Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 22:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Lytteindtryk fra Supertræf 2009 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Efter som der ikke er blevet oprettet en tråd, hvor folk kan dele lytteindtryk fra Supertræf 2009 i Viborg, vil jeg da komme med et indspark.

Her er min personlige hitliste:

1. Artsound

Tiltrods for en lidt dårlig overgang mellem sub og mellemtonehorn, lidt buldren fra bassen og lidt "honk-honk" fra hornene, fik jeg hos Artsond, den bedste oplevelse. Dette havde helt klart noget at gøre med musikvalget, som var dejligt forfriskende. Vi hørte bl.a. både Santana og AC/DC!!! Fedt, siger jeg bare. Desuden blev der spillet en masse fed Jazz, og "fussen" vippede lystigt, så smilet var bredt, når man lyttede hos Artsound.

Nu skal det nævnes, at jeg får knopper, hvis jeg hører Stockfish plader - specielt Alan Taylor og Sara K, får mig til at rejse mig og gå med det samme - for satan det er lamt at lytte på - mit liv er for kort til den slags. Men også Hans Theessink og lignende slow-Blues med "gorilla-voicing" (læs: stemmen skal lyde som om den kommer fra subwofferen) er en sovepille for mig - jeg vil sku' underholdes, når jeg er til messe.

2. Thorhauge

Hos Steen var det klart mere hyggeligt end hos de andre udstillere. Han havde rummet for sig selv, så han spillede hele tiden, hvor de andre spillede på skift. Steen underholdte også med sine historier omkring kabeludvikling - der var ikke et sæde tørt.

Lyden var god, men sammenlignet med Avantgarde var den lidt mere tam og "røragtig". Altså var bunden mere fyldig end stram, og lyden mere lyttevenlig end superopløst.

Der blev spillet fed musik - bl.a. en masse danske kunstnere - ingen, dejligt forfriskende.

Overall en rigtig god oplevelse.

 

3. Vitus og Peak Consult.

Ikke så meget at sige her. Forfærdeligt musikvalg, men ren, klar og åben lyd, uanset hvad der blev smidt på. Desværre var det et af de systemer, der ikke kommunikerer med lytteren, så man bare sidder og "kigger" på lyden. "Fussen" var helt død.

 

4. High-end Sound

Tiltrods for forfærdeligt musikvalg, har vi her plads nr. 4.

Der manglede liv i musikken, og samtidig blev der spillet for lavt i mine ører. Det var virkeligt kedeligt. Men balancen var faktisk rigtig god - ikke varm, ikke kold og ikke hård eller lyttetrættende. Formåede dog på ingen måde at fange min opmærksomhed - tankerne var alle andre steder mens man lyttede - primært nok pga. musikvalget og at der blev spillet for lavt.

 

5. og 6. Holfi og Interceptor

Her har vi bundskraberne. Holfi, som var blandt det bedre forrige år, var en stor gang bulder-bas, og hans arrogante attitude og SACD-korstog er efterhånden kvalmende. T-hansen umba-umba all the way. Mit bud er, at effektrinnet ikke kunne trække de store Peak-højttalere.

Interceptor demonstrerede klassisk glansbillede-lyd fra Martin Logan. Kan kun sige, at det var FORFÆRDELIGT - totalt udynamisk og en bund, som levede sit helt eget liv. Igen var musikvalget forfærdeligt.

Til slut, vil jeg sige, at de nye rammer på Hald Hovedgård er rigtig lækre - og maden var rigtig fin i år.

Tak til Viborg hifi-klub for et godt Supertræf 2009.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
steiss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ja, nu har du jo sagt det, det som jeg tænkte efter udstillingen.

Jeg finder det meget tankevækkende, at så dyre systemer kan levere, så ringe lyd, selv om vi tager rum faktoren med.

Jeg vil dog udråbe Thorhauge som dagens vinder, med en dejlig jordnær og interessant indgangsvinkel til musik og hifi, og Peakconsult's 100000 Euro højtalere med Holfi produkter spændt for, som dagens bundskraber UMB UMB UMB.

Flotte og naturskønne omgivelser og en dejlig tur fra Fyn, gør at jeg nok vender tilbage til næste år.

Tak for et godt arrangement til Viborg hifi-klub..

 

Mvh Jacob

Til top Vis steiss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steiss
 
Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

 

   Jeg vil også takke Viborg hifi klub for et godt arrangement, vi hyggede os rigtig godt,

   håber vi kan få lov at deltage igen næste år.

   MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Tro også er løbet er kørt for SACD, så Holfi skal lige havde malke de siste penge ud af dette format, ellers om ca. 5 år. så er det lyd over Blu-ray der er det størst på div. messer, så mon ikke vi den tid se en ren lydafspiller fra Holfi (og fra andre stor HIGH-END mærker) til Blu-ray.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det var rigtig hyggeligt i år - gode rammer og godt humør.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Spændende at høre de forskellige setups .

Smag og behag er sæ'føli forskellig, men Hr. Thorhauge er altså også havnet på min førsteplads primært pga. af MUSIKALITETEN men også fordi setuppet virkede realistisk at anskaffe og bruge....kald det familievenligt og økonomisk muligt

Tak til de øvrige deltagere, udstillere og naturligvis til Viborg Hifi-klub for en god dag i smækre omgivelser    

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
proby
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

 

Jeg vil også gerne sige tak for en rigtig spændende dag med masser af god musik.

MHT til god lyd må jeg ubetinget sige at Art sound stod for den bedste præstation.

Det står mere og mere klart for mig hvad det er sådanne hornkonstruktioner kan.

DE SPILLER JO MUSIK!!!! med indlevelse og først og fremmest "live feeling". Jeg bed ikke mærke i at der var manglende sammenhæng mellem sub og mellemtone eller tendens til honk honk som en nævner. Jeg havde for travlt med at lytte og nyde musikken(som i øvrigt var vel valgt) og det er for mig det fremmeste kvalitetskriterier som findes når jeg lytter til anlæg. Den diementrale modsætning kom til udtryk i martin Logan anlægget. Jeg måtte lytte et par gange for at tro det var rigtigt. Mage til kedelig, tynd og uengageret lyd skal man heldigvis lede længe efter. Det er mig ubegribeligt at en højtaler til så mange penge ikke kan præstere bedre. Og nej.. det kan ikke være rummets skyld det hele.

Til top Vis proby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proby
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hej

 

Det var et nice sted det blev afholdt i år.

Lyden kan jeg ikke udtale mig om.

Men det var hyggligt så der kan de godt afholde det næste år synes de rum var ok.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen som har taget billeder derfra ?
Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja det var et rigtigt fint arrangement Viborg Hifi-klub fik afholdt der. Jeg vil helt sikkert komme igen næste år.

Hvor det var bedst kan og vil jeg ikke udtale mig om, dog ved jeg at jeg søgte tilbage til 2 stande igen, da lyden her var rigtig inspirerende.

Og så var der jo Amforamusik der solgte musik, det var slet ikke så tosset, da man jo så kunne få brugt lidt penge på CD'er og Vinyl, det var rart.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
zeadow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Må give David ret!

der var langt mellem snapsene.
Umb umb umb

Til top Vis zeadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zeadow
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Er lidt træt af jeg ikke kunne nå at komme forbi. Kan nogle sige lidt mere om hvordan de der Thorhauge lød? Spillede Art Sound på Leben?
Ikke nogle der har taget nogle billeder?
Og er der en oversigt over hvad de forskellige spillede på?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
treve
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej der kommer en repotage fra Supertræffet inden så længe, vi er nogle der arbejder på det.

Godt at i syntes godt om dette års træf.

Udstillerne gør deres bedste, men har kun kort tid til at få tingene til at fungere ( vi andre bruger ofte mange mdr. derhjemme ) .

 

Til top Vis treve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af treve
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

treve skrev:

Hej der kommer en repotage fra Supertræffet inden så længe, vi er nogle der arbejder på det.

Godt at i syntes godt om dette års træf.

Udstillerne gør deres bedste, men har kun kort tid til at få tingene til at fungere ( vi andre bruger ofte mange mdr. derhjemme ) .

 



Cool. Hvor kommer det op henne?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Artsound
Branchemedlem
Branchemedlem

ArtSound

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at folkene bag Supertræf, Viborg Musik & Hifiklub, arbejder på at lave lidt kommentarer omkring de enkeltes udstyr. Mon ikke det kommer på http://www.viborghifi.dk/ ?
Til top Vis Artsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Artsound Besøg Artsound's Websted
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Vil sige tak til Viborg HIFI klub for arrangementet, fint sted.

Lige en kommentar til musik niveauet, så afpassede jeg det så det var tåleligt at høre musik i rummet, uden for meget bulder. Mange syntes det var helt rigtigt    og andre ikke.......

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
sydjylland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at jeg bliver lidt harm over Davids kritik af Holfi/peak consult..

Det virker lidt på mig som om at du bare ikke kan klare Mr. Holfi, og derfor skal han sables ned.

Jeg var meget imponeret over Holfi/peak lyden,  og må sige er der en jeg har respekt for så er det Peter Holstein, han ved hvad han snakker om.

Jeg vil også sige at lyd-idealer er forskellige fra person til person, derfor mener jeg ikke at man behøver at starte sådan en negativ kritik af folk som virkelig gør et stort stykke arbejde for at behage bla. dig.

Jeg vil defor ikke kåre nogen vinder/taber af messen, men blot sige at det var meget spændende at se/høre hvor forskelligt de forskellige udstillere lød.

En stor tak til Viborg Hifi klub for et KANON GODT træf:

Ps. Jeg afsluttede dagen ved Schmidt Audio, og må sige det var yderst interressant at se og lytte til han meget specielle setup. Hyggelig fyr må man sige. Også tak til ham.

Mvh Lars.

 

 

Til top Vis sydjylland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sydjylland
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

sydjylland skrev:

Jeg må sige at jeg bliver lidt harm over Davids kritik af Holfi/peak consult..

Det virker lidt på mig som om at du bare ikke kan klare Mr. Holfi, og derfor skal han sables ned.

Jeg var meget imponeret over Holfi/peak lyden,  og må sige er der en jeg har respekt for så er det Peter Holstein, han ved hvad han snakker om.

Jeg vil også sige at lyd-idealer er forskellige fra person til person, derfor mener jeg ikke at man behøver at starte sådan en negativ kritik af folk som virkelig gør et stort stykke arbejde for at behage bla. dig.

Jeg vil defor ikke kåre nogen vinder/taber af messen, men blot sige at det var meget spændende at se/høre hvor forskelligt de forskellige udstillere lød.

En stor tak til Viborg Hifi klub for et KANON GODT træf:

Ps. Jeg afsluttede dagen ved Schmidt Audio, og må sige det var yderst interressant at se og lytte til han meget specielle setup. Hyggelig fyr må man sige. Også tak til ham.

Mvh Lars.

 

 



sydjylland skrev:

Jeg må sige at jeg bliver lidt harm over Davids kritik af Holfi/peak consult..

Det virker lidt på mig som om at du bare ikke kan klare Mr. Holfi, og derfor skal han sables ned.

Jeg var meget imponeret over Holfi/peak lyden,  og må sige er der en jeg har respekt for så er det Peter Holstein, han ved hvad han snakker om.

Jeg vil også sige at lyd-idealer er forskellige fra person til person, derfor mener jeg ikke at man behøver at starte sådan en negativ kritik af folk som virkelig gør et stort stykke arbejde for at behage bla. dig.

Jeg vil defor ikke kåre nogen vinder/taber af messen, men blot sige at det var meget spændende at se/høre hvor forskelligt de forskellige udstillere lød.

En stor tak til Viborg Hifi klub for et KANON GODT træf:

Ps. Jeg afsluttede dagen ved Schmidt Audio, og må sige det var yderst interressant at se og lytte til han meget specielle setup. Hyggelig fyr må man sige. Også tak til ham.

Mvh Lars.

 

 



Hvis du nu lægger mærke til, at jeg skriver, at Holfi var blandt det bedre forrige år, så vil du kunne konkludere, at jeg ikke er ude på at sable, men blot synes, at Holfi lød decideret forfærdeligt i år, og at Peter Holsteins arrogance er trættende, når systemet lyder så dårligt, som det lød i år. At der blev spilllet på højttalere til 750.000,- gør det ikke bedre.

Det er da utroligt, at man kan høre så forskelligt?



Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa i stuen

Det var dejligt at komme ud og få luft under ørerne - og supertræf var et godt lille arrangement. Stor ros til Viborg HiFi klub.

Mine indtryk var:

Steen Thorhauge lavede en utrolig god lyd med et meget enkelt og rimelig billigt anlæg - flotte stemmer og musikken gyngede. Godt musikvalg - men jeg kunne godt tænke mig at have hørt om anlægget kunne følge med, hvis der kom mere knald på og flere instrumenter. Men superflot lyd inden for rammerne.

Samlet mener jeg at det store Peak/Holfi anlæg var bedst i forhold til en lang række 'dicipliner' -  klang, åbenhed, sammenhæng, perspektiv, dynamik - egenskaber der gør, at jeg kan glemme anlægget og lytte til musikken (uanset om det er demomusik eller 'rigtig' musik). Tror faktisk det er den bedste lyd jeg har hørt på en udstilling - inkl. diverse Wilson, JM Lab , B&W mm.

Lige modsat forholdt det sig hos Art sound - skringende horn og sub, der overhoved ikke hang sammen. Hørte tilfældigvis det samme nummer her og hos Peak/Holfi og der var en verden til forskel!!

Anlægget med Psb højttalerne lyd OK - det gjorde ikke noget forkert, men heller ikke noget fantastisk rigtig.

Det samme var desværre også tilfældet med Martin Logan - Stort GAAAAB

Hmmm - utrolig så forskelligt man kan høre - men det er jo heldigvis derfor der er så meget at vælge imellem  

 

God weekend

Nørd

 

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
sydjylland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Det er da utroligt, at man kan høre så forskelligt?

Skriver du.....David.  

Jeg tilslutter mig nu Nørd´s indlæg, hvor han skriver:

"Lige modsat forholdt det sig hos Art sound - skringende horn og sub, der overhoved ikke hang sammen. Hørte tilfældigvis det samme nummer her og hos Peak/Holfi og der var en verden til forskel!! "

Dog mener jeg ikke at det var skrigene horn,jeg syntes faktisk det lød ganske godt og med en virkelig god live følelse, Men jeg bad personligt Art sound "manden" om at spille en plade som jeg hørte på Holfi/peak anlægget, og der var der i hvert tilfælde stor forskel på lyden, Fx. var der ingen S-lyde da Holfi spillede pladen.

Men undskyld mig hvis du mener du du har så forkromede ører, at alt hvad du mener er korrekt.

Jeg mener dog stadig at hvad man personligt har som lyd-ideal er en subjektiv vurdering.

Det var alt for mig.

Tak for nu.

Lars.

   

Til top Vis sydjylland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sydjylland
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes