Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 09:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Delefilter - HJÆLP søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 581
Sendt: 21 December 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle kloge hoveder - ment på den gode måde .
 
Egentlig skulle jeg jo have fat i ham med piben. Niels Nørby, men han er desværre ikke til at opsøge :-(.
 
Jeg står og skal have konstrueret et passivt delefilter til mine højttalere, som jeg førhen har kørt aktivt med. Jeg er dødtræt af altid at skulle tænde for en hel stak forstærkere, og samtidig se strømmåler blive rødglødende. Derfor vil jeg prøve den passive løsning. Forhåbentlig kan den også blive vellydende.
 
">
 
Det er jo et lidt udfordrende projekt, tror jeg i hvert fald, og da man ingen hlælp længere kan få i DAT, så tænkte jeg, at der sad et par kloge og hjælpsomme hoveder her, som kunne hjælpe mig med et 3-vejs filter .
 
Her er så projektet:
 
Hver højttaler er bestykket med:
 
3 stk. Dynaudio Esotar-diskanter
3 stk. Dynaudio D-76 ml.toner
4 stk. JBL 6,5" bas/ml.toner
 
Alle enheder er i 8 ohm.
 
Kassen får tilført hp 115 hz.
 
Det skal deles med 24 dB/oktav ved henholdsvis 2 k og 5,5 k
 
Jeg kan desværre ikke svare på eksperttekniske spørgsmål, da det er jo er DIG, der skal være eksperten.
 
 


__________________
*Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
Til top Vis Holger4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holger4
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 21 December 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hvis lyden er god hvorfor så ikke lave en powerswitch der tænder hele svineriet på en gang i stedet for?

 



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 21 December 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hey,

Problemmet er, at man ikke bare laver et filter. Man skal have lavet målinger for at lave filtre. Alt andet er gætværk. Hvis du kommer forbi Jylland, så tag en højttaler med, så laver jeg gerne et filter til dig. Det koster gratis.

DAT har lige købt Clio 8, FireWire. Og når det er blevet kørt ind, og de er blevet sat ind i LspCAD, vil du kunne få et top filter lavet af dem. Det er ikke noget jeg har med at gøre, men de har i hvert faldet muligheden for det. Om ikke andet, så at få lavet målingerne for dig, som du så kan sende til mig hvis du vil have lavet et filter.

Hvilken Orden og delefrekvenser kan du slet ikke bestemme endnu. Det kommer an på målingerne. Du kan ikke sige at fordi det lød godt med dit aktive filter der og der, at det så lyder ligesådan på et passivt. Det opfører sig meget anderledes. 

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 21 December 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest er et passivt filter mere strømslugende end et aktivt. Så du vil få en højere elregning.

Du kan sagtens får gode 6 kanals forstærkere i et kabinet, så du kun skal tænde et sted. og have en kasse stående, eller du kan bygge forstærkerne ind i højttalerne.

Hvis du alligevel vil prøve en passiv løsning, skal du/vi bruge thiele/small parametre på enhederne. Og så bør du alliere dig med en med måleudstyr. DAT i kbh har allieret sig med en kompetent højttalerbygger (syncronic), så de burde kunne hjælpe dig hele vejen gennem projektet.

24 dB per oktav er rigtig meget når vi snakker passiv, og det vil blive overordentligt kompliceret.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2658
Sendt: 21 December 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Ser jeg rigtigt at HVER højtaler er bestykket med 3 diskanter, 3 mellemdomer og 4 basser men det lyder bekendt

 

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 21 December 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
 
Jeg står og skal have konstrueret et passivt delefilter til mine højttalere, som jeg førhen har kørt aktivt med. Jeg er dødtræt af altid at skulle tænde for en hel stak forstærkere, og samtidig se strømmåler blive rødglødende. Derfor vil jeg prøve den passive løsning. Forhåbentlig kan den også blive vellydende.
 

Hvis du har mulighed for det, så få målt lidt på enhederne.

Det gør det noget nemmere at hjælpe dig.

Hvis du "bare" vil kaste dig ud i et filter, så er det ikke svært, at lave et 6dB filter - det er kun en komponent  Det er sikkert ikke optimalt, men det er da en start!

Du kan også lege lidt med lidt simuleringsprogrammer - de virker dog også bedst med målte data, men de kan da give en større forståelse for filtre og deres funktion.

Endeligt - brug ørerne, det kan være svært at "høre rigtigt", når man laver mange ændringer, men det er sjældent svært at høre forskel.

Nu har du jo nogle dejlige enheder, så der er bestemt mulighed for at få et godt resultat (selvom jeg nok ville optimere den aktive løsning, men det er jo en anden sag...)

Held og lykke med projektet - og post endeligt nogle billeder undervejs

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 581
Sendt: 21 December 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar ;-) - og tak til Syncroniq for det flotte tilbud om hjælp

Jeg fik lige smidt et billede på af projektet. Jeg ved UDMÆRKET, at det er en baffel, som strider mod al elementær teori om højttalerbygning, men baffel bliver ikke lavet om, sorry - og delvis fordi, at alle enheder SKAL monteres på det begrænsede areal, baffel har. Og hvorfor nu det? Jo, fordi kassen kan ikke blive større, da der så ikke er højt nok til loftet inde i stuen. Kabinettet skal nemlig stå mellem to stk. 18"'ere, som vist på billede i tråd "De vildeste højttalere - opgraderede" i forum "Billeder af mit Hi-Fi".

Jeg har endnu ikke bygget nye kasser, så jeg kan ikke måle på enheder endnu. De rammer, som kan ses ligge på spisenbord ;-), er kun et værktøj for bedre at kunne måle enheders placering i forhold til hinanden, som i øvrigt tog en krig at måle ud, for at enheder sad være helt præcist i forhold til hinanden, samt at gøre det nemmere at save huller med stiksav.

Jeg kan ikke rigtigt se, at det skulle være et problem at regne sig frem til delefrekvens mellem disk. og ml.tone, da de jo har sit eget "kabinet".

JBL kommer til at sidde i 7,5 liter pr. stk. Desværre har jeg ikke parametre på enheder, og DAT har det heller ikke, selv om de er købt dér :-(. Så dér er selvfølgelig et problem, i hvert fald hvad angår følsomhed.

 

 

 



__________________
*Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
Til top Vis Holger4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holger4
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 21 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Tak for de hurtige svar ;-) - og tak til Syncroniq for det flotte tilbud om hjælp

Jeg fik lige smidt et billede på af projektet. Jeg ved UDMÆRKET, at det er en baffel, som strider mod al elementær teori om højttalerbygning, men baffel bliver ikke lavet om, sorry - og delvis fordi, at alle enheder SKAL monteres på det begrænsede areal, baffel har. Og hvorfor nu det? Jo, fordi kassen kan ikke blive større, da der så ikke er højt nok til loftet inde i stuen. Kabinettet skal nemlig stå mellem to stk. 18"'ere, som vist på billede i tråd "De vildeste højttalere - opgraderede" i forum "Billeder af mit Hi-Fi".

Jeg har endnu ikke bygget nye kasser, så jeg kan ikke måle på enheder endnu. De rammer, som kan ses ligge på spisenbord ;-), er kun et værktøj for bedre at kunne måle enheders placering i forhold til hinanden, som i øvrigt tog en krig at måle ud, for at enheder sad være helt præcist i forhold til hinanden, samt at gøre det nemmere at save huller med stiksav.

Jeg kan ikke rigtigt se, at det skulle være et problem at regne sig frem til delefrekvens mellem disk. og ml.tone, da de jo har sit eget "kabinet".

JBL kommer til at sidde i 7,5 liter pr. stk. Desværre har jeg ikke parametre på enheder, og DAT har det heller ikke, selv om de er købt dér :-(. Så dér er selvfølgelig et problem, i hvert fald hvad angår følsomhed.

 

 

 

Der er ganske enkelt ingen vej uden om at måle enhederne i kabinettet, heller ikke selv om du har fabrikantens datablad. Målinger der skal danne grundlag for filtrering skal være fortaget i det aktuelle kabinet

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 22 December 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hmmm fik ikke helt læst dit første indlæg igennem, første gang. Hvorfor er det lige du har så mange enheder i din højttaler? Der er absolut ingen fordele ved det. Det gør det praktisk taget umulig at lave et ordenlig delefilter.

Jeg er lidt bange for at jeg fik sagt god for hjælp, inden jeg så opgavens omfang. Jeg kan ikke lave et filter til sådan en højttaler, som jeg kan stå inden for.

Men jeg kan forstå på dig, at du ikke er sat ind i hvordan filtre virker, da det virker på dig som om at du man bare kan beregne et filter. Delefiltre er så utrolig komplexe at du ikke bare kan beregne dem.

Men jeg syntes da du selv skulle prøve. Gå ind på www.lalena.com/audio der kan du selv beregne delefiltre. Du indtaser bare impedans og delefrekvens, og vupti, så har du stumpernes værdier. Så har du et perfekt teoretisk delefilter. Og så kan du gå ned og bruge en frygtelig masse penge på stumper hver gang du skal ændre på en dims igen og igen.

Men.... hvis du har købt enhederne ved DAT, forstår jeg altså ikke hvis Kim ikke har tilbudt dig at måle dem igennem. Jeg kender Kim rimelig godt efterhånden, og han ville heller ikke gå igang med sådan et projekt uden målinger. Har han ikke tilbudt dig at lave målinger? Hvis du har købt stumperne der, er jeg da sikker på at han vil måle dem igennem for dig.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 22 December 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge ar droppe en bas, så du kan lave tre søjler med ens enheder

3 bas

3 mellemtone

3 diskant

dette arrangement sikrer et minimum af reflektioner mod gulv og loft.

Og så vil jeg nok holde mig til den aktive løsning. Den kan laves indbygget i kabinetterne og med en kontakt. Du kan også lave det således forstærkerne tænder sammen med forforstærkeren eller det aktive filter.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
BasHunter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 22 December 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Det er da ret utroligt at en som jeg selv bliver holdt nede fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved de forskelliges kunden inde på denne side, men lige så snart det kommer til stykket....aner ingen om noget som helst....

I de farverige og smukke "byg selv højttaler" springer ejerne af sitet, let og elefant over det absolut vigtigste i en højttaler....og de filtre de har vist er sgu intet at råbe hurra for.

Det er da laaaaangt ude det her........Jamen jeg har clio, men et filter kan jeg sgu ikke lave....

VELKOMMEN til siden med masser af underholdning....



__________________
Ingen Diskant, tak
Til top Vis BasHunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BasHunter
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

BasHunter skrev:

Det er da ret utroligt at en som jeg selv bliver holdt nede fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved de forskelliges kunden inde på denne side, men lige så snart det kommer til stykket....aner ingen om noget som helst....

I de farverige og smukke "byg selv højttaler" springer ejerne af sitet, let og elefant over det absolut vigtigste i en højttaler....og de filtre de har vist er sgu intet at råbe hurra for.

Det er da laaaaangt ude det her........Jamen jeg har clio, men et filter kan jeg sgu ikke lave....

VELKOMMEN til siden med masser af underholdning....

Øhhh!!! hvad er det du vil. Vi kan da sagtens lave et delefilter, men det er næsten dømt til at mislykkes. Derfor er der ingen der vil.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

BasHunter skrev:

Det er da ret utroligt at en som jeg selv bliver holdt nede fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved de forskelliges kunden inde på denne side, men lige så snart det kommer til stykket....aner ingen om noget som helst....

I de farverige og smukke "byg selv højttaler" springer ejerne af sitet, let og elefant over det absolut vigtigste i en højttaler....og de filtre de har vist er sgu intet at råbe hurra for.

Det er da laaaaangt ude det her........Jamen jeg har clio, men et filter kan jeg sgu ikke lave....

VELKOMMEN til siden med masser af underholdning....



Det var dog en dum kommentar, hvem er det egentlig du påstår der "ikke aner noget som helst?"

Det at have viden og erfaring inden for et felt gør jo præcis at de slipper for besværet med denne umulige opgave. Det virker som en ignorent holdning du har dig, hvis en mekaniker ikke vil putte 4 hjul på en motorcykel er han så også inkompetent?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2658
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Nu er målinger jo ikke alt, selvom det er praktisk nok som et udgangspunkt

For mere end 5 år siden blev mine højtalere udmålt og filtre blev lavet efter alle kunstens regler - de spillede såmænd ok, men jeg har alligevel brugt mere end 5 år på at rette småfejl og få dem til virkelig at spille, og forleden lavede jeg undnu en justering med ydeligere en forbedring, det synes ikke at få nogen ende og det synes at lykkes og være nået målet, men det har også i perioder været vanvittig frustrerende, men man lærer noget konstant

 

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 22 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hey,

Bashunter > Hehe... Tror du at hvis man bare er dygtig nok, at så kan alt lade sig gøre? Hvis man vidste noget om sagerne, ville man aldrig gå igang med et sådan projekt. Hvis han skal have en snebolds chance i helvede, er aktiv den eneste vej frem. Der får han friheden til at lege indtil han er tilfreds. Fordi man har Clio, løser det ikke alle problemmer. Men det er en kæmpe hjælp.

Musicus > Det er et eller andet sted fedt at høre. For mig er det præcis hvad selvbyg går ud på, nemlig altid at prøve og flytte grænsen for hvad der kan opnås. Man bliver aldrig færdig. Der ER ikke et mål. Det er det super fede ved denne hobby syntes jeg, og charmen.

Holger4 > Jeg er ked af at skulle sige det, men du har startet et projekt op som er forholdsvis håbløst at gennemføre. Ikke nok med at følsomheden er meget forskelligt, og impedanserne kan blive et problem, så vil der være faseproblemmer med enheder placeret på den måde. Flere diskanter i en højttaler (især ikke 3 stk) er ikke en god ide, ren akustisk. Det virker mere som en cerwinvega højttaler du har gang i, end god lyd.

Held og lykke med projektet. Jeg håber du får noget godt ud af det.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 23 December 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jeg ville vælge ar droppe en bas, så du kan lave tre søjler med ens enheder

3 bas

3 mellemtone

3 diskant

dette arrangement sikrer et minimum af reflektioner mod gulv og loft.

Og så vil jeg nok holde mig til den aktive løsning. Den kan laves indbygget i kabinetterne og med en kontakt. Du kan også lave det således forstærkerne tænder sammen med forforstærkeren eller det aktive filter.

Måske ikke nogen dårlig ide?

Så er det jo reelt 3 ens 3-vejs højttalere der lines op.

Det er i hvert fald nemmere at gå til mht delefilter (der bliver bare 3 gange så mange komponenter...)

God vind

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 23 December 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
Kjeldsen skrev:

Jeg ville vælge ar droppe en bas, så du kan lave tre søjler med ens enheder

3 bas

3 mellemtone

3 diskant

dette arrangement sikrer et minimum af reflektioner mod gulv og loft.

Og så vil jeg nok holde mig til den aktive løsning. Den kan laves indbygget i kabinetterne og med en kontakt. Du kan også lave det således forstærkerne tænder sammen med forforstærkeren eller det aktive filter.

Måske ikke nogen dårlig ide?

Så er det jo reelt 3 ens 3-vejs højttalere der lines op.

Det er i hvert fald nemmere at gå til mht delefilter (der bliver bare 3 gange så mange komponenter...)

God vind

Nej, Jeg ville koble enhederne i parallel og finde en forstærker, der kan håndtere så lav en impedans. Hermed fås en helt almindelig 3 vejs højttaler hvor impedansen per enhed er rimelig lav (2,7 ohm ved parallelkobling af 3 8 ohms enheder). Forstærkeren behøver ikke have mange watt, men skal være godt dimensioneret i udgangstrin og strømforsyning.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 581
Sendt: 23 December 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Tak for alle de dejlige kommentarer ;-).

Kjeldsen: Jeg har en stor forstærker, som nok let ville kunne køre i lavimpedans, så din idé er jeg med på :-).

Jeg vender tilbage med mere, men nu skal jeg ud og handle de sidste julegave GG

 

 

 



__________________
*Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
Til top Vis Holger4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holger4
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 24 December 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Meier skrev:
Kjeldsen skrev:

Jeg ville vælge ar droppe en bas, så du kan lave tre søjler med ens enheder

3 bas

3 mellemtone

3 diskant

dette arrangement sikrer et minimum af reflektioner mod gulv og loft.

Og så vil jeg nok holde mig til den aktive løsning. Den kan laves indbygget i kabinetterne og med en kontakt. Du kan også lave det således forstærkerne tænder sammen med forforstærkeren eller det aktive filter.

Måske ikke nogen dårlig ide?

Så er det jo reelt 3 ens 3-vejs højttalere der lines op.

Det er i hvert fald nemmere at gå til mht delefilter (der bliver bare 3 gange så mange komponenter...)

God vind

Nej, Jeg ville koble enhederne i parallel og finde en forstærker, der kan håndtere så lav en impedans. Hermed fås en helt almindelig 3 vejs højttaler hvor impedansen per enhed er rimelig lav (2,7 ohm ved parallelkobling af 3 8 ohms enheder). Forstærkeren behøver ikke have mange watt, men skal være godt dimensioneret i udgangstrin og strømforsyning.

OK, 

Nu ser jeg "bare" nogle problemer med diskant og udfasninger, men det er jo en problemstilling der er blevet diskuteret ofte i forbindelse med Holger fantastiske højttaler

Hilsen

Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 24 December 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Det er da helt normalt med flere diskanter i en søjle. Dynaudio gør det selv, dog kun med to enheder. Hvor er det lige udfasninger kommer ind i billedet? Hvorfor er de værre her end i andre højttalere med flere enheder?

Endnu en løsning kunne være to diskanter med en mellemtone over og under disse. Nu begynder det at ligne en mere traditionel opbygning.

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes