Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 19:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: "Dame" Hjemmebio..(Billeder) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
THXII
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 23 August 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Nu håber jeg ikke at jeg bliver alt for uvenner med de andre Hi-Fi freaks, når jeg indsætter et anlæg uden ret mange synlig ledninger og kvalitets spillende surround, (Tænk hvis deres kærster også begyndte at forlange sådan noget irrelevant, fis) men min kærste vil kun lade mig installere et sådan anlæg i stuen, hvis det fylder minimal. Hun syntes åbenbart ikke at Jamo THXII fylder lidt. Ja ikke engang mine Jamo Concert 8, blev godtkendt!!??Så jeg fandt en flot anlæg og til satte lidt krydderi i form af equalizer og en aktiv sub. SÅ kan man rent faktisk godt holde ud at høre til disse Dantax.. :) Anlæget bliver trukket af en sony forstærker ES-50... DVD er en playstation2, som køre igennem min Nokia media-master 9902s med harddisk. Så slipper man også for at trække scart.

Har snydt lidt ved at fjerne center kablet.

Her ses så baghøjtalerne, i baggrunde kan man se styrerenheden til den daglige brug.

Nærbillede af parabol! playstationen samt en alternativ forstærker til sony`en står under sofaen. Se næste billede.

 

Sådan kan det også gøres!!!

Ha en god dag, Mads Nielsen

 



__________________
Det er godt nok godt.
Til top Vis THXII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THXII
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 23 August 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hey Mads!

Det ser jo rigtig lækkert ud. Især det meget flotte B&O du har fået dig samlet. Umiddelbart syntes jeg dog ikke det ser så godt ud med den flotte telefon ovenpå den tynde højtaler men det kan jo være billedet der snyder.

Hvor er subben og hvad er det for en bandit?

Jeg syntes det er fint du viser os andre fortabte lidt mådehold. Det er tiltrængt



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
THXII
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 23 August 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Subben er en aktiv fra sony, SN-7 menere jeg den hedder. Lyder passer meget godt til disse Dantax, for den er ikke for voldsom, men man kan mærke den i trægulvet for den har fuld kontakt da den jo ligger ned.

__________________
Det er godt nok godt.
Til top Vis THXII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THXII
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 24 August 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ang. Dantax. Så må der da indrømmes, at det er meget man får i det sæt. For få penge. Tilmed er det ikke grimt. Hvordan lyden så er, er jo nok en anden sag. Dog skal man jo heller ikke være for kritisk. Ud fra prisen det kun koster. 

Kan spotte en irritation over kæresten ikke vil ha, at det fylder. Selvfølgelig skal alt jo være med rimelighed. Men Jamo Concert 8 fylder nu ikke meget. Så de burde blive godkendt. 

Som man kan læse andre steder, glemmer fyre-mænd tit at gøre det modsatte køn opmærksom på, at de har en hobby. Som er hifi. Og at det skal der være plads til. Og at det skal indgå som en naturlig del af møblementet, og daglig stuen. Såfremt de ønsker at vil flyt sammen med en.

Gør man det tydlig klart, først som sidst. Skulle der ikke blive problemer. Damerne har også tit deres ting, og interesser. Vi bare skal absentere. Det går også den anden vej rundt for dem.

Mange er nogle skvat. Og selv ude om det. Siger hermed ikke alle er. Oplever bare alt for tit, konen-Kærsten har for meget at skulle ha sagt. Og det kan jeg krumme tær over.

Selvfølgelig er et forhold bygget på kompromiser. Det skal også med. 

 

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 24 August 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

lige det dantax system så jeg på i Bilka, og det så faktisk rigtigt lækkert ud, og så vejer højtalerne faktisk noget = bygget af rimlige materialer, som jo ellers ikke er kende tegnet. Desværre kunne man ikke lytte på dem dernede

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
PowerPete
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 01 September 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

 jeg er heldt eni med Evolator  
Til top Vis PowerPete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PowerPete
 
Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 360
Sendt: 01 September 2004 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

Mange er nogle skvat. Og selv ude om det. Siger hermed ikke alle er. Oplever bare alt for tit, konen-Kærsten har for meget at skulle ha sagt. Og det kan jeg krumme tær over.
De skal nemlig kun TRO at de bestemmer!
Min kæreste er blevet så træt af mit anlæg at jeg snart får en stue til mit surround-anlæg! YIHAAA!
Men ok, det blir også snart udvidet med 4 subs.
Nu ender vi med tre stuer...Spise-,kaffe(tøse)-, og bio(Herre)-stue.

Din bio ser godt ud mester.jeg må indrømme at jeg heller ik' havde fået noget lyd hvis ik' det havde været "pæne" højtalere.

__________________
"Knowing is not enough, We must apply."
"Willing is not enough, We must do."

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack
 
proac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 01 September 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Wvack skrev:
Mange er nogle skvat. Og selv ude om det. Siger hermed ikke alle er. Oplever bare alt for tit, konen-Kærsten har for meget at skulle ha sagt. Og det kan jeg krumme tærer over.

HØRT HØRT.

Der er ikke mange mænd som tør tage den diskussion,og det fortæller mig hvem som bestemmer enerådigt på hjemme fronten.man ser også hvordan( hjemmet er fyldt kun med kvindens synboler.)

og hvis hun vælger at få hovedpine i sengen.kan hun da godt det for mig skyld.

at bruge sexlivet som et VÅBEN er bare for plat for det giver afstand til mig som mand.

det drejer sig om at fortælle hvordan man har med det .

for det er en del af hjemmers inventar og du er stolt af det og hun skal vise respekt for din hobby.

hun får jo også lov til at hænge alt sit tingel tangel op i hele huset.og frugt skåle og andet lydmæssigt fælt.

jeg selv vil på intet tidspunkt gå på kompromis med mit anlæg.

og hvis det bliver så stort et problem.må jeg jo tage problemet op med resten at husets feminine symboler.farver på væggen,gardiner,lamper,og soveværelsets tæpper og andet.

men en anden vigtig ting.

Er at fortælle det fra starten når man mødes.Så ved hun det fra starten.

det skulle jo nødig være som i fint skal det være hvor ritchart er en MEGA skvat røv.


De skal nemlig kun TRO at de bestemmer!
Min kæreste er blevet så træt af mit anlæg at jeg snart får en stue til mit surround-anlæg! YIHAAA!
Men ok, det blir også snart udvidet med 4 subs.
Nu ender vi med tre stuer...Spise-,kaffe(tøse)-, og bio(Herre)-stue.

Din bio ser godt ud mester.jeg må indrømme at jeg heller ik' havde fået noget lyd hvis ik' det havde været "pæne" højtalere.

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 01 September 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

proac skrev:

Der er ikke mange mænd som tør tage den diskussion,og det fortæller mig hvem som bestemmer enerådigt på hjemme fronten.man ser også hvordan( hjemmet er fyldt kun med kvindens synboler.)

og hvis hun vælger at få hovedpine i sengen.kan hun da godt det for mig skyld.

at bruge sexlivet som et VÅBEN er bare for plat for det giver afstand til mig som mand.

for det er en del af hjemmers inventar og du er stolt af det og hun skal vise respekt for din hobby.

hun får jo også lov til at hænge alt sit tingel tangel op i hele huset.og frugt skåle og andet lydmæssigt fælt.

 

og hvis det bliver så stort et problem.må jeg jo tage problemet op med resten at husets feminine symboler.farver på væggen,gardiner,lamper,og soveværelsets tæpper og andet.

 

[/QUOTE]

 

Vil gi dig helt ret.  De får sku lov til så mange ting. Når det gælder indretning. Tit og ofte fordi det ik er noget manden altid går så meget op i.

Og så ender det ofte med at kvinderne ikke kan ramme måde med, at bestemme hvor skabet skal stå. At de også blander sig i, huset´s underholdnings systemer. Der bør grænsen gå! Og her skærer nogle mænd ikke igennem. Og sådan kommer den ene ting efter den anden til at gå.

Personligt hvor jeg er kommet, og oplevet sådan situationer. Hørt på hvordan de bare koster rundt med et par af mine kammerater. Og ellers bestemmer alting. Gør mig irritabel. Det gør jeg har mer end svært ved ikke at sige min mening.  Og holde min kæft.  Hvorefter jeg har bedt min kammerat om at vågne op - tag sig sammen, og sæt sig i respækt. Men tit må man jo konstatere dette ikke sker. Sørgeligt.

Par forhold er bygget på gensidig respækt - samarbejde - kompromiser. Og fælles skab i at bestemme ting om f.eks indretning. I at få hverdagen til at fungere bedst mulig. + man SKAL kunne absentere hinandens forskældligheder. Og give plads for det.

Det skal man tit lede længe efter i nogle hjem.

Beklager hvis jeg træder nogen over tæerne. Med mine udtagelser. Men det er sådan jeg ser på det. Og har aldrig med de kvinder jeg har kendt hørt noget brok. De har taget mig, og min interesse. ( Hifi ) med  Og jeg har absenteret dem, og deres interesser.

 

 

 

 



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 01 September 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Omvent. Er det da sjovt at høre, og se. At piger faktisk godt kan komme til at mene noget positivt om hifi. Efterhånden som de blive vant til at omgås det til hverdag. Dermed oplever anderledes lyd - Systemer. Når man får skøre ideer. Som at tag noget nyt med hjem.  

De kan pludslig godt se, at det også kan være pænt, selv om det kan fylde lidt. Tilmed kan de nogle gange godt høre at det er tale om god lyd. Og mindre god lyd.

At høre at de f.eks ikke syntes de højttalere lyder lide så godt, som nogle andre man har haft, med et givent anlæg. Selv om man måske mener noget andet. Er da opsigtsvækkende. Og ganske overraskende/positivt.  Det er næsten som at høre et barn sige Far, og Mor for første gang Haha.....

Giver en pige noget mindre god kritik. Så må man tag det med. Og ikke sige at det aner de intet om. For tænk på. Piger lytter bare. De har ingen forstilling om hvordan det bør lyde. For ik at snak om hvad mærke der er bedst, og de har ingen referancer, eller erfaring at læne sig op af.

Et par jeg kender. Har jeg oplevet. At pigen gav udtryk for hvad der var bedre. Dermed endte med at snak om det, med hende. Kunne ik lade være med at smile. Det var da sjovt. 

 

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
THXII
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 03 September 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Nåå jjjaaa, jeg må da godt sætte mit Jamo THXII ind men så er det jo begrændset hvor højt man kan spille nå det lige passer en at se en god film, så det står i et andet rum,hvor det kun genere naboen, det er også lidt mig egen skyld at det ikke er sat op, gad ikke til at rille i væggene,  for jeg vil da gerne  have at det bare ser lidt pænt ud...

__________________
Det er godt nok godt.
Til top Vis THXII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THXII
 
SørenS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 05 September 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

SJOV læsning
Til top Vis SørenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenS
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige at. MAN DIG OP FOR HELVEDE, konen ud anlægget ind.

har også meget bøvl, men det er et ultimatum, hun ved godt hvem jeg holder allermest af. Jahhhh det er sku ikke hende, pjat til side...Men hvis hun elsker dig må hun også lære at elske din hobby. Mere er det ikke at sige til det, man kan godt gå på komprimi med nogle enkelte ting, men der er også grænser alægget ser ud som ejg vil have det til at se ud og det kan kun stå på en måde, og det er den rigtige måde.

Jeg lader så hende til gengæld bestemme over resten af hytten.

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Totalt enig dér

__________________
Lasse K.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver
 
bassman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest så passer anlægget jo rigtig godt ind.

Det fylder ikke for meget.

Det kan også se ud af for meget med alt det anlæg. Havde engang et sæt Cervin Vega DC1515 (mener navnet var sådan). De var sku grimme. Især i stuen.

Men hvorfor ikke bare finde en kæreste, som også kan lide musik

Så bliver det hele meget nemmere.

Til top Vis bassman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassman
 
Henrik@VAGcars.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

He he gør som mig, bare kom hjem med skidtet og så begynd at sæt til det. Jeg har sagt, anlægget+kattenen skal være der, hun må være der 

Men ellers et fornuftift/pænt at se på anlæg, som passer meget godt ind til resten:)

Til top Vis Henrik@VAGcars.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik@VAGcars.
 
Twellmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

hvis du nu puttede alt det der pyntelo** ned i kælderen ville der jo netop være plads til nogle ordentlige højttalere

bare find nogen i samme slags mørk træ

__________________
Daniel
Til top Vis Twellmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Twellmann
 
THXII
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Syntes det er ved at være lidt mere personlig angreb på mig og min kærste end hifi snak, i lyder nu  mere som nogle teenager, som bor i et snoldede lille værelse og har en eller anden weekend kærste, i ved vist godt selv ved jeg snakker om. Det handler ikke om at rode huset aller-mest til, eller få det grimmeste anlæg, dette er bare et eks. på at alle kan være her. Skal lige siges at der er sorround installeret i 3 rum som i alt er på 65 kvm. prøv at få jeres kærste overtalt til det, så kan vi jo se hvem der er den mest mand herinde, når i nu går så meget op i det!!! Og hvis i kan sige til kærsten i bliver nød til at sælge bilen, (for sådan lyder det jo næste)  fordi i skal købe et nyt B&O tv eks. vis.    Dette handler IKKE om at købe B&O bare et eks. kunne også være jamo THX Ultra og en projekter. Prøv at vis jeres kærster dette indlæg!!! Go fornøjelse, og weekend.

 



__________________
Det er godt nok godt.
Til top Vis THXII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THXII
 
MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 02 November 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hehe... Engang imellem kan man ik overbevise ens kæreste at man bare skal ha noget som virkelig sparker røv. Men du skulle nu prøve at overbevise hende alligevel. Kender det godt når en kvinde siger, at det fylder for meget. Men hallo, er det ik meningen at man køber en varer for at få go lyd, det får man jo ik ligefrem hvis man køber noget TOTAL mini anlæg. Prøv at slæbe hende ned og få hende til at lytte på noget KEF Reference THX, så kommer hun måske på andre tanker... Hehe..

Men flot setup du har fået dig der.. Mega go stil, og det hele matcher perfekt. THUMBS UP!!


__________________
Casper Ørum aka MeridianTHX
Til top Vis MeridianTHX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeridianTHX Besøg MeridianTHX's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 02 November 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

synes nu også det ser cool ud, og du har jo stadig dit Jamo til hvis du får plads en dag

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes