Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 17:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Red Wine Audio Signature 30.2i (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:
Jamen kan du så ikke fortælle os, i forhold til hvilket udstyr den er et godt køb? Ellers er begrebet
"godt køb" jo intet værd,
da
vi ikke ved hvad det betyder.
Giver den god lydvaluta i forhold til at bruge de 21.000 kroner på et sæt computerhøjtalere til 150 kroner, og de sidste
20.850
kroner på røde pølser?? Eller er den reelt et godt køb i forhold til andre forstærkere i prisklassen omkring 20.000 kroner? Og
i
så fald: hvilke??

Det er helt OK, at du ikke har noget at bevise. Men på den anden side, har du vel heller ingen grund til at stikke halen
mellem
benene? Som ivrigt hifi-entusiast, er det vel sjovt at komme ud og høre noget grej. Er det ikke derfor du arbejder som
anmelder?

Lad os nu få noget håndgribeligt, så vi ikke sidder med fornemmelsen af, at alt kan få stemplet "Godt Til Prisen", hvis bare
det er dyrt nok, og at når du konfronteres med det, forsvarer du dig med, a du ikke har noget at bevise. Der må være
produkter i samme prisklasse med ringere performance, siden denne kan være et godt køb.
Hvad med Lyngdorf SDAI2175? Mener du den er bedre end den, og endda nok til at forsvare over dobbelt pris til trods for
under 1/6 effekt og ringere finish?


Jamen jeg stikker ikke halen mellem benene. Det er dog bare begrænset hvor meget lyst jeg har til at lytte til en forstærker
jeg har lyttet til gennem flere måneder, når jeg har andre ting, jeg skal lave. Blandt andet har jeg mine eksamener snart,
jeg har et arbejde ved siden af studiet, jeg skal moderere her på siden, kæresten kræver også min interesse, mine venner,
Århus Hifiklub som jeg er formand for, en stortest af DAC's og endda et andet lille arrangement der indeholder en shootout
mellem min egen Lavardin IS Reference og en NAD 3020. Så min ivrighed fejler nu intet.

Jeg kan fortælle, at jeg bestemt synes Red Wine Audioen er bedre end Hegel H100, som jeg tidligere har testet, og syntes
var en god forstærker. Jeg syntes også at Red Wine Audioen er næsten på højde med min egen Lavardin IS Reference (til
35.5 k). Den er faktisk en smule mere detaljeret, og det er ikke noget man kan sige at Lavardinen normalt ikke er.

De to forstærkere vurderer jeg rigtig højt i forhold til deres pris, men Red Wine Audio'en har alligevel overrasket mig mere
til dens pris, end de to andre har gjort.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
NielsBerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hvad med at sammenligne med en Virtue Audio Two. Det er vist det samme chipset der sidder i, og den er i hvert fald kendt for at yde fremragende til prisen på omkring 3000 kr. RWA burde jo tørre gulv med den, hvis prisforskellen skal kunne retfærdiggøres... 

Til top Vis NielsBerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsBerg
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:
Brok skrev:
<font style="color: rgb(255, 0, 0);" size="3">Come on, gutter.Hold nu fast i den
positive dialog, og hold det
personrettede fnidderfis ude af tråden.Andreas/moderator

Hvorfor ikke lige lade denne debat blive afsluttet? Som jeg ser det, er et eneste vi mangler, at høre lidt om på hvilken baggrund
Mastervol udråber dette vidunderprodukt til at give meget lyd for pengene. Men han er meget modvillig, når han skal
konkretisere sammenligningen.


Jeg er ikke modvillig, jeg har skrevet det. Hvor mange tror du jeg kan besvare på een gang?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:
Jamen kære Mastervol: Kan du så ikke en gang for alle vise os, at du ikke læger fingre imellem, ved
kort at nævne et par
produkter, der i prisklassen omkring 20.000 gør RWA til et bedre køb?
Som jeg ser det, fortsætter denne diskussion kun i det uendelige af den simple årsag, at du netop lægger fingre imellem, og
ikke vil fortælle dette.

Når jeg læser testen af Lyngdorf SDAI2175 får jeg fornemmelsen af, at det er noget nær den bedste forstærker penge kan
købe. Og den koster 9.999 kroner.
Når jeg læser testen af RWA, får jeg fornemmelsen af at den har tydelige begrænsninger (Hvilket vel er forståeligt når den
benytter teknologi der er tiltænkt lavprisprodukter som pc højtalere). Alligevel udråbes den til et godt køb, på trods af at den
er
over dobbelt så dyr.
Uden at lægge fingre imellem, kan du så ikke kort forklare dette fænomen??


Fænomenet hedder to forskellige anmeldere.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Mastervol skrev:
Novicen skrev:

Hej Wymax


Selv om det kunne se sådan ud, var pointen faktisk ikke at man skulle sammmenligne prisen med et DIY projekt, men at
jeg synes at Simons begreb om "value for money" er mig en noget naiv tilgang til sagerne. Hvis man tager den fulde
konsekvens af den parameter lander man i "hvad kan du på det aktuelle marked ellers få af "lyd" for de penge?", hvilket vil
hindre enhver anmeldelse i at forholde sig til forholdet mellem produktionspris og udbudspris. Og det mener jeg til gengæld
en anmelder har en forbandet pligt til at forholde sig til - allerede fordi man ikke kan gøre lyd op i penge: lyder den af
21000? I en anden markedssituation af 650 kr. Det er en grotesk og fuldstændig uhåndterlig tilgang. Selv om der  - ikke
mindst i dette forum - gøres meget for at reducere alting til et spøgsmål om smag, så gives der også objektive facts omkring
hifi. En af dem er, at en del producenter kommer lige lovlig let til deres indtjening.


Og ja, al respekt for Carsten og hans "har du hørt det måske (hvad dét så har med sagen at gøre) og glem ikke at der
er fjernbetjening med" - jeg tør vædde på, der ikke kommer en eneste med reelle købsovervejelser.


Mvh.


Jeg forstår ikke helt, hvorfor du går så meget op i, hvad andre tjener? Er det ikke en anelse underligt at gøre et
produkts værdi op i, hvor lidt eller meget forhandleren har tjent? Er det hifi, vi er entusiastiske omkring, eller er det
økonomi? De 21000 kr er hvad den koster. Jeg forholder mig ikke til, om den "lyder af 21000 kr", men om det er en fair
prissætning i forhold til den lyd, man får hos andre producenter til ca. samme pris (eller højere/lavere). Det er relevant var
læseren, synes jeg. Ikke hvor meget branchen nu tjener på den. Ting som tilslutningsmuligheder lægger jeg mindre vægt
på, for det er virkelig ikke noget man behøver en anmelders ord for at vurdere, om man kan leve med det. Naturligvis skal
uigennemtænkte/gode features og andre overraskende positive/negative aspekter tælles med. Men lyden er det, der ligger
folk på sinde 99.9% af tiden de bruger deres hifi (design er smag og behag, så den tæller jeg ikke med). DERFOR er lyden
klart det jeg lægger aller mest vægt på.


Jamen har du set hvor meget Yamaha, Sony, Pioneer, Vincent, Cayin, Rotel f.eks som man får for 21000?



Det må du kunne fortælle mig? Skal jeg vælge noget af det i stedet for Red Wine Audio, hvis jeg ønsker den bedste lyd?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Til Mastervol:
OK, fair at du har travlt med eksamen osv. Men igen. Du nævner en eneste forstærker der er 5000 kroner billigere, som du
mener er ringere end RWA. Jeg går ud fra at du har hørt flere i den prisklasse. Ellers vil jeg og de fleste andre nok mene, at dit
grundlag for at udråbe noget til "god til prisen" er lidt tynd.
Så lad os da få lidt flere. Eks 5 stk. Det vil faktisk gøre anmeldelsen meget mere interessant.

Har du eks hørt Lyngdorf SDAI2175??
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
sigma6 skrev:
Mastervol skrev:
Novicen skrev:

Hej Wymax


Selv om det kunne se sådan ud, var pointen faktisk ikke at man skulle sammmenligne prisen med et DIY projekt, men at
jeg synes at Simons begreb om "value for money" er mig en noget naiv tilgang til sagerne. Hvis man tager den fulde
konsekvens af den parameter lander man i "hvad kan du på det aktuelle marked ellers få af "lyd" for de penge?", hvilket vil
hindre enhver anmeldelse i at forholde sig til forholdet mellem produktionspris og udbudspris. Og det mener jeg til gengæld
en anmelder har en forbandet pligt til at forholde sig til - allerede fordi man ikke kan gøre lyd op i penge: lyder den af
21000? I en anden markedssituation af 650 kr. Det er en grotesk og fuldstændig uhåndterlig tilgang. Selv om der  - ikke
mindst i dette forum - gøres meget for at reducere alting til et spøgsmål om smag, så gives der også objektive facts omkring
hifi. En af dem er, at en del producenter kommer lige lovlig let til deres indtjening.


Og ja, al respekt for Carsten og hans "har du hørt det måske (hvad dét så har med sagen at gøre) og glem ikke at der
er fjernbetjening med" - jeg tør vædde på, der ikke kommer en eneste med reelle købsovervejelser.


Mvh.


Jeg forstår ikke helt, hvorfor du går så meget op i, hvad andre tjener? Er det ikke en anelse underligt at gøre et
produkts værdi op i, hvor lidt eller meget forhandleren har tjent? Er det hifi, vi er entusiastiske omkring, eller er det
økonomi? De 21000 kr er hvad den koster. Jeg forholder mig ikke til, om den "lyder af 21000 kr", men om det er en fair
prissætning i forhold til den lyd, man får hos andre producenter til ca. samme pris (eller højere/lavere). Det er relevant var
læseren, synes jeg. Ikke hvor meget branchen nu tjener på den. Ting som tilslutningsmuligheder lægger jeg mindre vægt
på, for det er virkelig ikke noget man behøver en anmelders ord for at vurdere, om man kan leve med det. Naturligvis skal
uigennemtænkte/gode features og andre overraskende positive/negative aspekter tælles med. Men lyden er det, der ligger
folk på sinde 99.9% af tiden de bruger deres hifi (design er smag og behag, så den tæller jeg ikke med). DERFOR er lyden
klart det jeg lægger aller mest vægt på.


Jamen har du set hvor meget Yamaha, Sony, Pioneer, Vincent, Cayin, Rotel f.eks som man får for 21000?



Det må du kunne fortælle mig? Skal jeg vælge noget af det i stedet for Red Wine Audio, hvis jeg ønsker den bedste lyd?

aNer det ikke. Jeg har aldrig hørt en chip. Men det er vel relavant at sammenligne noget til samme pris?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Til Mastervol:
Kan du ikke se, at du har fået dig selv helt op i en krog? Hvad med at forholde dig til den kritik der kommer, i stedet for at få
dine kollegaer til at hjælpe dig med at dysse kritikken ned?

Vis dig som en mand, og deltag i testen. Så kan du slå fast, at din anmeldelse er velbegrundet, i stedet for at skulle væve dig
udenom alle de kritiske spørgsmål.
Tror faktisk de fleste af dine læsere vil sætte pris på at du bruger en enkelt aften på dette, i stedet for at lave en test af DAC's
som risikerer at få samme modtagelse. Få nu afsluttet det du er i gang med på en troværdig måde, før du kaster dig ud i noget
nyt.
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Skanderborg:

Kunne du ikke slappe lidt af - du angriber jo Red Wine Audio, undertegnede og Mastervol på det groveste !......

Vi har en aftale om, at du får mulighed for at se og høre Red Wine Audio i nærmeste fremtid !

Hvad vil du mene !

Ville klæde dig, om du i det mindste stak piben ind; INDTIL du rent faktisk har hørt forstærkeren !



__________________
Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:
Til Mastervol:
OK, fair at du har travlt med eksamen osv. Men igen. Du nævner en eneste forstærker der er 5000 kroner billigere, som du
mener er ringere end RWA. Jeg går ud fra at du har hørt flere i den prisklasse. Ellers vil jeg og de fleste andre nok mene, at
dit
grundlag for at udråbe noget til "god til prisen" er lidt tynd.
Så lad os da få lidt flere. Eks 5 stk. Det vil faktisk gøre anmeldelsen meget mere interessant.

Har du eks hørt Lyngdorf SDAI2175??


Er det ikke nok, at min egen referenceforstærker som jeg synes er super god, og yder ca. det samme, er et
sammenligningsgrundlag?

Og nej, jeg har ikke hørt Lyngdorfen. Og nej, vi kan ikke lave stortest hver gang, hvilket til dels hænger sammen med hvor
meget tid man skal bruge på sådan en, og hvor svært det kan være, at låne de enkelte komponenter hjem. Selvom
anmeldelserne på Hifi4all.dk er på hobbyplan, er vi faktisk ret unikke, i den måde vi anmelder på. I modsætning til alle
trykte hifi-magasiner jeg kender til, accepterer vi ikke, at branchen kan tilbagekalde anmeldelser, hvis de ikke synes om
dem. Det er også medvirkende til at visse produkter ikke kan komme til test hos os.

Forresten har jeg tænkt mig at trække mig fra en debat med dig, hvis du fortsætter med din nuværende retorik. Jeg tror
på at vi kan diskutere ting sagligt og respektfuldt, uden at skyde hinanden noget i skoene så snart der er mulighed for det.
Hvis ikke, har jeg bedre ting at tage mig til. (jeg stikker halen mellem benene )
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg vil faktisk helst ikke angribe Jer. Jeg havde håbet på, at I selv ville være interesserede i at få denne debat afsluttet på en
troværdig måde. Og det må jeg sige at jeg føler du lægger op til! Det er fedt at du stiller op til test!
Men det ærger mig at Mastervol har så mange begrundelser for ikke at kunne/ville/gide deltage
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Mastervol skrev:
sigma6 skrev:
Mastervol skrev:
Novicen skrev:

Hej Wymax


Selv om det kunne se sådan ud, var pointen faktisk ikke at man skulle sammmenligne prisen med et DIY projekt, men at
jeg synes at Simons begreb om "value for money" er mig en noget naiv tilgang til sagerne. Hvis man tager den fulde
konsekvens af den parameter lander man i "hvad kan du på det aktuelle marked ellers få af "lyd" for de penge?", hvilket vil
hindre enhver anmeldelse i at forholde sig til forholdet mellem produktionspris og udbudspris. Og det mener jeg til gengæld
en anmelder har en forbandet pligt til at forholde sig til - allerede fordi man ikke kan gøre lyd op i penge: lyder den af
21000? I en anden markedssituation af 650 kr. Det er en grotesk og fuldstændig uhåndterlig tilgang. Selv om der  - ikke
mindst i dette forum - gøres meget for at reducere alting til et spøgsmål om smag, så gives der også objektive facts omkring
hifi. En af dem er, at en del producenter kommer lige lovlig let til deres indtjening.


Og ja, al respekt for Carsten og hans "har du hørt det måske (hvad dét så har med sagen at gøre) og glem ikke at der
er fjernbetjening med" - jeg tør vædde på, der ikke kommer en eneste med reelle købsovervejelser.


Mvh.


Jeg forstår ikke helt, hvorfor du går så meget op i, hvad andre tjener? Er det ikke en anelse underligt at gøre et
produkts værdi op i, hvor lidt eller meget forhandleren har tjent? Er det hifi, vi er entusiastiske omkring, eller er det
økonomi? De 21000 kr er hvad den koster. Jeg forholder mig ikke til, om den "lyder af 21000 kr", men om det er en fair
prissætning i forhold til den lyd, man får hos andre producenter til ca. samme pris (eller højere/lavere). Det er relevant var
læseren, synes jeg. Ikke hvor meget branchen nu tjener på den. Ting som tilslutningsmuligheder lægger jeg mindre vægt
på, for det er virkelig ikke noget man behøver en anmelders ord for at vurdere, om man kan leve med det. Naturligvis skal
uigennemtænkte/gode features og andre overraskende positive/negative aspekter tælles med. Men lyden er det, der ligger
folk på sinde 99.9% af tiden de bruger deres hifi (design er smag og behag, så den tæller jeg ikke med). DERFOR er lyden
klart det jeg lægger aller mest vægt på.


Jamen har du set hvor meget Yamaha, Sony, Pioneer, Vincent, Cayin, Rotel f.eks som man får for 21000?


Det må du kunne fortælle mig? Skal jeg vælge noget af det i stedet for Red Wine Audio, hvis jeg ønsker den
bedste lyd?


aNer det ikke. Jeg har aldrig hørt en chip. Men det er vel relavant at sammenligne noget til samme pris?



Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål? Naturligvis kan det være relevant at sammenligne ting i samme prisklasse, men
det er ikke altid muligt. Se mit forrige svar.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Skanderborg skrev:
Til Mastervol:
OK, fair at du har travlt med eksamen osv. Men igen. Du nævner en eneste forstærker der er 5000 kroner billigere, som du
mener er ringere end RWA. Jeg går ud fra at du har hørt flere i den prisklasse. Ellers vil jeg og de fleste andre nok mene, at
dit
grundlag for at udråbe noget til "god til prisen" er lidt tynd.
Så lad os da få lidt flere. Eks 5 stk. Det vil faktisk gøre anmeldelsen meget mere interessant.

Har du eks hørt Lyngdorf SDAI2175??


Er det ikke nok, at min egen referenceforstærker som jeg synes er super god, og yder ca. det samme, er et
sammenligningsgrundlag?

Og nej, jeg har ikke hørt Lyngdorfen. Og nej, vi kan ikke lave stortest hver gang, hvilket til dels hænger sammen med hvor
meget tid man skal bruge på sådan en, og hvor svært det kan være, at låne de enkelte komponenter hjem. Selvom
anmeldelserne på Hifi4all.dk er på hobbyplan, er vi faktisk ret unikke, i den måde vi anmelder på. I modsætning til alle
trykte hifi-magasiner jeg kender til, accepterer vi ikke, at branchen kan tilbagekalde anmeldelser, hvis de ikke synes om
dem. Det er også medvirkende til at visse produkter ikke kan komme til test hos os.

Forresten har jeg tænkt mig at trække mig fra en debat med dig, hvis du fortsætter med din nuværende retorik. Jeg tror
på at vi kan diskutere ting sagligt og respektfuldt, uden at skyde hinanden noget i skoene så snart der er mulighed for det.
Hvis ikke, har jeg bedre ting at tage mig til. (jeg stikker halen mellem benene )


Ok, jeg stopper min retorik!

Men så vil jeg pænt meddele dig, at jeg ikke anser en enkelt forstærker (din egen), som tilstrækkelig grundlag for at vurdere
om et andet produkt er bestbuy i prisklassen. Der findes ekstremt mange forstærkere i denne prisklasse. Også produkter
der ikke er baseret på teknologi hentet direkte fra computer-højtaler-branchen. Og for at vurdere at noget giver mere lyd for
pengene end konkurrenterne, bør sammenligningen tælle lidt flere produkter.

Du skrev faktisk også tidligere, at dine anmeldelser netop var baseret på sammenligning af adskellige andre produkter i
samme prisklasse (Eller billigere/dyrere). Nu har du nævnt en til 15.000 kroner der var dårligere og en til 35.000 kroner der
var bedre end den til 21.000 kroner. Hvad med resten af referencerne??

Det du laver, ville svare til at jeg gav mig til at kalde en vi til 100 kroner som ægte best buy, på baggrund af at jeg havde
smagt en til 75 kroner der var ringere og en til 150 kroner der var bedre. Den ville næppe vinde nogen anmelderpris.

Jeg synes virkelig du skal overveje, om ikke du kan hive en time eller 2 ud af kalenderen, og deltage i et spændende
eksperiment. Så kunne du jo også høre nogle produkter du ikke har hørt før.
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:
Jeg vil faktisk helst ikke angribe Jer. Jeg havde håbet på, at I selv ville være interesserede i at få
denne debat afsluttet på en
troværdig måde. Og det må jeg sige at jeg føler du lægger op til! Det er fedt at du stiller op til test!
Men det ærger mig at Mastervol har så mange begrundelser for ikke at kunne/ville/gide deltage


Du kan jo ikke bare arrangere et shoot-out, og tro at du kan lokke eller presse folk til at deltage. Hvis jeg forresten skal deltage
i denne slags ting, skal det være i god ånd, og det tvivler jeg faktisk på det bliver, med den retorik du lægger for dagen.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
sigma6 skrev:
Mastervol skrev:
sigma6 skrev:
Mastervol skrev:
Novicen skrev:

Hej Wymax


Selv om det kunne se sådan ud, var pointen faktisk ikke at man skulle sammmenligne prisen med et DIY projekt, men at
jeg synes at Simons begreb om "value for money" er mig en noget naiv tilgang til sagerne. Hvis man tager den fulde
konsekvens af den parameter lander man i "hvad kan du på det aktuelle marked ellers få af "lyd" for de penge?", hvilket vil
hindre enhver anmeldelse i at forholde sig til forholdet mellem produktionspris og udbudspris. Og det mener jeg til gengæld
en anmelder har en forbandet pligt til at forholde sig til - allerede fordi man ikke kan gøre lyd op i penge: lyder den af
21000? I en anden markedssituation af 650 kr. Det er en grotesk og fuldstændig uhåndterlig tilgang. Selv om der  - ikke
mindst i dette forum - gøres meget for at reducere alting til et spøgsmål om smag, så gives der også objektive facts omkring
hifi. En af dem er, at en del producenter kommer lige lovlig let til deres indtjening.


Og ja, al respekt for Carsten og hans "har du hørt det måske (hvad dét så har med sagen at gøre) og glem ikke at der
er fjernbetjening med" - jeg tør vædde på, der ikke kommer en eneste med reelle købsovervejelser.


Mvh.


Jeg forstår ikke helt, hvorfor du går så meget op i, hvad andre tjener? Er det ikke en anelse underligt at gøre et
produkts værdi op i, hvor lidt eller meget forhandleren har tjent? Er det hifi, vi er entusiastiske omkring, eller er det
økonomi? De 21000 kr er hvad den koster. Jeg forholder mig ikke til, om den "lyder af 21000 kr", men om det er en fair
prissætning i forhold til den lyd, man får hos andre producenter til ca. samme pris (eller højere/lavere). Det er relevant var
læseren, synes jeg. Ikke hvor meget branchen nu tjener på den. Ting som tilslutningsmuligheder lægger jeg mindre vægt
på, for det er virkelig ikke noget man behøver en anmelders ord for at vurdere, om man kan leve med det. Naturligvis skal
uigennemtænkte/gode features og andre overraskende positive/negative aspekter tælles med. Men lyden er det, der ligger
folk på sinde 99.9% af tiden de bruger deres hifi (design er smag og behag, så den tæller jeg ikke med). DERFOR er lyden
klart det jeg lægger aller mest vægt på.


Jamen har du set hvor meget Yamaha, Sony, Pioneer, Vincent, Cayin, Rotel f.eks som man får for 21000?


Det må du kunne fortælle mig? Skal jeg vælge noget af det i stedet for Red Wine Audio, hvis jeg ønsker den
bedste lyd?


aNer det ikke. Jeg har aldrig hørt en chip. Men det er vel relavant at sammenligne noget til samme pris?



Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål? Naturligvis kan det være relevant at sammenligne ting i samme prisklasse, men
det er ikke altid muligt. Se mit forrige svar.

 

Så forstår jeg bare ikke hvor du har din reference fra. Men du synes det er en vildt fed forstærker, og det må du da gerne synes :-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Skanderborg skrev:
Jeg vil faktisk helst ikke angribe Jer. Jeg havde håbet på, at I selv ville være
interesserede i at få
denne debat afsluttet på en
troværdig måde. Og det må jeg sige at jeg føler du lægger op til! Det er fedt at du stiller op til test!
Men det ærger mig at Mastervol har så mange begrundelser for ikke at kunne/ville/gide deltage


Du kan jo ikke bare arrangere et shoot-out, og tro at du kan lokke eller presse folk til at deltage. Hvis jeg forresten skal
deltage
i denne slags ting, skal det være i god ånd, og det tvivler jeg faktisk på det bliver, med den retorik du lægger for dagen.


Jeg vil ikke presse nogen til noget. Men i den situation du er i, med en del læsere der finder din anmeldelse utroværdig, må
det absolut være i din bedste interesse at deltage og vise at du kan stå inde for din vurdering.
Hvis du kan rive et par timer ud af kalenderen, skal jeg garantere at denne shoot out vil foregå i allerbedste ånd. Jeg skal
endda gerne hente og bringe dig ved døren (firmabil ) så du ingen udgifter har.
Deltagelse i sådan en test vil kunne højne din troværdighed ekstremt meget, hvilket jeg mener er i vores allesammens
interesse. Og det ville faktisk være fedt, hvis Jer anmeldere generelt kom lidt ud til jeres læsere. Jeg husker at high fidelity
gjorde en del i det, og at disse artikler var meget spændende. Så det er bare op til dig.
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

@skanderborg, lad nu mastervol være i fred. Han har testet forstærkeren og skrevet sin uforbeholdne mening. Jeg forstår godt,
han ikke gider møde op til en stortest. Og det er vel heller ikke mastervol's uforgribelige mening, der skal være genstand for
den pågældende test, men om rødvinskassen kan klare distancen i forhold til andre højt prissatte forstærkere.

Jeg synes det er fint, at du tager handsken op og er primus motor i denne test, vi er sikkert mange, der glæder os til at høre
mere, når testen har fundet sted.



__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:
Mastervol skrev:
Skanderborg skrev:
Til Mastervol:
OK, fair at du har travlt med eksamen osv. Men igen. Du nævner en eneste forstærker der er 5000 kroner billigere, som du
mener er ringere end RWA. Jeg går ud fra at du har hørt flere i den prisklasse. Ellers vil jeg og de fleste andre nok mene, at
dit
grundlag for at udråbe noget til "god til prisen" er lidt tynd.
Så lad os da få lidt flere. Eks 5 stk. Det vil faktisk gøre anmeldelsen meget mere interessant.

Har du eks hørt Lyngdorf SDAI2175??


Er det ikke nok, at min egen referenceforstærker som jeg synes er super god, og yder ca. det samme, er et
sammenligningsgrundlag?

Og nej, jeg har ikke hørt Lyngdorfen. Og nej, vi kan ikke lave stortest hver gang, hvilket til dels hænger sammen med hvor
meget tid man skal bruge på sådan en, og hvor svært det kan være, at låne de enkelte komponenter hjem. Selvom
anmeldelserne på Hifi4all.dk er på hobbyplan, er vi faktisk ret unikke, i den måde vi anmelder på. I modsætning til alle
trykte hifi-magasiner jeg kender til, accepterer vi ikke, at branchen kan tilbagekalde anmeldelser, hvis de ikke synes om
dem. Det er også medvirkende til at visse produkter ikke kan komme til test hos os.

Forresten har jeg tænkt mig at trække mig fra en debat med dig, hvis du fortsætter med din nuværende retorik. Jeg tror
på at vi kan diskutere ting sagligt og respektfuldt, uden at skyde hinanden noget i skoene så snart der er mulighed for det.
Hvis ikke, har jeg bedre ting at tage mig til. (jeg stikker halen mellem benene )


Ok, jeg stopper min retorik!

Men så vil jeg pænt meddele dig, at jeg ikke anser en enkelt forstærker (din egen), som tilstrækkelig grundlag for at vurdere
om et andet produkt er bestbuy i prisklassen. Der findes ekstremt mange forstærkere i denne prisklasse. Også produkter
der ikke er baseret på teknologi hentet direkte fra computer-højtaler-branchen. Og for at vurdere at noget giver mere lyd for
pengene end konkurrenterne, bør sammenligningen tælle lidt flere produkter.

Du skrev faktisk også tidligere, at dine anmeldelser netop var baseret på sammenligning af adskellige andre produkter i
samme prisklasse (Eller billigere/dyrere). Nu har du nævnt en til 15.000 kroner der var dårligere og en til 35.000 kroner der
var bedre end den til 21.000 kroner. Hvad med resten af referencerne??


Vi bliver nødt til lige at holde fast i, hvad jeg skriver i anmeldelsen. Hvis du mener jeg har skrevet, at det var et "Best Buy",
så vil jeg gerne have dig til at citere det, for det mener jeg vist ikke, jeg har.

Derimod har jeg skrevet tidligere i tråden, at det stort set er en smagssag, om man foretrækker min egen Lavardin eller Red
Wine Audioen.

Jeg kan ikke blive ved med rette dine faktuelle fejl, så det bliver sidste ord fra mig til dig.   
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Skanderborg skrev:
Jeg vil faktisk helst ikke angribe Jer. Jeg havde håbet på, at I selv ville være interesserede i at få
denne debat afsluttet på en
troværdig måde. Og det må jeg sige at jeg føler du lægger op til! Det er fedt at du stiller op til test!
Men det ærger mig at Mastervol har så mange begrundelser for ikke at kunne/ville/gide deltage


Du kan jo ikke bare arrangere et shoot-out, og tro at du kan lokke eller presse folk til at deltage. Hvis jeg forresten skal deltage
i denne slags ting, skal det være i god ånd, og det tvivler jeg faktisk på det bliver, med den retorik du lægger for dagen.

Nu er det jo fordi du ikke svarede skanderborg til at starte med. Han har spugt dig mange gange, om du selv synes det var en seris test, set fra det synspunkt han fremfører.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 730
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Synes godt nok den tråd, har taget en skæv drejning!
Der er nok nogen der har set sig sur på RWA og redaktionen.
Man skulle dælme tro der var købstvang, siden alt den negativitet skal ud i verden.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes