Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 20:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Væghylde til pladespiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 09 November 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

hej


er der nogen der har en ide om hvilke " fødder " som er god til pladespiller...den står på en skænk... men skal måske på
væggen på et tidspunkt...

jeg er klar over SD FØDDER...skulle være god men... måske nogle andre
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 09 November 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Inden jeg fik bygget mit nye rack, brugte jeg Vivacity under min pladespiller (og cd-spiller + pre) på en skænk. Til meget
stor tilfredshed!!!

Pladerne har dog en anden/mindre virkning/forskel på mit nye diy-rack, som er monster solidt og stift.

Vivacity

fås her:

Activ HiFi

Selvom pladernes sider umiddelbart er ens, er der lidt forskel - i hårdhed eller opbygning - på de to sider.
Så de lyder forskelligt alt efter hvordan de vender. Man skal lytte sig frem...

Dem kan jeg i hvert fald varmt anbefale på en skænk! Også til resten af grejet!
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 09 November 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

mener du den der se ud til at på gulvet.... meget specielt...
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 09 November 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

de er da ikke vildt dyre hvis jeg så rigtig
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 09 November 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Det er ikke stativet, men kun den spraglede plade og de små domes. De små domes skal placeres på skænken og så pladen
ovenpå domes'ne.

Ja 1.095,- er ikke så vildt... for den første. De efterfølgende koster 945,- da de kan købes uden den placeringsguide der er i
startsættet.
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 09 November 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

nååå den okat...nej ca 1100 kr er da til at klare så man ikke skal ha byggrød en hel md.hehe


mvh
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 11 November 2012 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at lave min kombination af "Afkobling/Tilkobling" , jeg vil hermed kalde denne dims
for min "Udkobling" af pladespilleren.

Ganske kort så startede jeg med min sandkasse som er fyldt halvt op med sand. Derpå lægges en 9mm finsk
birkekrydfinerplade. På denne stilles 4 sæt af 3 ColdRayCones. så fyldes der sand i indtil man har dækket det meste af
"konerne". På disse lægges så små 9mm birkekryds plader, hvorpå pladespilleren så sættes.

Resultat, meget meget meget mere ren mellentone og de deraf resulterende gevinster som øget transparens, meget mere
dynamik, meget mere precist "oplyst" lydbillede. Anlæget spiller bedre med lavere styrke.

Samlet pris, vel omkring 500 kr for materialerne + "konerne".

mvh. Asger

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 November 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

WOW, det ser fedt ud. Tillykke med armen.

Hvor "høj" er din sandkasse (altså hvormange cm sand er der i den?



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 11 November 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

På opfordring kommer der lige et par billeder mere



Det er disse her som jeg kalder "konerne".


Her kommer så lige en test af dem også: www.audiophilia/wp/p=1367

Sandkassen er 10 cm høj indvendigt mål, der er fyldt sand på til ca. 7 cm og så skal man lige huske der ligger en 9mm
plade i midten af sandet.

Det hele vejer omkring 40 kg + 40 kg for pladespilleren.


Jeg må lige revidere min melding om forbedringen, den er chokerende!!!! Selv ved lavere styrker kommer transienterne
igennem så man får det ene chok efter det andet. Detaljer om ruminformation kommer ud så jeg for første gang i mit hifi-
liv sad og tænkte at det ville være sådan det lød hvis jeg sad på balkonen om musikken nede i salen spillede.....

Det er den største forbedring jeg har oplevet uden at købe nyt udstyr, men bare give det eksisterende en fair chanse.

mvh. Asger

PS:Nu forstår jeg hvad ham der Fremer mener i sin anmeldelse af min arm, uha jeg glæder mig til min primære pickup
kommer hjem, gerne inden jul
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 November 2012 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Er det rigtigt forstået at du har 3 stk Cold Ray under hver krydsfineerplade - Altså 12 stk? For så har du da godt nok for en formue og de der 500,- bobs er lige pludselig blevet til 7-10kilo 

Jeg tror at jeg vil prøve at lave din konstruktion efter. Dog vil jeg i første omgang nok bruge endten CeraBalls (da jeg har 6 stk liggende) og kan nøjes med at købe yderlig 3 stk eller så vil jeg fjerne de HRS Nimbus afkoblings fødder jeg har under min pladespiller og monterer de orginale fusser igen og så bruge HRS istedet for.

Først skal jeg bare lige havde fundet nogle anonyme hyldeknægte som kan holde til de der 65-70kg som det vil komme til at veje



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 11 November 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Er det rigtigt forstået at du har 3 stk Cold Ray under hver krydsfineerplade - Altså 12 stk? For så har du
da godt nok for en formue og de der 500,- bobs er lige pludselig blevet til 7-10kilo 


Jeg tror at jeg vil prøve at lave din konstruktion efter. Dog vil jeg i første omgang nok bruge endten CeraBalls (da jeg
har 6 stk liggende) og kan nøjes med at købe yderlig 3 stk eller så vil jeg fjerne de HRS Nimbus afkoblings fødder jeg har
under min pladespiller og monterer de orginale fusser igen og så bruge HRS istedet for.


Først skal jeg bare lige havde fundet nogle anonyme hyldeknægte som kan holde til de der 65-70kg som det vil komme
til at veje



Jeg har som vægophæng købt noget billigt bras i Bauhauss, meder på vel 2,5 meter og så hyldeknægte i sort metal. Det
hele kostede ikke mere end 150 kroner tror jeg.

Jo de der "koner" havde jeg liggende og det er korrekt at jeg bruger i alt 12 stk. Er de virkelig så dyre også idag?

Det jeg tror sker og det du så skal gøre med dine ceraballs er at sørge for at transmittere vibrationerne fra
værk,arm,pickup så effektivt ud af opstillingen og ned til pladen i sandet som så er modtager af vibrationer som qva den
meget store overflade meget effektivt vil blive dræbt af sandet. Det er hvad jeg tror der sker.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 11 November 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hey Asger... Super fed og totalt gennemført ''low WAF'' løsning du har lavet der med sandkassen..!!    Når man nu ved, hvor stor en Scheu Das Laufwek pladespiller er, så må sandkassen være temmelig stor. Hvad er de ydre mål i bredde og dybde?

Ja, og et Scheu spørgsmål  (vi bruger jo samme pladetallerken og motor): Hvad er det for en rem du kører med? den har jeg aldrig set før? Hvad skulle fordelen være med den? Og hvor har du den fra?



__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 11 November 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej Morten,

Jamen for at starte med det sidste, så er det en standard Scheu medleveret gummirem. Jeg købte en ekstra i sommers da
jeg fik lavet mit bronze armboard hos fruen fra Berlin.

Fordelen er at den ikke glider på pullyen som den silketråd jeg har prøvet og også den fiskesnøre hun så venligt
medleverer. Jeg fik ihvertfald et godt løft i "dramaet" i musiken med denne rem. Iøvrigt har jeg opdaget at man kan rense
pladetallerkenen med lidt acetone på en hvis papirsklud, da acetonen jo faktisk kan opløse plastik skal man ikke gnide for
længe det samme sted, men "så'n lissom" lade det ske lidt "geschwint".

65 x 53 cm udevendige mål

Sandkassen var oprindelig lavet til mine højtalere da jeg i min vildfarelse tænkte det ville de profitere af, men at hæve dem
så meget gjorde jo at basafstemningen ikke stemte mere og lyden blev "Tam".


Og ja kønt det er det godt nok ikke, men lige nu tænker jeg det som "proof of concept" opstilling og så må der laves et
smukt eksemplar en anden dag.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 11 November 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

OK, der var ikke sådan en gummirem med til min Das Laufwerk motor..! Kun en rulle fiskesnøre, jeg skal da lige have snakket med Morten om at prøve sådan en gummirem i stedet.

65 x 53 cm, ja det er noget af et svin    Men du har ret: Man må lave et proof of concept, og hvis det virker kan man altid optimere designet.



__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
ASML
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 12 November 2012 kl. 04:32 | IP-adresse registreret  

Galabier Design har på deres hjemmeside en fin anvisning på en fornem sandkasse løsning.

Blandt andet med forslag om anvendelse af aluminums skinner under toppladen for at hindre at denne synker unødigt meget de steder, hvor vægten for pladespilleren er størst...

http://www.galibierdesign.com/faqs_stands.html

http://www.galibierdesign.com/images/zz_sandbox.pdf

Mvh

ASML


Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 12 November 2012 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:
Galabier Design har på deres hjemmeside en fin anvisning på en fornem sandkasse løsning.Blandt andet med
forslag om anvendelse af aluminums skinner under toppladen for at hindre at denne synker unødigt meget de steder, hvor
vægten for pladespilleren er
størst...http://www.galibierdesign.com/faqs_stands.htmlhttp: //www.galibierdesign.com/images/zz_sandbox.pdfMvhASML



Uha bare man havde så god en håndværker i nærheden, det er flot arbejde det de laver.

Jeg har i mit "design" helt undgået toppladen ved at begrænse den til de 4 små stykker, ideen var her at undgå en stor
"membran" som kunne sættes i svingninger af lyden. Men der er ingen tvivl om at deres sandkasse er milliarder lysår foran
på udseendet.........
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
ASML
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 12 November 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ja det er en pæn løsning med sådanne 45 graders smig samlinger....

Og læg mærke til de 4 "pynteskruer" i hvert hjørne af toppladen, så man nemt kan fjerne denne, ved eventuelt flytning af pladespilleren og dertil hørende  tomme sandkasse.

Nu tror jeg næppe en sådan topplade med fuld understøttelse i form af sand og eventuelt monterede aluminiumsprofiler, vil komme til at fungere som en "membran", men omvendt kan jeg sagtens se det smarte i at du har anvendt de 4 stykker små plader, idet motoren jo har sin egen plade, hvorfor den yderligere er isoleret i forhold til centerleje, pladetallerken og tonearm.....

Forudsat du ikke har kat eller børn der vil anvende den indendørs sandkasse...Altså til leg....

Mvh

ASML




Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes