Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 04:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bruces Bio *ny stor opdatering snart* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 06 November 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Nu sker der "ting og sager" igen.

Har fået solgt min afspiller, receiver og Z2 projektor. Har købt en Denon 1920 afspiller, en Denon AVR-4306 receiver og den nye Z4 projektor. Afspiller og projektor skulle snart være på vej, men må vente lidt med 4306'eren, da den ikke er "frigivet" endnu.

Der er en ny sammenligning af Z4'eren og Optoma 79 (som koster 42K herhjemme og har været Projectorcentrals yndlings projektor) her:

http://www.projectorcentral.com/plv-z4_h79.htm

Z4'eren har intet problem med at konkurrere mod 10.000$ dyrere DLP projektorer efter Projectorcentrals mening. Spændende!!!

Er på udkig efter et 0,5m og et 5,0m HDMI kabel. 4306'eren har HDMI switching, så DVD'ere opskaleres til 720p og alle andre input, bl.a. fra TV tuner konverteres til digital via HDMI. Dejligt, så behøves der kun eet kabel til projektoren.

Betonpillen ryger ned på mandag og der er købt rød maling, samme farve som stolene, til side og bagvæggene og ny sort maling glans 2 (meget mat) til forvæggen. Skal have tykt gulvtæppe og står og vakler mellem sort eller rød velour.

En kammerat kommer og hjælper med podie om 2 uger til stolene.

Sælger mit rullelærred og køber nedenstående fra Carada i USA, men er i tvivl om størrelsen. Ville gerne have et 2:35:1 lærred, men der er mange besværligheder med at vise forskelligt materiale på en ordentlig måde på sådan eet, så det bliver nok et 1:85:1 af slagsen.

Carada criterion screen

Der er iøvrigt en anmeldelse her på Audioholic:
http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/CaradaC riterionProjectorScreenp2.php

Anyway glæder mig til at fortælle mere om glæder og trængsler de næste måneder og håber det bliver det hele værd



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 06 November 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jammen det glæder vi os til at se!!!

__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 29 November 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt. Jeg er lidt træt efter et par malesessioner, så jeg vil poste billeder her imorgen, men indtil videre kan der ses billeder og læses om projektet her:

http://www.filmbuff.dk/cinemaniac



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 01 December 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Flot setup

Skal den center ik lidt op?



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 02 December 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Flot setup

Skal den center ik lidt op?



Det må jeg se på, når lærredet kommer op imorgen  Ved ikke lige hvad jeg skal stille under den for at få den helt op under lærredet.



Tihvertifald, så er der malet og kommet tæppe på. Lærred kom også idag, så weekenden bliver travl. På nedenstående link er der også smidt to små filmklip op, hvor der står en stol midt i lokalet.

http://www.filmbuff.dk/filer/1.AVI
http://www.filmbuff.dk/filer/2.AVI



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 15 December 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt igen. Ikke de bedste billeder, men jeg tager nogle nye med et andet kamera snart og ligger op. Er 90% færdig. Sorte velourgardiner hænges op i næste uge.

Desværre kun link for billederne var for store.

Billeder:

1
2
3
4
5
6
7



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 16 December 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det at få dem reduceret i størrelse:















__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 16 December 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Ej, det er fandeme et lækkert rum. Hvor stort er det?

Super fedt at det er malet sort. Ligner et sted man har lyst til at se en film.

Hvordan er stolene. Man bliver ikke træt af at sidde i dem?

Mvh.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 16 December 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Tak for det  

Rummet er 20m2.

Ja jeg er blevet meget tilfreds med rummet og lyden er kraftigt forbedret af at tæppe kom ind og "stolpen" røg ned. Den sorte farve har fjernet det meste refleksion, så der er kridtsort også om dagen.

Stolene er simpelthen super. Kunne huske dem fra "Rolling Stones IMAX koncerten" i Planetariet og at man sad godt og der huskede jeg rigtigt. De er meget behagelige og man kan selv styre for hver stol, hvor meget de skal kunne læne sig tilbage.

Nu blot gardinerne op og så nok en "puf" til hver stol på et tidspunkt, så bliver det tid til at gå igang med rummet ved siden af.



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 16 December 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

...skal du have en bio mere??
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 16 December 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Nej, dog ikke

Der har jeg mine DVD film. Der skal jeg have nye reoler op og så havde jeg tænkt mig en bar i det ene hjørne og et filmbibliotek/læsehjørne i et andet.

Stilen skal enten være Hotel Raffles agtigt eller lidt Deadwood agtig



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 16 December 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Det er virkeligt superflot og gennemført. Jeg er vild med at du holder stilen hele vejen igennem!! Stor applaus herfra!!

 

MVH

Seerup

Til top Vis Seerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seerup Besøg Seerup's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 16 December 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kan virkelig se hvor lille dit rum egentlig er med de 2 videoer du har lavet her. Den følelse har jeg slet ikke haft før. Måden det er indrettet på, og størelsen på lærredet, må jo give indtryk af virkelig stor bif! Imperial go home !

Fedt at rummet er mørkt, men også fedt at man kan se loftsbjælkerne, det giver en god fornemmelse/kontrast af rummer, og gør det lidt mindre kælderagtigt.

Thumbs up, super gennemført dedikeret biograf!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 16 December 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

 - Intet mindre!

__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 17 December 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Satan'eme... det er sgu et af de mest interessante projekter længe.. Dét rum er simpelthent prangende min gode mand!!...

Den ekstra maling og gulvtæppet har virkelig gjordt underværker..

Fantastisk flot udført... der er en rigtig god "balance" imellem farver og lys, det virker som værende et meget afslappende sted at befinde sig... 5 ud af 5 herfra...

ps.. Udstyret er skam heller ik værst.... 

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 17 December 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg må bestemt hoppe med på vognen og sige at det godt nok er blevet en flot bio du har fået lavet dig. et rent 13 tal herfra
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 17 December 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Tak til alle for de mange pæne ord , det er jeg glad for at høre.

Feeble skrev:

Fantastisk flot udført... der er en rigtig god "balance" imellem farver og lys, det virker som værende et meget afslappende sted at befinde sig... 5 ud af 5 herfra...

ps.. Udstyret er skam heller ik værst.... 

Ja jeg ville gerne have harmoni mellem stolene og resten af bio'en og det synes jeg er lykkedes godt, selvom jeg tog fejl af den røde farve og fik købt noget forkert maling første gang  Men nu er rummet nemlig blevet et meget dejligt og afslappende sted at være, så nu kan jeg snart koncentrere mig om det vigtigste...at se film

Mht. udstyret, så endte det med en Denon DVD-3910 fra Audiosound og en Denon AVR-3806 receiver. 3910'eren skalerer til 720p og jeg har ikke selv kunnet konstatere nogen form for macroblocking eller hotspots endnu.

Og nu en længere svada omkring trængsel og alarm i det seneste forløb

Lærredet er måske endt med at blive det vigtigste køb af dem alle. Jeg var glad for mit "gamle" high contrast lærred (grå), men måtte konstatere at det nok ikke var det mest optimale, nu når jeg havde et fuldt lyskontrolleret rum. Ved et held faldt jeg over en anmeldelse på Audioholics.com af Carada lærredet. Et lille enmands firma, en biograf entusiast, som lavede sine lærreder selv og shippede verden over. På Avsforum kunne jeg læse, at der var stor tilfredshed med hans produkter og ikke mindst hans service. Og da hans Brilliant White lærred så eftersigende kunne konkurrere med de meget dyrere Stewart lærreder, til en meget mindre pris, ja så slog jeg til. Jeg har kun behov for at køre Z4'eren i eco mode, fordi lærredet reflekterer rigeligt med lys tilbage.

Kabelmæssigt endte det med et 5 og et 0,5 meters DVI-Gear HDMI kabel. De skulle være gearet til 1080p opløsning (i en fjern fremtid). Lyden mellem DVD og receiver går dog via et Denon link kabel.

Så er der receiveren, som indeholder Audyssey rumkorrektion. Ved at bruge denne feature, korrigeres der automatisk for akustik problemer i rummet og lydniveau på samtlige højttalere opsættet korrekt med den rigtige distance til lyttepositionerne. Som udgangspunkt kan man vælge at måle 1 lytteposition, men der understøttes (og anbefales) at gøre det op til 6. Dette skal gøres på en tripod, hvor den medfølgende mikrofon placeres med "hovedet" opad i de forskellige lyttepositioner.

De første par gange havde jeg lidt problemer. Centerhøjttaleren var meget lys og nogle gange blev mine dipole højttalere erklæret for ude af fase. Men det er jo den diffuse lyd, som har været svær at definere. Ved at læse på Avsforum kunne jeg se, at flere havde problemerne med center lyden, men en lydtekniker fra Audyssey, anbefalede i denne situation, at man pegede på de respektive højttalere med mikronen i stedet, fra lyttepositionerne. Dette hjalp gevaldigt, men jeg var ikke helt tilfreds. Så jeg kopierede Flat indstillingerne (Audysseys indstillinger blot i en form, som bruges mest til film og musik) og "nulrede" så i setup, i en manuel equalizer. 125hz båndet var -8.0db for centerhøjttaleren. Da denne blev ændret til -3db, ja, så var problemet faktisk løst.

Lyden er blevet markant bedre end tidligere og jeg tvivler lidt på, det manuelt er muligt at gøre det bedre, eller ligeså godt.

Mht. Z4'eren har jeg på Avsforum fundet en tweak tråd. Især een entusiast tester Z4'eren igennem på kryds og tværs og hans forslag til settings er virkelig kommet mig til gode. Har nu en farvekombination som åbenbart er meget tæt på standard D65. Han har brugt diverse kalibreringsudstyr, som jeg aldrig ville få adgang til, så jeg har kun skullet indtaste hans settings og kan mildt sagt ikke klage over resultatet. Det er et imponerende billede projektoren leverer.

Til podie købte jeg en MDF plade 30mm 244x122, som blev skåret på langs på midten. Det ene stykke fik lavet 4 små hulrum, hvor møtrikker fra stolene kunne være. Så blev de to stykker sat sammen og tæppe betrukket udenom, møtrikker i fra bagsiden op gennem tæppet og boltet fast. Og så var det bare at stille det korrekt. Tusind tak til Olsen i den forbindelse for mange gode informationer og forslag i min private indbakke

Nu mangler så kun gardiner. Har købt sort velourstof som bruges til sceneforhæng. Min broders svigermor kommer så og syer det i næste uge og det bliver åbenbart med flæser i toppen, så det skal nok blive godt  Lærredet har iøvrigt nøjagtig det samme velourstof i rammen rundt om det hvide, hvilket var et heldigt pletskud.

Jeg håber som sagt at kunne tage nogle nye billeder og hænge op imorgen og selvfølgelig når gardiner kommer op i næste uge. Og så må jeg til at gå i tænkeboks med projekt 2.

Hvis nogen holdt ud så længe, så har I også fortjent en god jul og et godt nytår

Hilsen
Bruce



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 17 December 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:

 Et lille enmands firma, en biograf entusiast, som lavede sine lærreder selv og shippede verden over.

Kan vi få et link?

Bruce skrev:
Mht. Z4'eren har jeg på Avsforum fundet en tweak tråd.

Kan vi også få et link?

Bruce skrev:
Hvis nogen holdt ud så længe, så har I også fortjent en god jul og et godt nytår

Det ser rigtig godt ud den bio!!!  og ja god jul og et godt nytår til dig også



__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 17 December 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

WaaaauW! hold da helt fest hvor ser det fedt ud, og så det nye gear.... det bliver sq ikke meget bedre. Har selv en 3910 og det er en Pi..... god maskine, z4´eren så jeg igår i HFK, uhmmmmm lækkert billede, og 3806, ja den kan vel ikke mindre en super god (har selv overvejet den kraftigt, men jeg venter altså til de nye lydformater kommer (selvom det er selvpineri...).

Nå men glæder mig til at se det færdige resultat, for indtil nu er det super super lækkert!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 370
Sendt: 18 December 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hovsa! Troede jeg postede links igår, men det gik vist i vasken

Ok jeg prøver igen!

Her er Z4 tråden på Avsforum:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=575249

Her er Z4 TWEAK tråden:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=6741636#post 6741636

Og her er Carada, lærred:
http://www.carada.com

Anmeldelse af lærred:
http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/CaradaC riterionProjectorScreen.php
http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/CaradaC riterionProjectorScreenp2.php



__________________
Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes