Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 10:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Stepup modstand? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2908
Sendt: 14 April 2013 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

hej forum. jeg har en daner expan gold fra 1987. den har en masse belastningsmuligheder fra mellem 1ohm til 80ohm.
jeg kunne godt tænke mig, at den også kunne give en mulighed for 500ohm..er det muligt? har nogen erfaring med noget tilsvarende?
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 15 April 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej forum. jeg har en daner expan gold fra 1987. den har en masse belastningsmuligheder fra mellem
1ohm til 80ohm.
jeg kunne godt tænke mig, at den også kunne give en mulighed for 500ohm..er det muligt? har nogen erfaring med noget
tilsvarende?

Hej Niels,
Jeg har med venlig hjælp fra Stridsvognen ombygget min tilsvarende Expan til at dække området fra 100 til 150 ohm i de 24
trin. Jeg bruger den til diverse Denon og Dynavector pickupper.

Stridsvognen er helt inde i emnet, meget mere end jeg. Men kort fortalt: Det vi gjorde var at sætte modstande i serie med
ELMA omskifteren. Men for at kunne beregne hvilke impedanser, der ender med, er det nødvendigt at kende
indgangsimpedansen i selve forstærkerprintet og modstandsværdierne i ELMA omskifteren. Derudfra kan man beregne,
hvilken modstand der skal til, og hvilket spænd af impedanser, der kommer ud af det. Vær opmærksom på at displayet kun
går til 200 ohm.

Hvad er det for en pick up du regner med at bruge?

Mvh Ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2908
Sendt: 16 April 2013 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

hej Ulrik
det er bl.a. til en frog. for nuværende tidspunkt belaster jeg med 80ohm, men jeg fornemmer at lydbilledet vokser i takt med, at jeg øger den ohmske impedans. går den direkte i 47k (udenom expan) sker der også ting og sager, men lyden mister selvfølgelig kraften fra expanen, og klinger alt i alt mindre godt end ved 80ohm.
ps.med forstærker mener du så riaa (detal) ?
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej Niels..

Hvis det er en alm VDH Frog, så prøv at lege med pickuppens generator impedans x3-4.

Det er ikke muligt at hæve impedansen til 500 ohm i en expan, da selve modstanden i stepup trinnet er ca 321ohm eller lignende, og omskifteren er koblet parallel.

Jo større seriemodstand man kobler til omskifteren, jo mindre justerings område får du.

Jeg gætter på din frog er optimal omkring 35-42 ohm.. medmindre den er meget speciel.

Eller også er den bare en af de 99% af alle VDH pickupper der er defekte fra fødsel..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2908
Sendt: 16 April 2013 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

hej stridsvogn.
det forklarer så hvorfor expanen måler 321ohm, når man giver den en 1000ohms modstand (en ven har prøvet,men turde ikke gå videre).
jeg tror det er en almindelig frø (21 ohm) men den var nyrenoveret da jeg købte den,og i bunden af frøen er beskyttelses-tapen guld farvet.(måske en indikation på at frøen er renoveret til gold)
jeg har imidlertid spillet mange hundrede lpèr,med en belastning på 56ohm og det lød ok. sidenhen gik jeg op på 63 hvilket også lød fint, men justerede så anlægget lidt hist og pist og gik op på 80ohm, hvilket var klart at foretrække, men det er ligesom at lydbilledet vokser i takt med at der kommer flere ohm på, og i den forbindelse kunne jeg jo godt tænke mig at afprøve vdh`s anbefaling på 500ohm. det er ikke fordi jeg er utilfreds med min nuværende lyd, nej langt ifra.
jeg kender godt til skæve vandenhuller, de kræver noget eks. justering.
tak for dit svar omk. expanens belastnings-modstand, så blev jeg da klogere
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej stridsvogn.
det forklarer så hvorfor expanen måler 321ohm, når man giver den en 1000ohms modstand (en ven har prøvet,men turde ikke gå videre).
jeg tror det er en almindelig frø (21 ohm) men den var nyrenoveret da jeg købte den,og i bunden af frøen er beskyttelses-tapen guld farvet.(måske en indikation på at frøen er renoveret til gold)
jeg har imidlertid spillet mange hundrede lpèr,med en belastning på 56ohm og det lød ok. sidenhen gik jeg op på 63 hvilket også lød fint, men justerede så anlægget lidt hist og pist og gik op på 80ohm, hvilket var klart at foretrække, men det er ligesom at lydbilledet vokser i takt med at der kommer flere ohm på, og i den forbindelse kunne jeg jo godt tænke mig at afprøve vdh`s anbefaling på 500ohm. det er ikke fordi jeg er utilfreds med min nuværende lyd, nej langt ifra.
jeg kender godt til skæve vandenhuller, de kræver noget eks. justering.
tak for dit svar omk. expanens belastnings-modstand, så blev jeg da klogere



Hvis din Frog er 21 ohm er det muligt at den skal belastes omkring 80 ohm.. du kan så med fordel smide en passende modstand i serie med impedans vælgeren, så du kan komme op på 100-110 ohm, og opnå finere impedans spring i det område du har brug for. Det er muligt at du vil kunne høre forskel på spring ned til 1 ohm hvis resten er optimal.

500 ohm er med statsgarenti et no go.. Der mister du fuldstændig kontrollen med din højfrekvens dæmpning.

Der er nogle EXPAN der har problem med impedans vælgeren, der har på et tidspunkt været et dårligt batch af elma omskifterne, og de oxiderede på kontaktpunkterne.. Du kan kontrollere ved at ohme indgangen på din expan.. og se om impedansen er stabil og ens i begge kanaler.

Jeg har lavet en ny omskifter til 2 af mine, og det er hverken billigt eller let..

Hvis du smider en serie modstand ind, så put en på målekredsen også, så du kan se hvad hvad du roder med.

Men for guds skyld lad være med at lodde i den hvis du ikke er 120% sikker på du ikke ødelægger noget, og ikke kan reetablere det uden det kan ses og høres.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2908
Sendt: 16 April 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

hej stridsvogn.
jeg forstår ikke helt din bekymring for højfrekvensen, for jeg kan køre en frog direkte ind i min detals 47kg riaa, og jeg kan køre froggen igennem expanens 80ohm, så den må da også have styr på det et sted midt imellem(500ohm).
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej stridsvogn.
jeg forstår ikke helt din bekymring for højfrekvensen, for jeg kan køre en frog direkte ind i min detals 47kg riaa, og jeg kan køre froggen igennem expanens 80ohm, så den må da også have styr på det et sted midt imellem(500ohm).


det var nu ikke ment som om man ikke kan.. Men du er ikke 1 sek. I tvivl hvis du har hørt forskel på en anelse for høj impedans, men igen er det systemafhængigt.

Du kan sagtens finde setups hvor du ikke kan høre forskel på 80 og 47kohm.. Hvis jeg på min Black Beauty skal vælge mellem 39/ 41 eller 43 ohm, så er jeg ikke i tvivl om hvad der er rigtigt og forkert. som du kan høre forskel på 63 og 80 ohm.

Du oplever sikkert en overdæmpning ved 63 ohm, som kvæler musikken, og kommer du over optimal impedans får du det modsatte , så får du forvrængning især højfrekvens, på grund af manglende dæmpning af det svingende system.

Men som sagt så er de fleste VDH pickupper uden for pedagogisk rækkevide.. Gæt er 99%.. Ikke bare skævhed, men kanal balance spole impedans suspention osv osv.. Gætter på at 80% af de VDH jeg har set har defekt ophæng.. forkert kompliance osv.. Og det kan ikke redes med justering af tonearm impedans osv.

tilgengæld er du ikke i tvivl når de virker.. så letter taget..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 16 April 2013 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
nils valla skrev:
hej stridsvogn.
jeg forstår ikke helt din bekymring for højfrekvensen, for jeg kan køre en frog direkte ind i min detals 47kg riaa, og jeg kan køre froggen igennem expanens 80ohm, så den må da også have styr på det et sted midt imellem(500ohm).


det var nu ikke ment som om man ikke kan.. Men du er ikke 1 sek. I tvivl hvis du har hørt forskel på en anelse for høj impedans, men igen er det systemafhængigt.

Du kan sagtens finde setups hvor du ikke kan høre forskel på 80 og 47kohm.. Hvis jeg på min Black Beauty skal vælge mellem 39/ 41 eller 43 ohm, så er jeg ikke i tvivl om hvad der er rigtigt og forkert. som du kan høre forskel på 63 og 80 ohm.

Du oplever sikkert en overdæmpning ved 63 ohm, som kvæler musikken, og kommer du over optimal impedans får du det modsatte , så får du forvrængning især højfrekvens, på grund af manglende dæmpning af det svingende system.

Men som sagt så er de fleste VDH pickupper uden for pedagogisk rækkevide.. Gæt er 99%.. Ikke bare skævhed, men kanal balance spole impedans suspention osv osv.. Gætter på at 80% af de VDH jeg har set har defekt ophæng.. forkert kompliance osv.. Og det kan ikke redes med justering af tonearm impedans osv.

tilgengæld er du ikke i tvivl når de virker.. så letter taget..


Frog skulle jo sammen med Condor være de VDH pick up's der er mindst hysteriske med belastningsimpedansen, måske det er derfor du oplever det går godt i et relativt bredt område Nils.

Stridsvognen: Jeg kan -heldigvis- ikke genkende det billede du tegner af fejlraten på VDH pick-ups, jeg har to stk og de er begge super vellydende. Men OK, hvis fejlraten er 99% og jeg har to af de gode, så kan jeg godt se der er mange dårlige til alle andre    Men igen: Jeg mener slet ikke det står så galt til som det billede du tegner - heldigvis... Jeg er til gengæld enig med dig i, at VDH pick up's kan være noget at det mest hysteriske man kan komme i nærheden af mht at få dem belastet rigtig..!



__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nu er condor og frog 2 helt forskellige principper.. Condor og colibri er opbygget uden frontpol, og må af den grund have meget mindre magnetfelts mætning omkring spolen, De er med kortere nål, som giver større spole bevægelse. Som kompensere lidt for det manglende styrke i feltet. Det skulle efter sigende minde om opbygningen af en Denon DL110.

Så umiddelbart vil jeg gætte på at de modeller uden frontpol også skal belastes anderledes.

Jeg er frisk på en VDH tråd hvis nogen vil oprette en.. Og hvis nogen har lyst til at lave et par closeup billeder af deres VDH skal jeg gerne komentere på det..


Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 16 April 2013 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
Nu er condor og frog 2 helt forskellige principper


Ja og nej... Den ene har frontpol, den anden har ikke, men de deler motor, så der er pænt slægtsskab mellem dem... Jeg har aldrig hørt hverken Frog Eller Condor i mit eget system, men mine venner i Holland tæt på VDH nævner at de to modeller er betydelig mere fleksible og nemmere at have med at gøre mht belastning, end de andre modeller... Jeg nævner det sådan set blot for at indikere, at Nils ikke er den eneste, der oplever Frog som meget fleksibel mht belastning...

Lige nu spiller jeg selv på min Black Beauty, og den er alt andet end fleksibel mht belastning...


__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:


stridsvognen skrev:
Nu er condor og frog 2 helt forskellige principper
Enig, den ene har frontpol, den anden har ikke, men de deler motor, så der er pænt slægtsskab mellem dem... Jeg har aldrig hørt hverken Frog Eller Condor i mit eget system, men mine venner i Holland tæt på VDH nævner at de to modeller er betydelig mere fleksible og nemmere at have med at gøre mht belastning, end de andre modeller... Jeg nævner det sådan set blot for at indikere, at Nils ikke er den eneste, der oplever Frog som meget fleksibel mht belastning...Lige nu spiller jeg selv på min Black Beauty, og den er alt andet end fleksibel mht belastning...

Jeg har selv leget med en Frog,Gold, og ved med sikkerhed den er mindst lige så krittisk som Grashopperne.. Og for såvidt også en MC10..

Jeg kunne sindsygt godt tænke mig og se din Black Beauty.. Har selv 2 sprit nye, som må siges må være et pænt stykke fra optimalt samlet..

Nu vil jeg så også sige at daner udstyret er en medvirkende faktor, der er for såvidt ingen rigtig eller forkert.. det er helt op til ørene der høre..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 16 April 2013 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:


Jeg kunne sindsygt godt tænke mig og se din Black Beauty.. Har selv 2 sprit nye, som må siges må være et pænt stykke fra optimalt samlet..


Min er ''semi ny'' forstået derhen, at plastic monteringsflangen + magnet/polstykker har år på bagen, men alt andet er helt nyt. Den ligner noget, der er løgn, men den spiller godt. Inden så længe skal jeg have den ned til 300 timers justeringen, så kan det være han tweaker den helt skæv, så den er blandt de 99% dårlige når den kommer tilbage 


__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:

stridsvognen skrev:

Jeg kunne sindsygt godt tænke mig og se din Black Beauty.. Har selv 2 sprit nye, som må siges må være et pænt stykke fra optimalt samlet..
Min er ''semi ny'' forstået derhen, at plastic monteringsflangen + magnet/polstykker har år på bagen, men alt andet er helt nyt. Den ligner noget, der er løgn, men den spiller godt. Inden så længe skal jeg have den ned til 300 timers justeringen, så kan det være han tweaker den helt skæv, så den er blandt de 99% dårlige når den kommer tilbage 


ikke for at skræmme... Men hvis den spiller ok, så ville jeg ikke overhoved tænke på at sende den derned.. Har selv prøvet at få fikset en BB ved at sende den derned 5 gange.. gæt hvor den er idag.. Og hvad der sker med mit blodtryk når jeg åbner kassen.. 1 problem har det med at udvikle sig til 3..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 16 April 2013 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
MortenB skrev:

stridsvognen skrev:

Jeg kunne sindsygt godt tænke mig og se din Black Beauty.. Har selv 2 sprit nye, som må siges må være et pænt stykke fra optimalt samlet..
Min er ''semi ny'' forstået derhen, at plastic monteringsflangen + magnet/polstykker har år på bagen, men alt andet er helt nyt. Den ligner noget, der er løgn, men den spiller godt. Inden så længe skal jeg have den ned til 300 timers justeringen, så kan det være han tweaker den helt skæv, så den er blandt de 99% dårlige når den kommer tilbage 


ikke for at skræmme... Men hvis den spiller ok, så ville jeg ikke overhoved tænke på at sende den derned.. Har selv prøvet at få fikset en BB ved at sende den derned 5 gange.. gæt hvor den er idag.. Og hvad der sker med mit blodtryk når jeg åbner kassen.. 1 problem har det med at udvikle sig til 3..


Jeg tror jeg har hørt om det før, vi har vist en fælles bekendt (Bjarne, Silkeborg). Han har i hvertilfælde nævnt en gut, der har pick upper i fast pendulfart mellem det jyske og Holland. Det kunne vist godt være dig..!?

Og undskyld Nils, hvis det er for meget off topic..!


__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2908
Sendt: 16 April 2013 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

hej morten.
nej, det er en fin erfaringsudveksling i har kørende, og jeg genkender det hele. jeg skrev til stridsvognen at en frog kunne gå direkte i en riaa, men med det mente jeg ikke , at en anden impedans ikke ville lyde bedre. jeg kan sagtens høre forskel på de forskellige trin der er i en expan, og 80ohm i en expan er bedre end 47 kgohm. udenom.
nok er frøen ikke kritisk, men jeg mener nu alligevel den er bedre ved 80ohm end den er under 80ohm.
jeg tror jeg selv havde en af de første grashoppere her i landet (købt i efteråret 1988 i bb hifi) det var før special-modellerne blev indført, og den skulle belastes meget nøjagtigt med 35ohm og den dag i dag har jeg da også en mc10 special, og den skal ligeledes belastes med 35ohm. den ændre helt karakter ved blot et par ohm over eller under.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej morten.
nej, det er en fin erfaringsudveksling i har kørende, og jeg genkender det hele. jeg skrev til stridsvognen at en frog kunne gå direkte i en riaa, men med det mente jeg ikke , at en anden impedans ikke ville lyde bedre. jeg kan sagtens høre forskel på de forskellige trin der er i en expan, og 80ohm i en expan er bedre end 47 kgohm. udenom.
nok er frøen ikke kritisk, men jeg mener nu alligevel den er bedre ved 80ohm end den er under 80ohm.
jeg tror jeg selv havde en af de første grashoppere her i landet (købt i efteråret 1988 i bb hifi) det var før special-modellerne blev indført, og den skulle belastes meget nøjagtigt med 35ohm og den dag i dag har jeg da også en mc10 special, og den skal ligeledes belastes med 35ohm. den ændre helt karakter ved blot et par ohm over eller under.


Niels. jeg tror du vil få samme oplevelse med din Frog, hvis bare du får mulighed for at lege med impedansen omkring de 80 ohm.. det kan være at 85 ohm er lige i øjet til den.. og du endnu ikke har hørt den hoppe så højt den kan..

Der er kun en måde at finde ud af det på..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har sådan en VDH Grashopper MK III L GLA som skal belastes ca 90 ohm.. Den er med guld spole ala Frog gold


Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2908
Sendt: 16 April 2013 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

hej stridsvogn.
det er sådanset ikke fordi jeg er utilfreds med frøens kvæk, men er nok nysgerrig på hvordan 500ohm lyder.
du har nok ret i at jeg bør få et par belastningsmuligheder mere under 100ohm. mit problem er bare, at jeg ikke er tekniker. et er at forstå den teoretiske del af sagen, noget andet er at føre lodekolpen. min teknikerven som sidst var indenfor i min expan, tør pga.manglende byggetegninger ikke at udføre opgaven.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 16 April 2013 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes du skal starte med at få målt om din expan er stabil, at alle impedans trin er ens i begge kanaler.

kondensatoerne i den er med 99% sikkerhed flade, men bedre flade end noget andet. Så ligemeget hvad lad være med at skifte dem.

Hold pilfingrene ude af kasserne, hvis du ikke vil risikere en død expan.

En serie modstand på omskifteren kan klares der hvor coax kablet er loddet til samlingspunktet på alle modstandene,på omskifteren. Hvis der kommer en 80-100 ohms modstand imellem der tror jeg du har hvad du skal bruge. Pas på kablet smelter relativt let.

Jeg har efterhånden set rimelig mange mislykkedes mods på Daner apparater.

hvis du vil montere en serie modstand kan du prøve at spille på den når du har loddet skærmen af coax kablet fra, så har du de 321 ohm som er modulets impedans, som er den omskifterens paralel koblingen er over.

Vil du gerne op på de 500 ohm skal du finde noget andet udstyr..

havde du været lidt tætter på var det lidt nemere at hjælpe.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes