Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 04:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: HappyFrogs bio - en Marantz kom snigende (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Nu med Marantz SR8500 & DV6500 - Se side 2

 

Hejsa

Efter at være rykket i hus og fået sat bioen op, er det vist på tide at få postet et par billeder.
Først vil jeg dog lige kort opsummere hvad den indeholder.

Højttalere:

  • Front: B&W DM604 S3
  • Center: B&W LCR600 S3
  • Surround & Bag: 4 stk. B&W DM601 S3
  • Sub: B&W ASW600
  • Sub: B&W ASW650

Udstyr:

  • DVD: Denon DVD-2200
  • DVD: Pioneer 668
  • BD: PlayStation 3
  • Surround: Denon AVR-2803
  • Surround: Marantz SR 8500
  • Effekt: Odessey Stratos HT3 plus

Kabler:

  • Tara Labs Omni 2 bi-wire til begge front og center
  • Tara Labs Helix 8 til front og center
  • Dali White Wave til bag
  • QED Micro til surround og bag
  • Noname digitalt fra PS3 til Marantz (muligvis Bandridge)
  • QED Qunex 4S fra Marantz til Odessey
  • Kramer component fra DVD til Sanyo
  • Supra HDMI fra PS3 til BenQ
  • Argon fra Marantz til sub

Billede:

  • Sanyo PLV-Z4
  • BenQ 8720
  • Kingpin 106" motorlærred

Andet:

  • Audio Magic Hepta rack
  • Audio Magic Xenta rack
  • B&W STAV16 stander (center)
  • Valhalla VT Spike Feet under fronterne
  • VM Acoustics W1 væg beslag til surround & bag
  • En masse kabelbakker fra Bauhaus

Så kan jeg vist heller ikke komme på mere, 'nouh said her er billederne.

Første billede er som bioen tager sig ud når man træder ind i den. Ikke noget fansy, bare et par møbler og en håndfuld remotes.

I skal selvfølgelige ikke snydes for et billede af de kodyle sofaer jeg har overtaget fra husets tidligere ejer, som iøvrigt selv byggede huset i 1963. Kælderen er fra starten af 70'erne... og jeg er egentlig ret overbevidst om sofaerne er fra samme tid  Men de gør det godt og man sidder virkelig godt i dem.

Næst har vi racket med hele herligheden. AVR'en kom lidt til kort med B&W setuppet, så odesseyen blev indkøbt og driver nu front+center, så AVR'en distribuere egentlig bare signalet videre samt driver bag ht... det klarer den såmen også fint.

DVD'en er desværre før hdmi, så næste skridt må være at få den udskiftet. Jeg har også i lang tid skulet til Marantz som erstatning til AVR'en, men det bliver ikke lige nu det bliver skiftet.

Et hurtigt billede af Sanyoen. Der er ikke så meget at sige til den, udover den gør det ganske godt. Beslaget er venligst bukket af min bror og jeg har selv malet det. Pladen er midlertidig, den skal skiftes af noget træ der matcher loftet.

Her er lærredet kørt i stilling. Billedet er desværre lidt sløret, jeg brændte tør for strøm undervejs, så I får desværre heller ingen billeder af projektoren i aktion lige nu. Nuvel, til historien hører at jeg indkøbte lærred og projektor umiddelbart inden vi overtog huset, så jeg havde ikke fået målt op om det egentlig kunne være der... det kan det... lige nøjagtig. Der er vist 2-3 cm at give af i højden mellem lærred og center. Hvorfor 106" når rummet er så lille? Tjah, jeg havde jo også fortalt mig selv at 90" ville være at foretrække, men jeg kunne fame ikke dy mig da techhaus havde bud på 106". Så hjem kom det og det går da også fint med at se film på det - man bliver lidt bims hvis kameraføringen er lidt voldsom, men det tager man med.

Som sagt løb jeg tør for strøm, så sidst er her blot et billede af dvd'erne samt venstre bag ht. Man kan også ane vindeltrappen der går op i stuen. Først syntes jeg det var dybt tåbeligt med en vindeltrappe - det skal nævnes der også er en "rigtig" trappe ned til kælderen - men nu er jeg faktisk rigtig glad for den. Jeg kan ligge og nusse udstyret i kælderen mens kæresten er i stuen og selvom der er en etage imellem, behøver vi knap nok hæve stemmen for at snakke sammen.

Det var alt herfra indtil videre. Når jeg har fået genopladt kameraet, skal jeg nok knipse et par billeder af bioen i aktion.



__________________
SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
Stereo: B&W 601s3, MF X-A200R, SB3, TC-7510

Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted
 
LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det ser sku godt ud. Tror der er mange som er misundelige over du har en kælder som du kan bruge som du vil, jeg ved ihvertifald jeg er

Hvordan lyder baghøjtalerne i den position du har dem? jeg mener at de jo ikke "står" bagved og pejer frem ad, men hænger på siden og pejer imod hinanden. Gir det en go "surround" følelse? Min tanke var bare at det måtte være bedre hvis de fik et beslag så de kunne drejes 45grader og peje med sofaen. Håber du fårstår mit spørgsmål, kunne ik lige få det formulerete rigtigt.

-LPH



__________________
-LPH
Til top Vis LPH.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LPH. Besøg LPH.'s Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 22 November 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud! Og jeg er i hvert tilfælde en af dem der misunder dig kælderen

__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 22 November 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  



Velkommen til 1960'erne mht. byggestilen i kælderen...ja det skal jeg da vist lige love for...men hvad gør det....når setup er som det er

Må man spørge hvad du måtte slippe for dit Hepta rack?


__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 22 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Ser da herre godt ud!

Og det er da alt for bling med en vindeltrappe ned til bio'en. Men den har vel en indflydelse på lyden, eller hvad?

Nosferatu



__________________
"iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 22 November 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

det er sku da en fed kælder den der. gid der hvar en sådan under mit hus men fedt nok
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 23 November 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Det ser sku godt ud. Tror der er mange som er misundelige over du har en kælder som du kan bruge som du vil, jeg ved ihvertifald jeg er

Hvordan lyder baghøjtalerne i den position du har dem? jeg mener at de jo ikke "står" bagved og pejer frem ad, men hænger på siden og pejer imod hinanden. Gir det en go "surround" følelse? Min tanke var bare at det måtte være bedre hvis de fik et beslag så de kunne drejes 45grader og peje med sofaen. Håber du fårstår mit spørgsmål, kunne ik lige få det formulerete rigtigt.

-LPH


Du har ret og de sidder faktisk på et beslag der muliggør de kan vinkles. Hvad der ikke ses på billederne er dog at den højre ht sidder helt op mod en dør så jeg kan ikke få dem længere tilbage. Jeg kunne rykke sofaen lidt frem, men så kommer man for tæt på billedet. Så de sidder som de gør af praktiske årsage - alternativt kan de erstattes af DS6, men indtil videre er jeg nu meget tilfreds med dem.

Og jo tak, det er skam rart at få samlet det hele i kælderen. Damen er da også vældig glad for at få det ud af stuen, selvom hun nu også er ret glad for film. Jeg må da også give hende ret, vores stue er blevet væsentlig pænere efter vi har fået et meget sparsomt stereo setup i stuen istedet. I vores gamle lejlighed var stuen mere eller mindre centreret omkring setuppet

Stilen er iøvrigt forbeholdt dette ene rum, resten af huset er heldigvis ryddet for træpaneler og væggene (nu) malet hvide. Bortset fra et enkelt rum med blomstret tapet, har de gamle ejere holdt huset virkelig godt og til min store overraskelse i ret anonyme farver. Men det er godtnok lidt af et kulturchok at gå fra en 10 år gammel lejlighed til et 40+ år gammelt hus - der var meget teak og grønt tapet for 30-40 år siden
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted
 
LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 24 November 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

HappyFrog skrev:
  I vores gamle lejlighed var stuen mere eller mindre centreret omkring setuppet

Det er jo sådan det skal være og det kan damerne lige så godt lære at leve med og acceptere

-LPH



__________________
-LPH
Til top Vis LPH.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LPH. Besøg LPH.'s Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 24 November 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Det ser jo ikke helt ved siden af ud hehe  

Skal helt sikkert også have en rum som dit til en lille fix bio når jeg kommer i et hus..

Tillykke med det, men smæk lige et par billeder mere op af systemet i auktion og lidt

Mvh.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 25 November 2006 kl. 04:57 | IP-adresse registreret  

Lækker, lækkert...., har selv noget som minder meget om dit. Velkommen til!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 26 November 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Dejligt dejligt med sådan en kælder, tror vi er mange herinde der er vildt misundelig på de faciliteter . Oplever du en anden klangkarakter i front og bagspeakers nu hvor du har en effekt på de forreste ?

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 27 November 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Ja for søren, Denon'en havde abslut ingen kontrol over fronterne. Til at starte med syntes jeg det lød okay, men efter et par film var jeg nødt til at indse at den simpelthen ikke kunne trække læsset. Så Odesseyen kom til og nu skal jeg love for der er detaljer i lyden jeg aldrig havde lagt mærke til før. Så jeg nu er jo nødt til at se alle film igen, lydbilledet var jo helt forkert første gang jeg så dem.
Det sker også der lyttes til en cd eller to hernede og der er forskellen også markant. Til min store overraskelse er der andre instrumenter med end guitar på Tracy Chapman Collection

Vindeltrappen har jeg ikke rigtig bidt mærke i skulle have nogen indflydelse. Der vil nødvendigvis fise noget lyd op den vej, men lyden er i det hele taget langt bedre end den var i lejligheden. Det eneste problem jeg direkte har kunne måle er med testlyden på subwooferen. Når den runder 60hz synger hele rummet med, men det er kun over et par hz inden det stopper igen. Jeg har ikke kunne genskabe det i film, så det er ikke et problem.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted
 
Sool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 30 November 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hvor mange kvm. er kælderen?

Kunne godt bruge lidt tal til sammenligning nemlig :)

Til top Vis Sool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sool Besøg Sool's Websted
 
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 01 December 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Rummet er 4m bred og 6m lang. Jeg kan så kun udnytte de 4.5m i længden, men det passer også fint jf. "vejledningen" på dolbydigital.com . Så bortset fra vinkelen på bag ht'erne, er det helt perfekt.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted
 
Sool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 01 December 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg har nemlig overtalt konen til at jeg må bruge et værelse til hjemmebio :) (mine udgave)

Det måler vist 3,5x4,5, så det skulle da kunne lade sig gøre at få noget ok fornuftigt bygget op der.

Så jeg må da bare igang med planlægningen :)
Til top Vis Sool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sool Besøg Sool's Websted
 
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 01 December 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Ork ja sagtens, det er jo ikke meget anderledes end målene her... så hvornår får vi billeder
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted
 
Sool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 01 December 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Rolig rolig :)

Når jeg kommer igang må jeg jo hellere dele istedet for kun at nasse :)

Det eneste jeg har fået "tilladelse" til at købe er projekter, lærred og møbler. Ellers skal jeg genbruge mit gamle Kenwood Sorround Reciever, Kef q70 front, og kef center og kef bag. Så skal min htpc og xbox 360 hookes op.

Meeeeen, mon ikke det kan blive til nogle gode timer alligevel ;)

Projecotr bliver i z4 pris klassen.. altså omkring de 8K..
Til top Vis Sool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sool Besøg Sool's Websted
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 01 December 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Allo' HappyFrog

Nice anlæg du har dig der!!! Og jeg melder mig under fanerne i klagekoret af misundelige husejere uden kælder - sådan en gad jeg sug' godt at have

Det ser spændende ud med den Odyssey amp!!

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Så for dælen, jeg kom lidt ved et tilfælde til at købe ny forstærker og dvd. Nu mangler jeg bare at få det hjem - det kommer mandag, tror det er første gang jeg nogensinde har glædet mig til en mandag.

Stay tuned... *sniff* her lugter da pludselig lidt mindre af Denon 

Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted
 
hyksi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Dewt ser rigtig godt ud det der gad det var mig  med den projektor der
Til top Vis hyksi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyksi
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes