Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 13:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Larsens lofthjemmebio over lejligheden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa Zuko

Det ser jo godt ud - har jeg bare også haft et rum ekstra, så have jeg også godt igang

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Det ser sku godt ud, det du har nået. Jeg synes at kunne huske nedfældet i et tidligere indlæg at stigen op til loftet ikke rigtigt kan erstattes af en regulær trappe?
Er det stadig tilfældet eller er denne problemstilling løst?

mvh

Du har fuldstændig ret med hensyn til den regulære trappe eller mangel på samme! Lejligheden er desværre sådan indrettet at det ikke kan lade sig gøre med en fast trappeopgang.
Jeg har haft hovedet i blød i mange nætter sammenlagt, men det kan ikke lade sig gøre!

Som det er nu kan man faktisk ikke engang trække stigen op efter sig og det skal selvfølgelig laves om. Både for at lukke af for biografstøj for dem der nu måtte være nede i selve lejligheden og også for at trække sig tilbage ind imellem og bare slappe af for sig selv

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:

nu begynder det jo at ligne nået..  hvad skal ha til at dække det varme rør? i venstre side ?

mvh

Hey MC_Disko,

oprindeligt havde jeg faktisk bare tænkt på at grunde det og derefter male det i samme farve som væggene, men nu er jeg blevet enig med mig selv om at beholde det i det ægte rustne look. Det er faktisk meget cool, men alt er jo smag og behag

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det bliver da et alt for lækkert rum!! 

__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
js1973
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det fine rum - det ser godt ud !

Der var en der tidligere i tråden nævnte at gips var dårligt for bassen. Det mener jeg ikke er korrekt (så at sige ) - jeg bor nemlig selv øverst i en
lejlighed med skråvægge - af gips og sænket gips loft - og der er faktisk rigtig god lyd her hos mig og super bas. Bassen bliver fastere med
gipsvægge og æder desuden det evt. bulderbas der måtte være. Jeg skal lige skynde mig at sige at jeg selv producerer musik og går derfor en del
op i rum akustik og deraf også div. tweaks.
Jeg mener afgjort at gips er en fordel - jo mere dæmpning jo bedre - ihvertfald i min verden .
Bare lige mit input.

Tak fordi du viser dit grej frem.



__________________
Mvh.
JS1973

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

js1973 skrev:
Tillykke med det fine rum - det ser godt ud !

Der var en der tidligere i tråden nævnte at gips var dårligt for bassen. Det mener jeg ikke er korrekt (så at sige ) - jeg bor nemlig selv øverst i en
lejlighed med skråvægge - af gips og sænket gips loft - og der er faktisk rigtig god lyd her hos mig og super bas. Bassen bliver fastere med
gipsvægge og æder desuden det evt. bulderbas der måtte være. Jeg skal lige skynde mig at sige at jeg selv producerer musik og går derfor en del
op i rum akustik og deraf også div. tweaks.
Jeg mener afgjort at gips er en fordel - jo mere dæmpning jo bedre - ihvertfald i min verden .
Bare lige mit input.

Tak fordi du viser dit grej frem.

Tak for det :-)

Se det var sgu da fedt at høre omkring gipsen. Jeg er endnu ikke kommet så langt at stereoen er klar og derfor har jeg ikke prøvelyttet noget som helst endnu!
Men må da indrømme at jeg undrede mig over at gips skulle være så dårligt til lyd, da det må dæmpe en hel del og det må da være en fordel.

Men igen, fedt med dit input og jeg skal nok melde tilbage omkring lyden når jeg kommer så langt

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Til alle andre,
tak for jeres håndklap, det luner sgu

Derudover kan jeg da også tilføje at jeg på nuværende tidspunkt har lært en fandens masse omkring hele det her projekt og hvis jeg nogensinde skulle bygge en ny hjemmebio fra bunden et andet sted, så er der selvfølgelig en række ting jeg ville gøre anderledes og gribe an på en hel anden måde.

Men man skal jo lære mens man lever...

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Red King
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil egentligt formulere den sådan her "Jeg begynder at bliver helt misundelig"

Men det er jo en god ting, på en måde, for jeg vil også havde et helt separat HiFi Rum, Et rum hvor der ikke skal være alt muligt andet ragelse, på nær det vigtigste!

 

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King
 
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Zuko...

Fedt projekt, først lige set din tråd nu her... Glæder mig til at se flere billeder af dit fine projekt !



__________________
Min NAD + DALI "Stealth Bio"
Til top Vis Plenty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plenty Besøg Plenty's Websted
 
Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Det bliver spændende at se det færdige projekt :-) Det var meget interessant, at se transformationen af rummet. Det begynder at se rigtig fedt ud. Men der er selvfølgelig et stykke igen :-) Når man sammenligner det første billede, hvor det bare liger... tja.. jeg ved ikke hvad, så er du jo nået rigtig langt.

Jeg synes, at det grønne tæppe er rigtig godt valgt. Jeg tror, at det kommer til at se rigtig godt ud i rummet med en "kontrastfarve", så det hele ikke er sort og gråt. Meget biografagtigt det tæppe ;-)

Angående røret i venstre side, så tror jeg nu, at jeg ville isolere det, hvis jeg var dig. Det fanger øjet rimelig meget, da baggrunden er forholdsvis lys. Og det er jo ikke fair, at fokus bliver fjernet det mindste fra det lækre biografrum :-)
Til top Vis Simsalabim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simsalabim
 
Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kom lige til at tænke på noget.

Hvor stort et lærred kan du egentlig få op på den bagvæg? Du skal vel have fat i noget fastramme, men det bliver vel nødt til at komme forholdsvis langt ned, hvis du skal have et stort et op.
Til top Vis Simsalabim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simsalabim
 
Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 434
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

På din tegning på side2 ser det ud som om at sourround højtalerne er bag ved lytte postition, jeg troede egentlig at de skulle være ved siden af ved 5.1?

Ellers ser det rigtigt godt ud glæder mig til der kommer flere billeder
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs
 
js1973
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Zuko skrev:

js1973 skrev:
Tillykke med det fine rum - det ser godt ud ! Der var en der tidligere i tråden nævnte at gips var dårligt for
bassen. Det mener jeg ikke er korrekt (så at sige ) - jeg bor nemlig selv øverst i en lejlighed med skråvægge - af gips og sænket gips loft - og
der er faktisk rigtig god lyd her hos mig og super bas. Bassen bliver fastere med gipsvægge og æder desuden det evt. bulderbas der måtte være.
Jeg skal lige skynde mig at sige at jeg selv producerer musik og går derfor en del op i rum akustik og deraf også div. tweaks. Jeg mener afgjort
at gips er en fordel - jo mere dæmpning jo bedre - ihvertfald i min verden . Bare lige mit input. Tak fordi du viser dit grej frem.


Tak for det :-)


Se det var sgu da fedt at høre omkring gipsen. Jeg er endnu ikke kommet så langt at stereoen er klar og derfor har jeg ikke prøvelyttet noget
som helst endnu!Men må da indrømme at jeg undrede mig over at gips skulle være så dårligt til lyd, da det må dæmpe en hel del og det må da
være en fordel.


Men igen, fedt med dit input og jeg skal nok melde tilbage omkring lyden når jeg kommer så langt


/Danny



Jamen - jeg vil glæde mig til at høre hvordan du synes det "sparker" .

Fortsat "god vind" til dit projekt.

__________________
Mvh.
JS1973

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Simsalabim skrev:
Det bliver spændende at se det færdige projekt :-) Det var meget interessant, at se transformationen af rummet. Det begynder at se rigtig fedt ud. Men der er selvfølgelig et stykke igen :-) Når man sammenligner det første billede, hvor det bare liger... tja.. jeg ved ikke hvad, så er du jo nået rigtig langt.

Jeg synes, at det grønne tæppe er rigtig godt valgt. Jeg tror, at det kommer til at se rigtig godt ud i rummet med en "kontrastfarve", så det hele ikke er sort og gråt. Meget biografagtigt det tæppe ;-)

Angående røret i venstre side, så tror jeg nu, at jeg ville isolere det, hvis jeg var dig. Det fanger øjet rimelig meget, da baggrunden er forholdsvis lys. Og det er jo ikke fair, at fokus bliver fjernet det mindste fra det lækre biografrum :-)

Ja jeg kan fortsat heller ikke helt forstå den transformation som er sket med det loftrum, men jeg glæder mig over det hver dag

Fedt at høre du kan lide mit grønne tæppe. Oprindeligt ville jeg bare have haft et superbilligt gråt standardtæppe. Så blev jeg lidt tændt på et rødt, men fik at vide flere steder fra at man kan se et hvert lille popkornfnuller på et rødt tæppe. Så en dag var jeg hos den lokale "Tæppebørsen" her på Østerbro og så faldt jeg bare for det grønne tæppe og vupti, så var det bestilt...

Mht. til varmerøret i venstre side, så skal det i hvert fald ikke isoleres, da det er min eneste varmekilde til hele rummet. Har overvejet at male det mellemgråt eller måske helt sort, men indtil videre beholder jeg det rustne look. Det har lige nu en ret lav prioritering i forhold til så meget andet i det rum 

Lærredet er jeg ved at bikse en løsning sammen på netop nu. Mit gamle rullelærred bliver konverteret til et fastpladelærred.
Min første løsning på det blev skrottet dagen efter (og 300,- materialer spildt), men nu er jeg ved at færdiggøre en anden løsning og den tror jeg funker perfekt. Men mere om det senere...
Lærredet bibeholder sine 90", til gengæld bliver det Danmarks laveste montering - underkanten starter 15 cm over gulvet!
Hvis jeg ikke kan holde det ud, så må jeg bide i det sure æble og gøre lærredet mindre.

/Danny

 



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

TorbenMP skrev:
På din tegning på side2 ser det ud som om at sourround højtalerne er bag ved lytte postition, jeg troede egentlig at de skulle være ved siden af ved 5.1?

Ellers ser det rigtigt godt ud glæder mig til der kommer flere billeder

Hej Torben,

tak for opmærksomheden og du har fuldstændig ret  Det er bare en gammel vane, fordi jeg indtil nu i mine tidligere rum ikke har haft mulighed for sidemontering, kun bagvægsmontering.

Men tegningen på side to er nu rettet

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

så er der lidt stemningsbilleder fra min hjemmebio som mere og mere nærmer sig en afslutning (eller færdig bliver den selvfølgelig aldrig).
Jeg har brugt den sidste uges tid på at lave belysning og opsætning af selvstændig surfcomputer og sideløbende trukket alle mulige slags kabler og arbejdet videre med en lærredløsning (mere om det senere).


Øverst i kippen (se første billede) har jeg monteret en 9 m lang rød julebelysningsslange (til 75,-) i hele rummets længde. Herefter har jeg skåret hårde gipsplader op i 15 cm bredde og hængt dem op i kæder i hele rummets længde. I disse har jeg monteret spots for hver meter. Fordi disse plader "svæver" i rummet, stråler det røde lys ud fra disse i siderne. Det røde lys tændes og slukkes på alm. afbryder, mens spotsene styres af en trådløs lysdæmper.
Billederne snyder lidt, da det røde lys ikke er så kraftigt i virkeligheden. Det giver faktisk en ret hyggelig stemning uden at genere mens man ser film.


Derudover har jeg fået den selvstændige surfcomputer på plads. Jeg mangler lige en acrylplade og rammer foran selve computeren som står helt frit inde i hullet uden nogen form for kabinet. Må indrømme at jeg har en svaghed for blottet elektronik ;-)
Men ellers fungerer det som en fin lille plads bagerst i rummet, hvor man kan sidde og surfe og selvfølgelig tilgå det lokale netværk. Bemærk: Dette er ikke min HTPC, den står i modsatte hjørne af lokalet.
Det sidste billede er den baggrundsbelyste mikrobølgeovn og glasskålen nederst til popcorn ;-)

Mere nyt senere...

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Zuko skrev:

Hej igen,

så er der lidt stemningsbilleder fra min hjemmebio som mere og mere nærmer sig en afslutning (eller færdig bliver den selvfølgelig aldrig).
Jeg har brugt den sidste uges tid på at lave belysning og opsætning af selvstændig surfcomputer og sideløbende trukket alle mulige slags kabler og arbejdet videre med en lærredløsning (mere om det senere).


Øverst i kippen (se første billede) har jeg monteret en 9 m lang rød julebelysningsslange (til 75,-) i hele rummets længde. Herefter har jeg skåret hårde gipsplader op i 15 cm bredde og hængt dem op i kæder i hele rummets længde. I disse har jeg monteret spots for hver meter. Fordi disse plader "svæver" i rummet, stråler det røde lys ud fra disse i siderne. Det røde lys tændes og slukkes på alm. afbryder, mens spotsene styres af en trådløs lysdæmper.
Billederne snyder lidt, da det røde lys ikke er så kraftigt i virkeligheden. Det giver faktisk en ret hyggelig stemning uden at genere mens man ser film.


Derudover har jeg fået den selvstændige surfcomputer på plads. Jeg mangler lige en acrylplade og rammer foran selve computeren som står helt frit inde i hullet uden nogen form for kabinet. Må indrømme at jeg har en svaghed for blottet elektronik ;-)
Men ellers fungerer det som en fin lille plads bagerst i rummet, hvor man kan sidde og surfe og selvfølgelig tilgå det lokale netværk. Bemærk: Dette er ikke min HTPC, den står i modsatte hjørne af lokalet.
Det sidste billede er den baggrundsbelyste mikrobølgeovn og glasskålen nederst til popcorn ;-)

Mere nyt senere...

/Danny

DET ser bare super fedt ud men (og det er sq ikke for at smide malurt i bægeret) ALT lys der ikke kommer fra din PJ incl. det der kommer fra forstærker mv. det forringer sortniveau, og kontrast i en ikke uvæsentlig grad......jeg plejede at have alt med lys i....nu slukker jeg alt det lys jeg kan komme til for at få så godt et billede som muligt---bare en oplysning du kan bruge eller lade være...men det røde lys ser fedt ud!!!!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Damn, det er fandeme blevet gennemført!

Virkeligt flot arbejde, keep it up!
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen,

du har fuldstændig ret i at der ikke skal meget til før man forringer sortniveauet på lærredet, men billederne snyder af pommern til pga. lang lukketid på kameraet. I virkeligheden er det så minimalt med lys, men Just in Case, så har jeg sørget for at alt kan slukkes uanset hvad.

/Danny



__________________
Mein Heimbio
Til top Vis Zuko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zuko
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Zuko skrev:

Hej Filmtossen,

du har fuldstændig ret i at der ikke skal meget til før man forringer sortniveauet på lærredet, men billederne snyder af pommern til pga. lang lukketid på kameraet. I virkeligheden er det så minimalt med lys, men Just in Case, så har jeg sørget for at alt kan slukkes uanset hvad.

/Danny

Roger!......og god forholdsregel, så kan du selv vurdere hvór meget du vil slukke....



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes