Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 10:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Diy strømskinne teak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 14 November 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

@Morell
ja immunitet mod støj f.eks hvor stål kassen så også kunne være jord


@Hilowfi
SCHUKO Socket ?
hvorfor ikke IEC : Dansk 107-2-D1, standard DK 2-1a, trebenet stik. Jordbenet er halvt rundt ?
Denne type stil fik jeg installeret for ganske få år siden i mit hjem og kaldes faktisk dansk standard


jeg spørger fordi jeg ikke ved bedre om hvorfor og hvad der er bedst





__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 549
Sendt: 15 November 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Hilowfi skrev:


yes bag siden er her det er bygget som et stjerne diagram

Mvh T


Det du viser er ikke en stjernekobling, men en parallel


Hej Jan nej det er ikke en parallel men en seriel med stel som stjerne forbindelse dvs at hvert stik( stel) har sin egen ledning til stikkontakt




__________________
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Til top Vis Hilowfi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hilowfi
 
gone4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 15 November 2013 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nu bliver det snart helt interessant
Til top Vis gone4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gone4it
 
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 549
Sendt: 15 November 2013 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

så er kontakten sat i stikontakten og med få min lytning var jeg nød til at prøve om det gamle sorte kabel og supra strøm skinne var så lukket og mangel på samme og ja , til min store overraskelse lyder det som min forstærker har fået 20 % flere muskler bassen er strammet op mellem tonen er præcis og diskanten er åben dov meget kontant men en helt klar forbedring det hele har stået mig ca 200 dkr for træ 1000 dkr i furutech stik og 2 meter Belden 83803 ca 400 dkr så for ca 1600 dkr syndes jeg at det er en meget billig opdragering

Mvh T

tak for de fin ord med på vejen

__________________
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Til top Vis Hilowfi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hilowfi
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 15 November 2013 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:
Hej Jan nej det er ikke en parallel men en seriel med stel som stjerne forbindelse dvs at hvert stik( stel) har sin egen ledning til stikkontakt


Jeg håber eddergodt nok ikke du er elektriker.

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 549
Sendt: 15 November 2013 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Hilowfi skrev:
Hej Jan nej det er ikke en parallel men en seriel med stel som stjerne forbindelse dvs at hvert stik( stel) har sin egen ledning til stikkontakt


Jeg håber eddergodt nok ikke du er elektriker.


det kan være billede snyder lidt men hvis jeg klipper den 1 ledning i den ende hvor kablet er forbundet så virker resten ikke , hvis man parallen forbinder så skal alle stik have strøm fra kontakten , og den eneste der har forbindelse fra alle stik til stikkontakt er stel . så seriel fra N og L og så kan vi da godt sige parallen over stel

__________________
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Til top Vis Hilowfi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hilowfi
 
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 813
Sendt: 15 November 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Hilowfi skrev:
Hej Jan nej det er ikke en parallel men en seriel med stel som stjerne forbindelse
dvs at hvert stik( stel) har sin egen ledning til stikkontakt


Jeg håber eddergodt nok ikke du er elektriker.


Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

Prøv og brug dine "egne" vise ord og læs dette her også:

Dagens Stjerne billede

3 store muffer er kodeordet!

__________________
If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance
 
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 813
Sendt: 15 November 2013 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hov.. Men altså du har lavet en parallel forbindelse mellem stikkene, og det er sådan de fleste stikdåser er lavet og det er der
slet intet i vejen med, men det er IKKE en Stjerne forbindelse du har haft gang i..

__________________
If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance
 
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 549
Sendt: 15 November 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Hov.. Men altså du har lavet en parallel forbindelse mellem stikkene, og det er sådan de fleste stikdåser er lavet og det er der
slet intet i vejen med, men det er IKKE en Stjerne forbindelse du har haft gang i..


tak tak og ja ok så har jeg taget fejl mht stjerne forbindelsen , men sådanne som jeg har obygget min strømskinne så er det altså en serie forbindelse jeg har kun en ledning fra min stikkontakt til henholdsvis N og L men har så bygget min stel forbindelse op så alle stik har sin egen stel forbindelse , jeg tager lige et billede imorgen go week end
Mvh T

__________________
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Til top Vis Hilowfi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hilowfi
 
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 549
Sendt: 15 November 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  



sådanne er min også opbygget, og er det ikke en seriel forbindelse ??

Mvh t

__________________
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Til top Vis Hilowfi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hilowfi
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 15 November 2013 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:
sådanne er min også opbygget, og er det ikke en seriel forbindelse ??



nej.



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 15 November 2013 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, den der strømskinne er hamrende ulovlig. Der er noget med, at 230 volt monteret i træ er "no go" pga. brandfare. Desuden må du vist slet
ikke lave sådan noget selv. Hvis noget går (alvorlig) galt, vil dit forsikringsselskab sandsynligvis grine dig lige op i dit åbne ansigt. Jeg véd godt, at jeg
leger den store "Spielverderber", men det er nok værd lige at tjekke ... og der sker sikkert heller ikke noget (hvilket er hørt ofte, før ulykken indtraf).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 15 November 2013 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Det er ikke en seriel kobling, men en parallel, hvor de alle har fælles stel. Ikke anderledes end emindelig stikdåse med jord. Hvor vidt det skulle
ændre noget ved at koble jord i en stjernekobling kan jeg ikke sige noget om.

__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1729
Sendt: 15 November 2013 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg lige, at vi skal klappe hesten. Der har tidligere været strømskinner på markedet af træ (og sådan nogle kan vist stadig fås - i hvert fald i udlandet), som garanteret har været godkendt.

Hvorfor i alverden skulle der da gå noget galt? Det er altså ikke raketvidenskab at trække ledninger mellem nogle stikbøsninger, og når der tillige er tale om Furutech, som har rigtigt god tilspænding af de tilsluttede ledninger, så ved jeg ikke rigtigt, hvad der skulle ske.

Jeg har selv lavet diverse stikdåser m.v. gennem de sidste 40 år - helt uden problemer. Og har derudover trukket strøm i masser hifi-grej, såvel hjemmebygget som fabriksgrej (opgradering). Hvis man samler tingene ordentligt - og det ser det ud til, at Hilowfi har gjort (uanset forvirringen omkring stjerne osv.) - så er det altså helt ufarligt.

Såvidt jeg kan se, er der endda brugt noget rimeligt godt kabel med god isolering.

Hvor varme bliver jeres fordelerbokse? Nå - de er helt kolde? Hvornår er det så, at der går ild i dem?

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
gone4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 15 November 2013 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Afviser ikke, at der kan være meget at hente, ved at have forsyningen iorden. Har selv prioriteret emnet højt. Men indtil nogen kan komme med en
troværdig forklaring på fordelene ved såkaldte stjerneforbindelse, vil jeg vove den påstand, at det er kejserens nye klæder.
Ved udmærket, at det kan sælge et produkt til folk, som umiddelbart køber ideen. Omvendt finder jeg ingen ulemper ved dette, som dybest set er
uden betydning.
Dette er en påstand fra en som er skeptisk, og ikke køber alt, som bliver hypet.
Kom med jeres mening, gerne ingeniører, og andre fagfolk.
Til top Vis gone4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gone4it
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 15 November 2013 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

At det er træ betyder ikke noget rent sikkerhedsmæssigt.
Jeg ved dog ikke hvad lovgivningen siger - lovgivningen er jo ikke altid logisk eller retfærdig ;-)

Det eneste tidspunkt der kan være en fare i at bruge træ, er hvis der opstår en kortslutning - men den skal godtnok være
voldsom for at kunne antænde træet, og det skal sikkert kombineres med sølvpapir i sikringerne samt defekt sikringsrelæ
:-S


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1729
Sendt: 15 November 2013 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
At det er træ betyder ikke noget rent sikkerhedsmæssigt.
Jeg ved dog ikke hvad lovgivningen siger - lovgivningen er jo ikke altid logisk eller retfærdig ;-)

Det eneste tidspunkt der kan være en fare i at bruge træ, er hvis der opstår en kortslutning - men den skal godtnok være
voldsom for at kunne antænde træet, og det skal sikkert kombineres med sølvpapir i sikringerne samt defekt sikringsrelæ
:-S




__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 813
Sendt: 15 November 2013 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
At det er træ betyder ikke noget rent sikkerhedsmæssigt.
Jeg ved dog ikke hvad lovgivningen siger - lovgivningen er jo ikke altid logisk eller retfærdig ;-)

Det eneste tidspunkt der kan være en fare i at bruge træ, er hvis der opstår en kortslutning - men den skal godtnok være
voldsom for at kunne antænde træet, og det skal sikkert kombineres med sølvpapir i sikringerne samt defekt sikringsrelæ
:-S


HLF kunne jo serieforbinde på den rigtige måde, så finder vi jo ud af det ret nemt - men desværre skal dette scenarie indeholde
flere hovsa'er som du nævner for at vi kan grille pølser på teaktræs basis ! ;)

Havde man indbygget stikkene i er lovlig godkendt indkapsling, så var forsikring selskabet ude af billedet..

__________________
If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance
 
gone4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 15 November 2013 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

En kortslutning vil som regel hurtigt blive afbrudt af sikringen. Meget værre kan det blive med en dårlig forbindelse, som vil afsætte en masse energi,
og gennem længere tid. Dermed den største fare. Men hvis dette skulle sker ved et hifianlæg, med en opmærksom lytter, vil der hurtigt blive slukket.
Selvfølgelig skal man tænke sig om, og lave tingene håndværksmæssigt forsvarligt.
Men tidligere var stikkontaktdåser i væggene af træ, ligeledes sad afbrydere, og stikkontakter i gerigten ved dørene, altså ligeledes i træ.
Så helt enig, klap hesten, og brug den sunde fornuft, det overgår indimellem lovgivningen!. Selv om vi skal stå til ansvar hvis det går galt.
Fortsat god arbejdslyst med det kreative.
Til top Vis gone4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gone4it
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 15 November 2013 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:
jan_stevns skrev:
Hilowfi skrev:
Hej Jan nej det er ikke en parallel men en seriel med stel som stjerne forbindelse dvs at hvert stik( stel) har sin egen ledning til stikkontakt


Jeg håber eddergodt nok ikke du er elektriker.


det kan være billede snyder lidt men hvis jeg klipper den 1 ledning i den ende hvor kablet er forbundet så virker resten ikke , hvis man parallen forbinder så skal alle stik have strøm fra kontakten , og den eneste der har forbindelse fra alle stik til stikkontakt er stel . så seriel fra N og L og så kan vi da godt sige parallen over stel


Det er også derfor at det er en parallel forbindelse, fordi det er kun hvis du klipper i starten
nu har jeg jo fået skriftlig tæsk for at koble noget i serie og derfor du har ikke koblet noget i serie
belastningen er parallel, ved serie ville du opleve at at 2 amps kun fik 115 volt
3 amps kun fik 76 volt, 4 amps kun fik 57 volt. osv pr amp

kan man ikke kalde din topologi for parallel "bandwagon"


Ps fik aldrig svar på mit sidste indlæg





__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes