10 gange flottere end BOSE

Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 07 April 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
ctacta skrev:

Hvis du går efter noget anerledes designmæssægt - uden at springe på B&O vognen - så kig/lyt på Pod fra B&W eller Sony's LA500 serie. Sidstnævnte har jeg faktisk stående fordi kæreste af vild med designet, og med nogle ICEPower-effektforstærkere lyder de faktisk meget bedre end deres omdømme.

POD er da ikke fra B&W?

Mener bestemt at det er deres eget mærke.

 

Pod startede faktisk hos B&W i en afdeling kaldet Blueroom, senere blev blueroom selvstændige og samarbejdede med Scandyna, og fornyligt er der sket det at blueroom heller ikke længere er med. I dag det Scandyna der udelukkende står for design og videreudvikling.

 

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Viper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 07 April 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Handler det ikke om at Bose kunder er/gør en eller flere af følgende ting:

- Narrer sig selv.
- Prøver at forsvare sit (dårlige) køb.
- Mangler indsigt i egentlig god lyd.
- Har dårlige ører monteret på siden af hovedet (evt. helt døv).

Man ser jo ofte folk forsvare det værste skrammel, simpelthen fordi de ikke ved bedre og ender med at være stædige og gøre sig selv til grin i sidste ende.
Så de kære Bose-riddere er vel bare folk som er faldet for marketing og aldrig kommet videre - og egentlig selv mener at de har gjort et godt køb, fordi de mangler en indsigt i hvad der ellers er på markedet.

Men hey - de må jo selv om det... Er jo trods alt deres egne penge de spilder, så det må de selv ligge og rode med =)

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 08 April 2004 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Viper....

albertsen...check lige dette link:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9237&PN =1

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes