Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 15:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Home Cinema by Wymax (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 12 September 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Rigtig flot bio, meget potent og simpel. God stil, fedt udstyr også

Jeg takker. Men et farveskift er vist tiltrængt, nogle lækre stole - så tror jeg den er helt hjemme. Jeg har nok ikke motivationen til at gøre lige så meget ved det som nogle af de super-flotte vi har set, og rummets størrelse sætter også sine begrænsninger, men den med et par film-billeder på væggen vil jeg nok også lige kigge på.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 12 September 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Havde fornøjelsen af at se Heat-ray scenen fra WOTW i går - der var gang i den  Også en fed lyd som tripod'en laver inden den lader op, og ser ud som om den dumper affald - en art hornlyd.

Hvad 2 kontra 1 subs angår... Og uden at jeg har gennemført justering og kalibrering... Jeg vil sige at man sagtens kan nøjes med 1, i hvert fald i mit rum, men det giver faktisk en lille smule mere - lidt mere "uro", rumlen, power, uden at det kammer over som hvis man bare skruer lidt højere op.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 12 September 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Faaaaantastic! Så Fandt jeg endelig Nemo  Lykkens gang var nr. 27 - min "lokale" Bilka havde den, oven i købet til 150 kr. - billigt for en film der er flere år gammel
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 12 September 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Lækker hjemmebiograf
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 12 September 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Lækker hjemmebiograf

Takker - det er dejligt at have et sted at smække lidt action på

Så lige din homepage for første gang (har ikke fulgt så meget med i hjemmebio-forum'et) - det er da seriøst arbejde!

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 12 September 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

fed lille hyggelig hjemmebio. Har selv planer om samme højtaler til vores  hvordan er helhedsindtrykket af dem?

__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 12 September 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

biojensen skrev:
Lækker hjemmebiograf

Takker - det er dejligt at have et sted at smække lidt action på

Så lige din homepage for første gang (har ikke fulgt så meget med i hjemmebio-forum'et) - det er da seriøst arbejde!

Jeg takker for de pæne ord om min hjemmeside.

Din hjemmebio skal være velkommen på min side

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
fed lille hyggelig hjemmebio. Har selv planer om samme højtaler til vores  hvordan er helhedsindtrykket af dem?

Du mener Focal'erne? Dem er jeg glade for - de er pæne, giver et godt kvalitetsindtryk, og lyder med ca. 20 timers tilspilning ganske godt. Specielt er jeg glad for baghøjttalerne, jeg synes de giver et godt rum og lyder ikke tynde.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg fik set Finding Nemo i går, og den Darla-scene var da lækker - thumb'ene altså 

En anden Disney-film hvor der også er gang i bunden er Monsters Inc., specielt scenen hvor den lille pige griner for første gang (i lejligheden). Men Disney's tegnefilm generelt er godt med i lyd-genren, er mit indtryk.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 13 September 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ja det er en super god scene til test af bunden må man sige  En anden film du bør se er "Master and Commander" der er generelt super gang i lydbilledet hele vejen rundt hele tiden, meget intenst. Forestil dig alle lyedene fra en galleon som de skal være

Fedt setup!



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 14 September 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
En anden film du bør se er "Master and Commander" der er generelt super gang i lydbilledet hele vejen rundt hele tiden, meget intenst. Forestil dig alle lyedene fra en galleon som de skal være

Den har jeg indtil videre holdt mig fra, vist nok fordi jeg har en "underlig" forventning til filmen. Nu hvor den er nede i en 50'er er jeg dog villig til at satse

HenrikW skrev:
Fedt setup!

Tak. Men der er én ting jeg misunder dine 816 - mine 918 har spikes på den sædvanlige irriterende måde, dvs. nedenunder - med sådan nogle fødder og topskruer må det være nemt at få spikes indstillet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 25 September 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Typisk... Nu hvor jeg endelig er villig til at købe Master & Commander - så er den ikke til at opdrive i supermarkederne! Nå, finder den vel før eller siden.

En lille tilbagemelding om de nye højttalere...

Sub'erne gør deres virkning, må man sige... Jeg føler ikke der er så meget mere helt nede i bunden, men det kan snyde enten pga. placering i rummet, rummets størrelse, eller at de film jeg har set ikke dykker helt derned. Noget helt andet er opfattelsen af bas - lækker! Der er meget mere overskud, de knyr overhovedet ikke, bassen er "ren". Jeg havde indstillet lydstyrken efter testtoner på Avia2 og RadioSchack måler, men syntes der "skete for lidt", så volumen på sub alene er justeret 4 dB op - det giver et godt resultat.

Focal'erne er bare gode. Det lyder bare godt og noget mere rent end hvad jeg havde tidligere. Og bagkanalerne er deciderede gode - de spreder fint og lyder godt. Måske jeg vil addere en center rear på et senere tidspunkt, for at gøre oplevelsen mere ens selv om man sidder forskudt fra midten.

Og jeg har forsøgt med Audyssey igen - men jeg bryder mig bare ikke om lyden. Der kommer simpelthen et vattæppe hen over det hele, og den eneste fordel fandt jeg i bunden, men det var nok nærmere fordi den var justeret til lidt højere volumen. Jeg kan ikke huske om jeg kan gå ind og manipulere med Audyssey frekvensgangen, for så kunne jeg jo lave den flat over 200 Hz e.l., men som det er nu (EQ Off) er det faktisk også fint.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot bio. Samt dine 2 dvd koncerter med live in paris og growing up live.

__________________
Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
Rigtig flot bio. Samt dine 2 dvd koncerter med live in paris og growing up live.

Jeg nævner/viser vist kun Growing Up Live, men har da også Diana Krall Live in Paris stående

Har endelig fået malet rummet - dejligt, giver et meget bedre indtryk. Har dog også et skab der skal males, lige ved siden af lærredet - med lidt held når jeg det i weekenden.

Film-posters er indkøbt (www.posterland.dk, Aalborg-butikken), og nu afventer jeg jeg blot at de får sendt alu-skinnerne til at montere dem i (butikken havde stort set ingen, og hovedkontoret er lidt sløve i det).

Har overvejet biografstole, men er kommet i tvivl igen efter at jeg fik placeret sofaerne som rækker - det er sgu' lækkert at kunne slække sig i en sofa, og så har man heller ikke problemer med at de forreste stole eventuelt rager for langt op. Tænkepause...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Vildt, jeg har en PB12-NSD til 29 m2 og den klarer det fortrinligt, 2 stk til 15 m2 må være vildt.

Overskud og headroom kommer du ihvertfald ikke til at savne i bassen.

 

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Vildt, jeg har en PB12-NSD til 29 m2 og den klarer det fortrinligt, 2 stk til 15 m2 må være vildt.

Overskud og headroom kommer du ihvertfald ikke til at savne i bassen.

De har overhovedet ingen problemer med at få hele rummet til at ryste

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Soundfreak35 skrev:
Rigtig flot bio. Samt dine 2 dvd koncerter med live in paris og growing up live.

Jeg nævner/viser vist kun Growing Up Live, men har da også Diana Krall Live in Paris stående

Har endelig fået malet rummet - dejligt, giver et meget bedre indtryk. Har dog også et skab der skal males, lige ved siden af lærredet - med lidt held når jeg det i weekenden.

Film-posters er indkøbt (www.posterland.dk, Aalborg-butikken), og nu afventer jeg jeg blot at de får sendt alu-skinnerne til at montere dem i (butikken havde stort set ingen, og hovedkontoret er lidt sløve i det).

Har overvejet biografstole, men er kommet i tvivl igen efter at jeg fik placeret sofaerne som rækker - det er sgu' lækkert at kunne slække sig i en sofa, og så har man heller ikke problemer med at de forreste stole eventuelt rager for langt op. Tænkepause...

Hej. Tror jeg har set Depeche Mode live in paris? Hvis jeg ikke tager fejl?



__________________
Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
Hej. Tror jeg har set Depeche Mode live in paris? Hvis jeg ikke tager fejl?

Sweeeet! Godt spottet! Den lå lidt casual på bordet, det havde jeg glemt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig malet rummet, og det har gjort det hele meget mere hyggeligt, og væggene gør ikke længere opmærksom på sig når man ser film.

Den valgte farve er mørkeblå i det og hedder faktisk "hule", så det er jo meget passende  Der er også kommet lidt plakater op - jeg syntes ikke jeg vil bruge 8-900 kr. på de ellers super-flotte rammer www.posterland.dk kan montere plakaterne i, så jeg nøjes med et par aluskinner.

Som det kan anes på billederne har jeg fået arrangeret mine to sofaer som to rækker, og dette billede er fra den bagerste.

Her et skud fra siden, stadig fremefter.

Den ene hjørne bag - lampen giver en lidt intim stemning, absolut no-go ved action film!

Det andet hjørne bag.

Så er der stadig dørene - dem har jeg ikke fået malet endnu, men de skal helt sikert have samme tur. Og det skal radiatorerne måske også.

Mørklægningsgardinet fra billederne af fronten skal skiftes når lejlighed byder sig, til samme model som på første billede af hjørnerne. Min lokale Silvan er dog løbet tør for netop den størrelse.

Og så kommer der snart ny elektronik... Økonomien er ellers pænt stresset over indkøbet af Focal og SVS, men jeg fik et tip om en god handel på en Samsung SP-A800B projektor, så hvis alt går vel hænger den fra loftet om et par ugers tid. Så skal der jo også noget Blu-Ray til, og hvis det skal være helt godt - og det skal det jo - også en HD-receiver inden alt for længe. Julen, og udgifterne, varer længe

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes