Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 10:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Logitech Transporter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 04 December 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
Jeg bruger Synology... har prøvet flere forskellige... fungerer perfekt. Jeg bruger netradio i Transporter/squeezecenter, ja...
nemt at søge på både lokale stationer og world genres...

Du kan sagtens låne den et par dage, hvis du vil prøve den... fortrydelsesret... :)

Mvh Martin

Ok hvad for en af dem?

Ok så den er ok til at kører netradio så:-)
Jeg kender en som har sådan en liggende som han vil sælge mig rigtigt billigt men ville bare hører om det kunne svare sig nu da den har nogle pr på
bagen og kunne være bedre end det jeg kører nu;-)

Rigtigt pænt af dig at jeg måtte låne den:-)

Hvad
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 04 December 2013 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Transporter
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 04 December 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
don dario skrev:
rotelman skrev:
Nem adgang til netradio...! så skal du se på Sonos. Det er nemt og brugervenligt
og kræver ikke en server (alt efter model)
men jeg tror ikke lydkvaliteten kan være lige så god som transporteren eller Touch men hvis du bruger digital ud og så ind i
din
nuværende DAC så kan det da ikke gå helt galt
http://www.hifiklubben.dk/Products/sonos-connect-bridge-trad lost-musikanlag-29988/


Ok så den transporter er ikke det bedste til netradio? Gider du uddybe problemet?

Jeg ville gerne både kunne spille fra min NA's og hører netradio:-)

Super fedt med de svar:-)

Mvh


Sonos kræver IKKE en server løsning kun Derfor!
Jeg bruger altså selv Squeezebox Touch fordi de har bedre lyd kvalitet over de digitale udgange (high-end er muligt (mener
jeg bestemt)) og fordi squeezebox understøtter HD stereo lyd dvs, 24/48 & 24/96 & 24/192 og Sonos understøtter kun CD
dvs. 16/44
Du kan jo komme forbi Odense en dag og høre det

Ok så er jeg med igen men det vil sige at netradioen på den transporter virker stadig top dollar?
Men den kan så ikke spille radion med mindre min NA's er tændt eller?

Vil meget gerne forbi dig lige at tjekke det ud;-)

Men har sådan en på hånden i kort tid men kan ikke finde ud af om det er bedre end det jeg har;-)

Har en shanling dac med burr brown 1704 dac og det er en tro kopi af en af wadias dacs.. Kører så fra min NA's til min Mac mini som så har en m2
tech hiface ud i USB udgangen.

Så det er måske lidt dumt med sådan en transporter?

Mvh
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 04 December 2013 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

ja netradio virker top dollar... men server/source skal være tændt. Der er dog en std. account, som man kan vælge bare den
er koblet til internettet... ved ikke om man kan have radio derfra.. .har jeg ikke prøvet...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 04 December 2013 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
ja netradio virker top dollar... men server/source skal være tændt. Der er dog en std. account, som man kan vælge bare den
er koblet til internettet... ved ikke om man kan have radio derfra.. .har jeg ikke prøvet...


Ok så det er ens server eller tilknyttede pc den "finder" radion over?

Ok det vile ellers være smart hvis den kunne kører over wifi alm.

Mente hvad for en synology bruger du:-)

Mvh
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 04 December 2013 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Tror den hedder Synology 502... men har som sagt kørt med selv deres mindste løsninger (2-bay) - og det kørte også perfekt.

Mvh Martin
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 04 December 2013 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
Tror den hedder Synology 502... men har som sagt kørt med selv deres mindste løsninger (2-bay) - og det kørte også perfekt.

Mvh Martin

Ok bar iorden. Bare jeg dog vidste om den dac er super god eller bare alm;-)

Mvh
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 04 December 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
rotelman skrev:
don dario skrev:
rotelman skrev:
Nem adgang til netradio...! så skal du se på Sonos. Det er nemt og brugervenligt
og kræver ikke en server (alt efter model)
men jeg tror ikke lydkvaliteten kan være lige så god som transporteren eller Touch men hvis du bruger digital ud og så ind i
din
nuværende DAC så kan det da ikke gå helt galt
http://www.hifiklubben.dk/Products/sonos-connect-bridge-trad lost-musikanlag-29988/


Ok så den transporter er ikke det bedste til netradio? Gider du uddybe problemet?

Jeg ville gerne både kunne spille fra min NA's og hører netradio:-)

Super fedt med de svar:-)

Mvh


Sonos kræver IKKE en server løsning kun Derfor!
Jeg bruger altså selv Squeezebox Touch fordi de har bedre lyd kvalitet over de digitale udgange (high-end er muligt (mener
jeg bestemt)) og fordi squeezebox understøtter HD stereo lyd dvs, 24/48 & 24/96 & 24/192 og Sonos understøtter kun CD
dvs. 16/44
Du kan jo komme forbi Odense en dag og høre det

Ok så er jeg med igen men det vil sige at netradioen på den transporter virker stadig top dollar?
Men den kan så ikke spille radion med mindre min NA's er tændt eller?

Vil meget gerne forbi dig lige at tjekke det ud;-)

Men har sådan en på hånden i kort tid men kan ikke finde ud af om det er bedre end det jeg har;-)

Har en shanling dac med burr brown 1704 dac og det er en tro kopi af en af wadias dacs.. Kører så fra min NA's til min Mac mini som så har en m2
tech hiface ud i USB udgangen.

Så det er måske lidt dumt med sådan en transporter?

Mvh
Hej
Hvis du kan få fingrene I en Transporter. Så gør det. Den spiller simpelt hen fremragende. Du kan jo sammenligne lyden med og uden din DAC. Der sidder en fremragende DAC I Transporteren. Jeg synes endda den lyder bedre end den der sidder I min Tact RCS 2.2X . Så her bruger jeg digital loop funktionen, og laver roomcorrection og volumecontrol med Tact og kører retur til Transporteren og lader dens DAC spille.

Betjeningen er helt I top med iPeng og Squeezepad apps . Har begge to. De har hver deres stærke sider.
Netradio fungerer også fint. Men det kræver jo at din NAS kan køre LMS...... Alternativt kan du have LMS på en computer og musikbiblioteket på NAS, men så er computeren jo nødt til at være tændt ved afspilning.
Jeg burger selv en ReadyNas Ultra og det fungerer super og med hurtig respons.

__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 04 December 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
don dario skrev:
rotelman skrev:
don dario skrev:
rotelman skrev:
Nem adgang til netradio...! så skal du se på
Sonos. Det er nemt og brugervenligt
og kræver ikke en server (alt efter model)
men jeg tror ikke lydkvaliteten kan være lige så god som transporteren eller Touch men hvis du bruger digital ud og så ind i
din
nuværende DAC så kan det da ikke gå helt galt
http://www.hifiklubben.dk/Products/sonos-connect-bridge-trad lost-musikanlag-29988/


Ok så den transporter er ikke det bedste til netradio? Gider du uddybe problemet?

Jeg ville gerne både kunne spille fra min NA's og hører netradio:-)

Super fedt med de svar:-)

Mvh


Sonos kræver IKKE en server løsning kun Derfor!
Jeg bruger altså selv Squeezebox Touch fordi de har bedre lyd kvalitet over de digitale udgange (high-end er muligt (mener
jeg bestemt)) og fordi squeezebox understøtter HD stereo lyd dvs, 24/48 & 24/96 & 24/192 og Sonos understøtter kun CD
dvs. 16/44
Du kan jo komme forbi Odense en dag og høre det

Ok så er jeg med igen men det vil sige at netradioen på den transporter virker stadig top dollar?
Men den kan så ikke spille radion med mindre min NA's er tændt eller?

Vil meget gerne forbi dig lige at tjekke det ud;-)

Men har sådan en på hånden i kort tid men kan ikke finde ud af om det er bedre end det jeg har;-)

Har en shanling dac med burr brown 1704 dac og det er en tro kopi af en af wadias dacs.. Kører så fra min NA's til min Mac mini som så har en m2
tech hiface ud i USB udgangen.

Så det er måske lidt dumt med sådan en transporter?

Mvh
Hej
Hvis du kan få fingrene I en Transporter. Så gør det. Den spiller simpelt hen fremragende. Du kan jo sammenligne lyden med og uden din DAC. Der
sidder en fremragende DAC I Transporteren. Jeg synes endda den lyder bedre end den der sidder I min Tact RCS 2.2X . Så her bruger jeg digital loop
funktionen, og laver roomcorrection og volumecontrol med Tact og kører retur til Transporteren og lader dens DAC spille.

Betjeningen er helt I top med iPeng og Squeezepad apps . Har begge to. De har hver deres stærke sider.
Netradio fungerer også fint. Men det kræver jo at din NAS kan køre LMS...... Alternativt kan du have LMS på en computer og musikbiblioteket på NAS,
men så er computeren jo nødt til at være tændt ved afspilning.
Jeg burger selv en ReadyNas Ultra og det fungerer super og med hurtig respons.

Ok det lyder jo rigtigt godt og spændene!
Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min NA's kan kører det.. Den NA's du har er så
fra netgear?

Fedt med alle de indspark!

Ok så du kan ikke sige om ipeng eller den anden er bedst?

Mvh
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 04 December 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

[QUOTE]
Ok det lyder jo rigtigt godt og spændene!
Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min NA's kan kører det.. Den NA's du har er så
fra netgear?

Fedt med alle de indspark!

Ok så du kan ikke sige om ipeng eller den anden er bedst?

Mvh[QUOTE]
Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ?
Min er ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side.
Har desuden et godt support forum vedr. tips og tricks
LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre squeezebox systemet.
På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.

__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 04 December 2013 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
[QUOTE]
Ok det lyder jo rigtigt godt og spændene!
Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min NA's kan kører det.. Den NA's du har er så
fra netgear?

Fedt med alle de indspark!

Ok så du kan ikke sige om ipeng eller den anden er bedst?

Mvh[QUOTE]
Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ?
Min er ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side.
Har desuden et godt support forum vedr. tips og tricks
LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre squeezebox systemet.
På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.

Ahh ok så er er jeg med!

Kan se i manualer at den burde kunne kører noget netradio uden at ens pc eller NA's er tændt, er det rigtigt?

Ok kunne være jeg sku kigge lidt på sådan en netgear eller lign NA's!

Det er da lidt smart at den touch kan spille direkte, burde den transporter også kunne;-)

Mvh
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 05 December 2013 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
callesoroe skrev:
[QUOTE]
Ok det lyder jo rigtigt godt og spændene!
Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min NA's kan kører det.. Den NA's du har er så
fra netgear?

Fedt med alle de indspark!

Ok så du kan ikke sige om ipeng eller den anden er bedst?

Mvh[QUOTE]
Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ?
Min er ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side.
Har desuden et godt support forum vedr. tips og tricks
LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre squeezebox systemet.
På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.

Ahh ok så er er jeg med!

Kan se i manualer at den burde kunne kører noget netradio uden at ens pc eller NA's er tændt, er det rigtigt?

Ok kunne være jeg sku kigge lidt på sådan en netgear eller lign NA's!

Det er da lidt smart at den touch kan spille direkte, burde den transporter også kunne;-)

Mvh
Nej. Transporter kan IKKE spille med LMS direkte. På Touch er der USB indgang og det er her LMS skal være placeret, hvis man vil køre Touch direkte. Det performer vist dog ikke så godt..  ?

Hvis din afspiller er koblet op via "mysqueezebox.com" kan den afspille netradio og streaming services der kører via denne, uden at du behøver at have startet din computer/NAS med LMS programmet.

Men vil klart anbefale du får en NAS der understøtter LMS. LMS musikprogrammet er faktisk et af de mest fleksible musiksystemer overhovedet. Og betjent med de iPad/android apps er det da helt suverænt.... Der findes rigtig mange smarte bruger udviklede plugins som kan installeres, og gør systemet utrolig fleksibelt/avanceret.



__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 05 December 2013 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Du kan godt få Touch indbyggede server til at fungere eks med en USB harddisk - Hvis du kan leve med at skulle
tweake i det uendelige for at den ikke crasher - Og fjerne alle coverbilleder og og....
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 05 December 2013 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

don dario skrev:
callesoroe skrev:
[QUOTE] Ok det lyder jo rigtigt godt og spændene! Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min NA's kan kører det.. Den NA's du har er så fra netgear? Fedt med alle de indspark! Ok så du kan ikke sige om ipeng eller den anden er bedst? Mvh[QUOTE] Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ? Min er ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side. Har desuden et godt support forum vedr. tips og tricks LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre squeezebox systemet. På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.
Ahh ok så er er jeg med! Kan se i manualer at den burde kunne kører noget netradio uden at ens pc eller NA's er tændt, er det rigtigt? Ok kunne være jeg sku kigge lidt på sådan en netgear eller lign NA's! Det er da lidt smart at den touch kan spille direkte, burde den transporter også kunne;-) Mvh
Nej. Transporter kan IKKE spille med LMS direkte. På Touch er der USB indgang og det er her LMS skal være placeret, hvis man vil køre Touch direkte. Det performer vist dog ikke så godt..  ?


Hvis din afspiller er koblet op via "mysqueezebox.com" kan den afspille netradio og streaming services der kører via denne, uden at du behøver at have startet din computer/NAS med LMS programmet.


Men vil klart anbefale du får en NAS der understøtter LMS. LMS musikprogrammet er faktisk et af de mest fleksible musiksystemer overhovedet. Og betjent med de iPad/android apps er det da helt suverænt.... Der findes rigtig mange smarte bruger udviklede plugins som kan installeres, og gør systemet utrolig fleksibelt/avanceret.



Hej

Ok så er jeg med men det er da altid noget man kan hører lidt netradio via mysqueezebox.com uden at sku have det hele tændt;-)
Skal jeg op i 1gb ram i en nas for det rigtigt virker.. har fundet nogle 256 i netgear men det er jo desværre ikke nok:-(

bare den kunne kører 192Khz men sådan er det jo;-)

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 05 December 2013 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Du kan godt få Touch indbyggede server til at fungere eks med en USB harddisk - Hvis du kan leve med at skulle
tweake i det uendelige for at den ikke crasher - Og fjerne alle coverbilleder og og....


Ok så er det jo ikke meget værd hvis det er sådan noget som ikke kører 110! sådan noget hader jeg, det skal bare virke;-)

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 05 December 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
callesoroe skrev:

don dario skrev:
callesoroe skrev:
[QUOTE] Ok det lyder jo rigtigt godt og spændene! Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min NA's kan kører det.. Den NA's du har er så fra netgear? Fedt med alle de indspark! Ok så du kan ikke sige om ipeng eller den anden er bedst? Mvh[QUOTE] Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ? Min er ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side. Har desuden et godt support forum vedr. tips og tricks LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre squeezebox systemet. På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.
Ahh ok så er er jeg med! Kan se i manualer at den burde kunne kører noget netradio uden at ens pc eller NA's er tændt, er det rigtigt? Ok kunne være jeg sku kigge lidt på sådan en netgear eller lign NA's! Det er da lidt smart at den touch kan spille direkte, burde den transporter også kunne;-) Mvh
Nej. Transporter kan IKKE spille med LMS direkte. På Touch er der USB indgang og det er her LMS skal være placeret, hvis man vil køre Touch direkte. Det performer vist dog ikke så godt..  ?


Hvis din afspiller er koblet op via "mysqueezebox.com" kan den afspille netradio og streaming services der kører via denne, uden at du behøver at have startet din computer/NAS med LMS programmet.


Men vil klart anbefale du får en NAS der understøtter LMS. LMS musikprogrammet er faktisk et af de mest fleksible musiksystemer overhovedet. Og betjent med de iPad/android apps er det da helt suverænt.... Der findes rigtig mange smarte bruger udviklede plugins som kan installeres, og gør systemet utrolig fleksibelt/avanceret.



Hej

Ok så er jeg med men det er da altid noget man kan hører lidt netradio via mysqueezebox.com uden at sku have det hele tændt;-)
Skal jeg op i 1gb ram i en nas for det rigtigt virker.. har fundet nogle 256 i netgear men det er jo desværre ikke nok:-(

bare den kunne kører 192Khz men sådan er det jo;-)

MVH
Du skal gå efter en NAS med minimum 1 GB RAM .....

Lad dig ikke forblænde af 192 khz ..... Der er meget lidt materiale til rådighed i 24/192 og spørgsmålet er om det overhovedet er hørbart bedre end 24/96

Det vigtigste er STADIG kvaliteten af optagelsen og masteringen.

Der er stadig rigtig gode 16/44 optagelser der lyder bedre end en dårlig 24/96 eller 24/192..



__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 05 December 2013 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
callesoroe skrev:

don dario skrev:
callesoroe skrev:
[QUOTE] Ok det lyder jo rigtigt godt
og spændene! Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min
NA's kan kører det.. Den NA's du har er så fra netgear? Fedt med alle de indspark! Ok så du kan ikke sige om ipeng eller
den anden er bedst? Mvh[QUOTE] Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ? Min er
ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side. Har desuden et godt support
forum vedr. tips og tricks LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre
squeezebox systemet. På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.
Ahh
ok så er er jeg med! Kan se i manualer at den burde kunne kører noget netradio uden at ens pc eller NA's er tændt, er det
rigtigt? Ok kunne være jeg sku kigge lidt på sådan en netgear eller lign NA's! Det er da lidt smart at den touch kan spille
direkte, burde den transporter også kunne;-) Mvh
Nej. Transporter kan IKKE spille med LMS direkte. På Touch er
der USB indgang og det er her LMS skal være placeret, hvis man vil køre Touch direkte. Det performer vist dog ikke så
godt..  ?


Hvis din afspiller er koblet op via "mysqueezebox.com" kan den afspille netradio og streaming services der kører via
denne, uden at du behøver at have startet din computer/NAS med LMS programmet.


Men vil klart anbefale du får en NAS der understøtter LMS. LMS musikprogrammet er faktisk et af de mest fleksible
musiksystemer overhovedet. Og betjent med de iPad/android apps er det da helt suverænt.... Der findes rigtig mange
smarte bruger udviklede plugins som kan installeres, og gør systemet utrolig fleksibelt/avanceret.



Hej

Ok så er jeg med men det er da altid noget man kan hører lidt netradio via mysqueezebox.com uden at sku have det hele
tændt;-)
Skal jeg op i 1gb ram i en nas for det rigtigt virker.. har fundet nogle 256 i netgear men det er jo desværre ikke nok:-(

bare den kunne kører 192Khz men sådan er det jo;-)

MVH


Som sagt hvis du bare vil høre netradio i dårlig kvalitet mp3 eller max 16/44 (hos Wimp CD?) så køb en Sonos, den kræver
IKKE en server løsning og er meget bruger venlig!
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 05 December 2013 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
don dario skrev:
callesoroe skrev:

don dario skrev:
callesoroe skrev:
[QUOTE] Ok det lyder jo rigtigt godt og spændene! Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min NA's kan kører det.. Den NA's du har er så fra netgear? Fedt med alle de indspark! Ok så du kan ikke sige om ipeng eller den anden er bedst? Mvh[QUOTE] Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ? Min er ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side. Har desuden et godt support forum vedr. tips og tricks LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre squeezebox systemet. På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.
Ahh ok så er er jeg med! Kan se i manualer at den burde kunne kører noget netradio uden at ens pc eller NA's er tændt, er det rigtigt? Ok kunne være jeg sku kigge lidt på sådan en netgear eller lign NA's! Det er da lidt smart at den touch kan spille direkte, burde den transporter også kunne;-) Mvh
Nej. Transporter kan IKKE spille med LMS direkte. På Touch er der USB indgang og det er her LMS skal være placeret, hvis man vil køre Touch direkte. Det performer vist dog ikke så godt..  ?


Hvis din afspiller er koblet op via "mysqueezebox.com" kan den afspille netradio og streaming services der kører via denne, uden at du behøver at have startet din computer/NAS med LMS programmet.


Men vil klart anbefale du får en NAS der understøtter LMS. LMS musikprogrammet er faktisk et af de mest fleksible musiksystemer overhovedet. Og betjent med de iPad/android apps er det da helt suverænt.... Der findes rigtig mange smarte bruger udviklede plugins som kan installeres, og gør systemet utrolig fleksibelt/avanceret.


Hej Ok så er jeg med men det er da altid noget man kan hører lidt netradio via mysqueezebox.com uden at sku have det hele tændt;-) Skal jeg op i 1gb ram i en nas for det rigtigt virker.. har fundet nogle 256 i netgear men det er jo desværre ikke nok:-( bare den kunne kører 192Khz men sådan er det jo;-) MVH
Du skal gå efter en NAS med minimum 1 GB RAM .....


Lad dig ikke forblænde af 192 khz ..... Der er meget lidt materiale til rådighed i 24/192 og spørgsmålet er om det overhovedet er hørbart bedre end 24/96


Det vigtigste er STADIG kvaliteten af optagelsen og masteringen.


Der er stadig rigtig gode 16/44 optagelser der lyder bedre end en dårlig 24/96 eller 24/192..



Det er vi helt enige om:-)

Men der kommer mere og mere 192 syntes jeg på eks. HD tracks hvor jeg handler i ny og næ:-)

Men jeg tror jeg køber den transporter! den lyder som et fornuftigt valg!

Skal så bare se om jeg kan hitte ud af den:-)

Ok jeg leder efter en 1gb ram NAS så:-9

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 05 December 2013 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
don dario skrev:
callesoroe skrev:

don dario skrev:
callesoroe skrev:
[QUOTE] Ok det lyder jo rigtigt godt
og spændene! Men jeg er ikke helt med på den lms ting der? Er det et program eller? Og hvordan finder jeg ud af om min
NA's kan kører det.. Den NA's du har er så fra netgear? Fedt med alle de indspark! Ok så du kan ikke sige om ipeng eller
den anden er bedst? Mvh[QUOTE] Kender desværre ikke noget til din NAS type. Har den ikke et support forum ? Min er
ganske rigtig fra Netgear. Jeg valgte den da den var officielt understøttet fra Logitechs side. Har desuden et godt support
forum vedr. tips og tricks LMS er et program der skal køre enten på en computer eller en NAS, for at du kan køre
squeezebox systemet. På Touch modellen kan det vist gøre direkte i touchen, men har ikke haft denne model.
Ahh
ok så er er jeg med! Kan se i manualer at den burde kunne kører noget netradio uden at ens pc eller NA's er tændt, er det
rigtigt? Ok kunne være jeg sku kigge lidt på sådan en netgear eller lign NA's! Det er da lidt smart at den touch kan spille
direkte, burde den transporter også kunne;-) Mvh
Nej. Transporter kan IKKE spille med LMS direkte. På Touch er
der USB indgang og det er her LMS skal være placeret, hvis man vil køre Touch direkte. Det performer vist dog ikke så
godt..  ?


Hvis din afspiller er koblet op via "mysqueezebox.com" kan den afspille netradio og streaming services der kører via
denne, uden at du behøver at have startet din computer/NAS med LMS programmet.


Men vil klart anbefale du får en NAS der understøtter LMS. LMS musikprogrammet er faktisk et af de mest fleksible
musiksystemer overhovedet. Og betjent med de iPad/android apps er det da helt suverænt.... Der findes rigtig mange
smarte bruger udviklede plugins som kan installeres, og gør systemet utrolig fleksibelt/avanceret.



Hej

Ok så er jeg med men det er da altid noget man kan hører lidt netradio via mysqueezebox.com uden at sku have det hele
tændt;-)
Skal jeg op i 1gb ram i en nas for det rigtigt virker.. har fundet nogle 256 i netgear men det er jo desværre ikke nok:-(

bare den kunne kører 192Khz men sådan er det jo;-)

MVH


Som sagt hvis du bare vil høre netradio i dårlig kvalitet mp3 eller max 16/44 (hos Wimp CD?) så køb en Sonos, den kræver
IKKE en server løsning og er meget bruger venlig!


Det er er primært til streaming fra min NAS med god kvalitet musik men også rart at kunne hører lidt netradio når man står og kokkerere i køkkenet;-)

Men skal klart forbi dig til et lyt;-)

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Brumme67
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 05 December 2013 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej Don Dario

Kører selv med to Squeezebox Touchs, som streamer fra min Readynas Duo. Jeg ville vælge en Touch frem for en transporter, da den både er billigere og nyere.
Til top Vis Brumme67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brumme67
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes