Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 05:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Glem Rullegardinerne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

sæt det fast i en den ene side, evt med hæfteklammer. så kan du strække det meget nemmere.. (hvis det da ikke allerede er sådan du gør)



ehm .. den ene side ? er det bedre end at starte i toppen ?

det var den måde jeg havde tænkte mig .. men er kommet i tvivl om jeg kan strække det nok ..


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at lave en ramme i jern eller alu el.
Som er 40 mm bred og 2 mm tyk med en mindre ramme indeni så man kan spænde lærredet ud over den brede metal ramme og gøres fast i den inderste metal ramme.


Ramme uden lærred ..

Hvad siger i til den idé ?

Så kan man også pille det ned og bruge det et andet sted hvis man for lyst ...


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
witzel skrev:

sæt det fast i en den ene side, evt med hæfteklammer. så kan du strække det meget nemmere.. (hvis det da ikke allerede er sådan du gør)



ehm .. den ene side ? er det bedre end at starte i toppen ?

det var den måde jeg havde tænkte mig .. men er kommet i tvivl om jeg kan strække det nok ..

jeg startede med højre side (kunne jo ligeså godt have været venstre) da stoffet var rullet på en stofrulle, så det skulle rulles ud fra siden.
bagefter blev det sat fast med hæfteklammer i den ene side. og bagefter var det nemt at strække det helt ud.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Oki .. tak for tippet ..

Hvad syntes du ellers om idéen med rammen ?


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hmm Jeg læste sådan en canvas stretching guide, som jeg brugte til mit lærred med fint resultat.

Man starter med at strække og hæfte i midten af top, bund, højre og venstre og så bevæge sig længere og længere ud mod kanten ved skiftevis af hæfte top, bund, højre og venstre.

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 231
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Har de mulighed for at levere det på rulle?
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en slags lærred, men, du kan måske godt regne med at med tiden så må du stramme det op igen.  Det kan være vanskeligt hvis lærredet er lavet af acryl eller den slags, for jo mere du strammer, desto mere vil det give sig med tiden. Måske må det strammes 2 gange indefor de første 2 måneder.  Dette bestemmer man jo selv, og hvis lærredet hænger fint, så ikke tænk for meget på det. (kommer jo an på materialet som jeg sagde)   Med rammen, du kan med fordel, før du samler den, lime noget sort filt på den, dette vil hindre reflektioner i rammen og subjektivt give et meget bedre billede.
Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Oki .. tak for tippet ..

Hvad syntes du ellers om idéen med rammen ?

umiddelbart virker ideen god.. men hvorfor lige alu/stål rammen udenom? er det for syns skyld. Min er lavet af ganske alm træ, og den er rigelig stabil. kan sagtens tages ned og flyttes rundt hvis det bliver nødvendigt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Hmm Jeg læste sådan en canvas stretching guide, som jeg brugte til mit lærred med fint resultat.

Man starter med at strække og hæfte i midten af top, bund, højre og venstre og så bevæge sig længere og længere ud mod kanten ved skiftevis af hæfte top, bund, højre og venstre.

hmm.. det lyder ikke helt tosset.. måske en anelse mere besværligt, men hvis det bliver bedre så er det jo besværet værd.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Hmm Jeg læste sådan en canvas stretching guide, som jeg brugte til mit lærred med fint resultat.

Man starter med at strække og hæfte i midten af top, bund, højre og venstre og så bevæge sig længere og længere ud mod kanten ved skiftevis af hæfte top, bund, højre og venstre.



Kewl det skal jeg huske har du et link?

Guldberg skrev:
Har de mulighed for at levere det på rulle?


Det ved jeg ikke, tror jeg ikke, jeg spurgte men han sagde han ville se hvad han kunne gøre men fik det foldet aligevel

Niels Nielsen skrev:
Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en slags lærred, men, du kan måske godt regne med at med tiden så må du stramme det op igen.  Det kan være vanskeligt hvis lærredet er lavet af acryl eller den slags, for jo mere du strammer, desto mere vil det give sig med tiden. Måske må det strammes 2 gange indefor de første 2 måneder.  Dette bestemmer man jo selv, og hvis lærredet hænger fint, så ikke tænk for meget på det. (kommer jo an på materialet som jeg sagde)


Oki .. hmm .. når jeg først har hængt mit op tror jeg ikke jeg for mulighed for at stramme igen .. men tak for infoen skal jeg huske ...

Niels Nielsen skrev:

Med rammen, du kan med fordel, før du samler den, lime noget sort filt på den, dette vil hindre reflektioner i rammen og subjektivt give et meget bedre billede.


Hey gutter ! Det lyder som om i ikke har læst om mit selvbyggerprojekt som jeg har linket til tidligere i denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10294

witzel skrev:

MonoTovarisj skrev:
Oki .. tak for tippet ..

Hvad syntes du ellers om idéen med rammen ?

umiddelbart virker ideen god.. men hvorfor lige alu/stål rammen udenom? er det for syns skyld. Min er lavet af ganske alm træ, og den er rigelig stabil. kan sagtens tages ned og flyttes rundt hvis det bliver nødvendigt.



Nej du misforstår .. har allerede en træ ramme på væggen (se lærred projektet) Grunden til det skal være af metal er for at den kan blive super tynd kun et par millimeter. Man kommer ikke til at kunne se rammen, folder jo lærredet rundt om. Og så med snor strammer jeg lærredet op til den inderste ramme bagpå. (håber det gjorde det klart )


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst guiden via et link på AVS men jeg kan ikke finde den igen. Det er står ikke så meget andet end det jeg har skrevet men der er dog nogle billeder.
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at se det endelige resultat af dit lærred. Klø på makker.

Mvh Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Sandi: Oki det burde også være nok til at fuldføre opgaven 

Dief: Jeps, glæder mig også selv


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

witzel skrev:

MonoTovarisj skrev:
Oki .. tak for tippet ..

Hvad syntes du ellers om idéen med rammen ?

umiddelbart virker ideen god.. men hvorfor lige alu/stål rammen udenom? er det for syns skyld. Min er lavet af ganske alm træ, og den er rigelig stabil. kan sagtens tages ned og flyttes rundt hvis det bliver nødvendigt.



Nej du misforstår .. har allerede en træ ramme på væggen (se lærred projektet) Grunden til det skal være af metal er for at den kan blive super tynd kun et par millimeter. Man kommer ikke til at kunne se rammen, folder jo lærredet rundt om. Og så med snor strammer jeg lærredet op til den inderste ramme bagpå. (håber det gjorde det klart )

nu tror jeg jeg forstår.. Det lyder ikke helt dumt.. men prøv det, og hvis os nogle billeder..

og jo, jeg har læst din tråd om projektet.. havde bare glemt alt om det

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

går nok :)

der er bare meget arbejde i det .. hvis man skal svejse sådan en ramme ..


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 07 September 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Sandi:

Var det denne her ?

http://www.rexart.com/stretching.html


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 07 September 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Hmmm .. jeg har også fundet den her ...

http://www.eldamar.net/house/ht/screenHowTo.html

problemet er at de fleste er lavet til at man folder lærredet rundt om listen .. hvilket ikke er muligt i mit tilfælde .. :(


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 27 November 2004 kl. 05:57 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er der ingen af jer der har skrevet noget om hvor godt Priebe-lærredet er i forhold til diverse færdige købelærreder (Lissau, Quality Screen, Stewart etc.), og i forhold til diverse DIY-løsninger (voksdug fra Jysk, mørklægningsstof etc.)?

Hvor godt er det?

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 27 November 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft et hvidt 16:9 lærred fra www.videoprojektor.de. Det var som sådan et udemærket lærred, men efter jeg har DIY et gråt er det altså blevet klasser bedre.

Det skal siges at jeg har en AE300, som har virkelig godt af et gråt lærred. Lærredet er en malet mdf-plade med en ramme betrukket med møbelvelour.

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 27 November 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:

Jeg har tidligere haft et hvidt 16:9 lærred fra www.videoprojektor.de. Det var som sådan et udemærket lærred, men efter jeg har DIY et gråt er det altså blevet klasser bedre.


Det skal siges at jeg har en AE300, som har virkelig godt af et gråt lærred. Lærredet er en malet mdf-plade med en ramme betrukket med møbelvelour.



Men du har ikke prøvet Priebe-lærredet?

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes