Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 18:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Eximus, Classé og DAT reolanlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 05 September 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hej, tillykke med de nye højtaler, de er jo både smukke og velspillende (i hvert fald de eben jeg har hørt). John er inde på noget af det rigtige, højtaleren vil spille mere dynamisk med et stabilt underlag under sig, kan ikke huske hvorledes lige denne højtaler er lavet, er der en bass port i toppen af bagpladen ? ellers kan jeg ikke se noget problem i at hænge dem op med et audiomagic væg beslag. En anden ting, hvor højt hænger/står de, det der ud som om at de står temmelig højt oppe. Den Pathos er bare skøn  


Har også bidt mærke i, at de står noget højt.
Synes at du skal smøre fruen med maser af blomster, sko etc og så få dem lidt ned i højden


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 05 September 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

hej

ja husfreden den skal man sørge allerførst for... men som ikke det kommer til at se så voldsomt ud..... savner du ikke en cd maskine kan se du har haft en på et tidspunkt enddaen lækker en...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 05 September 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hej, tillykke med de nye højtaler, de er jo både smukke og velspillende (i hvert fald de eben jeg har hørt). John er inde på noget af det rigtige, højtaleren vil spille mere dynamisk med et stabilt underlag under sig, kan ikke huske hvorledes lige denne højtaler er lavet, er der en bass port i toppen af bagpladen ? ellers kan jeg ikke se noget problem i at hænge dem op med et audiomagic væg beslag. En anden ting, hvor højt hænger/står de, det der ud som om at de står temmelig højt oppe. Den Pathos er bare skøn  

Mange tak. Bassrefleksporten sidder på bagsiden, så det bliver lidt vanskeligt at sætte dem på en væghylde. Jeg kan måske, en dag..., fjerne elementet i reolen til højre og så sætte dem på standere, vi får se.... komprimis'er er jo nødvendige for de fleste

De står over lyttehøjde, men det klares ved at vinkle dem nedad, så diskanten er i ørehøjde. Jeg anvender SD fødder ved højtalernes front og en spike bagerst til at give den nødvendige vinkling. Det lyder nu meget godt



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 05 September 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
dan a. skrev:
Hej, tillykke med de nye højtaler, de er jo både smukke og velspillende (i hvert fald de eben jeg har hørt). John er inde på noget af det rigtige, højtaleren vil spille mere dynamisk med et stabilt underlag under sig, kan ikke huske hvorledes lige denne højtaler er lavet, er der en bass port i toppen af bagpladen ? ellers kan jeg ikke se noget problem i at hænge dem op med et audiomagic væg beslag. En anden ting, hvor højt hænger/står de, det der ud som om at de står temmelig højt oppe. Den Pathos er bare skøn  


Har også bidt mærke i, at de står noget højt.
Synes at du skal smøre fruen med maser af blomster, sko etc og så få dem lidt ned i højden

Det var allerede dyrt i bestikkelse for at få dem ind i huset, hun har ikke plads til flere sko efter anskaffelsen  Men som jeg skrev til Dan ovenfor, kan reolen måske ændres i en gang i fremtiden med et element mindre og dermed plads til nogle standere. Højden er ikke problem.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 05 September 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej

ja husfreden den skal man sørge allerførst for... men som ikke det kommer til at se så voldsomt ud..... savner du ikke en cd maskine kan se du har haft en på et tidspunkt enddaen lækker en...

Jeg er gået over til streaming, så alle nye CD'er starter med en tur i PC'en. Og det lyder også langt bedre en CD afspilning  Bør prøves! Og så kan man tilgå alle CD'er fra lænestolen



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 05 September 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

lyder det bedre... hvord
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 05 September 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

hovsa... hvordan det.... kender ikke meget til streamning...
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 05 September 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
hovsa... hvordan det.... kender ikke meget til streamning...

Hvorfor ved jeg ikke, andet end harddisk åbenbart er et bedre aflæsningsmedie end CD-ROM. Jeg anvender Squeezebox Server på en HP 495 server med Windows Home Server, Squeezebox Duet med Audiocom modificeret Receiver, som så er tilsluttet til danish audio design DAC10 konverter. Jeg bruger Windows Media Player til streaming i WMA Lossless.

Ved sammenligning med afspilning af CD med Raysonic'en som transport, var streaming lyden en klasse bedre! Jeg læste om det i High Fidelity oprindeligt og tillagde det egentlig ikke den store betydning, mit oprindelige motiv var at kunne vælge mellem CD'erne fra lænestolen, men de havde helt ret i den lydmæssige forbedring ved serverafspilning



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 05 September 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

john pedersen skrev:
hovsa... hvordan det.... kender ikke meget til streamning...

Hvorfor ved jeg ikke, andet end harddisk åbenbart er et bedre aflæsningsmedie end CD-ROM. Jeg anvender Squeezebox Server på en HP 495 server med Windows Home Server, Squeezebox Duet med Audiocom modificeret Receiver, som så er tilsluttet til danish audio design DAC10 konverter. Jeg bruger Windows Media Player til streaming i WMA Lossless.

Ved sammenligning med afspilning af CD med Raysonic'en som transport, var streaming lyden en klasse bedre! Jeg læste om det i High Fidelity oprindeligt og tillagde det egentlig ikke den store betydning, mit oprindelige motiv var at kunne vælge mellem CD'erne fra lænestolen, men de havde helt ret i den lydmæssige forbedring ved serverafspilning

Nu er det ikke for at sige dig imod omkring steamning er bedre elle ej. Men kan godt forstå at du syntes at det lød dårligere fra Raysonicen. For den har da nok også et af de værste drevs jeg har lyttet til.......... Jeg søgte på et tidspunkt forskellige drevs og der fik jeg muligheden for at lytte til Raysonic. Puha, det var ikke nogen god oplevelse. Den står mig klart som noget af det dårligste drev lyd jeg har hørt, men kraftigt efterfulgt at Densen B400+

Selve maskinen lød nu fint via den analoge udgange, men som rent drev, nej tak  Kan du komme inærheden af et CEC drev, så rykker det. Ved dog ikke om det er bedre en steamning, men laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre en Raysonic



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 05 September 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
mbull skrev:

john pedersen skrev:
hovsa... hvordan det.... kender ikke meget til streamning...

Hvorfor ved jeg ikke, andet end harddisk åbenbart er et bedre aflæsningsmedie end CD-ROM. Jeg anvender Squeezebox Server på en HP 495 server med Windows Home Server, Squeezebox Duet med Audiocom modificeret Receiver, som så er tilsluttet til danish audio design DAC10 konverter. Jeg bruger Windows Media Player til streaming i WMA Lossless.

Ved sammenligning med afspilning af CD med Raysonic'en som transport, var streaming lyden en klasse bedre! Jeg læste om det i High Fidelity oprindeligt og tillagde det egentlig ikke den store betydning, mit oprindelige motiv var at kunne vælge mellem CD'erne fra lænestolen, men de havde helt ret i den lydmæssige forbedring ved serverafspilning

Nu er det ikke for at sige dig imod omkring steamning er bedre elle ej. Men kan godt forstå at du syntes at det lød dårligere fra Raysonicen. For den har da nok også et af de værste drevs jeg har lyttet til.......... Jeg søgte på et tidspunkt forskellige drevs og der fik jeg muligheden for at lytte til Raysonic. Puha, det var ikke nogen god oplevelse. Den står mig klart som noget af det dårligste drev lyd jeg har hørt, men kraftigt efterfulgt at Densen B400+

Selve maskinen lød nu fint via den analoge udgange, men som rent drev, nej tak  Kan du komme inærheden af et CEC drev, så rykker det. Ved dog ikke om det er bedre en steamning, men laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre en Raysonic

Hmm, drevet så nu ellers rigtig godt ud i Raysonic'en, men jeg skal ikke afvise af du har ret i den ikke var en god transport. Jeg er helt enig i at den lyder fint via den analoge udgang, ca. på niveau DAC10'eren, når den fungerede som transport. Jeg har ikke prøvet med andre drev, da magelighedsfordelene ved streaming er for store og egentlig var jeg på jagt efter en DAC der ca. lå på niveau med min Raysonic CD168. Forbedringen ved serverafspilning var en ekstra gevinst

Jeg vil dog endnu engang henlede til High Fidelity's artikler om serverafspilning, som svarer til mine oplevelser ved serverbaseret afspilning, og de har jo nok prøvet en del drev  Som sagt ignorerede jeg selv fænomenet i første omgang... det var ikke den omtalte lydbedring der fik mig til at gå over streaming, jeg troede egentlig ikke på at der kunne være så stor forskel som de beskrev i artiklerne, men i praksis har det betydet at CD afspilleren er udfaset permanent i mit anlæg.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Forhandleren, Flex Audio, har været så flink at sende mig noget special skum til at dæmpe refleksportene. Det er nu installeret og fik lige fjernet lidt bashæv. Og kontrollen er lidt bedre så Inpol'en ser også ud til at foretrække det. Det havde ellers sin med bashævning fra væggen, meen man er jo vokset fra loudnes-alderen  Skummet ligner ikke alm. skum, men en meget "grovmasket" variant, men det virker efter hensigten.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 28 November 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Fandt for første gang en stykke musik i HD format 24/96 som også rent musikalsk lyder godt, efter min smag, forstås:

Wings - Band on the Run: https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&va lbum_code=HD00888072326170

 

 

 

 

 

 

Jeg fik oven i købet den positive overraskelse, at Duet Receiveren kan afspille FLAC 24/96 filer, og kvaliteten er imponerende. Sjov nok kan den ikke afspille i WMA 24/96. Nu har jeg godt nok ikke hørt albummet i mange år, da vinyl kassen er røget på loftet, så sammenlignes grundlaget har jeg ikke, men jeg vil nu bestemt anbefale albummet, både musikalsk og lydkvalitet.

Jeg har samtidig downloadet en prøversion af dBpoweramp, da den giver mulighed for konvertere samplefrekvens for at nedsample Wingsalbummet til 48 Khz. I øvrigt et super program, men koster så $38, hvor Windows Media Player'en er gratis.... Til gengæld kan jeg konvertere f.eks. mine David Bower 24 bit re-mastered CD'er til WMA 24/96 som så konverteres FLAC, der kan afspilles via Duet Receiver, så det kunne ende med køb  

Så hvis jeg nu sner inde, så er det jo fristende at sammenligne formater, f.eks. Wings albummet konverteret til standard 16/44 CD format...  Arh, kan jo også bare nyde musikken.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

En opgradering dumpede ind i en brun kasse fra Serbien:

Et DDM / Dezorel Quintet G3 filter med 4 alm. udgange og en Superfilter udgang.

Filteret er passivt, da det skal "gemmes væk", så ingen tænd/sluk mulighed, ingen varme og ingen 40 - 50 watt strømslugning døgnet rundt



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Har lige tage et billede af vidunderets indmad:

Og det er et vidunder! Eller sagt på anden måde: Dette er den hidtil bedste investering i udstyr jeg endnu har gjort! Lyden med Dezorel filteret er bedre på ALLE punkter. Det virker nærmest som om der er fjernet 2 - 3 gardiner i lydebilledet. Musikken er simpelthen blevet mere LEVENDE. Baseret på mine seneste 10 års anskaffelser så slår dette filter ALLE opgraderinger i udstyr, uanset pris og uanet om det er kilden, forstærkeren eller højtalerne! Og det med en stor margen.

Jeg har faktisk fået et nyt anlæg med Dezorel filteret og det bedste af det hele er, at filterets pris er under 1/10 (!) af anlæggets samlede pris



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Spændende. Hvad er det helt præcist det produkt gør?

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Spændende. Hvad er det helt præcist det produkt gør?

Det skulle fjerne støj på strømnettet. Skal ikke gøre mig klog, men det virker

Der er lidt læsestof om emnet her: http://www.dezorel.com/Download.html



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

AM-E skrev:
Sp�ndende. Hvad er det helt pr�cist det produkt g�r?

Det skulle fjerne st�j p� str�mnettet. Skal ikke g�re mig klog, men det virker

Der er lidt l�sestof om emnet her: http://www.dezorel.com/Download.html



Købte du den direkte fra Dezorel? Hvad var prisen ca.?


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

yes hvad kostede den :-) og skal man købe direkte hos producenten?
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
yes hvad kostede den :-) og skal man købe direkte hos producenten?

Jeg købte den direkte hos producenten og priserne ligger ca. mellem kr. 3.500 til 8.000 + moms afhængig af model. De fås i konfigurationer fra 2 til 6 udtag, og kan kombineres med superfilter udgang som dog fylder 2 udtag, da det i praksis er en parallelkobling af det alm. filter.



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Tænkte jeg lige ville vise Dezorel/DDM filteret i fuld kabinet. Oprindeligt blev fronten skadet under transporten, men heldigvis var der ingen problemer med at få en ny front tilsendt fra DDM. Og så er den i alm. bredde uden rack huller, som den tilsendte version ellers havde.

Filteret gemmes bag en skuffe, så i praksis havde det ingen umiddelbar betydning, men ganske rart at det er til at holde ud at se på... men ved jo aldrig om reolen bliver skiftet ud en dag



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes