Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 20:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Soundwaves by HV - Taurus II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Godaften til Jer alle

Jeg har i gennem flere tråde beskrevet mit anlæg og alle modificeringerne som jeg har lavet på det. Jeg vil nu gerne fortælle
og vise lidt om da mine højttalere som jeg kalder Taurus II, blev konstrueret. De er opkaldt efter mit ynglings nummer af
samme navn fra albummet Five Miles Out med Mike Oldfield.. Jeg husker processen som rigtig
hyggelig, for jeg kunne allerede da jeg tegnede på projektet, smage at det blev godt!! Kabinet konstruktionen er pænt
omfattende, derfor den høje vægt

Lnik til hele anlægget

Jeg håber brugerne vil hænge på - Der er mange billeder så tråden kan vise sig at blive lang Beklager hvis nogle af
billederne vender forkert, Imageshack er for mig hverken logisk eller nemt...
Jeg begynder oppe fra og ned - Dvs først diskant, så mellemtone og så bas og filter.. God fornøjelse.

Taurus II, højre side og uden frontstof. Bestykningen er Eton ER4 AMT Diskant. Seas W18EX001 6,5"Mellemtone. SB-
Acoustic SB34NRX75-6 12"Bas
Diskant 8,5kg Mellemtone 22,5kg Bas 80kg m. stoframme, eksklusiv delefilter: 111kg


Så begynder vi. Arbejdet foregik både udendørs og indendørs:

Januar 2012. Jeg står i bidende frost i min carport og skærer og fræser.


Fronbaflen til diskanten. ER4'eren bliver fræset ned i fronten så Moosgummi skiven på 2 mm kommer til at ligge plant med
fronten.


Diskant kabinet uden sidestykke på.


Metal gitrene til side udluftningerne.


ER4 er for en stund prøvemonteret.


Kabinet klar til at blive lukket og med sand i bunden.


Plade folien bliver skåret til omkring udluftningen i siderne.


Eton ER4 monteret.


Moosgummi skiven, klar til at blive klistret på.


Mellemtone front baflen.


Samling af mellemtone kabinet.




Mellemtone kabinetter med Bitume plade og kunstfilt.


Ventilen/udluftningen i bunden set indenfra.


Side kamrene bliver fyldt med sand. De hvide i baggrunden er altså bare nogle hurtige natborde som kom med i
produktionen


Seas enhed prøvemonteret.


Kabinetter færdig dæmpede og klar til at blive lukket.


Klar til den sorte glasplade på toppen.


Og så skal der males hjørnelister - Fast arbejde. Til venstre ses bundventilen udefra.




Seas mellemtonen monteres.


Bassens frontbaffel i 30mm MDF. Jeg fræser ud for at lægge refleksrør og basenhed ned i fronten.


Matrix konstruktionen fremstilles (Mange huller)


Mange, MANGE huller!! De små er taget med kopbor, de store med stiksav. Alle huller er afrundede på begge sider med
fræser - Jesus, Festo laver holdbart værktøj


Alle udvendige sider bliver beklædt med Bitume plade og kunstfilt.


Matrixen bliver bygget op og kabinettet tager på i vægt. Fra dette billede begynder kabinetterne at blive tunge at bære ind
for natten!


Baskabinetterne er 86cm høje, 41cm brede, 58 cm dybe. Internt litermål 120 liter, inklusiv matrix afstivning.






Kabinet dæmpet med fåreuld og jeg har fyldt 16 kg. sand i bunden af hver.


Kabinettet uden topplade.


Skruehuller bliver spartlet og pladefolien kommer på.


SB-Acoustic bassen bliver monteret.


Refleksrør 31 cm. langt.


Så kommer der hjørnelister på efter glaspladen er limet på.


Færdigt baskabinet.


Delefiltrene under færdig samling.


Eksternt filter med Mundorf trafospole 2,5 kvadrat tråd. Jensen 12 AWG spoler. Jantzen caps. Jensen kobberfolie
kondensatorer og Jensen sølvfolie kondensatorer. Vægt knapt 20 kg. m. 6mm sort glasplade som låg.






Jeg simpelthen ELSKER dette højttaler system!! Dette 3-vejs system spiller så ufattelig godt sammen at man skulle tro at
det er løgn!
Eton ER4 diskanten er en dipol enhed som er helt åben bagtil. Dette udnyttede jeg ved det store kraftigt dæmpede
bagkammer med udluftningerne i siderne - Fantastisk fin og luftig lyd. Kæmpe spredning.
Mellemtonen er utrolig præcis. Ventilen i bunden sender lyden ned i en stor moosgummi plade som ligger løst ovenpå
bassens glasplade for at lyden ikke at blive kastet vildt ud til alle sider..
Jeg kan sige med alt ærlighed at lyden fra dette system har jeg svært ved at finde bedre andre steder (min egen mening)
Bassen går virkelig, virkelig dybt. Er stump og tør når når den skal og blød og rund når der ligeledes er passager i musikken
med dette. Lyd præcisionen ligger i højsædet i dette system!! Delefiltret indeholder efter min overbevisning, de bedste
komponenter overhovedet!
Jeg har lagt mange timers arbejde i dette system og det er den bedste lyd jeg har konstrueret. Ingen tvivl!

De stod færdige 23 marts 2012 og det første nummer de spillede var Zakk Wylde - Somewhere between heaven and hell fra
hans velindspillede Book Of Shadows album - Aldrig havde jeg hørt dette behagelige nummer gengivet så rent og flot.

Disse højttalere står for mig som min lyd reference.
Jeg kunne skrive side op og ned, men tråden har allerede længde som et Lademands leksikon.
Det kunne være at jeg bare skulle sige godaften

Mange lyttevenlige hilsner
Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Det ser fandme godt ud, også din anden billedtråd - og så gad jeg virkelig godt høre hvad de kan præstere, men må nøjes med dine fine billeder!
Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Det er gennemført...... respekt 

PS. Hvor hurtige er natbordene
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Det eneste der nager mig en smule ved dine fine højttalere, der er den sprednings forskel mellem båndet og mellemtonen, samt den noget store afstand mellem dem. Bortset fra det, betyder det mest, hvad du selv synes og det spiller jo fortræffeligt i dine øre. Det er dette, der tæller, så stor respekt herfra også.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa og god eftermiddag

Tak for jeres pæne ord om mine højttalere

Sprednings forskel, tja jeg må sige at det er faktisk først nu når du nævner det Allan, at jeg kommer til tænke over det.. Det
har aldrig faldt mig ind for jeg har på ingen måde oplevet noget hørbart irritationsmoment.
Mine diskanter før Eton's ER4 var Dynaudio D-260 Esotec og det er jo en dome, tilmed rigtig god. Uden fis, så fornemmer jeg
større spredning med ER4'eren, måske pga. udluftningerne i siderne

Første nummer var det før omtalte Zakk Wylde som starter med en akustisk guitar.. Jeg stod ovre ved cd-afspilleren som er
helt inde imellem højttalerene og havde lige sat skiven på og trykket play. Jeg husker tydeligt at jeg ved en kort tanke,
tænke at det var da mærkeligt med denne guitar helt herinde ved cd'en, for sekundet efter gik det jo op for mig at det var
udluftningerne som havde gjort deres virke

Hvor end jeg bevæger rundt i stuen er der så lækker lyd når systemet spiller. Samarbejdet imellem enhederne virker til UG.
Klassisk musik lyder også helt fantastisk og så mine "hjertebørn" Mike Oldfield og Dire Straits.. Uh det er godt!

Men faktisk har du ret; bånddiskanter har ikke altid så god spredning, men nu er ER4'eren jo også en AMT der kunne godt
være en forskel pga. den foldede "harmonika" membran

Men tak til jer alle for interessen for dette behagelige system
Håber der er flere som melder ind
Mvh Henrik

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Forresten så skrev Boydk i min anden tråd om hele anlægget at dette system ligefrem skriger på noget vinyl - YES mine ord
Kunne være fedt at prøve dette, helt afgjort.! Men jeg tror nu ikke tiden er til et medie skift som er lig med flere
apparater.. Jeg retter opmærksomheden imod min kæreste og moder til min 8 mdr. gamle søn

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 26 Februar 2013 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Wauw!!!!!

Hvor er de bare godt lavet dine højttalere


Tillykke med dem!

Kan rigtig godt lide den måde du har bygget dine kabinetter på...
Det er bare gennemført..

De ligner jo et færdigt produkt til langt over 100.000 kr


Jeg er selv blevet meget inspireret af dine kabinetter, og overvejer for tiden om jeg skal have bygget nogle nye og bedre kabinetter til mine HD-12 XT'ere... Også med Matrix afstivning, og sand.

Kig evt forbi mit seneste subwoofer-projekt

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=96444&PN=1




__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 663
Sendt: 26 Februar 2013 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Det er virkelig gennemført! Er mere gennemført end meget af det man ellers ser i butikkerne

Er nysgerrig efter din process omkring delefilter. Hvordan har du fundet ud af optimale delefrekvenser og sikret at
alle enheder er "fase-alignet", level matched etc? Har du brugt nogle simuleringsprogrammer eller anden form for
måleudstyr?

Hvordan kan det være at du valgte passiv deling fremfor aktiv deling?
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3094
Sendt: 26 Februar 2013 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Fornemt og gennemført arbejde. De er rigtigt flotte ... indvendigt! Du burde vende vrangen ud på dem.

Men ellers - nej. Ikke min smag. Man skal jo være ærlig!

AMT diskanten er god - mellemtonen ikke lige min kop the.
Bryder mig slet ikke om den mørke finer (farfars møbler)
Bryder mig ikke om de sorte kanter
De forskellige firkantede kabinetter ser ikke pænt ud (heller ikke godt for lyden).

Håber at de spiller godt.

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Godmorgen

Mange tak igen..

Det fysiske design er jeg kommet til igennem flere år, jeg kan godt lide den dunkel og spændende højttaler - Lidt som et
gammelt orgel eller en uhyggelig altertavle haha Når jeg dæmper belysningen over anlægget og tænder et par
levende lys er det nærmest som at mane ånderne frem, gnæk gnæk.. Jeg har aldrig oplevet nogle gæster som ikke blevet
revet med på en musikalsk rejse...
At give enhederne en fysisk adskillelse fra hinanden i form af flere kabinetter så rystelser og forstyrelser er bragt til et
minimum er efter min bedste overbevisning den ultimative løsning
Spikes'ne er forresten drejet i 40mm. alu m. 6mm. gevind i midten, herefter er sprøjtet kobberfarvet..

Delefiltrene har jeg konstrueret ved lytte mig frem - Jamen det tager jo flere år uden at måle - Yes det gør det og det har
jeg brugt, dog ikke i dette system, men i mit gamle som var bestykket med samme mellemtone enhed. Filtrene er simple 2
ordens filtre. Min overbevisning siger så lidt seriekomponenter som muligt! Jeg har rodet rigtig, rigtig meget med delefiltre og
komponenter i gennem tiden.. Opgraderet/modificeret mange højttalere.. Det kunne da være fedt at prøve at måle lidt på
dem en dag, men vægten taler lidt imod at flytte på dem..
Til efteråret skal jeg bygge loft til kip i huset så der er det jo en selvfølge at de bliver løftet ud af stuen, men den tid den
sorg

Med en enkelt monoblok pr. side vil aktiv deling ikke være muligt og jeg er nu også noget gammeldags og vil helst dele
traditionelt
Samspillet i mellem enhederne er i min og fleres verden helt perfekt. Der er ikke pillet ved de enkelte enheders elektriske
output. Der er ingen problemer.
Mekanisk har jeg jo som billederne fortæller gjort en del ud af at den store 12" membran ikke skal flygte til månen, denne
bliver også delt temmelig dybt. Mellemtonen ligeså..
Prøve kabinettet til diskanten blev der også justeret temmelig meget på for at ramme min "lyd". Forinden havde ER4'eren
ligget under et par dyner i prøve kabinettet og spillet højt i 3 uger for at "motionere" den..

Designet kom sig også af at jeg i mange, mange år brugte 8" bas. Så læste jeg en tråd herinde hvor der var en som skrev
noget lign.: Nok med de små 6,5" Tilbage til de gamle 12" Basser, jeg var enig og blev voldsomt inspireret til bygge nyt
Dog kan en så stor membran sagtens løbe løbsk selv med en stærk forstærker - Derfor den kraftige konstruktion og jeg må
sige at jeg har ramt plet!!

Janils : Selvfølgelig skal man da bare sige sin mening, jeg forventer ikke at alle som kigger med kan lide det de ser, det er
jo konsekvensen af at lave en tråd.. Min kæreste kunne også bedre lide de gamle højttalere: En kasse 30x120x40 (BxHxD)
samme look og eksternt. filter.

Nogle siger når de ser dem - Øj hvor må de sparke numse! Næ tjoo altså det er jo ikke en diskohøjt. Dette system spiller så
urimelig godt, ægte og naturtro og der er bare STYR på tingene!!

Men tak til alle for opmærksomheden
Mvh Henrik Vingborg


__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Meget lækker retro-stil!

Smag kan man altid diskutere, men jeg synes klart at stilen er gennemført, og det giver klart point i min bog.

Spændende konstruktion.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Spændende konstruktion - men nøj de er grimme!

Skæmmer et ellers rigtig flot og gennemført hjem, she's a keeper!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da bestemt også rose dig for det flotte håndværk, og jeg hører også til dem der er lidt gammeldags, og gerne ser store
højttalere.
Din "indmad" er jeg helt vild med, dels sandet, men også det at du "lige" gider køre alle kanter over med fræseren, det er squ
overskud.

Men hvordan får du spikes'ne til at stå på dine glasplader, når bundkassen buldrer ?

     

__________________
If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
Til top Vis pinkhenrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkhenrik
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Det er dælme en "han" den højttaler du har fået bygget der. Rigtig flot håndværk. Fedt med eksternt delefilter, så er det let at modificere løbende.. Kan godt forestille mig at de kan spille en solid bund. Det kan man jo kun misunde..

Men tillykke med resultatet..

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Nydeligt håndværk  
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Stor respekt for rigtig godt gennemført håndværksmæssigt arbejde. Minder om de gamle KEF modeller som jeg dog mener havde et kabinet øverst til
både mellemtone og diskant. Også dejligt at høre du er så glad for den endelige lyd. Om man kan lide designet er en anden snak men retro er det.
Det kan være du har skrevet det tidligere, men hvor fik du ideen til højttalerne fra?
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 28 Februar 2013 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Godmorgen

Pinkhenrik: Hele konstruktionen er så stabil og kraftigt afstivet så baskabinettet ryster ikke særlig meget fysisk.. Mellemtone
og diskant kabinet vejer jo til sammen 31kg. Denne vægt hviler ned på bassens glas med kun 4 små punkter og når hele
kabinet konstruktionen er designet som den er, skal der noget til at flytte på mellemtone/diskant.. Jeg har prøvet flere gange
at smide et par hundrede watt i dem og de er stadig temmelig stabile og vibrerer ikke særlig meget
Da jeg rejste dem op og satte systemet ovenpå hinanden, tænkte jeg lidt over om spikes'ne under bassen kunne holde til
den samlede vægt, men de har ikke brokket sig endnu

Jøka: Ide'en kom af flere ting - Min kammerat Jesper Kirt som også er på sitet her bruger selv 10" basser og vi sludrede en
dag om stortromme slag, vi ævlede bla. om at en stor membran måtte kunne lave en dejlig ægte stortromme bas (ikke at
jeg egentlig manglede noget i mine tidligere systemer med 8")
En anden dag læste jeg også i en tråd her inde(kan ikke huske hvilken og hvem) en gut som skrev noget lign. "Slut med alle
de der 6,5" bas/mellemtoner og tilbage til den klassiske 12"bas"
Samtidig ville jeg også gerne dele kabinetterne op og lave noget stort dæmpet bagkammer til min nyindkøbte utrolig lækre
Eton ER4 diskant, samt lave et bedre og kraftigere afstivet mellemtone kabinet

Og ellers ville jeg også gerne lave noget som måske bare i tankerne lignede noget fra et uhyggeligt gammelt orgel eller
altertavle
I hvert fald elsker jeg at have noget som ikke mange andre har og når resultatet af ens passion viser sig i form af dette set
med mine øjne fantastiske højttaler system, så bliver jeg sgu så glad og stolt

Til alle så takker jeg endnu en gang for opmærksomheden for min højttalere og anlæg generelt

Med venlig hilsen Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 28 Februar 2013 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Morgenstjerne:

Ja vi kan godt lide at bo pænt og hyggeligt, ikke alt for mange "high tech" møbler

Yeah your right, She's a keeper!!

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:
Stor respekt for rigtig godt gennemført håndværksmæssigt arbejde. Minder om de gamle KEF modeller som jeg
dog mener havde et kabinet øverst til
både mellemtone og diskant. Også dejligt at høre du er så glad for den endelige lyd. Om man kan lide designet er en anden
snak men retro er det.
Det kan være du har skrevet det tidligere, men hvor fik du ideen til højttalerne fra?


Jeg sad og væltede lidt rundt på nettet her i weekenden, og faldt over nogle gamle KEF højttalere, mener det var en KEF 105.
De ligner faktisk lidt i designet - Det må jeg give dig Mine er dog pænere

Disse KEF mener jeg ikke at være faldet over før, så skægt og lidt mærkværdigt er det at se et design der minder om mine...

Mvh Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

 Kef 105/ll

 Kef 107 Der er en tilhørende boks til rum tilpasning (KUBE)



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes