Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 11:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til 5000kr..Hvilke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CoZmatic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hvis du er til rock musik med meget bas så køb et sæt cerwin vega al-1000 brugt på dba.dk det er jordskælvs højtalere så det vil noget og de spiller godt lige neotp til rock musik!
Til top Vis CoZmatic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoZmatic
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Tossekurt skrev:
micjen skrev:

Jeg vil sige for 5k kan du finde noget der er meget bedre end de jamoer.



HA!!!! nu må jeg le!!!

kom du hellere ud til mig og få et "prøvelyt",,,, så vil du sidde og hulke over, at du har skrevet det indlæg!

du må jo indse, at det er en niddingsdåd, at besudle disse mesterlige højttalere!!

og da specielt, når de er sat så langt ned i pris, så er det jo netop nu, at man skal købe dem.... de er faktisk så billige, at jeg overvejede at købe dem selv (igen) bare for at kunne give dem til min lillebroder, så han kan få sig lidt god lyd,,,staklen lever med små højttalere fra computeren lige nu!!

men tænk godt over dit sidste indlæg, og indse, at det ikke kan betale sig at kæmpe imod!!!

om et øjeblik vil du sige noget i retning af:

"øøøhh,,,,,,,,,,,højttalere,,,,,,,,,,øhhh,,,,,,,,jamo,,,,,D5 90,,,MÅ HAVE!!!!,,,,,,,,,,,NUUUUUUUUUU"


no sh*t,,, disse højttalere er ret gode! og specielt til den pris!

Det er som altid smag og behag - fordi man selv ejer tingene, er de ikke pr. automatik verdens bedste. Det vigtigste er vel at ejeren er tilfreds, ik´?

Jeg ville personligt gå efter JBL Ti3000 til 5400 kr. i den blå avis - den kan det hele og lidt til, og banker samtlige bud på højttalere til 5000 kr. for et sæt!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har sagt det før, men nu kommer det lige igen. Prøv et sæt DALI450 eller 850. Begge højtalere har netop de egenskaber du leder efter. Og så kan du få dem i den blå avis til omkring hhv 2.000,- og 3.500,-. Tag ikke fejl af disse fremragende højtalere. Med en ordentlig forstærker (Bruger selv NAD216), så er der virkelig smæk på.

Jeg ville holde mig fra JBL's TI-serie. Alene af den grund, at du prioterer "klar" diskant. Og er der noget disse JBL'er ikke magter. så er det diskant. Deres titanium-domer lyder ganske miserabelt. Det skærer i ørene, og er alt andet en behageligt. Fatter ikke, at JBL ikke snart selv indser det.

Hold dig også fra Cerwin Vega. De spiller godt nok sindsyg højt, men det er også det eneste de kan.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
CoZmatic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg har sagt det før, men nu kommer det lige igen. Prøv et sæt DALI450 eller 850. Begge højtalere har netop de egenskaber du leder efter. Og så kan du få dem i den blå avis til omkring hhv 2.000,- og 3.500,-. Tag ikke fejl af disse fremragende højtalere. Med en ordentlig forstærker (Bruger selv NAD216), så er der virkelig smæk på.

Jeg ville holde mig fra JBL's TI-serie. Alene af den grund, at du prioterer "klar" diskant. Og er der noget disse JBL'er ikke magter. så er det diskant. Deres titanium-domer lyder ganske miserabelt. Det skærer i ørene, og er alt andet en behageligt. Fatter ikke, at JBL ikke snart selv indser det.

Hold dig også fra Cerwin Vega. De spiller godt nok sindsyg højt, men det er også det eneste de kan.

 

ver gang folk snakker om dali 850 glæder jeg mig mere og mere til at jeg skal hente dem i morgen!!!

Til top Vis CoZmatic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoZmatic
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Til Hurtig: Det er muligt JBL's diskanter skærer i ørene med din NAD forstærker. JBL kræver førsteklasses grej og ikke, undskyld jeg siger det, discount udstyr som NAD.

 

 



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Øhhh!
NAD skære i ørerne???
Det er ikke lige det de er kendt for, for så vidt angår den sorte serie.
NAD er oftest en kende til den afrundede side, så hvis JBLérne skærer i ørerne, så er det ikke hos NAD grunden skal findes.
JBL´s diskanter lægger sig i slipstrømmen på enhver anden metaldome, de resonerer og det kan man ikke undgå.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk selv haft en JBL TI3000 og har haft dem til at lyde som nat og dag. På en Sony ES forstærker lød de ikke godt, her var der ret meget metal lyd over dem, men da jeg fik mit Levison udstyr faldt de på plads og uden nogen former for generende metal klang, så forstærkeren har meget at sige når talen falder på Jbl og jeg mener heller ikke NAD magter den opgave.

Brug , iøvrigt KImber-Isoda eller MIT klabler, så går det sjældent helt galt med Jbl og man får en fin højtaler ud af det faktisk. 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
prøv at kigge på www.hifi-link.dk der er en der har et sæt kef bailey til salg. Dem ville jeg give et lyt...tror de kan alt det du efterlyser.

Jeg tror ikke det er det er KEF Bailey han søger (selv om den sikkert lyder dejligt og DYB bas). Til rock kan han nok ikke få "tryk" på med mindre han har en monster forstærker - for rock skal vel spilles højt?!

Han nævner selv at lyden fra Cerwin Vega kan han godt lide - den giver rigtig disko stemning!

 I den "pænere" afdeling kan JBL komme. Jeg kan godt lide bassen fra JBL... Desværre er budgettet nok ikke til JBL 250 TI...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Heyza Allesammen...

Nu har jeg læst de fleste af indlæggene i denne tråd igennem, og undrer mig egentlig over en væsentlig ting: Der er ingen der spørger hvor stort rummet højtalerne skal spille i er! Det er da ret så væsentligt!!

Så mit spørgsmål inden jeg vil komme med bud: Hvor stort er rummet højtalerne skal spille i?
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Til Kurt von Kubik: Jeg skrev faktisk ikke at NAD skærer i ørene med JBL... Jeg skrev at den muligvis gjorde det. Jeg har aldrig selv haft NAD så jeg ved det ikke... Men jeg har hørt ti3000 og den var ikke skinger... Derfor var mit resonement at det måtte være p.g.a. NAD forstærkeren.

M.h.t. til JBL's metaldomer så synes jeg de lyder noget mere engagerende end mange softdomer som lyder lidt tamme og kedelige..

Dette er bare min mening og jeg tror aldrig vi bliver enige...

 



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Til dr.jeep

Nej, jeg tror heller ikke at vi bliver enige, men dette er netop det fede ved det hele.

Det svære er netop at finde ud af hvilken lyd man "er til". Jeg er altid i tvivl, men i retning af Snell E3 er ikke helt ved siden af

Postmanden har en citat, som lyder i retning af: "Er du i tvivl er du IKKE i tvivl". Gid det var så nemt!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

OceanMan skrev:
Heyza Allesammen...

Nu har jeg læst de fleste af indlæggene i denne tråd igennem, og undrer mig egentlig over en væsentlig ting: Der er ingen der spørger hvor stort rummet højtalerne skal spille i er! Det er da ret så væsentligt!!

Så mit spørgsmål inden jeg vil komme med bud: Hvor stort er rummet højtalerne skal spille i?

Rummet er ca 6x8 meter..

Og det er helt rigtigt at man skal høre højtaleren før man kan danne sig en mening.. det jeg havde håbet på at få herfra var folks egne meninger om højtalere.. Hvilket jeg så ozz har fået ;)

Idag har jeg været ude og lytte til et sæt B&W DM603 S2.. Og de skuffede mig faktisk  Der var slet ikke nok i bassen  

Én af dagene skal jeg finde tid til at komme ind i HifiKlubben på Frederiksberg og lytte max til de forskellige højtalere der ligger i mit penge niveau

Til top Vis JitH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JitH
 
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

B&W DM604 vil nok kunne gøre det. Specielt S3 udgaven som slår flere højttalere til den dobbelte pris. Men ellers skal det da helt klart være Jbl. Der findes ingen højttaler på markedet der kan komme i nærheden af Jbl's bas. Der er bare så meget hug i bunden uden at den på nogen måde mister kontrollen. Et par brugte TI3000 vil dække dine behov.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jep, Ti3000 kan sagtens anbefales, men den er kræsen med det tilsluttede udstyr. Med mit Accuphase og Kimber-kabler spillede de ganske fortrinligt og den snerrende fornemmelse i diskanten var bestemt ikke presserende på det udstyr.

Det eneste Ankepunkt ved dem er at stereoperspektivet er svært at fremavle på dem, og det kræver en del timer før man rammer det nogenlunde. Men alt derover klarer de godt, og skal der spilles højt er de med på den!

Men ellers, som nævnt en del gange, så tjek Dali 850. De er meget svære at komme udenom!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Ja KEF Bailey er et fremragende alternativ til Cervin Vega.

Diskanten kan tåle masser af effekt før den går i luften!

Nå spøg til side... man bliver helt nostalgisk når man hører Bailey nævnt. Har stadig et sæt stående i kælderen fra starten af 80'erne.

De lød ok dengang, men alderen trykke dem!

SATMIT 

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Til Hurtig: Det er muligt JBL's diskanter skærer i ørene med din NAD forstærker. JBL kræver førsteklasses grej og ikke, undskyld jeg siger det, discount udstyr som NAD.

 

 

Jeg har faktisk ikke hørt JBL på nogen NAD forstærker. Men jeg har hørt på følgende: Holfi Integra8, LC Audio The End samt en DOXA 70SE MK2 (Ægte Mark Levinson killer). Men det er vel ikke godt nok i dine ører?

Er du i øvrigt klar over, at JBL i de fine TI-250, benytter enheder fra den billige serie? De er bare sat i et flot kabinet, og så er folk dumme nok til at betale i dyre domme for det... så er man vist ikke blandt de hurtigste dyr i skoven.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

JitH skrev:

OceanMan skrev:
Heyza Allesammen...

Nu har jeg læst de fleste af indlæggene i denne tråd igennem, og undrer mig egentlig over en væsentlig ting: Der er ingen der spørger hvor stort rummet højtalerne skal spille i er! Det er da ret så væsentligt!!

Så mit spørgsmål inden jeg vil komme med bud: Hvor stort er rummet højtalerne skal spille i?

Rummet er ca 6x8 meter..

Og det er helt rigtigt at man skal høre højtaleren før man kan danne sig en mening.. det jeg havde håbet på at få herfra var folks egne meninger om højtalere.. Hvilket jeg så ozz har fået ;)

Idag har jeg været ude og lytte til et sæt B&W DM603 S2.. Og de skuffede mig faktisk  Der var slet ikke nok i bassen  

Én af dagene skal jeg finde tid til at komme ind i HifiKlubben på Frederiksberg og lytte max til de forskellige højtalere der ligger i mit penge niveau

Her er så mit første indlæg, håber at du kan bruge det

Når du siger at du er til rock, vil jeg som andre her sige at Cerwin Vega har et drive som der ikke er mange andre hjøtalere der matcher.(giver nok skrammer)

Desværre er dette på bekostning af en del andre mere HIfi rigtige dyder.

Men kort og godt CW Rocks

prøv at lytte til et par AL-1000 el. AL-750 som er mine CW favoritter.

 

 

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

hvis du er tændt på CVerne så tjek lige linket, det er ikke mig der sælger, så bare linket

http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=73978&ForumID=2

 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 260
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

JBL kræver førsteklasses grej og ikke, undskyld jeg siger det, discount udstyr som NAD.

Lol

JitH skrev:

Idag har jeg været ude og lytte til et sæt B&W DM603 S2.. Og de skuffede mig faktisk  Der var slet ikke nok i bassen  


Mmnej, hvis du først har hørt V12'eren inden du hører 603'eren, kan dens lad os sige ½ dedikerede bas enhed godt gå hjem og sove. Men du skal huske, at der er meget stor forskel fra rum til rum hvor meget man kan høre bassen og hvor meget bas rummet kan "bære".

Du kan vente lidt og købe noget fra den nye Cerwin Vega Classic serie.
Classic Serie

Denne gang er det aluminiumsbasser.

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Til Hurtig: Jeg er da i princippet fuldstændig ligeglad med om der er billige enheder i ti250. Jeg har da hørt massere af konstruktioner med vanvittigt dyre enheder som spillede af h... til... Hvis det bare handlede om at bruge de dyreste enheder kunne en hver jo lave højttalere. Tænk, Wilson bruger Peerless basser, Snell bruger også en del Peerless, Audiovector bruger Vifa... Alle er anerkendte mærke med hver sin lyd. Fælles for dem er at de alle bruger prisrimelige enheder. Når du køber en færdig højttaler betaler du for mere end enheder, kabinet og delefilter det du reelt betaler for er en helhed og et lydideal som jeg ikke tror mange almindelige mennesker kan gøre efter. Ihvertfald ikke uden megen møje og besvær...

 



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes