Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 23:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Skade fra Entreq mus? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Da jeg købte mine VA BCG tog jeg også et sæt Entreq mus med - sådan nogle: http://www.entreq.com/default.asp?PageId=1726

Men på et tidspunkt opdagede jeg at der var kommet en "plamage" ovenpå højttalerne - det ser sådan ud:

http://img300.imageshack.us/my.php?image=img0172px9.jpg

Jeg har prøvet at tørre det væk med sulfo-vand, men det hjælper overhovedet ikke. Jeg har også spurgt forhandleren (Vassagohifi), og her er buddet at det er fugt der har gjort det, og at det nok ikke kan fjernes. Nu vil jeg også lige skrive til www.entreq.com for at høre dem ad.

Men... Er der nogen herinde der har set sådan noget før - og kan der gøres noget ved det?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Er det ikke læder de mus er lavet af? Hvis det er det, så ligner det et saltudtræk fra læderet.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ja eller hvis man har tørret sine højttaler af og sat musen på igen imens de højttaler ikke har været helt tørre.

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ja eller hvis man har tørret sine højttaler af og sat musen på igen imens de højttaler ikke har været helt tørre.

Jeg har aldrig tørret mine højttalere af med noget der er fugtigt - kun støvklud

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Er det ikke læder de mus er lavet af? Hvis det er det, så ligner det et saltudtræk fra læderet.

Jo, de er af læder. Jeg må indrømme at jeg da troede at en producent havde styr på om et produkt der anbefales til at placere ovenpå højttalerne også er af et materiale der ikke risikerer at skade højttalerne - men der har jeg taget fejl

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Handler det ikke bare om at de er blevet matte? Og at de skal poleres op? Vi har et bord som er i højglans, skide upraktisk, men meget flot, og da det bliver brugt til at spise ved kommer der af og til også de her plamager/pletter på, det er dog til at fjerne med møbelpolish.. Skal ikke sige om det hjælper på Vienna'erne, men kunne forestille mig det..

I øvrigt bekræfter din historie bare endnu engang at en højtaler nu en gang er en højtaler og der skal altså IKKE stå noget oven på dem, det kan stå på reolen, bordet eller gulvet ikke på højtaleren..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Det ligner resultatet af et meget dårligt materialevalg på musen. Hvis det er saltudtræk skal du nok igang med at slibe og omlakere.

__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Handler det ikke bare om at de er blevet matte? Og at de skal poleres op? Vi har et bord som er i højglans, skide upraktisk, men meget flot, og da det bliver brugt til at spise ved kommer der af og til også de her plamager/pletter på, det er dog til at fjerne med møbelpolish.. Skal ikke sige om det hjælper på Vienna'erne, men kunne forestille mig det..

Det kan da godt tænkes, det vil jeg da prøve. Sådan noget møbel-polish... Er det ligegyldigt hvilken polish det er, kan den bare købes i f.eks. Føtex?

Rune|WildChild skrev:
I øvrigt bekræfter din historie bare endnu engang at en højtaler nu en gang er en højtaler og der skal altså IKKE stå noget oven på dem, det kan stå på reolen, bordet eller gulvet ikke på højtaleren..

Bla, bla, bla...  Af skade bliver man klog, det har "nogen" jo ret i. Meningen med musene er dog at de skal stå på højttalerne, jeg kunne ikke drømme om at stille en plante e.l. på dem.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Det ligner resultatet af et meget dårligt materialevalg på musen. Hvis det er saltudtræk skal du nok igang med at slibe og omlakere.

Det er da ikke helt utænkeligt. Gad vide om deres nuværende mus også har problemet... Har sendt dem en mail, er lidt spændt på deres svar.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 323
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

jensen skrev:
Ja eller hvis man har tørret sine højttaler af og sat musen på igen imens de højttaler ikke har været helt tørre.

Jeg har aldrig tørret mine højttalere af med noget der er fugtigt - kun støvklud

Ja så er det mærkligt, jeg har haft flere af de mus til at stå længe over på højttaler og cdafspiller og de har endnu aldrig lavet et mærke.

Tror ikke du kan gøre noget ved det for de højttlaer har fået vandbaseret lak.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
Lol en mus er i katagorien skadedyr og jeg kan se at en lædermus høre under den samme katagori.

Ikke kun skal man i dag frygte at mus hygge-fortærer slanger på bilen, nu angriber de sgu også mit hifi - hvornår skal denne trængsel have en ende?!?!?

Serritzlev skrev:
I tossekassen viste de en gang leth komme sprit på og andtæde det da så fugten skulle forsvinde, jeg har så prøvet det på et sofabord i bøg jo det virker, men der skal utroligt lidt sprit på og man skal puste det ud meget hurtig, jeg vil vurdere en flaske sprit samt en times did hvor du træner som pyrroman da det er under et minut det skal være ild i det prøv med en lille smule sprit hvor det er værst og pust det ud efter 30, 40 sekunder overfladen af lakken skal kun lige varmes op ikke brænde, så efter en times tid har du fået fixet haten af dine højtaler og du give det så en voks behandling eller måske en møbel pollish med olie og jo musen er så arkiveret lodret herefter. 

Det så jeg da vist også... Men sådan lige umiddelbart måske en lidt "vidtrækkende" process, jeg tror jeg prøver med møbelpolish først. Man kan jo så sige at skaden er sket uanset, men man skal heller ikke gøre den værre end den er

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Wymax skrev:

jensen skrev:
Ja eller hvis man har tørret sine højttaler af og sat musen på igen imens de højttaler ikke har været helt tørre.

Jeg har aldrig tørret mine højttalere af med noget der er fugtigt - kun støvklud

Ja så er det mærkligt, jeg har haft flere af de mus til at stå længe over på højttaler og cdafspiller og de har endnu aldrig lavet et mærke.

Tror ikke du kan gøre noget ved det for de højttlaer har fået vandbaseret lak.

Det eneste jeg umiddelbart kan skyde skylden på er om sommervarmen kan have gjort det - min stue kan blive pænt lun om sommeren, og så har musene måske svedt ligesom os andre.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 323
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

ÆVVV det ser ud til at du er blevet taget i ..... 2 gange først om fremmest med endnu et værdiløst og overpriced tweek og så ved at tweeket har været skadeligt. Jeg ved ikke hvem der har ansvaret her Forhandleren eller fabrikaten, men fabrikaten ønsker i hvert fald ikke negativ omtale af deres produkter, men om de vil give dig kompensation, er ikke nemt at sige, samtidigt med du har svært ved at bevise at det var de mus som har stået på hten

mvh

Ras"mus"

ps der er ingen tweek i mit navn

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
Du skal først have den skade væk før du behandler det, er du bange forc åben id kan du jo forsøge med en hårtører eller måske en varme blæsser det er jo ikke noget der laver skade hvis du er forsigtig.

En hårtørrer har jeg da, men den kan vist knap nok levere varme nok til at få krympeflex til at - ja - krympe

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
ÆVVV det ser ud til at du er blevet taget i ..... 2 gange først om fremmest med endnu et værdiløst og overpriced tweek og så ved at tweeket har været skadeligt.

Jeg er lidt i tvivl om det er værdiløst... Jeg må indrømme at jeg ikke bemærkede det store da de stod på højttalerne, men på rørforstærkeren (den har to plateau'er med trafoer i) synes jeg faktisk at det gav noget. Jeg vil dog ikke lade dem stå herpå, for de bliver pænt varme.

RAZZER skrev:
Jeg ved ikke hvem der har ansvaret her Forhandleren eller fabrikaten, men fabrikaten ønsker i hvert fald ikke negativ omtale af deres produkter, men om de vil give dig kompensation, er ikke nemt at sige, samtidigt med du har svært ved at bevise at det var de mus som har stået på hten

Jeg ser egentlig helst at Entreq kan nikke genkende til problemet, og måske kan finde en løsning på det. En kompensation sætter jeg bestemt ikke næsen opefter, for som du siger er det jo påstand mod påstand, skulle det komme til det.

RAZZER skrev:
mvh

Ras"mus"

ps der er ingen tweek i mit navn

Kan du komme væk fra min tråd inden du gør noget unævneligt ved den

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 323
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
Du skal ikke krympe noget men varme lakken så meget at fugten fordamper det er det hele og igen uden at du får anden misfarvning i lakken, jeg har før prøvet med spit som i mit tilfællede virkede.

Det jeg mente er at min hårtørrer måske ikke er nok - men det kan da være at tid kan gøre det, altså at varme op over længere tid.

Men...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Damn that keyboard! Jeg fortsætter lige...

Men... Hvis der er fugt, burde det så ikke fordampe nu hvor musen ikke står ovenpå længere? Over et par dage måske?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes