Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 21:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Eximus, Classé og DAT reolanlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 17 August 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Nå for hel...... Er de priser der findes i bunden her så bare for en opgradering alene?? Jeg er ligeglad med hele Duet'en da jeg finder controlleren kluntet, så skal bare have selve receiveren, hvis det bliver til noget...

Tak for hjælpen
//Allan

Ja, det er kun for opgraden, så du skal sende dem en Receiver.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 27 August 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Aahhh, fragtmanden kom minsandten med en rimelig stor og tung papkasse

Vi skal vel have gang i samfundshjulene igen og anskaffelse af store papkasser er jo lige sagen til den øvelse



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 30 August 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Her er lige et par "skud" af kassens indhold, 1 sæt Eben X-Baby Mk2:

 



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 30 August 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

* savle *
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 31 August 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
* savle *

Har faktisk selv haft et par servietter ved hånden de første par dage efter udpakningen



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 02 September 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Pudsigt nok gjorde jeg den opdagelse, at selv om højtalerne er købt brugte, så bliv diskanten væsentlig mere åben efter 1 - 2 timer med Gryphon Exorcist afspillet ved normal lyttestyrke. Normalt lader jeg altid mit nye udstyr blive "brændt ind" med denne og/eller Densen Demagic CD'en, men i første omgang sprang jeg over, da de jo var tilspillet. Ikke desto mindre gav det en stor forbedring af diskanten, og jeg blev påmindet om at gentage øvelsen ind i mellem....

__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
Dunhill
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 02 September 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

 

Tillykke med dine X-Baby MKII. En højttaler jeg selv har haft, dog i sort finish. Jeg syntes den skal have god plads til bagvæggen før den spillede godt, har du prøvet det? Den kan også godt lide noget POWER.

Til top Vis Dunhill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dunhill
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 02 September 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye højtalere.

Nu har jeg kun lyttet til C2 hos en forhandler, men har haft C1 hjemme til låns, men spillede på lånte effekter og pre også. Men kunne slet ikke få dem til at spille i mit rum, det lød forfærdenligt  Men Eben serien skulle vist også være nemmere og den lille du har fået der skulle vist også spille helt anderledes.

Men tillykke med dem og de er sku flotte. Skal du ikke have noget "mere rigtigt" at sætte dem på end de der små skum fiduser



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 02 September 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

det ser riti riti nice ud. Har du beholdt subben eller spiller de nye højttalere nok bund i sig selv?

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 02 September 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Dunhill skrev:

Hej,

 

Tillykke med dine X-Baby MKII. En højttaler jeg selv har haft, dog i sort finish. Jeg syntes den skal have god plads til bagvæggen før den spillede godt, har du prøvet det? Den kan også godt lide noget POWER.

Den lyder faktisk fortrinligt som om placeringen er tæt på bagvæggen. Jeg planlægger dog at eksperimentere med dæmpning af refleksporten. Heldigvis er den jo ikke så stor.  Det ser ud til at Inpol-2'erens 45 klasse A watt er tilstrækkeligt. Jeg kan spille rigeligt højt uden "åndenød", men disco højtaler er det ikke, og det nok uanset hvor mange watt jeg kobler på den

Jeg vil dog tro den ville lyde endnu bedre mere fri af væggene, men det tillader min stue desværre ikke.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 02 September 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Tillykke med dine nye højtalere.

Nu har jeg kun lyttet til C2 hos en forhandler, men har haft C1 hjemme til låns, men spillede på lånte effekter og pre også. Men kunne slet ikke få dem til at spille i mit rum, det lød forfærdenligt  Men Eben serien skulle vist også være nemmere og den lille du har fået der skulle vist også spille helt anderledes.

Men tillykke med dem og de er sku flotte. Skal du ikke have noget "mere rigtigt" at sætte dem på end de der små skum fiduser

Jeg har ikke prøvet C1'eren, men de bliver skamrost i de forskellige blade, prisen er vistnok også dobbelt op ift. baby'erne, så jeg må tilstå den ikke indgik i overvejelserne. Den tidligere ejer opgraderede derimod til C1, så hvem ved.....

Ak, rummet kan drille ind i mellem, men den fungerer godt i min reol, vil nok dæmpe bassrefex porten på bagsiden. Forhandleren vil sende mig nogle skumpropper i løbet af næste uge.

Skumfiduserne er SD-fødder fra Sonic Design og de fungerer upåklageligt  Til den lodrette vinkling anvendes en spike med kork afkobling.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 02 September 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
det ser riti riti nice ud. Har du beholdt subben eller spiller de nye højttalere nok bund i sig selv?

Sjovt nok har de væsentlig mere bund end min tidligere højtalere. De hjælpes nok lidt på vej af den bagudvendte bassreflex port.

Jeg har stadig sub'en men der deles ved laveste delefrekvens. Men jeg kan stadig høre når jeg slukker den, så den bliver i stuen  Og sub'en gør altså stemmer bedre, uden jeg skal kloge mig på hvorfor...



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 02 September 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

mn1974 skrev:
det ser riti riti nice ud. Har du beholdt subben eller spiller de nye højttalere nok bund i sig selv?

Sjovt nok har de væsentlig mere bund end min tidligere højtalere. De hjælpes nok lidt på vej af den bagudvendte bassreflex port.

Jeg har stadig sub'en men der deles ved laveste delefrekvens. Men jeg kan stadig høre når jeg slukker den, så den bliver i stuen  Og sub'en gør altså stemmer bedre, uden jeg skal kloge mig på hvorfor...

De C1`ere jeg havde hjemme leverede bund som en 15" bass, selv med 2 400w monoblokke kunde jeg ikke styre dem i min stue  Så har de små Eben bare 10% af samme bass output som C1, så behøves der vist ingen sub



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 02 September 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
mbull skrev:

mn1974 skrev:
det ser riti riti nice ud. Har du beholdt subben eller spiller de nye højttalere nok bund i sig selv?

Sjovt nok har de væsentlig mere bund end min tidligere højtalere. De hjælpes nok lidt på vej af den bagudvendte bassreflex port.

Jeg har stadig sub'en men der deles ved laveste delefrekvens. Men jeg kan stadig høre når jeg slukker den, så den bliver i stuen  Og sub'en gør altså stemmer bedre, uden jeg skal kloge mig på hvorfor...

De C1`ere jeg havde hjemme leverede bund som en 15" bass, selv med 2 400w monoblokke kunde jeg ikke styre dem i min stue  Så har de små Eben bare 10% af samme bass output som C1, så behøves der vist ingen sub


Har hørt både Ayra C1 og Baby i samme rum.

Baby er væsentlig nemmere at styre. De C1 har voldsomt bass output. Helt ufatteligt !
Den helt store forskel synes jeg dog var på diskantgengivelsen, selvom denne gerne skulle være samme type. Den lille Baby spiller betydeligt glatte og mere "poleret" end C1, som giver lidt mere los, og kan spille "grimmere" hvis det kræves.

Absolut en fed lille højttaler. Tillykke med den


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 02 September 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
mbull skrev:

mn1974 skrev:
det ser riti riti nice ud. Har du beholdt subben eller spiller de nye højttalere nok bund i sig selv?

Sjovt nok har de væsentlig mere bund end min tidligere højtalere. De hjælpes nok lidt på vej af den bagudvendte bassreflex port.

Jeg har stadig sub'en men der deles ved laveste delefrekvens. Men jeg kan stadig høre når jeg slukker den, så den bliver i stuen  Og sub'en gør altså stemmer bedre, uden jeg skal kloge mig på hvorfor...

De C1`ere jeg havde hjemme leverede bund som en 15" bass, selv med 2 400w monoblokke kunde jeg ikke styre dem i min stue  Så har de små Eben bare 10% af samme bass output som C1, så behøves der vist ingen sub

Baby'erne har en overraskende kraftig bass, men min forstærker har kontrol over den synes jeg, på trods af forholdsvis lav udgangseffekt. Impedansen passer fint til Inpol-2, der ikke kan lide lave impedanser. Strengt tager behøver jeg nok ikke sub'en men der ligger et aller andet i den nederste oktav som har påvirkning på resten, især stemmer  Iøvrigt også et område, hvor Baby'erne er rigtig gode.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 02 September 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Pierre skrev:
mbull skrev:

mn1974 skrev:
det ser riti riti nice ud. Har du beholdt subben eller spiller de nye højttalere nok bund i sig selv?

Sjovt nok har de væsentlig mere bund end min tidligere højtalere. De hjælpes nok lidt på vej af den bagudvendte bassreflex port.

Jeg har stadig sub'en men der deles ved laveste delefrekvens. Men jeg kan stadig høre når jeg slukker den, så den bliver i stuen  Og sub'en gør altså stemmer bedre, uden jeg skal kloge mig på hvorfor...

De C1`ere jeg havde hjemme leverede bund som en 15" bass, selv med 2 400w monoblokke kunde jeg ikke styre dem i min stue  Så har de små Eben bare 10% af samme bass output som C1, så behøves der vist ingen sub


Har hørt både Ayra C1 og Baby i samme rum.

Baby er væsentlig nemmere at styre. De C1 har voldsomt bass output. Helt ufatteligt !
Den helt store forskel synes jeg dog var på diskantgengivelsen, selvom denne gerne skulle være samme type. Den lille Baby spiller betydeligt glatte og mere "poleret" end C1, som giver lidt mere los, og kan spille "grimmere" hvis det kræves.

Absolut en fed lille højttaler. Tillykke med den

Mange tak, det jo altid rart at blive bekræftet i sine valg/oplevelser  Inpol-2 styrer Baby'en fint og at diskanten ikke har så let ved at lyde "grimt" passer jo fint til 90% af mine CD'er i praksis  Har tidligere haft anlæg, hvor kun de allerbedste CD var til at holde ud at lytte til, dvs. 10%, og dem blev jeg trætte af til sidst



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 05 September 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Et par nye "oversigtsbilleder" efter højtalerudskiftningen:



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 05 September 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

hej

kanon anlæg du har fået dig... er især helt tosset med din forstærker MUUUUUMS...... men hvis jeg var dig vil jeg hænge et par hyldeknægte op til dine højtaler, de fås jo idag med skjult ophæng... tror absolut du vil få endnu bedre lyd hvis du gør det, tror nemlig ikke det kan undgås at reolsystemet spiller med og det er jo ikke så smart... vil tro det maskere lyden en del.....

men MUUUUUMS EN FORSTÆRKER DU HAR bare det var min, tror den ville spille rigtig godt med mine hørning...

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 05 September 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej

kanon anlæg du har fået dig... er især helt tosset med din forstærker MUUUUUMS...... men hvis jeg var dig vil jeg hænge et par hyldeknægte op til dine højtaler, de fås jo idag med skjult ophæng... tror absolut du vil få endnu bedre lyd hvis du gør det, tror nemlig ikke det kan undgås at reolsystemet spiller med og det er jo ikke så smart... vil tro det maskere lyden en del.....

men MUUUUUMS EN FORSTÆRKER DU HAR bare det var min, tror den ville spille rigtig godt med mine hørning...

mvh john

Mange tak. Ingen tvivl om at et par hyldeknægte vil give et mere stabilt underlag end reolen, tilgengæld kommer højtaleren nok endnu tættere på væggen, med mindre de bliver meget lange. Og det har jeg på fornemmelsen vil påvirke husfreden unødigt



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 05 September 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej, tillykke med de nye højtaler, de er jo både smukke og velspillende (i hvert fald de eben jeg har hørt). John er inde på noget af det rigtige, højtaleren vil spille mere dynamisk med et stabilt underlag under sig, kan ikke huske hvorledes lige denne højtaler er lavet, er der en bass port i toppen af bagpladen ? ellers kan jeg ikke se noget problem i at hænge dem op med et audiomagic væg beslag. En anden ting, hvor højt hænger/står de, det der ud som om at de står temmelig højt oppe. Den Pathos er bare skøn  

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes