Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 10:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit surround/stereo udstyr (med billeder) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Tænkte at det efterhånden var min tur til at vise hvad jeg har skrabet sammen de sidste par år.


Hele herligheder består af:


Cayin 252B


Pioneer PD S-703


Denon 1801


Nontaus N9808


Audiovector M3 Signature Mk2. med superstands


System audio 1010 som agerer baghøjtalere


Gale Center


BenQ 6100 Projektor


Projectai lærred


 


Nu til lidt billeder:

Mine elskede Audiovector M3 sig. mk2 med superstands. En rigtig dejlig højtaler, har tænkt lidt på at fylde dem op med noget sand så de kan få lidt mere vægt.

 


Min Cayin 252B, en dejlig stereo forstærker som virkelig leverer varen, som i kan se er der sat 2 små stykker gaffa på som dækker over 2 frygtlige blå lamper som virkelig er irriterende for øjet. Det er virkelig uforståeligt hvorfor de har valgt at ødelægge det ellers så stilfulde design med disse rædsler. En anden ting der er ret irriternde er den medfølgende fjernbetjening som er noget billigt plastic der burde følge med et bilka anlæg til 495,- Se den her:

De skulle skamme sig... Den skulle ikke ligge fremme på bordet, så der blev investeret i en philips SBC RU 885 i stedet:

Det er en enormt lækker fjernbetjening, en smart lille ting den kan er når man tager den op fra bordet så tænder lyset i den automatisk, ganske praktisk hvis man sidder og ser film og der er mørkt i lokalet. Derudover kan den kodes til en alverdens ting.

Cd afspilleren er efterhånden en gammel svend, men den gør nu arbejdet godt.


Det er så hvad der bruges til at spille musik på, nu til sourround delen...


Her ses min denon AVR - 1801, den er ikke specielt fantastisk, men klarer arbejdet middelmådigt. Den leverer langt fra strøm nok til at kunne styrer mine Audiovector. Så jeg har brugt min cayin som effektforstærker og kører så center og baghøjtalere gennem Denon'en. Og den kan absolut ikke spille musik!


Min nontaus dvd afspiller kan også ses, den spiller alt hvad med kaster efter den, men det kunne sagtens være meget bedre. Den står nok for udskiftning så snart økonomien tillader det.


Her ses center højtaleren som er en billig gale fra klubben.. Den gør faktisk arbejdet ganske udemærket alt taget i betragning (prisen )

Til baghøjtalere har jeg et par ældre system audio 1010

Min dejlige nyindkøbte BenQ 6100 (DLP) projektor, en meget billig sag som bestemt gør arbejdet godt. Her ses ingen regnbueeffekt og billedet er rigtig flot. Billeder af billedet kommer muligvis senere.

Hele herligheden bliver vist på et Projektai 16:9 lærred. Dvs. jeg har ca. 70 tommer når jeg kører 4:3 over pc'en.


Min konstant voksende DVD samling, som for tiden indeholder lidt under 200 titler.


Min PC som jeg meget gerne vil ha gemt af vejen på en eller anden måde, regner med at købe et desktop kabinet og så ellers bare smide den under sofaen. Den er sat til projektorern med et analog kabel hvilket giver et ganske acceptabelt billede.


Lidt billeder af det hele samlet. Racken er hjemmebygget af MDF plader, gevindstænger og en del møtrikker



Ris, ros, kommentarer modtages meget gerne...


 


Mvh


Kenneth

(en række vanvittigt store billeder slettet af moderator.. hold venligst billedbredden indenfor 480pixels!!) - Rettet

Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Nice setup, men dine billeder er lidt store, må vist kun være 450-80 pixels i breden.

__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Er det meget generende?

Jeg bruger selv opera browser så jeg zoomer bare ind og ud så det passer...
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Det er ikke et spørgsmål om at det er generende, reglen er at billederne ikke må være større end de 450-80 pixel i bredden!

Skynd dig at få lavet dem mindre inden admin kommer efter dig.

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Mht om det er generende, så må jeg sige ja.

Gør evt som mig når nu du alligevel har billederne liggende på en ekstern server.

Lav nogle små billeder du kan klikke på, som så åbner den store udgave i et nyt vindue.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Problemet er blot at det vil tage enormt lang tid at lave det om nu... De ligger ikke på min server, men en "offentlig upload server". Så jeg skal åbne alle filerne i photoshop ændre størrelsen, gemme billederne med et andet filnavn, uploade alle filerne igen (en af gangen) og derefter opdatere filnavnene herinde... Det kommer snildt til at tage over en time, ig det er desværre ikke noget jeg har tid til at gøre nu... Så jeg beklager størrelsen og så er der jo ikke andet at gøre end at vente på en moderator sletter billederne, og så på et senere tidspunkt ordne det hele...
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

hejsa, gnaske fedt setup du har fået skrabet sammen.

jeg kan ike helt forstå det med fjernbetjeningen, jeg har den tilhørende cd afspiller, cd-252, og der er en ganske fed alu ting med der faktisk vejer lidt.

men ja, det med de blå lysdioder skulle forbydes!



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Fed holdning, hvad med at du selv slettede billederne istedet for at moderatorene skal rydde op efter dig ?

 



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg vil vente med at kommentere dit set-up indtil du har ændret din billedstørrelse (det tager simpelthen for lang tid, og jeg har en 512 KB forbindelse), så ehhh, som de andre også siger, prøv at ændre dem

__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ja, få ændret billederme.

Jamen det ser fint ud. Du har, ligesom jeg selv, fået samlet diverse apparater. Jeg kan godt lide dit hjemmelavede rack med gevindstængerne

Jeg kan se du har vinklet din projektor meget kraftigt nedad. På den måde skal du bruge kraftig keystone correction, og det går ud over billedkvaliteten. Hvis du loftmonterer den med bunden opad, og er omhyggelig med justereing af ophænget, kan du helt undgå at bruge keystone correction. og det vil give en bedre billedkvalitet.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

hent og installer det her pogram http://fiatpower.dk/programmer/resizer.exe 

højreklik på dine billeder (i stifinder evt.) og vælg størrelsen.

upload dem igen.

det vil tage dig ca 10 min.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Gode ting du har samlet men billederne er som alla andre skriver for store og derved bliver det ikke nemt at vudere dit setup.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hey

Ville bare lige høre lidt til din projector. Hvad syntes du om billedet? For-imod? Jeg har nemlig tænkt på at købe BenQ 6110 som er den samme model, dog uden larmen. Så derfor ville jeg da gerne høre lidt mere om den?

Mvh
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse
 
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

fedt set-up!!

men... det kan godt være det er mig der husker forkert men der er da ikke pre-out...hvordan kan man så sætte en effektforstærker til??

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804
 
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Det er da noget af nogle billedere du har fyret op for!!
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Hey

Ville bare lige høre lidt til din projector. Hvad syntes du om billedet? For-imod? Jeg har nemlig tænkt på at købe BenQ 6110 som er den samme model, dog uden larmen. Så derfor ville jeg da gerne høre lidt mere om den?

Mvh
Mads

 

Hej, jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke er den store projektor ekspert. Og kan kun vurdere hvor god den er ud fra mit eget behov. Men når det er sagt så vil jeg da også tillade mig at rose den til skyerne. Jeg var ret nervøs da jeg bestilte den, læste en masse anmeldelser, de fleste var gode men der var dog lidt meldinger om den såkaldte regnbueeffekt, og den ser jeg ikke det mindste til. Larmen på denne model kunne godt ha været mindre (mener den er på 32db) men det er ikke noget jeg lægger mærke til når der først er blevet sat en film på. Jeg har faktisk ikke noget som jeg er dicideret utilfreds med. Så jeg ville anbefale dig at købe den, hvis den ikke lever op til dine forventninger kan du altid levere den tilbage.

Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

denon avr-1804 skrev:

fedt set-up!!

men... det kan godt være det er mig der husker forkert men der er da ikke pre-out...hvordan kan man så sætte en effektforstærker til??

 

Jojo denon'en har skam preout...

Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Det var da dejligt at billederne nu er blevet mindre, så nu til de væsentlige...

Det er et overordentligt nydeligt set-up du har dig der, kender ikke selv Cayin, men har kun hørt godt om det. Dine Audiovector er fede. denon har jeg selv, og det er jo noget godt gear. Skal selv snart igangmed en effekt blok til mine fronter, forventer at det giver en del mere "luft" i lyden

Kan godt lide: dit hjemmegjorte rack.., Projecta lærred, niiice (har selv haft et), kanon lærred. DVD samling, ja rart at se at man ikke er den eneste som investerer større summer i film (det er vel derfor man har købt sin bio???)

Forslag til ændringer: mere styr på kablerne (det er min kæphest), evt. male racket (hvid, lys grå???), loftmontere din PJ (som også perejvind påpeger).

Nydeligt, og velkommen til...



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Ja kabler er et helvede
Har også tænkt mig at gøre noget ved racken, den er ikke så visuel pæn, men tror jeg venter lidt endnu, kan meget godt lide den rå og ubehandlede overflade... Men jeg tror næsten det ender med at lave et eller andet nyt, dog i samme stil med gevindstænger, dejlig nemt og man kan få det som man vil ha det...


Er der forresten nogen der har erfarringer med at hælde tørret sand i bunden af et par Audiovector?
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Når du får taget billeder af din projekter i aktion må du meget gerne sende dem til min mail da jeg overvejer at købe en BenQ 6110....

send her til plz:

elwood_jake@hotmail.com



__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes