Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 04:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bornholmere hvor er i?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 02 August 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Som nylig hjemflyttet øboer søger jeg ligesindede.

Jeg går op i mit udstyr, men er ikke hysterisk audiofil. Men mener dog at musik skal høres på vinyl.

Er nok mere stor nyder af musikalske hifi oplevelser og hjemme tweaks.

Men hvor mødes i??
Klubber eller lignende.

Kom frisk, ved godt det er sommer, men efteråret og vinteren skal bruges på et eller andet.

Vh
Michael Schmidt
Gudhjem
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 07 August 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du skal regne med det store i den retning.Bornholmere fanger fisk,og lejer sommerhuse ud.Desuden er de meget svære at komme ind på livet af,og hvis du endelig finder en HIFI freak på Bornholm,så vil du ikke kunne forstå hvad han siger. 

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 07 August 2011 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hehe...

Er selv københavner men arbejder på Bornholm. Har lejlighed begge steder og tager hjem til Kbh. i weekender og ferier.

Du skal nok ikke regne med at finde særlig mange hifi-interesserede herovre. (toppen af poppen på detail-siden udgøres af en kombineret Punkt 1/Expert butik og et Panasonic center). Og skulle det lykkedes for dig at finde nogle bornholmere der går op i hifi, så skal du ikke regne med at de er lette at komme ind på livet af, da Bornholm (som du sikkert ved) er et væsentligt mere lukket samfund end f.eks. Kbh.

Mit eget hifi grej (inkl. pladespiller ) står i min lejlighed i Kbh. Har kun min gamle Pioneer surround reciever, en Blu-ray, en 32'' Sony fladskærm og nogle Dynavoice højtalere i min lille bornholmske eksil-lejlighed
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 08 August 2011 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

He he...

Havde det nok på fornemmelsen. Men jeg har spottet et par bornholmske brugere herinde.
Og da jeg er fuldblods Bornholmer og ikke rigtig tilflytter har jeg jo hjemmebane fordel.

Så jeg håber da på at der dukker et par frem af busken.

Det er altid lidt hyggeligt at kunne dele sin hobby/lidenskab med andre ligesindede.

Fedt at høre at du har sørget for at have lidt grej i bornholmer eksilet. Jeg ville blive kulret hvis jeg ikke havde bare lidt at lytte på. Har så også rigeligt udstyr at lege med ud over det "rigtige" anlæg.
Så det er ikke kun folk med dyre anlæg jeg søger fælleskab med, generelt bare folk der nyder musikken.
Helst vinyl folket da jeg er bidt af en gal grammofon nørd.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 08 August 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft, hvor er folk tåbelige. Idiotiske, ja nærmest racistiske bemærkninger skal man læse.
At I ikke skammer jer. Men ja, der er faktisk folk, der har lidt interesse for hifi på øen. Går dog ikke selv vildt meget op i vinyl. Men god jagt.




__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 08 August 2011 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Hold da kæft, hvor er folk tåbelige. Idiotiske, ja nærmest racistiske bemærkninger skal man læse.
At I ikke skammer jer. Men ja, der er faktisk folk, der har lidt interesse for hifi på øen. Går dog ikke selv vildt meget op i vinyl. Men god jagt.


Herregud menneske. Du risikere jo at få en blodprop...

Racisme? Hvad i alverden har racisme med sagen at gøre? Racisme betyder rangering af mennesker efter race? Der er ingen steder tale om race i denne tråd. Det er jo ren hyperbole at bruge et ord som 'racisme'. Tror du skyder lidt over mål med den bemærkning.

At Bornholm generelt ER et mere lukket samfund end eks. Kbh. kan selvfølgeligt diskuteres. Sjovt nok er min holdning til dette udpræget delt med stort set alle tilflyttere jeg kender (mange) samt indfødte Bornholmere der har boet på den anden side af vandet igennem kortere eller længere tid (også mange).

Men siden du er her fra øen og tydeligt ikke deler min opfattelse af bornholmere er det så ikke oplagt at du peger OP i retning af det han efterspørger? Så bliver alle jo glade... :)


Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 08 August 2011 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
He he...

Havde det nok på fornemmelsen. Men jeg har spottet et par bornholmske brugere herinde.
Og da jeg er fuldblods Bornholmer og ikke rigtig tilflytter har jeg jo hjemmebane fordel.

Så jeg håber da på at der dukker et par frem af busken.

Det er altid lidt hyggeligt at kunne dele sin hobby/lidenskab med andre ligesindede.

Fedt at høre at du har sørget for at have lidt grej i bornholmer eksilet. Jeg ville blive kulret hvis jeg ikke havde bare lidt at lytte på. Har så også rigeligt udstyr at lege med ud over det "rigtige" anlæg.
Så det er ikke kun folk med dyre anlæg jeg søger fælleskab med, generelt bare folk der nyder musikken.
Helst vinyl folket da jeg er bidt af en gal grammofon nørd.



Ja, selvf. skal man have lidt "lyd" i hjemmet, ik'?

Iøvrigt så manglede jeg nogle højttalere da jeg flyttede herover, men kunne desværre ikke finde nogen forhandler herovre, som forhandler noget der er bare semi-interessant.

Jeg fandt så Fynda (en svensk netshop). De har deres eget mærke, Dynavoice. Jeg købte flg.:

http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=3337
http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=3338

...for ialt 1300,- skønne, devaluerede svenske kroner . Fik det sent post resistante til Ystad (de sender ikke ud af Sverige) hvor jeg tog over og hentede det på posthuset.

De er forbløffende gode til prisen, specielt til akustisk og simplere vocal musik, men de kan også sagtens levere noget god rock-out hvis det skal være.

Fandt ivørigt ud af at min Sony Blu-ray afspiller (370) er forbløffende god som musikafspiller, prisen taget i betragtning. Den har endda SACD afspilning. At den så er dårlig som DVD og Blu-ray afspiller pga. elendig evne til at sync'e over HDMI er en anden sag .

Nå men jeg kunne heller ikke finde noget hifi-møbel herovre. De eneste jeg kunne finde var nogle forfærdelige laminat-skrumler i Jysk som var for store til min lille lejlighed herovre. Jeg tog så istedet i det lokale byggemarked og købte en røvfuld af dem her http://eshop.silvan.dk/vare_Home-bordben_75874 (det var ikke i Silvan) og nogle brædder. Dem byggede jeg så et intermistisk lille hifi rack med.

Historiens morale: Nød lærer nøgen tilflytter at...øh...handle hifi på nettet og at bruge værktøj?!?!? (eller noget i den dur ).

Så der er da lidt hifi-glæde i det lille hjem!

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 08 August 2011 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Der har da været især en Bornholmer igennem tiderne på Hifi4all. Han Hed Mike Julin. Han byggede selv, og fik blandt andet hjælp af en højttalerkonstruktør, der også havde sit udgangspunkt på Bornholm, så der er nok alligevel nogle stykker.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 08 August 2011 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
1966
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 08 August 2011 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej DANMARK og hej BORNHOLM, som indfødt bornholmer og gerne vil tibage til øen og bo med familie efter 8år i jylland er der mange ting i denne tråd som jeg ikke kan genkende fra øen men det må så være folk som aldrig har været der ovre men jeg ved at der er mange derovre som går meget op i hifi og musik men det kunne jo være at de ikke gider børnehaven herinde på hifi4all, selv anden verdenskrig holdt ju længer ud på bornholm det er jo også en perle i DANMARK. SmileVenlig Hilsen 1966.
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Det var godt nok ikke mange der kom på banen. Fedt at høre fra jer fraflyttere.

Tror jeg smider en annonce i rytterknægten.... eller en kontakt annonce med billet mrk.


Men kom frem af busken... Sparrings partnere til opgradering af grammofoner, højtaler placering, DiY projekter, DiY kabler osv....

Det er kedeligt kun at dele sådanne ting over nettet. Jeg har jo kun mine egne ører til at vurdere om det lyder bedre eller værre. 
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 28 August 2011 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Som "gammel bornholmer " syntes jeg også det skulle være mærkeligt hvis der ikke var interesse for det længere på øen. Jeg var hjemme hos flere entutiaster medens jeg boede der. Der er en meget dygtig mand ved navn Tom Kaiser som bor i klemensker. Han producerede bla træ fronter til holfi kabinetterne og producerede og solgte også MEGET kostbare højtt til kineserne.

Derudover var der en mand ved navn Birger Holm"tror jeg det var" som boede i Nexø. Han blev vidst nr 1 i højtt.byg dengang hifi&elektronik eksisterede og havde konkurrence om det

 Jeg bor der desværre ikke mere , men entutiast er jeg vidst stadigvæk

God Jagt

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 28 August 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv fra Bornholm, og startede min interesse på Bornholm tilbage i start/midt 90'erne.

Vi var et par stykker fra Hasle og Rønne, der gik op i hifi og brugte en del tid på anlæg. Det var dog mest Jamo, Technics og Cerwin Vega, der var "hifi" på det tidspunkt

Det tog først rigtigt fat, da jeg flyttede til København.

Der var/er desværre ikke butikker eller lignende på Bornholm, hvor man kan dyrke hifi ud over med venner og bekendte... Det begrænser desværre også interesse-udviklingen, når man står lidt alene med sin interesse.

Kan godt forstå du søger ligesindede på øen. Det er nu ret sjovt med lidt socialt-hifi også.



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 28 August 2011 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Jeg tror ikke du skal regne med det store i den retning.Bornholmere fanger fisk,og lejer sommerhuse ud.Desuden er de meget svære at komme ind på livet af,og hvis du endelig finder en HIFI freak på Bornholm,så vil du ikke kunne forstå hvad han siger. 

   carsten



Tydeligvis en kommentar fra en person, med IQ i den lave ende - og særdeles usympatisk kommentar - kan ikke engang opfattes sjovt

__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 28 August 2011 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Det var da noget af en generalisering og så er den helt forkert.



__________________
Mvh
Kristoffer
Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 28 August 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Splint. Havde du ikke Holfi eller husker jeg forkert???

Eller røg det ud til fordel for noget Rør tam tam...

vh

Michael
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 28 August 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

har cdafspilleren endnu, men alt andet forsvandt. Nu er der rør i forstærkeren.

__________________
Mvh
Kristoffer
Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes