Forfatter |
|
Mikkel G Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4545
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hvis en forhandler ikke kan vise at den service han kan give er mere værd i forbrugerens øjne er den ikke mere værd så enkelt er det. Forbrugere er jo glade for løsningen ellers købte de jo ikke på den måde.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Nej, men det er jo netop et problem, hvis en forhandler udviser excellent service, og kunden alligevel går hjem og handler på nettet. Så bør kunden oplyse, at det er hans intention, og så kan forhandleren beslutte om han vi matche prisen.
Et eksempel: Jeg skulle selv have et nyt sæt solbriller, og var i tvivl om hvilken model. Så jeg gik ind hos en forhandler, som havde pågældende mærke. Desværre passede ingen af modellerne, der var i forretningen. Ekspedienten havde dog en idé til en anden model, som lige ville passe, men den havde han ikke hjemme. Han bestilte brillerne uden sikkerhed, og da de kom hjem viste det sig, at de sad perfekt!
Så jeg købte dem, også selv om de var et par hundrede dyrere end hos en netforhandler (inkl. forsendelse). Jeg vil nemlig gerne betale for den ekspertise og service!
"Problemet" med nethandel, er de 14 dages returret. Det betyder, at nogen tager chancen, og sender det retur, hvis det ikke lige var det rigtige. Så kan nogen andre få et demoprodukt til fuld pris!?!? __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto
Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vel det frie marked, og kampen om kunderne er vel ikke ny, i gamle dage hed det bare ikke nettet, men andre der lavede grå import. Disse kunne også sælge mærkevare billiger end den normale forhandler, desværre blev disse ofte fravalgt på service (altså hvis noget går i stykker) og det er faktisk ikke så anderledes i dag, vi oplever ofte kunder der har købt på nettet, og vil have vi reparer deres produkt på (international garanti) ved ikke hvem der har opfundet det ord...?
men jeg vil ikke som distributør, bruge mine surt tjente penge på at reparere for prisbasker i udlandet, for denne reparations omkostning bliver jeg så nød til at lægge på hos dem der ærligt og redeligt køber hos mine/vores forhandler.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Jonas bojer skrev:
Hvis en forhandler ikke kan vise at den service han kan give er mere værd i forbrugerens øjne er den ikke mere værd så enkelt er det. Forbrugere er jo glade for løsningen ellers købte de jo ikke på den måde. Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Nej, men det er jo netop et problem, hvis en forhandler udviser excellent service, og kunden alligevel går hjem og handler på nettet. Så bør kunden oplyse, at det er hans intention, og så kan forhandleren beslutte om han vi matche prisen.
Et eksempel: Jeg skulle selv have et nyt sæt solbriller, og var i tvivl om hvilken model. Så jeg gik ind hos en forhandler, som havde pågældende mærke. Desværre passede ingen af modellerne, der var i forretningen. Ekspedienten havde dog en idé til en anden model, som lige ville passe, men den havde han ikke hjemme. Han bestilte brillerne uden sikkerhed, og da de kom hjem viste det sig, at de sad perfekt!
Så jeg købte dem, også selv om de var et par hundrede dyrere end hos en netforhandler (inkl. forsendelse). Jeg vil nemlig gerne betale for den ekspertise og service! |
|
|
Enig og igen, men det er ikke forbrugerens skyld men forhandleren der ikke er skrab nok.
Tror næppe der findes forbrugere der med vilje siger nu går jeg ned og får service og køber bagefter på nettet. Lige som der heller ikke findes forhandlere der sælger HIFI der er noget fusk
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem
AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
truef skrev:
WebShop som kun behøver at have en avance på 5 %....osv osv.....hvem bliver taberen i dette spil Jonas???!!
|
|
|
Hvis en forhandler ikke kan vise at den service han kan give er mere værd i forbrugerens øjne er den ikke mere
værd så enkelt er det. Forbrugere er jo glade for løsningen ellers købte de jo ikke på den måde.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Prøv nu lige at læse hvad folk skriver.... I stedet for kun at høre på dig selv..... Vi tuder ikke, vi fortæller hvordan
tingene er, prøv at snakke lidt med Thomas som du jo kender, så kan han fortælle dig lidt om hvordan tingene
hænger sammen her på det Danske marked, for det ved du tydeligt intet om.
Allan
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Det vel det frie marked, og kampen om kunderne er vel ikke ny, i gamle dage hed det bare ikke nettet, men andre der lavede grå import.Disse kunne også sælge mærkevare billiger end den normale forhandler, desværre blev disse ofte fravalgt på service (altså hvis noget går i stykker) og det er faktisk ikke så anderledes i dag, vi oplever ofte kunder der har købt på nettet, og vil have vi reparer deres produkt på (international garanti) ved ikke hvem der har opfundet det ord...? men jeg vil ikke som distributør, bruge mine surt tjente penge på at reparere for prisbasker i udlandet, for denne reparations omkostning bliver jeg så nød til at lægge på hos dem der ærligt og redeligt køber hos mine/vores forhandler.
|
|
|
Nogle fabrikanter har Europa garanti men jeg kender ikke til hvad regler der findes ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Jonas bojer skrev:
truef skrev:
WebShop som kun behøver at have en avance på 5 %....osv osv.....hvem bliver taberen i dette spil Jonas???!!
|
|
|
Hvis en forhandler ikke kan vise at den service han kan give er mere værd i forbrugerens øjne er den ikke mere
værd så enkelt er det. Forbrugere er jo glade for løsningen ellers købte de jo ikke på den måde.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Prøv nu lige at læse hvad folk skriver.... I stedet for kun at høre på dig selv..... Vi tuder ikke, vi fortæller hvordan
tingene er, prøv at snakke lidt med Thomas som du jo kender, så kan han fortælle dig lidt om hvordan tingene
hænger sammen her på det Danske marked, for det ved du tydeligt intet om.
Allan |
|
|
Først sælger i rabatter og derigennem opdrager i kunderne til de altid skal gå efter prisen og rabatterne som vores blinde konen på tøjudsalg. Så kan i altså ikke brokke jer over at kunderne går efter de bedre rabatter på nettet.
Det er altså ikke Kundens skyld at samme vare kan købes meget billiger et andet sted i Europa det er distributionen af varen der er skyld i dette.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger
Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2466
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det hele ikke meget meget nemt
Forhandleren vil tjene så meget som muligt, Køber vil spare så meget som muligt
Dem der evner dette overlever, hvis kunden får det kunden ønsker
Det frie marked uden prisaftaler må være målet, men såen har det ikke altid været (eks B&O)
At prøve / låne en vare med hjem burde måske koste nogle % som Mikkel Gige skriver og modregnes ved køb
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem
AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
ABaudio skrev:
Prøv nu lige at læse hvad folk skriver.... I stedet for kun at høre på dig selv..... Vi tuder ikke, vi fortæller hvordan tingene er, prøv at snakke lidt med Thomas som du jo kender, så kan han fortælle dig lidt om hvordan tingene hænger sammen her på det Danske marked, for det ved du tydeligt intet om.
Allan |
|
|
Først sælger i rabatter og derigennem opdrager i kunderne til de altid skal gå efter prisen og rabatterne som vores blinde konen på tøjudsalg. Så kan i altså ikke brokke jer over at kunderne går efter de bedre rabatter på nettet.
Det er altså ikke Kundens skyld at samme vare kan købes meget billiger et andet sted i Europa det er distributionen af varen der er skyld i dette.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Danmark er absolut det billigste land i EU at købe Hifi i, fra nyt af, og det har det være i flere år. Varerne kan Ikke købes billigere andre steder i Europa... Allan
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist primært på high end grej....
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem
AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, det er på High-end grej.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er alle nød til at støtte op omkring de få danske hifi-forhandlere der er tilbage i vores lille land. jeg kan kun sige at uanset hvilken forhandler jeg har kontaktet, har jeg altid fået den bedste hjælp og service, det får man sgu ikke ved at handle på nettet.
Det at handle hos en forhandler giver i hvert fald mig større indsigt, samtid med at jeg føler mig mere sikre på mine køb. jeg har tros alt brugt nogle hundrede tusinder og lidt til, indenfor det sidste halvandet år og som AB skriver er det altså billigst at købe i DK.
|
Til top |
|
|
Mulan Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes rigtig mange gode og fine forhandlere her hjemme, men hvis man kigger på hvordan tingene har udviklet sig de
sidste år, ja så er der da nogle forhandlere der bære en del af skylden for måden der handles HiFi på.
Tag for eksembel Hifi Klubben ( intet godt intet dårligt sagt om deres produkter ) de har aldrig skam solgt deres brands ud af
bagdøren, og derved heller ikke fovendt deres kunder til at handle ud fra rabatten.
Og Hifi klubben produkter ses oftest solgt brugt til fornuftige priser, således man kan have det sjovt og komme videre uden
at blive lynchet i penge pungen, ved kæmpe tab på de vare man har haft glæde af i den periode man har ejet det.
Men tag så de brands hvor man er opflasket fra start for at lokke kunder til med store rabatter på 40-60%, ja tro mig om
disse kunder nu ikke er blevet vandt til at det er rabatten og de kunstige sky høje priser der handles efter, og når det så
begynder at gøre ondt og rabatterne ikke længere kan være så store, ja så har de jo vænnet sig til den store rabat og
kigger enten i udlandet eller brugt.
Så jo kære forhandler ( bestemt ikke alle, men I ved selv hvem I er ) ja I er altså selv lidt skyld i udviklingen, og det er
selvfølgelig synd for de forhandlere som ikke er en del af problemet, men de kunder der kun handler ud fra rabatten er
sjældent trofaste kunder i længden.
|
Til top |
|
|
jukuluff Forum Bruger
Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 410
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunder er kunder. Gøres tingene korrekt har man kunder. Hvis ikke man har kunder er det fordi man gør et eller andet forkert, og dette kan aldrig være kundes skyld.
Hifi-klubben er et godt eksempel på at det godt kan lade sig gøre at sælge Hifi i dagens Danmark. Deres Forretningsmodel er tilpasset markedsvilkårene og de er ikke sårbare overfor internet handel og gennemsigtige priser.
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er specielt en high end forhandler på Fyn som giver mega rabatter....kan i gætte hvem det er ;-)?.....
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans ting ser man også ofte uden kvittering på brugt markedet
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger
Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er HIFI-branchen jo langt fra ene om at være udfordret af konkurrencen fra nettet. Ex. hårde-hvidevarer handles nok i endnu større grad på nettet, når først man har været i en fysiske butik og kigget, og fået vejedning. Flere store kæder i den branche har tilsyneladende valgt at det skal være sådan, da butikkerne ofte ikke kan matche deres egen netbutiks priser. Her er det indlysende at man handler på nettet.
At der er dyrere at drive en fysisk butik med lager, kundebetjening i en lang åbningstid etc. end en webshop er indlysende. Det er derfor også svært at forestille sig at en fysisk butik altid kan konkurrere på prisen. Personligt accepterer jeg også gerne en mindre merpris for gevisnten ved at kunne se, høre og røre - og ikke mindst få med hjem her og nu. Jeg kan ikke sætte et eksakt beløb på hvad jeg er villig til at give ekstra, men vi taler ikke om store beløb, før jeg bliver fristet til at handle billigst muligt.
Men så "hører man alle steder" at der altid gives kæmpe rabatter, og at prislister overhovedet ikke skal tages alvorligt i hifibranchen. Men ingen jeg kender vil ud med hvad de reelt betaler. Som jeg er indrettet, tænker jeg omgående at så bliver jeg nok snydt. Uanset hvor meget rabat jeg får, vil den lille tvivl gnave i baghovedet - "mon ikke alle de andre har fået endnu mere rabat?". Den usikkerhed trækker klart mig mod nethandel. Her kan jeg være sikker på at alle de andre er blevet snydt ligeså meget (eller lidt) som mig.
Grin bare af det, men læs lige hovedkonklusionerne i den forskningsrapport der blev offentliggjort i går om hvad der gør mennesker lykkelige inden i vælter helt om
Så ja, oven i den generelle konkurrence fra webhandelen, mener jeg at forhandlerne har skabt sig et yderligere problem ved ikke at annoncere med reelle priser.
For nu at irritere Jonas lidt, vil jeg dog hævde at vi forbrugere også selv har et ansvar. Vi ved jo godt at butikkerne ikke bliver ved med at være der hvis ingen handler i dem. Og hvis vi tænker os rigtig godt om, ved vi også godt at vi ikke kan forvente at naboen skal stå for hele omsætningen. Men vi fortrænger det og spiller uforstående når først butikkerne er lukket. Fuldstændig ligesom med købmanden i landsbyen, og slagteren.
Så ingen lette konklusioner herfra
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er der en fed butik som den gamle sk sound i Vejle ....ingen steder....og ved i hvad kunder....i er sgu selv ude om det;-)
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger
Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2520
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Super debat... Ingen købere ingen forhandlere... Man kunne også vende den om.... Undersøge priserne på nettet... Og så kontakte forhandleren, og høre hvad han kan sælge varen for... Jeg har endnu ikke købt hifi over nettet... Fra udlandet... Men en knosti manuel vasker er da kommet hjem via nettet... Men min Pio sc lx 75 er købt gennem nettet, ved en fysisk dansk butik, beliggende i Staden... Så har jeg ikke sagt for meget... Min Pio cd og SVS sub er købt via nettet, ved endnu en dansk forhandler med butikker på fyn og Sønderborg... Og fik en rabat Ortofon pick up og Dino riaa... Gennem netforhandler ved Ålborg... Var på besøg for at få hjælp til påsætning af pickup... Ingen fysisk butik, men det er da det man kalder service..? Og det sidste er et par ørebøffer og en bette forstærker ... Gennem netforretning fra igen Staden, men ikke den første.... Hvorfor... Fordi er der noget galt med det indkøbte, så kan man tage bilen og opsøge forhandleren... Istedet for at skal til at sende ting frem og tilbage...hmm...! Og så støtter jeg samtidig de personer, der har modet til at forsøge sig at etablere forretning i en hensygnende hi-fi verden... Det der kan p...e mig af, er at læse/ høre om kumder der kan få rabatter i størrelsen på 30-40%, uden at der er tale om udgåede modeller eller demo... Hvor andre skal prise sig lykkelige for måske at kun få 5%... Gennemsigtighed, ærlighed og ydmyghed.... Og som Mikkel skrev tidligere... Store demoopstillinger kan man godt bede om et gebyr for at klargøre... Evt. Med tilbagebetaling hvis der handles.... Med venlig hilsen Struktøren
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem
DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, for mig er det meget simpelt - jeg har ganske enkelt ikke råd til nyt udstyr i den klasse som jeg gerne vil være i, derfor
handler jeg brugt.
Det er klart at min, og sikkert andres, vurdering i denne sag er præget af de listepriser som forhandlerne opgiver på deres
hjemmesider. Eller med andre ord: Hvis de opgivne listepriser ikke er reelle, så er det da godt nok et selvmål...
Jeg mistænker at prisdannelsen i stor udstrækning er drevet af ønsker fra enten producent eller distributør (Accuphase og PIA i
Tyskland springer i øjnene), hvilket forklarer hvorfor mange forhandlere vælger at gøre som du gør - men helt ærligt, der må
da være en bedre måde?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger
Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6631
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
ABaudio skrev:
Jonas bojer skrev:
truef skrev:
WebShop som kun behøver at have en avance på 5 %....osv osv.....hvem bliver taberen i dette spil Jonas???!!
|
|
|
Hvis en forhandler ikke kan vise at den service han kan give er mere værd i forbrugerens øjne er den ikke mere
værd så enkelt er det. Forbrugere er jo glade for løsningen ellers købte de jo ikke på den måde.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Prøv nu lige at læse hvad folk skriver.... I stedet for kun at høre på dig selv..... Vi tuder ikke, vi fortæller hvordan
tingene er, prøv at snakke lidt med Thomas som du jo kender, så kan han fortælle dig lidt om hvordan tingene
hænger sammen her på det Danske marked, for det ved du tydeligt intet om.
Allan |
|
|
Først sælger i rabatter og derigennem opdrager i kunderne til de altid skal gå efter prisen og rabatterne som vores blinde konen på tøjudsalg. Så kan i altså ikke brokke jer over at kunderne går efter de bedre rabatter på nettet.
Det er altså ikke Kundens skyld at samme vare kan købes meget billiger et andet sted i Europa det er distributionen af varen der er skyld i dette.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Ingen brokker sig.
Kan husk da jeg var kunde , havde ikke problemer med at få store rabatter her i DK eller Tyskland, dengang var udbuddet ikke ret stor i DK, så man tog til Tyskland...
Hifi-klubben havde også ret gode priser på mange mærker dengang men det blev hurtigt stoppet (synd).
I dag forsøger de fleste mærker at styrer prisen..... så glem alt om det åben marked som alle taler om.
Kender godt nok mange der køber ind i lande som Holland og Tyskland forbi de få bedre priser end herhjemme.
|
Til top |
|
|