Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avance Dana AV 660 Center ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har i forvejen et par Avance Dana 980 i mit stereosetup, og går og leger med tanken om at udvide til surround på et tidspunkt, så derfor lyder mit spørgsmål følgende, kan den AV 660 Center spille sammen med mine 980er, umiddelbart kan jeg se det er det nærmeste jeg kommer til en matchende center, eller er der lavet specifik model til 980erne?

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Bruger siden: 27 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej,

Dana 980 hed oprindeligt Avance Signature 8 mkII. Og til signature 8 blev der oprindeligt produceret en passende center højttaler med scan speak drivere der passede nogenlunde med enheder i signature 8.

Dana 660 center højttaleren er egentlig udviklet til brug sammen med andre højttalere fra Dana 600-serien og ikke 900-serien...

Dog ville jeg mene at 660 center med rimelighed ligger indenfor samme klangbalance som 980'eren, selvom detaljer og dynamik nok lader lidt tilbage at ønske i forhold til.

håber det kan bruges, selvom det lykkes at snige mig uden om ethvert konkret svar på dit spørgsmål

www.gato-audio.com

Til top Vis FMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FMJ Besøg FMJ's Websted

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

FMJ skrev:

Hej,

Avance Dana 980 hed oprindeligt Avance Signature 8 mkII. Og til signature 8 blev der oprindeligt produceret en passende center højttaler med scan speak drivere der passede nogenlunde med enheder i signature 8.

Dana 660 center højttaleren er egentlig udviklet til brug sammen med andre højttalere fra Dana 600-serien og ikke 900-serien...

Dog ville jeg mene at 660 center med rimelighed ligger indenfor samme klangbalance som 980'eren, selvom detaljer og dynamik nok lader lidt tilbage at ønske i forhold til.

håber det kan bruges, selvom det lykkes at snige mig uden om ethvert konkret svar på dit spørgsmål

Tak for dit fine svar, så har jeg lige købt sådan en fætter, så mangler der bare små diskrete bag højttalere, og dernæst en surround receiver :)

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hvad så med at finde et par Dana 630 (alt. 640), faktisk en ganske glimrende lille sag som er bestykket med enhederne fra din center højttaler og som sikkert vil fungere helt fint som baghøjttaler ?

www.gato-audio.com

Til top Vis FMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FMJ Besøg FMJ's Websted

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hvis de må være lidt større, så har jeg set der er en som har et sæt signature 3 mk2 til salg.. De burde passe rimeligt fornuftigt til dine fronter :-) og så er de oven i købet til en god pris..

mvh Mikael

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ja et sæt signature 3 er helt perfekte til dine 980'ere. Samme enheder og næsten samme lyd. De er bare relativt store...

www.gato-audio.com

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle jeres fine bud.. Nu er jeg komemt lidt i tvivl, har set at der er en som sælger en 670AV center, men kan det virkelig passe at der er en lavet en center der er et tak større end 660eren? Jeg tror nok signature 3eren bliver for stor en højttaler som baghøjttaler, kunne godt tænke mig at få fat i nogle 640AV, som er konstrueret som baghøjttaler, men de er garanteret svære at finde brugte?

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Ved at Avance Dana 930´eren var den sidste top model af standerhøjttalere, afløseren for Signature 3 mkIII, men hvad er egentlig forskellen? og sammenlignet med mkII og mkIII?

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Der findes ikke en Dana 670 center, den største center i Dana 600 serien er 660'eren.

Dana 930 og signature 3 mkIII er den helt samme højttaler. I forhold til mkII versionen er den indvendige dæmpningen og filterkomponent kvaliteten forbedret. Men enheder og kabinet er ens.

www.gato-audio.com

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ok hmm.. det lyder da lidt besynderligt at der ikke er en forskel mellem sig og 930erne.. :)
Googlede lige lidt rundt og faldt over Avance Sig  Sub 10 mkII, er det den ypperste sub de har lavet, har aldrig hørt om den før... Kan den så noget? her er et link

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Findres der ikke en centre til dana 900 serien ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg lytter lige lidt med her, og vil også gerne lige stille et spørgsmål uden at forsøge at stjæle tråden. Men I lyder som nogen der ved hvad I taler om :-) Jeg har et par Avance Signature 8 MKIII. Hvad er forskellen på dem og Avance Dana 980? FMJ skriver jo at 980 og Sig. 8 MKII er den samme højttaler...

Til Usse: Hvis du overvejer surround skal du så sælge dit Primare grej? Har længe været lun på Avance/Primare kombo'en, men har ikke hørt det. Hvad synes du om lyden? Hvis du på et tidspunkt skal sælge er du i hvert fald velkommen til at sende mig en pb.

Mvh Henrik 

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Nej Usse skal da udvide sit Primare grej til Surrund grej fra Primare og få det samme stereo lyd som nu.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Ja det tænker jeg også er den mest oplagte mulighed... Men det kan jo være han vil prøve noget nyt - skader jo aldrig at spørge :-)
Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jamen er så glad for min Primare, så tror ikke det sker, tænkte på om man ikke kan bruge min A30.1 som effekt til mine fronter? VEnter på at der kommer en ny surround del fra Primare, nu hvor de nye lydformater er udkommet?

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

@Henrik:

Der er ingen forskel på dine signature 8 MK3 og dana 980. Grunden til ændringen i navnet er at navnet "avance" for en del år siden blev solgt til et kinessisk firma og Poul Rossing i en årrække producerede under navnet med tilladelse.

Grunden til jeg skrev at Dana 980 oprindeligt hed Signature 8 skyldes, at de små ændringer (fra mk2 til mk3) kom næsten på samme tid som selve navne ændringen. Derfor var jeg ikke helt sikker på om der var leveret nogle under mk3 navnet. Beklager... 

Forskellen mellem mk2 og mk3/980 er som sagt dæmpningen og et løft i delefilter komponentkvaliteten.

www.gato-audio.com

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret FMJ - så blev jeg det klogere

Usse: Forstår godt du beholder dit Primare-grej! Har du haft andet end Primare som lydkilde til dine Avance?

Nu kan det godt være jeg er langsom og bagud, men du spørger efter Avance 640 AV... Har du set der blev oprettet en annonce med dem igår? Godt nok i et fuldt surround setup, men kan da være han vil sælge dem hver for sig... Og de er flade og konstruerede som baghøjttalere.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Nej har kun haft mine Advance på primaren, men hørte dog dem på den tidligere ejers Gamut forstærker/cd :)

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

FMJ skrev:

@Henrik:

Der er ingen forskel på dine signature 8 MK3 og dana 980. Grunden til ændringen i navnet er at navnet "avance" for en del år siden blev solgt til et kinessisk firma og Poul Rossing i en årrække producerede under navnet med tilladelse.

Grunden til jeg skrev at Dana 980 oprindeligt hed Signature 8 skyldes, at de små ændringer (fra mk2 til mk3) kom næsten på samme tid som selve navne ændringen. Derfor var jeg ikke helt sikker på om der var leveret nogle under mk3 navnet. Beklager... 

Forskellen mellem mk2 og mk3/980 er som sagt dæmpningen og et løft i delefilter komponentkvaliteten.

Jeg mente bare engang at jeg fik fortalt at Avance Dana 980eren var blevet forbedret med et nyt delefilter mm..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes