Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 14:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Audio Analogue.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeperi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har tidligere haft en super bruger herinde, og været medlem siden 05. I al den tid har siddet og savlet over alle de lækre setups der er at finde herinde! Så nu tænkte jeg at jeg ville vise mit frem.
Det skal siges at dette er mit andet setup - det første var slet ikke værd at vise frem, men for god orden skyld skal I vide hvad jeg kommer fra

Gamle setup:
Cerwin Vega AL-1000
Harman Kardon Sig. 1.0
NAD 216
NAD C542

Jeg har nu faktisk udskiftet det hele og mit setup består i dag af:
Dynaudio Focus 140 monteret på Dynaudio's stand4. Standerne er fyldte med sand (fra amager strand!) og højttalerne står på SD-fødder.
Audio Analogue Bellini.
2 stk eAR 1001. De omdebatterede ICEpower effektblokke fra danske Acoustic Reality.
Cambridge DacMagic som er forbundet til min bærbare via USB.

Kabler er:
BCD LGD XLR mellem DAC og Bellinien.
VdH The Orchid XLR mellem Bellini og Effekt.
TMC yellow label RCA mellem Bellini og min headamp.
AudioQuest CV-4 til mine Dynaudio.

Jeg har efterhånden kun ejet højttalerne i næsten to uger, men er virkelig blevet glad for dem. De spiller med en helt ny dynamik, kraft og glæde end jeg hidtil har oplevet.

I skal ikke snydes for et par billeder


Jeg læste den anden dag en der skrev at Dynaudio var bagud med deres design - Jeg er jævnt tilfreds!



Venstre side af mit lytte"bord". Rummet er desværre så smalt det ikke er muligt at tage et billede af hele bordet og højttalere


Højre side

Mine planer er at anskaffe ny effekt. Har haft kig på lidt forskelligt men har efterhånden brændt mig varm på Vincent SP-T800 - så burde der også være sikret hvis/når jeg engang skifter til nogle større speakers. Er der nogle der har nogle kommentarer til dette? Har selvfølgelig tænkt mig at låne en eventuel ny amp med hjem og få den lyttet af.
Til top Vis Jeperi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeperi
 
Jeperi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Havde håbet at få nogle kommentarer på valget af ny effekt. Prisklassen er 20-30k, og har selv kigget på Vincent SP-T800 som nok kommer på besøg snart. 
Til top Vis Jeperi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeperi
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

 super anlæg...sand fra amagerstrand må gøre det sidste....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
syddk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hej, Nydelige højttalere, jeg spiller selv på Focus 110 samt sub300. Mht. forstærker, så vil jeg anbefale dig et lyt på Lyngdorf TDAI2200 med Roomperfect. Det spiller jeg på, og det er virkeligt noget der dur!! Jeg har tidligere haft "allergi" mod indgreb (eks. tonekontroller og equalisere). Lyngdorf gør det hele i det digitale domæne, og den gør det virkelig godt!! Du skulle prøve den. Effektmæssigt har den også muskler nok :-) Desuden er den rent digital så du skal ikke spekulere på DA converter. Forforstærker er også  med i pakken!
Til top Vis syddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syddk
 
beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Det ser vellydende ud.....
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted
 
Jeperi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
 super anlæg...sand fra amagerstrand må gøre det sidste....


Ja, haha Det er jeg helt sikker på at det har, desuden er det ganske gratis og meget fint. Det skal dog siges det er meget tungt at cykle med!

syddk: Tak - Jeg er simpelthen så glad for mine Dynaudio'er! Jeg kan slet ikke forstå du bruger en sub ved siden af, jeg synes der er rigeligt med bass (og jeg kommer fra CV!). Mht forstærker får selvfølgelig det hele i en pakke der, jeg vil bare været meget ked af at skaffe mig af med min forforstærker Laver lyngdorf effektforstærkere? Ellers lyder rumkorrektion meget interessant, selvom jeg synes rummet er ganske venligt når det kommer til musik, der er nok lidt for meget resonans fra væggene, men det bliver ordnet når der kommer mere op og hænge!

Tak for de fine kommentarer!
Til top Vis Jeperi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeperi
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
 super anlæg...sand fra amagerstrand må gøre det sidste....


Man må håbe at sandet er blevet GRUNDIGT tørret inden det er fyldt på standerne...

Rust- og fungusdjævelen kan anrette katastrofer i det lille hjem!



Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Jeperi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har skam ikke gravet og taget det våde sand!  Vinden blæser ofte store dynger sammen af meget løst og fint tørt sand, og taget vejret i betragtning den sidste tid, må man sige der er gode odds!
Jeg kan uden tvivl fraråde at stjæle sand fra en sandkasse eller lignende hvor sandet ofte er meget vådt og tungt.

Skal vi ikke hellere diskutere effektforstærker end sand?
Til top Vis Jeperi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeperi
 
syddk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej Jeperi,

Jo, Lyngdorf laver også effektforstærkere. De er noget billigere end den ramme du antyder, så måske du kan få råd til rumkorrektion også :-) Jeg troede heller ikke det ville gøre SÅ STOR en forskel! Jeg vil foreslå dig at prøve anyway!

Focus 110'erne spiller fornemt bas for sin diminutive størrelse. Subben deltager nærmest uhørbart i den allerdybeste ende. Her brillierer Lyngdorfen igen idet den indeholder et digitalt 2-vejs filter. Rumkorrektionen tager sig af begge dele, og jeg slipper helt for upræcis bulderbas. Det funker!!

Prøv at søge brugtmarkedet. Der er af og til en 2175 effekt fra Lyngdorf til salg. Typisk for 5-6000 kr.

Dynaudio spiller bare naturligt detaljeret og behageligt. Ikke noget skingert her. Mine focus er kun blevet overgået af langt dyrere højttalere som jeg har haft: Sonus Faber Cremona Auditor (Fantastisk musikalsk og meget smuk!), Neeper Acoustics Perfection One (Fantastisk musikalsk, meget smuk, imponerende præcis bas og meget dyr...) samt af tidligere eksperimenter med hjemmebyggede magnestater - prøv at søg "lafolia båndhøjttaler" (Fantastisk musikalsk for den heldige i sweetspot, Stor og utroligt grim i min DIY version, samt vanskelig at placere...).

Glæder mig til at høre mere om dine erfaringer med focus. Måske jeg kan finde inspiration til noget :-)

 

Til top Vis syddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syddk
 
Jeperi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg må have udkig efter Lyngdorf effekter, måske finde en der bruger en også komme ud og høre den 

Rumkorrektion lyder rigtig spændende, men jeg er sådan lidt usikker på det, da det ikke er fordi jeg just har et vildt besværligt rum, og nok ikke kommer til at have helt store rum de næste par år.  En subwoofer ville kun være en mulighed hvis jeg hadede mine naboer 

Er rigtig glad og enig med din beskrivelse af Focus'erne, hvorfor valgte du i grunden lillebroderen?
Jeg hørte Focus'erne og den dyrere stander i TC, og var ærlig talt ikke overbevist om prisstigningen, men det blev også spillet på samme forstærker-set. TC bruger selv Musical Fidelity til demo'er af Dynaudio, og der er jo i M6 stereoeffekten i den serie, er det en du kender noget til?
Har et lille link her; http://tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=69&produc t_number=3302442 (kan ikke få hyperlinket til at virke.)

Kunne også være man kunne finde en http://tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=69&produc t_number=3302455 til fornuftige penge

Ellers glæder jeg mig bare til at Vincent SP-T800 kommer på besøg
http://www.vincent-hifi.dk/index.php?page=shop.product_detai ls&flypage=shop.flypage&product_id=64&category_i d=3&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Item id=1 (heller ikke dette!)
Til top Vis Jeperi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeperi
 
preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 10 August 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej..

Har også selv haft focus 110 og været utroligt glad for den, men må sige at 140 eren har lige lidt mere af det hele..



__________________
SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234
 
GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 10 August 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Dejlige danske højttalere :D Ej, det er et fedt sæt. Højttalerne bagud med deres design? De ser da rigtig flotte ud, synes jeg da.



__________________
Hi-Fi-aspirant. 17 år.

Dali Lektor 1 - Denon RCD-M37.
iPod Touch 32GB 3G, Goldring DR100
Denon AH-D2000 > Creek OBH-21SE > MIT Terminator 3 signal > Denon RCD-M37
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK
 
Jeperi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 10 August 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:

Hej..

Har også selv haft focus 110 og været utroligt glad for den, men må sige at 140 eren har lige lidt mere af det hele..



Ja, det er en spændende lille højttaler. Jeg håber også du er glad for dine! :)

Kan også lige give en lille update. Min lejlighed er desværre blevet opsagt med kort varsel, så mit forstærkerskifte kommer til at vente til efter boligskiftet

Utroligt man ikke bare kan få lov til at høre musik i fred
Til top Vis Jeperi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeperi
 
preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 11 August 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeperi skrev:
preben1234 skrev:

Hej..

Har også selv haft focus 110 og været utroligt glad for den, men må sige at 140 eren har lige lidt mere af det hele..



Ja, det er en spændende lille højttaler. Jeg håber også du er glad for dine! :)

Kan også lige give en lille update. Min lejlighed er desværre blevet opsagt med kort varsel, så mit forstærkerskifte kommer til at vente til efter boligskiftet

Utroligt man ikke bare kan få lov til at høre musik i fred

Lad mig sige det sådan, jeg holder mig til dynaudio fra nu af



__________________
SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234
 
Jeperi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 21 November 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt.

Først fik jeg fat i en Abrahamsen V1.0 CD afspiller. Jeg havde i starten tænkt at en CD afspiller var unødvendig med en DAC og min bærbare, men hver dag jeg kom hjem fra universitetet orkede jeg ikke at skulle til at sætte bærbar op for at bare kunne høre musik. Derfor investerede jeg i en CD afspiller og jeg fortryder det ikke

Nu er der også blevet skiftet forstærkere. Her er det nu Vincent SP-T800 mono blokkene der spiller, og hold da op de spiller lækkert!
Er det normalt at effektforstærkere med køleribbe "slår" sig når imens de varmer op? Jeg tænker at det er det vel, eftersom at metallet udvides.

Til sidst er der også kommet en pladeafspiller! Jeg tror det er en Project Debut III, den har stået længe hos mine forældre bare og samlet støv, også tænkte jeg det var på tide jeg fik en.

Billeder kommer senere
Til top Vis Jeperi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeperi
 
andebio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 22 November 2010 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit nye gear. Hvordan er lyden med vincent på de dynaudio? er selv på udkig efter forstærker.

De højtalere spiller kanon. Ved ikke om dynaudio er bagud med design, jeg synes de er foran på lyd efter min smag. Og det er vel det de er lavet til.

Var lige ved at købe et sæt men har lige bestilt contour s1.4 i stedet. Det bliver skønt at få dem hjem.



__________________
mvh
Anders V
Til top Vis andebio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andebio
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes