Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 12:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Setup med Pana PH42PA50’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu må det vist nok være min tur til at vise min stue frem!!!

Kravet fra fruen dengang jeg begyndte at snakke surround var at det ikke måtte synes for meget, for hun vil gerne høre lyd, men ikke se den, men så slemt behøves det nu heller ikke være.

På lydsiden blev alm 2.0 lyd vægtet højt, derfor blev hoveddelen af krudtet (penge) på front og reciver. Derfor blev valget af reciver Maranzt SR 6300, som jeg synes levere en rigtig god stereo lyd, samtidig med den er rimelig habil til surround og effekten er rigelig til trække min front.

Fronten er DynAudio Audience 72, valget var rimelig let, havde lyttet til mange mærker, var først meget ude efter noget i Dali Evidence serien, da jeg havde gode erfaringer fra nogel 850'er som jeg havde for nogle år tilbage. Men da DynAudioerne blev koblet op, måtte jeg have dem, primært pga af den dejlige diskant. Blev også meget overrasket over dybden i bassen, går meget rent langt ned (ca 28 Hz), dog ikke med det største punch, men alligevel rimelig overbevisende. Jeg har i hvert fald valgt ikke at investere i en sub.

Center + baghøjtalere er fra AudioPro Cinema All Room, der først og fremmest er kendt for deres små subs, men til prisen er der meget value for money. Klang mæssigt synes jeg også den matcher fronten OK. Dog kunne jeg godt finde på at opdatere centeren på et tidspunkt evt med noget DynAudio.

Resten af gearet er DVD: Panasonic S29EG-K DVD. Blev købt sammen med Plasmaen. Valget var ikke specielt velovervejet, der var kun nogle få krav. Skulle være billig, være med progressiv scan, og have componet output. Dette kunne denne billige Panny klare, og billedet er faktisk ganske OK, og ca 1000000 gange bedre end de billige DVD afspillere til 300 kr i bilka, og Pannyen står mig i ca 500 spir, købt i Tyskland.

Video'en Panasonic Hifi video. Synes egenlig billedet var udmærket på mit gamle tv, men i 42" holder den lidt hårdt. Men til fruen serier fungere den nu udmærket.

TV: Panasonic PH42PA50. Her brugte jeg meget tid på at finde det rigtige, bl.a herinde. Har været ude at se et hav af forskellige modeller/brands, men INGEN 42" til max 20 Khar kunne levere samme billede som PA50'eren. Derfor blev det den. Har ikke fortudt et sekund, spiller max. Eneste negative ved skærmen er at den er lidt langsom til at skifte kanaler op og ned ca 1 sek (føles som 5), og der er ingen tilslutninger på fronten til S-VHS og composite, lidt surt når man lige hurtigt skal se sine optagelser fra DV'en. Regner med at at bruge A/V reciveren som tilslutningsmulihed, skal bare lige have fundet mig nogle billige kabler.

Nå men nu lidt billeder.

Se afstanden fra sofa til fjernsyn er ca 5 meter, så det er dejligt med et stort billede, kan nu se fjernsyn uden briller!!!

Nærbillede af Pa50'eren.

Panny'en er ophængt med et originalt Panasonic beslag, kan tiltes både foroven og forneden. Det sidste er rart når man skal smide et stik i bag i dyret.

Maranzt SR6300

Video og DVD. DVD afspilleren er selvfølgelig tilsluttet via componet, og lyden via et Coxial kabel til reciveren

DynAudio Audience 72. lækker lyd, bare syndt Tapeconnection ikke har dem på programmet mere.

Et skod billede af AudioPro baghøjtaleren, nogle ville nok synes de hænger lidt højt, men det ser pænest ud deroppe. Har vinklet dem nedad så meget som muligt.

Hvad skal der så ske i fremtiden.

-Ny center

-Ny uni remote, Marantz remoten fungere sådan set udmærket, bruges til det hele, altså kun en fjernbetjening fremme, men brugervenligheden er tiltider lidt sur.

Håber i vil komme med lidt kommentare, evt til forbedringer.

På forhånd tak

Jakob Skovgaard

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud

Tror helt sikkert det vil være en god idé med en center der matcher dine fronter.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Det ser bare super ud! Som MichaelWB, tror jeg også det vil være en god ide med en center der matcher.

ellers er det bare klasse!

MVH Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Takker, ved godt at centeren ser lidt klein ud, bas er også et ganske ukendt fænomen i centeren, derfor er den også sat til small...... Men klangen i den er faktisk bedre end man lige regner med, tale står tydelig, måske lidt mørk og diskanten er ikke speciel præcis. Men til prisen er den udemærket. Heldigvis er der ikke sparret specielt på kabinettet, tror den vejer omkring 4 kg.

Uanset hvad så er der nok ingen vej udenom en ny center. Bliver nok bare ikke lige de næste par måneder, da guldet i garagen nok også snart står for en udskiftning, og nu er der jo lige kommet ny flimmerkasse på væggen, så...... nu må vi jo se hvad det bliver til

 



__________________
Mit setup
Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob

Jeg synes du har fået lavet en rigtigt pæn integrering af dit surround anlæg i stuen. Det hjælper jo også med det flade tv - tillykke med det!

Jeg bemærker også en pæn kabelføring


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud, og det rigtigt pænt integreret i stuen, tommel op på det!

__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 02 August 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Set flot ud, må være rimeligt kæreste-venligt :-)

Kan du skrive hvilket beslag det er til Plasmaen ?

Jeg troede ikke standard-beslaget TY-WK42X30 kunne tilte ?

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt
 
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 02 August 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeps kan tiltes både foroven, og fastlåsen, samt forneden når man skal sætte ledninger i. Det er faktisk helt umuligt uden denne tilt, da der max er 5 cm fra bagkanten af tv'et til væggen.

Se evt her:

http://www.crtv.dk/panasonic/beslag/showprodukter/263



__________________
Mit setup
Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard
 
MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 02 August 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Tak. Havde godt set du postede dette link i en anden tråd, troede blot ikke det kunne tiltes (!)

Kunne du på et tidspunkt gøre mig en rigtig stor tjeneste og måle adstanden mellem de lodrette stænger ?

(Hvis du gør det, må du også gerne afstand mellem de vandrette)

Jeg har lidt kommet til at placere 6 dåser med antenne + strøm + netværk + 3xblinddækseler til AV-kabler og tomrør som fylder ialt 42cm i bredden i mit nye hus, UDEN at checke hvordan sådan nogle beslag ser ud...

Ved du forresten ca. hvor meget plads der er bag fjernsynet midt på, er der også 5cm?   Har ellers fået lidt bange anelser om at Jeg nok bliver nød til at flytte nogle stik eller klodse beslaget ud fra vægen med et afstandsstykke.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt
 
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 02 August 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jo det vil jeg da gerne, er blot på job nu, men skal nok gøre det, når jeg lige får tid.. Det er er kun de lodrette stænger der går mod væggen, ingen vandrette. Vil ikke anbefale at klodse beslaget ud fra væggen, da du derved mister næsten hele din bæreflade.

Mener dog at afstanden mellem de 2 stænger er et eller andet sted i 70'erne, men der jo snart 2 måndeder siden jeg satte dyret op, så jeg kan huske forkert.

De ca 5 cm's afstand til væggen er generelt over hele fjernsynet. Husk blot at beslaget også fylder nogle steder.



__________________
Mit setup
Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard
 
whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 02 August 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup,

Men, kan højttaleren i bunden af fjernsynet tages af?



__________________
Mvh,
Daniel Nielsen

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted
 
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 02 August 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Nope, dem hænger man desværre på

__________________
Mit setup
Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes