Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 02:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: kontainer fund (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tordenwoofer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 13 Januar 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hej

sjove fund i har gjort, jeg har også gennem årene fundet gode fund bl.a. :

Thorens td 160 super  100% ok

Denon bl 67  100% ok

Quad 405 II  100% ok

og meget andet men det bedste fund var sgu en Charles Eames stol den så ud som ny men jeg havde ikke lige plads så jeg satte den tilsalg på Ebay og fik sgu over 13000 (ja 13K) for den.

 

tordenwoofer

Til top Vis tordenwoofer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tordenwoofer
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Har fået finger i en Marantz CP430 i mint tilstand.

Jeg er igang med at finde ud af om batteriet stadig virker...

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

må nok lige nævne at den var på vej i en kontainer ude på uddannelsen, men jeg kom frisk og hjalp den på bedre veje.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Det var da en dejlig sag - min Sony TC5D er også fra containerpladsen - når de transpotable cassette maskiner var lavet ordentlig havde de en fed udstråling

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
mikkelbreiler1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Pagh skrev:

Hvordan dælen bærer i jer af med at komme hjem med sådan noget?


Jeg har tidligere snupset noget med hjem, når jeg alligevel skulle af med noget elektronik. Det vil sige at jeg rendte ikke og klunsede, men blev fandme truet med en politi anmeldelse for tyveri -WTF!? Men der var flere der rendte rundt og rodede i kontaineren uden at de "blå mænd" kom rendende, hmm.



Jeg dukkede op med en cykel med en 2.5m antennekabel fastgjort cirka midt i til baggagebæreren, og så havde jeg ellers to skruetrækkere med og en bidetang. Jeg har endda samlet træracks op, skilt dem ad og bundet fast, stående på en pedal og med antennekablet rundt om sadlen. Jeg har dog også haft en kraftig vinyl pose med mig.

Pioneer M-22. Spændt bag på med et par poser småting foran til at holde forhjulet nede, ellers gav den sig jo for meget. Ville ikke noget, men byttede den senere til en Technics A7.

Yamaha M-70 200W forstærker. Skiftet sikring, ikke en skramme. Keder sig i min kælder.

Studer A726 Tuner. Virkede fint nok, manglede knapperne og lys i metrene. Solgt.

Rega Planar 3, i original æske. En Ortofon OM30 i original æske inden i. Glas tallerken og låg intakt. 180,- for ny rem i Hifi-Butikken, Lyngby. Keder sig i min kælder.

17'' CRT monitor. Næsten ny endda, sønnen gav ham en fladskærm så den stod der bare, han ville smide den i en kontainer med spurgte om jeg ikke nok ville have den. Den står nu på 6. år ved min server.

Tonegenerator, AM/FM signal generator, Oscilloscoper. 19'' metal racks.

Og sådan kunne jeg blive ved, men så blev de mopsede på genbrugen. Og et par år senere blev cyklen stjålet da den holdt låst på stationen, med antennekablet. En Bohncy til og med. Var lidt nede over det - havde haft den siden 1984.

Til top Vis mikkelbreiler1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler1
 
mikkelbreiler1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hvem stjæler man fra???  Staten, pladsmanden, Kommunen???



Fra ophuggeren som får Kr.5,3 per kilo for at bortskaffe elskrot. Så det er ikke fra stat, kommune eller pladsmanden.

Tværtimod ville jeg gerne give en 10'ern hver gang jeg kommer der for at kunne tage noget med igen.
Måske man kunne sortere folk fra ved at simpelthen logge dem, udstede et kort med navn og billede (selv medbringe billede) og opkræve et beløb for løbende at have lov til at komme og rode uden at efterlade uorden, er der noget galt så meldes de til politiet, jeg har set at nogle folk ikke kan tåle at andre kom først og fandt noget brugbart før de gjorde.

Hvis jeg for eksempel tog RAM fra en pc foldede jeg gerne metalkappen sammen og tog det over til containeren med metal skrot. Metallet fra den kontainer sælges jo. Til gengæld var det meget sjældent at jeg tog noget fra metalskrot. Jeg gjorde det en gang, og satte en juletræsfod ind i containeren til genbrug, så havner det i kommunens beskæftigelsesprojekt - Genbrugsbutikken i vores by.

Jeg kan ikke forstå man ikke gør det til et ordnet forhold mod et beskedent kontingent for et ID kort til alle interesserede, på landets mange genbrugspladser. Mange ældre ting kunne få nyt liv, og levere stumper til endnu flere ting, ved hjælp af de få som bruger deres fritid til disse projekter.

Selv DR har jo success med udsendelser om sådan noget genbrug hvor man rent uhadadada faktisk *genbruger*.

-Mikkel
Til top Vis mikkelbreiler1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler1
 
mikkelbreiler1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Luggelaj skrev:

Don Kristensen skrev:
Det er rart at vide at man ikke er den eneste der glor i containerne efter ting og sager 


 


Nope, men tidens regnvejr er sgu hårdt mod det som ligger under åben himmel



Åh, ja. Øs-pøs regnvejr 4 juli 2004.
Jeg spottede et Technics SH-506 rack i træ med glasdør og plasthjul ved kontaineren til min boligblok.
Jeg stillede cyklen og tog glas døren af, og kørte racket over til min opgang. Slæbte den op, løb ned og hentede glasset og cycklen. I lejligheden så jeg så at regnede havde pisket møg 10cm op overalt. Så racket fik lige lidt vand, sæbe og blød børste, inden jeg jeg tørrede den af.
Træet nåede dog at slå sig et par steder. Jeg hader når et træ rack er lavet med en topplade hvor toppen hænger i skruer i siden frem for at hvile på toppen. jeg havde i et par en Studer B67, ovenpå en Studer A726 og en Pioneer RT-707 ovenpå racket, og det tog det sørme lidt skade af... toppen er kun beregnet til at holde på en pladespiller. Så idag hviler der finsk krydsfinerplader på 18mm oven på mine racks så får de ikke den slags skader.

Ud over de få defekter af vand er Technics racket pinligt flot. Jeg har skaffet et JVC, et Sanyo som desværre var for trangt, blot 42cm i inderbredde. Et par noname uden glas. Alle sammen uden penge, fra genbrugpladsen.
Og et i metal mrk. Ljudtema i svejset stål, malet sort, og med grå plader til. Stilleskruer fulgte med. 100kr.
For 300 +200 i udbringning fik jeg et Akai 80'er rack i den lokale Fona -dvs det var en Fredgård som var blevet solgt. Den stod omtrent mint med støv. Er siden afhændet til en hardcore Akai samler i Bagsværd.
To Ikea fiduser med mellem plade og hjul er det også blevet til. En for 40,- i genbrugsbutikken, på en dag hvor de holdt 50% udsalg, så den kostede blot 20kr. Og den anden fra vores afsætningsrum til boligblokken, dvs den stod ikke udsat for vejret.

-Mikkel
Til top Vis mikkelbreiler1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler1
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

mikkelbreiler1 skrev:
jesper olsen skrev:

Hvem stjæler man fra???  Staten, pladsmanden, Kommunen???




Fra ophuggeren som får Kr.5,3 per kilo for at bortskaffe elskrot. Så det er ikke fra stat, kommune eller pladsmanden.

Tværtimod ville jeg gerne give en 10'ern hver gang jeg kommer der for at kunne tage noget med igen.
Måske man kunne sortere folk fra ved at simpelthen logge dem, udstede et kort med navn og billede (selv medbringe
billede) og opkræve et beløb for løbende at have lov til at komme og rode uden at efterlade uorden, er der noget galt så
meldes de til politiet, jeg har set at nogle folk ikke kan tåle at andre kom først og fandt noget brugbart før de gjorde.

Hvis jeg for eksempel tog RAM fra en pc foldede jeg gerne metalkappen sammen og tog det over til containeren med metal
skrot. Metallet fra den kontainer sælges jo. Til gengæld var det meget sjældent at jeg tog noget fra metalskrot. Jeg gjorde
det en gang, og satte en juletræsfod ind i containeren til genbrug, så havner det i kommunens beskæftigelsesprojekt -
Genbrugsbutikken i vores by.

Jeg kan ikke forstå man ikke gør det til et ordnet forhold mod et beskedent kontingent for et ID kort til alle interesserede, på
landets mange genbrugspladser. Mange ældre ting kunne få nyt liv, og levere stumper til endnu flere ting, ved hjælp af de få
som bruger deres fritid til disse projekter.

Selv DR har jo success med udsendelser om sådan noget genbrug hvor man rent uhadadada faktisk *genbruger*.

-Mikkel


Genial ide. Er selv tilhænger af genbrug, og går tit ind i den lokale genbrugsforretning og ser mig omkring, men smutter man
ned på renovest er der ingen kære mor.

En eller anden form for beskeden betaling for det man nu engang synes kunne være brugbart fra en losseplads, kan da vel
kun være positivt for miljø osv :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Min formulering er det er sjovt så meget tingene lige pludseligt er værd, når andre udviser interesse herfor. Elskrot er det efter samlet vægt, jeg mener CRT billedrør og alt det udenom Fladskærmenes elektronik?

__________________
Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Fandt disse B&W 601 S3 på skralden, tænk sig de var smidt ud. Det eneste som manglede var bøjlerne mellem terminalerne bag på. Måske var det derfor de var smidt ud, da ejermanden har troet at der var gået en diskant eller bas.

Men nu spiller de på sønnikes værelse, og det er da et ganske ok anlæg til en ung mand på 15 år.
Det spiller med Tara labs højttalerkabler og lyder faktisk ret fint.

Lad os drage ud og drille de blå mænd og score noget ok hi fi inden det bliver mast.








Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
thingie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 09 April 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok fundet på loppemarked men en beomaster 1000 og et sæt tandberg tl1520 for 100,- om det virker ved jeg ikke endnu, men spejderne fik da noget ud af det og jeg kom tilbage til barndommen igen 
*edit* det virker, men jeg kan ikke finde et antennestik til beomasteren, ved nogen hvor de gamle typer kan købes ?
Til top Vis thingie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thingie
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 09 April 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Uden at vide det,men jeg tror ikke det er helt nemt at finde de gamle antennestik.Jeg har gjort det på mine gamle B&O master 1400,bare at sno antennekablet,og så stikke dem ind i indgangen.(jeg har dog et af de originale antennestik som jeg bruger på en af dem)

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
EnokVF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 15 April 2011 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  



Denne Technics SU-3000 var jeg heldig at støve op på den lokale lossaplads..
Til top Vis EnokVF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EnokVF
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 15 April 2011 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Utroligt hvad folk kassere i dag.




__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 15 April 2011 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Den er fed den Technics, jeg aner ikke hvordan den lyder men den minder mig om gamle dage.

God weekend på skralden ;-)
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
Torbenc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 15 April 2011 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

På genbrugspladsen her, stiller de alt elektronik op, som de så sælger til østeuropæer billigt - Man kan godt købe af det selv,
hvis man spørger pænt, men jeg har endnu ikke fundet noget derude, af værdi.



Til gengæld napsede jeg en Vox guitarforstærker fra 1963, som kun er lavet i 130 eksemplar. Vox's historiker, anslår at der
kun er omkring 10 tilbage.
Skulle den sælges, anslås salgsprisen til +15000,-

Men jeg er blevet alt for glad for den, så den ryger ingen steder.


Købte engang et Beocenter 9500 med 2 stk. RL-60 på et loppemarked.
Da det var B&O mente de at det skulle koste 1000,- hvilket jeg synes var en fair pris.


__________________
- Torben
Til top Vis Torbenc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torbenc Besøg Torbenc's Websted
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1538
Sendt: 26 April 2011 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hvis nogen "finder" et CRT TV som virker og har en scart indgang i nærheden af Horsens må de gerne sige til
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
thingie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 26 April 2011 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Hvis nogen "finder" et CRT TV som virker og har en scart indgang i nærheden af Horsens må de gerne sige til

Jeg har et Sony 32" der venter på at komme ud af døren, det står i Jelling hvis det er tæt nok på, det er dit hvis du henter det
Til top Vis thingie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thingie
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 26 April 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Fandt to no-name højtalere i vores bolig bloks storskrald.

Ledningerne var klippet, og lidt af laminaten er gået af.

Eneste ledetråd er et reklame klistermærke bagpå fra Kjærulf i Odense.

Har koblet dem til mit arbejdsværelses anlæg, så det pt. spiller sammen med mine andre gamle SteMa højtalere.

Har klasket dem ovenpå dem, og de leverer den mængde diskant og mellemtone som SteMa'erne mangler. Og basserne giver god fylde og dynamik i fællesskab.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1538
Sendt: 26 April 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

thingie skrev:
Mr_Tarantino skrev:
Hvis nogen "finder" et CRT TV som virker og har en scart indgang i nærheden af Horsens må de gerne sige til

Jeg har et Sony 32" der venter på at komme ud af døren, det står i Jelling hvis det er tæt nok på, det er dit hvis du henter det

Puuh, de er nok lige stort nok. Er ikke i bil så den er lige stor nok at have under armen. Men tusind tak for dit tilbud!

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes