Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris ( Emne lukket)
|
|
Forfatter |
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 12 August 2012 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Tror du ikke det handler om hvordan pladen er optaget og lydteknikeren har valgt at behandle den samt selve kvaliteten at det udstyr hvor på optagelsen er lavet på ? For mig handler det ganske enket om at acceptere de forskælde og så samsætte et anlag hvor man syntes at den gyldne middelvej er ramt |
|
|
Jo, jeg er helt enig i, at problemet er, at forskellige indspilninger bliver lavet på meget forskellige udstyr. Nogle studier bruger bastunge højtalere, når de laver indspilninger, mens andre studier bruger mere neutrale højtalere. Endvidere har nogle studier udstyr med en mere lys klang, mens andres har en mere varm klang. Det resulteret i CD'er og LP'er med meget forskellig bas-niveau og lys/varm klang.
Hvis jeg gerne vil lave et setup, som kan afspille forskellige typer indspilninger af musik, sådan som kunsterne har tænkt sig, at den skal lyde eller jeg ihvertfald tror, at den skal lyde, så har jeg et problem. Og hvis jeg endvidere lytter til meget forskellige typer musik, bliver det ikke lettere.
Dette er vel også en af årsagerne til, at man i sin tid startede med at lave tonekontrol på hifi-setups.
Tror også at du har ret i, at jeg er nødt til at accepterer de forskelle, men jeg synes at med noget af min farvorit musik, der er jeg ikke parat til at gå alt for meget på kompromis
__________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 12 August 2012 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Chriss skrev:
Chriss skrev:
Jeg oplever det som et stort problem i min rockmusik-samling, at der er meget stor forskel på indspilningernes kvalitet og bas-niveau. Hvis vi fx tager Metallica, Foofighters, Kashmir, Pearl Jam og Pink Floyd, så vil der være følgende forskelle i mit setup:
Pearl Jam lyder perfekt på Avalon Eidolon, men får for meget bas på VA - The Music og B&W Nautilus 802.
Pink Floyd lyder perfekt på VA - The Music, men får for meget bas på B&W Nautilus 802 og for lidt bas på Avalon Eidolon.
Metallica, Foofighters, Kashmir lyder perfekt på B&W Nautilus 802, men får for lidt bas på Avalon Eidolon og VA - The Music.
|
|
|
Oplever I andre ikke de samme problemer?
Hvad gør I ved det?
|
|
|
Enig med Dan i det han skriver herunder: Man må acceptere, at der er stor forskel på indspilninger. Derover synes jeg man man nå langt ved at have højttalere, der er ''det bedste kompromis'', for ingen højttalere er jo perfekte. For mig er det dem her: Eggleston Works - Andra 3
Sidst men ikke mindst synes jeg man kan opnå rigtig meget ved at arbejde, arbejde og så arbejde noget mere med højttalernes placering. Jo bedre dybbasformåen, jo vanskeligere er placeringen altid. For mig blev det bedste at spille diagonalt...
|
|
|
Hej Morten
Virkelig super lækre højtalere Fedt med et lytterum med skråt loft. Har oplevet hos flere, at det er et kæmpe hit for akustikken
Helt enig med dig i, at der skal arbejdes rigtig, rigtig meget med placeringen af højtalerne. Og når man rammer det helt rigtige sted, så er man ikke i tvivl. Der kan virkelig ske noget med lydbillede og basgengivelse. Ofte kan få centimeter være afgørende for, om der er formeget, perfekt eller for lidt bas. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum
Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 12 August 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og tænker, om en sub ikke kunne være en løsning på problemet. Så kan du jo koble den til og øge output på den
når du har en indspilning der kræver det.
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger
Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 13 August 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Chriss... Ja, det er altså fedt med et godt rum..! Normalt ville det ikke gå med den ene højttaler så tæt på skrå-loftet og den anden ude midt i rummet som her, men da jeg har akustiklofter absorberes stort set al lyd højttalerne sender op på loftet over den højre højttaler. Derfor er opstillingen - akustisk- set stort set ens for begge højttalere. Jeg siger ikke, at det også er løsningen at spille diagonalt hos dig, men gør blot opmærksom på, at denne ofte oversete måde at placere højttalerne faktisk kan virke rigtig godt. Og JA: Det kan være få cm justering af højttalere / lytteposition om man lige rammer en room node.
@eag1... Jeg synes tit udfordringen med subs til at regulere klangalance og basniveau er, at man sjældent bruger en sub over 50-60hz, men at det typisk er omkring de 100-150hz at energien og ''trykket'' i rock-musikken skal findes. Lader man en sub spille med helt derop får man bare nogle nye problemer at tumle med...
__________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 13 August 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Chris... Håber det er OK med lidt Eggleston Works i tråden, du har jo spurgt lidt til andre højttalere, så her har du lidt
|
|
|
Selvfølgelig helt ok - De der meget spændende ud. Tror at jeg bliver nødt til at hører dem :) __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 13 August 2012 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
For at få den vilde basslam så skal du op i Isis, men er din stue så over 60 m2 så kan det godt blive et problem, sådan er det med Avalon.
Men VA har klart den bedste mellemtone også har den en kæmpe fordel i store rum den spiller et 3D som få høøjttaler og der levere et lydbilled i fulde størrelse der er mange high-end højttaler der ikke kan det...
Kender ikke så meget til B&W har haft dem men har ikke leget så meget med dem..
|
|
|
Jeg synes, at der er masser af basslam i mine Avalon Eidolon, men det afhænger bare meget af indspilningerne. Med band som Pearl Jam og Staind, samt fx Trentemøller, leverer Eidolon den vildeste bas. Endvidere oplever jeg tonebalancen som perfekt på de fleste jazzindspilninger.
Jeg er helt enig med dig mht. VA - The Music. Den er ikke helt lige så god som Avalon på 3D, men de kommer tæt på. Jeg oplever, at deres tonebalance i forhold til bas-niveau ligger midt mellem Avalon Eidolon og B&W 802 N & D. Jeg synes dog, at The Music på de fleste områder er en bedre højtaler end fx B&W 802 N & D. Tror at hvis jeg kun skulle have et sæt højtalere, så ville jeg vælge VA - The Music, da de nok er det bedste kompromis mellem de ting jeg søger.
Jeg synes, at B&W 802 N & D tilgengæld kan nogle ting som ren rockhøjtaler. Deres overdrevne basslam passer bare rigtig godt til rigtig mange grunge og metal indspilninger. Deres lyd er lidt mere "rå" (ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det), som få en spade til at lyde som en spade skal. B&W 802 N & D er dog (efter min mening) ikke særlig gode til jazz. Tonebalancen er helt forkert, med alt for meget bas...
Egentlig burde jeg have alle tre sæt højtalere Jeg er ikke så god til kompromiser __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 13 August 2012 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Dit "problem" tror jeg, er at du har 2 sæt højtalere og samligner dem mod hinanden. Det ene sæt gør noget rigtigt og det andet sæt gør noget andet rigtigt. På den måde finder du hver højtalers fejl og forcer, men fokuserer for meget på den enkelte fejl. Hele ens setup, det er og bliver kompromier, for der vil altid være fejl, mangler eller noget som bare kunne være bedre. Vi andre (os med kun et sæt højtalere) vi lever med de mangler og lægger ikke så meget mærke til dem, da vi ikke bliver mindet om dem
Det er også svært at tune et setup, når der er mere end en reference. Et tiltag vil fungere med Avalon, men være dårligt med Vienna og omvendt. Så skal man have 2 sæt højtalere, så bør man faktisk have 2 fulde setups. Syntes at det er nemmere med 2 effekter og tune setuppet inde efter dem, frem for en så vigtig del som højtaleren. Placerings mæssigt så skal de jo nødvendigvis jo heller ikke stå ens. Så placeringen til Avalon er helt sikkert ikke ens med Vienna.
Spiller jeg Matallica på cd, så har det også for lidt bas output, men det skyldes nok mest kvaliteten af cd`n. Det er straks meget bedre på LP. Så det du hører er måske mest favningen fra B&W end at VA og Avalon spiller for lidt bass |
|
|
Jeg ved ikke om det er et problem, at jeg hører fejl og forcer ved de forskellige højtalere jeg har. Tror at jeg efter at have hørt jazz på Avalon og rock på B&W, har forelsket mig i en bestemt lyd, som jeg har svært ved at gå på kompromis med. Ikke at det lige skal være de højtaler mærker, men den klang-balance er vigtig for mig. Metallica er bare lidt for kedelig på mine Avalon.
Jeg er helt enig med dig ang. det at have flere meget forskellige sæt højtalere, der er meget forskellige, gør det svært at tune ens setup optimalt. Kabler kan gøre kæmpe forskel på klang og bas-niveau, hvorfor et sæt kabler der lyder perfekt på Eidolon, kan blive alt for spidst på The Music. Overvejer derfor også stærkt to setups
Så er spørgemålet bare, om det bedre skal betale sig at bruge flere penge på et super setup, frem for to mindre setups? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 14 August 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
Hej Chriss!
Jo der er stor forskel på hvor kraftig bassen er indspillet på plader,
hvis det irretere mig når jeg hører musik, så skifter jeg "bullits" på
mit netkabel Synergistic Research Telsa SE T3, der findes 3 forskellige
bullits, en hvor musikken bliver fremhævet i bassen (mørk bullits) og
en bullits som er lys gør musikken lysere, og en grå bullits som er
midt imellem, det kan gøres når man spiller og det tager kun ca 5 sek.
at skifte bullits, smart i min optik, men ellers bruger jeg også tonekontrollerne
på min McIntosh C22 (pre) det virker rigtig godt, jeg ved godt der er nogen
der siger at tonekontroller "farver" lyden, men hvad er en plade næsten uden bas,
det er jo kedelig at hører på når, man har hørt pladen før med rigtig god bas.
PS. på min tråd side 28 er der et billed af netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Det lyder ret vildt, at du ved at skifte bullits på dit netkabel, kan opnå forskelligt bas-niveau.
Kender du den tekniske forklaring på, hvad de bullits gør og hvad de er lavet af? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 14 August 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
Sidder lige og tænker, om en sub ikke kunne være en løsning på problemet. Så kan du jo koble den til og øge output på den når du har en indspilning der kræver det. |
|
|
Mine erfaringer med subwoofere indtil videre er, at de (som TRX850 også skriver) er svære at få til at fungere optimalt i et stereosetup. Endvidere oplever jeg også, at hvis jeg bruger RCA preout på min Pass Labs XP10, så går det ud over XLR-signalet til mine monoblokke.
Har dog tænkt mig på et tidspunkt at prøve at låne Velodyne DD18 fra mit surround setup, og set hvad den kan præsterer i et stereosetup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=94727&P N=1
__________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum
Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 14 August 2012 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv excelleret i at integrere en sub. Men der er flere højttaler løsninger, når vi kommer op i den dyre ende, hvor højttalerne er delt i en sub-kasse og en mellemtone/diskant kasse. Så det kan jo ikke være helt umuligt at få det til at integrere. Men i har formentlig ret i det kræver en del arbejde.
Hvad med en højttaler som jbl k2-9900. Det kunne måske være et alternativ. En super højttaler frem for to sæt højttalere. Den bliver fremhævet flere steder, både i forbindelse med rock, jazz og klassisk. Har stadig selv tilgode at høre dem, uden for en messe. Men da øknonomien ikke rækker til blot en enkelt af dem, tror jeg ikke at jeg gider belemre forhandleren med en lyttesesion.
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger
Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 14 August 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min pointe var faktisk ikke, at det ikke er muligt at få gode resultater med sub's i hifi systemer, for det mener jeg i høj grad det er. Faktisk mener jeg i mange sammenhænge velintegredede hifi subs kan være en stor fordel. Der er bare så mange fordomme om det i hifi sammenhæng, at mange udelukker det på forhånd.
Min pointe er, at en subwoofer er god til at spille sub frekvenser, typisk i området 15hz til 50hz eller deromkring. Det er dét den er skabt til, men at det ''punch'', der kan efterlyses ved rockmusik ikke ligger i sub-bassen, men derimmod i bassen typisk fra omkring omkring 60-70hz og op til 150-200hz. Med andre ord er en sub ikke designet til, og dermed ikke velegnet til at at gøre det som Chriss efterlyser...
__________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 607
|
Sendt: 15 August 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
Savklinge skrev:
Hej Chriss!
Jo der er stor forskel på hvor kraftig bassen er indspillet på plader,
hvis det irretere mig når jeg hører musik, så skifter jeg "bullits" på
mit netkabel Synergistic Research Telsa SE T3, der findes 3 forskellige
bullits, en hvor musikken bliver fremhævet i bassen (mørk bullits) og
en bullits som er lys gør musikken lysere, og en grå bullits som er
midt imellem, det kan gøres når man spiller og det tager kun ca 5 sek.
at skifte bullits, smart i min optik, men ellers bruger jeg også tonekontrollerne
på min McIntosh C22 (pre) det virker rigtig godt, jeg ved godt der er nogen
der siger at tonekontroller "farver" lyden, men hvad er en plade næsten uden bas,
det er jo kedelig at hører på når, man har hørt pladen før med rigtig god bas.
PS. på min tråd side 28 er der et billed af netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Det lyder ret vildt, at du ved at skifte bullits på dit netkabel, kan opnå forskelligt bas-niveau.
Kender du den tekniske forklaring på, hvad de bullits gør og hvad de er lavet af?
|
|
|
Hej!
Nej jeg kender ikke den tekniske forklaring og hvad de er lavet af,
jeg har kun en formodning om at de ændre spændingen (strømmen)
omkring netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 15 August 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
Chriss skrev:
Savklinge skrev:
Hej Chriss!
Jo der er stor forskel på hvor kraftig bassen er indspillet på plader,
hvis det irretere mig når jeg hører musik, så skifter jeg "bullits" på
mit netkabel Synergistic Research Telsa SE T3, der findes 3 forskellige
bullits, en hvor musikken bliver fremhævet i bassen (mørk bullits) og
en bullits som er lys gør musikken lysere, og en grå bullits som er
midt imellem, det kan gøres når man spiller og det tager kun ca 5 sek.
at skifte bullits, smart i min optik, men ellers bruger jeg også tonekontrollerne
på min McIntosh C22 (pre) det virker rigtig godt, jeg ved godt der er nogen
der siger at tonekontroller "farver" lyden, men hvad er en plade næsten uden bas,
det er jo kedelig at hører på når, man har hørt pladen før med rigtig god bas.
PS. på min tråd side 28 er der et billed af netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Det lyder ret vildt, at du ved at skifte bullits på dit netkabel, kan opnå forskelligt bas-niveau.
Kender du den tekniske forklaring på, hvad de bullits gør og hvad de er lavet af?
|
|
|
Hej!
Nej jeg kender ikke den tekniske forklaring og hvad de er lavet af,
jeg har kun en formodning om at de ændre spændingen (strømmen)
omkring netkablet.
M V H SAVKLINGE |
|
|
Jeg har også nogen lunde samme teori, tro de små bullits virker som effektmodstand, jo støre modstand den her jo mere strøm (Amp) transpoteres der der gennem skærmen og det er den påvirkning man høre når man skifter mellem bullits. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 15 August 2012 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Savklinge skrev:
Chriss skrev:
Savklinge skrev:
Hej Chriss!
Jo der er stor forskel på hvor kraftig bassen er indspillet på plader,
hvis det irretere mig når jeg hører musik, så skifter jeg "bullits" på
mit netkabel Synergistic Research Telsa SE T3, der findes 3 forskellige
bullits, en hvor musikken bliver fremhævet i bassen (mørk bullits) og
en bullits som er lys gør musikken lysere, og en grå bullits som er
midt imellem, det kan gøres når man spiller og det tager kun ca 5 sek.
at skifte bullits, smart i min optik, men ellers bruger jeg også tonekontrollerne
på min McIntosh C22 (pre) det virker rigtig godt, jeg ved godt der er nogen
der siger at tonekontroller "farver" lyden, men hvad er en plade næsten uden bas,
det er jo kedelig at hører på når, man har hørt pladen før med rigtig god bas.
PS. på min tråd side 28 er der et billed af netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Det lyder ret vildt, at du ved at skifte bullits på dit netkabel, kan opnå forskelligt bas-niveau.
Kender du den tekniske forklaring på, hvad de bullits gør og hvad de er lavet af?
|
|
|
Hej!
Nej jeg kender ikke den tekniske forklaring og hvad de er lavet af,
jeg har kun en formodning om at de ændre spændingen (strømmen)
omkring netkablet.
M V H SAVKLINGE |
|
|
Jeg har også nogen lunde samme teori, tro de små bullits virker som effektmodstand, jo
støre modstand den her jo mere strøm (Amp) transpoteres der der gennem skærmen og det er den påvirkning man høre når man skifter mellem
bullits. |
|
|
Så teknisk er det ikke altid en bedre løsning, men en anderledes løsning? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 15 August 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
dan a. skrev:
Savklinge skrev:
Chriss skrev:
Savklinge skrev:
Hej Chriss!
Jo der er stor forskel på hvor kraftig bassen er indspillet på plader,
hvis det irretere mig når jeg hører musik, så skifter jeg "bullits" på
mit netkabel Synergistic Research Telsa SE T3, der findes 3 forskellige
bullits, en hvor musikken bliver fremhævet i bassen (mørk bullits) og
en bullits som er lys gør musikken lysere, og en grå bullits som er
midt imellem, det kan gøres når man spiller og det tager kun ca 5 sek.
at skifte bullits, smart i min optik, men ellers bruger jeg også tonekontrollerne
på min McIntosh C22 (pre) det virker rigtig godt, jeg ved godt der er nogen
der siger at tonekontroller "farver" lyden, men hvad er en plade næsten uden bas,
det er jo kedelig at hører på når, man har hørt pladen før med rigtig god bas.
PS. på min tråd side 28 er der et billed af netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Det lyder ret vildt, at du ved at skifte bullits på dit netkabel, kan opnå forskelligt bas-niveau.
Kender du den tekniske forklaring på, hvad de bullits gør og hvad de er lavet af?
|
|
|
Hej!
Nej jeg kender ikke den tekniske forklaring og hvad de er lavet af,
jeg har kun en formodning om at de ændre spændingen (strømmen)
omkring netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Jeg har også nogen lunde samme teori, tro de små bullits virker som effektmodstand, jo støre modstand den her jo mere strøm (Amp) transpoteres der der gennem skærmen og det er den påvirkning man høre når man skifter mellem bullits. |
|
|
Så teknisk er det ikke altid en bedre løsning, men en anderledes løsning? |
|
|
Når det kommer til hifi så er det ydelsen der kommer først og hvad der burde være en bedere teknisk løsning frem for noget andet giver ikke altid et bedere resultat, så bare løsningerne er sikkerhedmessigt forsvarlig så er det kun øret der bør dømme. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 16 August 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
thuekay skrev:
dan a. skrev:
Savklinge skrev:
Chriss skrev:
Savklinge skrev:
Hej Chriss!
Jo der er stor forskel på hvor kraftig bassen er indspillet på plader,
hvis det irretere mig når jeg hører musik, så skifter jeg "bullits" på
mit netkabel Synergistic Research Telsa SE T3, der findes 3 forskellige
bullits, en hvor musikken bliver fremhævet i bassen (mørk bullits) og
en bullits som er lys gør musikken lysere, og en grå bullits som er
midt imellem, det kan gøres når man spiller og det tager kun ca 5 sek.
at skifte bullits, smart i min optik, men ellers bruger jeg også tonekontrollerne
på min McIntosh C22 (pre) det virker rigtig godt, jeg ved godt der er nogen
der siger at tonekontroller "farver" lyden, men hvad er en plade næsten uden bas,
det er jo kedelig at hører på når, man har hørt pladen før med rigtig god bas.
PS. på min tråd side 28 er der et billed af netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Det lyder ret vildt, at du ved at skifte bullits på dit netkabel, kan opnå forskelligt bas-niveau.
Kender du den tekniske forklaring på, hvad de bullits gør og hvad de er lavet af?
|
|
|
Hej!
Nej jeg kender ikke den tekniske forklaring og hvad de er lavet af,
jeg har kun en formodning om at de ændre spændingen (strømmen)
omkring netkablet.
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Jeg har også nogen lunde samme teori, tro de små bullits virker som effektmodstand, jo støre modstand den her jo mere strøm (Amp)
transpoteres der der gennem skærmen og det er den påvirkning man høre når man skifter mellem bullits. |
|
|
Så teknisk er det ikke altid en
bedre løsning, men en anderledes løsning? |
|
|
Når det kommer til hifi så er det ydelsen der kommer først og hvad der burde være en bedere
teknisk løsning frem for noget andet giver ikke altid et bedere resultat, så bare løsningerne er sikkerhedmessigt forsvarlig så er det kun øret der bør
dømme. |
|
|
Ja. Man kan tjene penge på mange måder indenfor hifi __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 16 August 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AUDIOFIL MUSIK TOP 10
Kunne godt tænke mig jeres favorit top 10, af de bedste indspilninger I kender/lytter til. Det jeg spørger til er altså ikke jeres favorit nummer kun ud fra et musikalsk vinkel. Det er mere ud fra en audiofil vinkel, hvor indspilningen virkelig tester vores setup til det yderste hvad angår: Lydbillede, dybde og brede, 3D placering af instrumenter i lydbilledet, præcision og detaljer mm.
Meningen er at kunne hente inspiration til gode lydoplevelser. Behøver selvgølgelig ikke være præcist 10 titler. Bare kom med nogle bud __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
Mulleblop Forum Bruger
Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 17 August 2012 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et par pass labs højt. hos Jensen - de kan spille alt
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 17 August 2012 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Chriss Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
Sendt: 17 August 2012 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
AUDIOFIL MUSIK TOP 10
Kunne godt tænke mig jeres favorit top 10, af de bedste indspilninger I kender/lytter til. Det jeg spørger til er altså ikke jeres favorit nummer kun ud fra et musikalsk vinkel. Det er mere ud fra en audiofil vinkel, hvor indspilningen virkelig tester vores setup til det yderste hvad angår: Lydbillede, dybde og brede, 3D placering af instrumenter i lydbilledet, præcision og detaljer mm.
Meningen er at kunne hente inspiration til gode lydoplevelser. Behøver selvgølgelig ikke være præcist 10 titler. Bare kom med nogle bud
|
|
|
Jeg starter lige med nogle af mine favoritter:
Cassandra Wilson - Strange Fruit (New Moon Daughter)
Cassandra Wilson - Harvest Moon (New Moon Daughter)
Alison Krauss + Union Station - The boy who wouldn't hoe corn (New Favorite)
Pearl Jam - Thin Air (Binaural)
Pearl Jam - Of The Girl (Binaural)
Avishai Cohen - Nu Nu (Continuo)
Patricia Barber - The Moon (Verse)
Stevie Ray Vaughan - Little Wing (The Best Of)
Hans Theessink - Behind The Sun (Bridges)
Marc Johnson - Ton Sur Ton (Shades Of Jade) __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|