Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 20:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Harman Kardon & B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

her er mit nuværende setup

Først listen over udstyret

Front: B&W CDM1se sort

Stander: VM ACOUSTICS Stand Reference

Center: B&W CDMCse sort

Bag: Scandyna Micropod (version1) sort

Sub: B&W ASW500

Reciever: H/K AVR355

Blu ray: Sony BDP-s360

TV: Sony KDL40w2000

Møbel: Ikea Bestå m/2 skydelåger til at dække mediecenter og PS3/Wii 

Musik: Mediecenter, passiv kølet. (kender ikke spec da en kammerat har bygget det) Digital overførsel af lyden.

Ikke det vildeste anlæg jeg har haft ej heller det dyreste. Men for satan det lyder godt  

Det behøver ikke koste en formue, for at spille som en million  

Harman Kardonen har fint styr på CDMerne, tiltrods for sine små 7x55w. Lyden er rigtig lækker og samspillet med CDMerne er fantastisk synes jeg. Da købte mine CDMere fik jeg en ældre NAD T760 surround reciever med, og den lød bare tam og indelukket i forhold til H/Keren. Ved godt der er flere år mellem dem, men blev dog alligevel overrasket over forskellen. 

Havde B&W DM serien før (B&W DM603s2, LCR6s2, og DS6, DS6) og efter skiftet er der selvfølgelig lidt mindre punch da arealstørrelsen af enhederne jo er skrumpet, dog er lyden blevet løftet markant og er mere sprød og lækker. Diskanten er smooth og mellemtonen fantastisk. Kan virkelig godt li lyden i de små kasser. Og så synes jeg de er vildt flotte og dejlige anderledes i designet.  

Micropodsne blev valgt som løsning som rear pga der simpelthen ikke var plads til mine DS6ere. Men blev positivt overrasket over designet og så virker de genialt som rear hvor pladsen er trang. Ville ikke kunne leve med dem som front, dertil har de ikke fylde nok i mellemtonen, men fungere fint som rear hvor de "kun" skal gengive effekter. Havde ellers et sæt CDM1ere mere, men ville være ALT for dominerende (kan TYDELIGT ses på billederne hehe) så de blev solgt videre.

Havde en XTZ 99w12 sub før og var nu noget nervøs for om den "lille" B&W sub kunne noget, men gal der er spark i den (12" 300w vs 10" 70w). Brugte B&W subben i mit køkken før i et zoneII setup, og valgte at sælge XTZen da den ville være alt for stor i lejligheden + der er nu er naboer at tage hensyn til (fik min stuedør i tidligere hus til at vibrere).

Blu rayen har selvfølgelig et kanont billede, og synes at TVet følger sindsygt godt med tiltrods det snart er 3år gammelt, sortniveauet er sindsygt godt, sammenlignte mit med en kammerats Panasonic model px70 eller 71 (kan ikke umiddelbart huske det) og der var forskellen minimal. Og det blev ellers rost til skyerne pga netop sortniveauet.

Vi har "heldigvis" fælleskabeltv, da tvet ikke har indbygget Mpeg4 tuner (har "kun" dvb-t) så slipper for en ekstra boks og remote, dog må vi så leve med kvaliteten eller rettere mangel på samme, men til hverdags tv kiggeri er det ikke noget der går mig på, og film ser jeg somregelt altid på DVD eller BD.

næste skridt er at finde en RIAA og få slæbt LPerne op af kælderen (har 2 flyttekasser), men det kniber med pladsen til dem

Her ses et "overall" billede af front

Et mere, ligepå

 

Her ses Venstre CDM1 + subben

Center højtaleren

Højre CDM1

Og så et ligepå en af CDM1erne

Højre Rear, måtte fabrikere et "hjemmelavet" beslag for at den kan så der

Venstre Rear, står på standard benene på en glashylde

Reciever + dvd

Reciever + dvd tændt

 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Der er plads til alle stort som småt, men ikke til dårlige billeder. Få gjort rent om nødvendig. Og pusset den linse, eller få dig et rigtig digital kamera, i stedet for din mobil tlf. Sørg for at lade auto fokus stille skarp, før der skydes. Det vil være glædeligt.


__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
Der er plads til alle stort som småt, men ikke til dårlige billeder. Få gjort rent om nødvendig. Og pusset den linse, eller få dig et rigtig digital kamera, i stedet for din mobil tlf. Sørg for at lade auto fokus stille skarp, før der skydes. Det vil være glædeligt.

Så er billederne skiftet ud

og der er kommet mere tekst, skulle "bare" lige finde mere tid og så mit rigtige kamera



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud med de nye billeder Fed diskret løsning med baghøjtalerne! Står dine højtalere altid uden frontstof?
Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

ja synes de er pænest sådan, og så er frontstoffet til centeren lidt skævt i rammen, så det kan nemt falde af.

ja er også selv lidt "stolt" af løsningen med baghøjtalerne, har vægbeslag til dem, men synes det er noget dalre værk og valgte så istedet for akrylpladen. Brugte også den løsning til min gamle projektor jeg havde i huset før, for at få den så tæt på loftet som muligt. Desværre er pladsen ikke til projektor nu, og mit 40" er mer end rigeligt, dog skal jeg helt sikkert have en igen når pladsen tillader det.

her er et billede af min gamle projektor m/akryl (Panasonic PT-AE700)



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

 Rigtig fed løsning med den gamle projektor...! Gid man kunne trækker ledningerne over loftet eller igennem vægge.... MEN det er min udlejer vist ikke glad for, så må nøjes med kabelbakker og andet... Jeg bruger vægbeslag dels for at få den i den rigtig højde (den har ikke linsshift) og så fordi hele loftet giver sig når overboen går rundt - Dvs. at hele billedet ryster hvis projektor er monteret i loftet (var man gamle Sanyo Z3)....
Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

ja så dur den løsning ikke rigtig hehe

 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes