Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 07:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifi-klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg i længere tid haft noget på hjertet, og jeg håber, at dette indlæg kan blive grundlaget for en fornuftig debat, da jeg gerne vil høre andres meninger i denne sag. Jeg håber, at der er nogen derude, der gider læse dette lange kritiske blik på hifi-"klubben". Desuden håber jeg ikke, at jeg bliver udsat for censur, eller bliver smidt helt ud af debat-forummet på hifi4all, som jeg synes er vildt godt, og som har hjulpet mig meget.

Her på Hifi4All og i HifiKlubbens eget cybertainment-forum er der en kedelig tendens til, at mange tror, at det man køber i HifiKlubben pr. automatik er hifi. Dette mener jeg absolut er noget sludder. Hifiklubben forhandler kun produkter, som de kan være eneforhandler af. Mange kanon gode mærker og produkter bliver ikke forhandlet af hifiklubben, bare fordi de ikke kan få eneretten til at distribuere disse (hvilket bare er godt for forbrugerne!). Hvis man ønsker at være eneforhandler af et givent produkt, må dette efter min mening skyldes, at man vil have fuld kontrol over priser og fortjeneste, og derfor må hifiklubben vel i første omgang tænke på sigselv og deres aktionærer fremfor deres "medlemmer" (som de grinagtigt kalder deres kunder). Hifiklubben er utroligt stolte af disse monopol-tilstande, hvilket de ikke er kede af at give udtryk for på arrogant vis. De fleste husker vel, hvad der skete med arla, da det gik op for kunderne, hvordan de misbrugte deres monopol... Det bliver spændende at se, om hifiklubben kommer til at opleve noget lignende.

For nogen tid siden da jeg var ude og kigge på nyt hifi-udstyr, var det naturligt for mig at kigge lidt på hifiklubben's produkter. Jeg fandt på deres hjemmeside frem til et tiltalende system til en pris på ca. 15.000,-. En af mine bekendte havde nogle uger forinden købt noget denon-grej i den lokale hifiklub, og i den forbindelse havde han fået rabat på købet, fordi han kendte en af dem der arbejdede i butikken. Jeg sendte derfor en mail til hifiklubben, hvor jeg spurgte, om det var muligt, at man kunne få lidt "systemrabat", hvis man købte det hele samlet. Jeg blev på det nærmeste gjort totalt til grin, og jeg fik at vide, at den slags rabatter giver de absolut ikke. Rabatten var allerede er trukket fra prisen, så den kom alle kunder til gode. Det undrede mig meget, at hvis man kendte nogen i butikken, så kunne man få rabat, og derfor ville jeg prøve hifiklubben af. Jeg sendte dem igen en mail fra en anden emailadresse, hvor jeg udgav mig for at være en anden. Jeg udviste interesse for et anlæg til i alt ca. 180.000,- kroner, men jeg gav også tydeligt udtryk for, at jeg ikke ville give mere end maks. 165.000,- Jeg blev i den forbindelse (underligt nok) ringet op af hifiklubben, og de gav udtryk for, at de var sikre på, at "man nok kunne finde ud af noget". Forvirret..?!?! JA! Enten skal altså man kende nogen i butikken, eller også skal man bare have penge nok - så skal hifiklubben nok give dig en god rabat. Denne rabat kan så gå ud over resten af kunderne der skal betale kunstigt høje monopol(over)priser.

Dengang i 80'erne da hifiklubben stadig var spæd, var hifiklubben et eksklusivt sted, hvor der arbejdede rigtige entusiaster. Når man kom ind i butikken, følte man det, som om man kom ind i stuen ved en af vennerne. Man fik en varm velkomst og en rigtig "nørdet" og kompetent vejledning sammen med en kop friskbrygget kaffe - eller en baldur vand! I dag er dette koncept totalt smadret, og man får ikke bedre betjening i hifiklubben, end man ville få i el-giganten eller bilka. Jeg var for nogen tid siden inde i den lokale hifiklub for at købe et digitalkabel. Dette burde efter min mening ikke være det store problem, men jeg kom til at føle mig som om jeg var et stort problem. Jeg stillede mig op til kassen for at give udtryk for, at jeg gerne ville hjælpes. Der stod jeg i 5-10 minutter, uden at nogen lagde mærke til mig. Herefter begyndte jeg at gå lidt rundt i butikken, og jeg gjorde ved flere lejligheder venligt opmærksom på migselv. Hver gang jeg gjorde opmærksom på migselv, ved at sige "undskyld..." til personalet, fik jeg svaret "vent nu lige lidt", eller "øjeblik, kommer straks". Da der langt om længe var en, der ville hjælpe mig, blev jeg mødt med beskeden "Hvad er der?!", og dette blev sagt på en meget ubehagelig og nærmest sur måde. Man kan som menneske godt have en dårlig dag, men dette var for meget for mig, så jeg sagde "Absolut ikke noget - undskyld jeg forstyrrede!", og så gik jeg igen. Det er det som hifiklubben kalder "entusiastiske medarbejdere"- jeg kalder det arrogant inkompetence. Den dag spildte jeg næsten 40 minutter af min tid på at blive mødt af arrogance og uvenlighed. Og jeg fik ikke engang det kabel, jeg var kommet efter. Herefter tog jeg i el-giganten, hvor jeg fik omgående og venlig betjening - og et digitalkabel!

Jeg oprettede efterfølgende en profil i hifiklubbens cybertainment forum, hvor jeg fortalte om disse negative oplevelser. Jeg spurgte hifiklubben, om de ikke ville være venlige og forklare mig, hvad der var gået galt - både med betjeningen og med rabatterne. Jeg fik ikke noget entydigt svar, men blev hurtigt forsøgt udstillet som værende fjendligt sindet og uretfærdig overfor hifiklubben. Hifiklubbens admins gjorde, hvad de kunne for at få sagen vendt 180 grader, så det så ud som om, det var mig, der var problemet. Da jeg holdt fast i mit krav om en fornuftig forklaring, resulterede dette i at jeg sammen med mine debat-indlæg blev slettet fra deres forum. Jeg fik efterfølgende en mail fra dem, hvor der stod at jeg ikke længere var velkommen i deres forum, da jeg ikke havde noget positivt at bidrage med, og fordi jeg virkede useriøs....

Efter min mening har hifiklubben nået bunden. Jeg vil absolut ikke sætte mine ben der igen. Jeg forstår ikke, at andre er så henrykte over dem, og deres middelmådige overpris-varer. Hifiklubben er efter min mening alt for opreklameret, og de kan ingenlunde leve op til deres egne forsikringer om "ganske almindelige entusiaster". Jeg har flere gange her på stedet læst om, at hifiklubben oplyser forkerte priser, og behandler kritiske kunder nedsættende. Hifiklubben siger selv, at de sætter prisen ned på varer, som de overtager forhandlingen af, men jeg har hørt af flere, at dette ikke er hele sandheden. Jeg har læst om, at kunder har købt defekte demo-varer, og at hifiklubben efterfølgende har behandlet disse kunder på en uacceptabel måde. Hvis man er kritisk overfor hifiklubben i deres forum, så prøver de først på at nedgøre en på en måde, der får andre til at tro, at det er en selv og ikke hifiklubben der er et problem, hvilket efter min mening er usmageligt og tarveligt. Kan de ikke få sendt sorteper videre til kunden, så bliver man bare smidt på porten. Selvkritik findes ganske enkelt ikke i hifiklubben.

Der er alternativer til hifiklubben, der er både bedre og billigere, men hver gang man siger noget negativt om hifiklubben, bliver man nærmest høvlet i stykker og truet med tæskehold. Hvad fa'en er meningen?



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Nu er der vel ikke noget overraskende i, at man lettere kan få rabat, jo mere man køber, men derfor er det naturligvis stadigvæk sært, at de alligevel forsøger at håndhæve en politik om ingen rabat.

Ellers må jeg sige, at dine oplevelser i Hifiklubben svarer til, hvad jeg har oplevet de sidste gange, jeg har været der i begge butikkerne i Århus.

Grunden til, at der er mange, der godt kan lide Hifiklubben er vel bare, at der er stor forskel på de enkelte butikker. I hvert fald er det ikke fordi min hifiinteresse er på et mere avanceret entusiastniveau end klubben, så i mit tilfælde er det også ekspedienterne og det monopolelsekende koncept, der holder mig væk (for det meste da).

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej Nitroblast,

Det er tydeligvis en dårlig oplevelse du har haft. Der er ingen tvivl om, at HFK har ændret forretningsstrategi og at det er blevet mindre "kaffe-klub" og mere "business-klub". Det er deres valg og det kan vi andre så li' eller lade være. De har altid haft eneforhandlig af deres mærker, men jeg tror ikke de slipper afsted med alt for høje priser eftersom Tyskland er tæt på for mange og internetsalget bliver større og større.

Personligt synes jeg stadig de hæver sig over pøblen, men var da også gladere for HFK før i tiden. Jeg har selv arbejdet der i week-enden for 7-8 år siden (startede faktisk som Audioscan) og husker tydeligt lytte-sessioner med kaffe og hygge - det var tider. Når HFK nu går den anden vej, er der så kommet plads til andre små udbydere og det kan jeg da godt li'. Hvis HFK havde fortsat som før tror jeg ikke der havde været plads til dem.

Alle er til at handle med når man 10-dobler beløbet - sådan tror jeg det er over alt. Sådan er business.

Mht. din oplevelse kan du jo have været uheldig med ekspedienten, men der er intet værre end at føle sig til grin eller i vejen og det kan jeg godt forstå du bliver "p***ed" over - det var jeg også blevet.

Jeg skulle selv købe kabler for nyligt og skulle bruge nogle på 1 meter og nogle på 2 meter. På HFK's hjemmeside stod der, at hvis man skulle bruge andet end 1 meter skulle man kontakte dem. Det gjorde jeg pr. mail og fik aldrig et svar - ingen handel hos dem, den gik til en mindre udbyder.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Nu har jeg i længere tid haft noget på hjertet, og jeg håber, at dette indlæg kan blive grundlaget for en fornuftig debat, da jeg gerne vil høre andres meninger i denne sag. Jeg håber, at der er nogen derude, der gider læse dette lange kritiske blik på hifi-"klubben". Desuden håber jeg ikke, at jeg bliver udsat for censur, eller bliver smidt helt ud af debat-forummet på hifi4all, som jeg synes er vildt godt, og som har hjulpet mig meget.

Her på Hifi4All og i HifiKlubbens eget cybertainment-forum er der en kedelig tendens til, at mange tror, at det man køber i HifiKlubben pr. automatik er hifi. Dette mener jeg absolut er noget sludder. Hifiklubben forhandler kun produkter, som de kan være eneforhandler af. Mange kanon gode mærker og produkter bliver ikke forhandlet af hifiklubben, bare fordi de ikke kan få eneretten til at distribuere disse (hvilket bare er godt for forbrugerne!). Hvis man ønsker at være eneforhandler af et givent produkt, må dette efter min mening skyldes, at man vil have fuld kontrol over priser og fortjeneste, og derfor må hifiklubben vel i første omgang tænke på sigselv og deres aktionærer fremfor deres "medlemmer" (som de grinagtigt kalder deres kunder). Hifiklubben er utroligt stolte af disse monopol-tilstande, hvilket de ikke er kede af at give udtryk for på arrogant vis. De fleste husker vel, hvad der skete med arla, da det gik op for kunderne, hvordan de misbrugte deres monopol... Det bliver spændende at se, om hifiklubben kommer til at opleve noget lignende.

For nogen tid siden da jeg var ude og kigge på nyt hifi-udstyr, var det naturligt for mig at kigge lidt på hifiklubben's produkter. Jeg fandt på deres hjemmeside frem til et tiltalende system til en pris på ca. 15.000,-. En af mine bekendte havde nogle uger forinden købt noget denon-grej i den lokale hifiklub, og i den forbindelse havde han fået rabat på købet, fordi han kendte en af dem der arbejdede i butikken. Jeg sendte derfor en mail til hifiklubben, hvor jeg spurgte, om det var muligt, at man kunne få lidt "systemrabat", hvis man købte det hele samlet. Jeg blev på det nærmeste gjort totalt til grin, og jeg fik at vide, at den slags rabatter giver de absolut ikke. Rabatten var allerede er trukket fra prisen, så den kom alle kunder til gode. Det undrede mig meget, at hvis man kendte nogen i butikken, så kunne man få rabat, og derfor ville jeg prøve hifiklubben af. Jeg sendte dem igen en mail fra en anden emailadresse, hvor jeg udgav mig for at være en anden. Jeg udviste interesse for et anlæg til i alt ca. 180.000,- kroner, men jeg gav også tydeligt udtryk for, at jeg ikke ville give mere end maks. 165.000,- Jeg blev i den forbindelse (underligt nok) ringet op af hifiklubben, og de gav udtryk for, at de var sikre på, at "man nok kunne finde ud af noget". Forvirret..?!?! JA! Enten skal altså man kende nogen i butikken, eller også skal man bare have penge nok - så skal hifiklubben nok give dig en god rabat. Denne rabat kan så gå ud over resten af kunderne der skal betale kunstigt høje monopol(over)priser.

Dengang i 80'erne da hifiklubben stadig var spæd, var hifiklubben et eksklusivt sted, hvor der arbejdede rigtige entusiaster. Når man kom ind i butikken, følte man det, som om man kom ind i stuen ved en af vennerne. Man fik en varm velkomst og en rigtig "nørdet" og kompetent vejledning sammen med en kop friskbrygget kaffe - eller en baldur vand! I dag er dette koncept totalt smadret, og man får ikke bedre betjening i hifiklubben, end man ville få i el-giganten eller bilka. Jeg var for nogen tid siden inde i den lokale hifiklub for at købe et digitalkabel. Dette burde efter min mening ikke være det store problem, men jeg kom til at føle mig som om jeg var et stort problem. Jeg stillede mig op til kassen for at give udtryk for, at jeg gerne ville hjælpes. Der stod jeg i 5-10 minutter, uden at nogen lagde mærke til mig. Herefter begyndte jeg at gå lidt rundt i butikken, og jeg gjorde ved flere lejligheder venligt opmærksom på migselv. Hver gang jeg gjorde opmærksom på migselv, ved at sige "undskyld..." til personalet, fik jeg svaret "vent nu lige lidt", eller "øjeblik, kommer straks". Da der langt om længe var en, der ville hjælpe mig, blev jeg mødt med beskeden "Hvad er der?!", og dette blev sagt på en meget ubehagelig og nærmest sur måde. Man kan som menneske godt have en dårlig dag, men dette var for meget for mig, så jeg sagde "Absolut ikke noget - undskyld jeg forstyrrede!", og så gik jeg igen. Det er det som hifiklubben kalder "entusiastiske medarbejdere"- jeg kalder det arrogant inkompetence. Den dag spildte jeg næsten 40 minutter af min tid på at blive mødt af arrogance og uvenlighed. Og jeg fik ikke engang det kabel, jeg var kommet efter. Herefter tog jeg i el-giganten, hvor jeg fik omgående og venlig betjening - og et digitalkabel!

Jeg oprettede efterfølgende en profil i hifiklubbens cybertainment forum, hvor jeg fortalte om disse negative oplevelser. Jeg spurgte hifiklubben, om de ikke ville være venlige og forklare mig, hvad der var gået galt - både med betjeningen og med rabatterne. Jeg fik ikke noget entydigt svar, men blev hurtigt forsøgt udstillet som værende fjendligt sindet og uretfærdig overfor hifiklubben. Hifiklubbens admins gjorde, hvad de kunne for at få sagen vendt 180 grader, så det så ud som om, det var mig, der var problemet. Da jeg holdt fast i mit krav om en fornuftig forklaring, resulterede dette i at jeg sammen med mine debat-indlæg blev slettet fra deres forum. Jeg fik efterfølgende en mail fra dem, hvor der stod at jeg ikke længere var velkommen i deres forum, da jeg ikke havde noget positivt at bidrage med, og fordi jeg virkede useriøs....

Efter min mening har hifiklubben nået bunden. Jeg vil absolut ikke sætte mine ben der igen. Jeg forstår ikke, at andre er så henrykte over dem, og deres middelmådige overpris-varer. Hifiklubben er efter min mening alt for opreklameret, og de kan ingenlunde leve op til deres egne forsikringer om "ganske almindelige entusiaster". Jeg har flere gange her på stedet læst om, at hifiklubben oplyser forkerte priser, og behandler kritiske kunder nedsættende. Hifiklubben siger selv, at de sætter prisen ned på varer, som de overtager forhandlingen af, men jeg har hørt af flere, at dette ikke er hele sandheden. Jeg har læst om, at kunder har købt defekte demo-varer, og at hifiklubben efterfølgende har behandlet disse kunder på en uacceptabel måde. Hvis man er kritisk overfor hifiklubben i deres forum, så prøver de først på at nedgøre en på en måde, der får andre til at tro, at det er en selv og ikke hifiklubben der er et problem, hvilket efter min mening er usmageligt og tarveligt. Kan de ikke få sendt sorteper videre til kunden, så bliver man bare smidt på porten. Selvkritik findes ganske enkelt ikke i hifiklubben.

Der er alternativer til hifiklubben, der er både bedre og billigere, men hver gang man siger noget negativt om hifiklubben, bliver man nærmest høvlet i stykker og truet med tæskehold. Hvad fa'en er meningen?

Jeg kan til en vis grad nikke genkendende til noget af det du skriver. Det er muligt, at Hifiklubben har en politik om ikke at give rabat. Men rabat kan sagtens opnåes. Også på mindre køb. Det kommer bare meget an på hvilken butik du går til og hvilken ekspedient du taler med.

Jeg kan også sagtens genkende den dårlige service. Jeg startede med at komme i Hifiklubben i midten af halvfemserne. Den gang fik man altid en venlig modtagelse og en pæn betjening. Men den er lige så stille forsvundet, i takt med at de "voksne" ekspedienter er blevet erstattet af 19 årige skoledrenge. Det der slog hovedet på sømmet for mig, var at jeg bad om en demo i min lokale hifiklub af noget Holfi. Da ekspedienten hørte, at jeg overvejede at købe brugt og ikke hos ham, sagde han direkte, at så ville han ikke bruge tid på det, da han jo så ikke tjente noget på mig. Det var så en butik, hvor jeg havde lagt cirka 60000 på det tidspunkt. Jeg behøver vel ikke at nævne, at jeg ikke siden har handlet der.

 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Ang. rabatter: det er noget svineri.. længere er den ikke, ingen undskyldninger er acceptable her. det er i orden at man kan få kontant rabat, sådan er det alle steder, men det skal være det samme for alle.

Ang. medarbejdere/sælgere: jeg har selv meget blandede oplevelser, jeg har været ude for de mest irriterende, storbandende hh elever, en enkelt ærlig sælger "dali har ikke lavet noget ordentligt til under 5000 kr stk" og over til den lidt for kundevenlige (overhørte en samtale hvori centrallageret blev svinet til på det groveste fordi de ikke kunne leverer min varer på et døgn).

HFK skiller sig ikke nævneværdigt ud fra andre.

Nitroblast, tak fordi du har taget bladet for munden, og selv undersøgt sagen, i stedet for bare at svine til. det er rart at se en saglig og velfunderet forhandlerkritik.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Har også prøvet det du siger der... Mig og 2 af mine venner var inde for at se på digitalkalber ( lige som dig ) men først var vi lige inde i tapeconnection først. Derinde kunne man frit få lov til at se på kablerne og man blev med det samme spurgt om de kunne hjælpe med noget.
Da jeg så havde kigget på nogle kabler, ikke kun digitalkalber men også højtaler kabler spurgte jeg en af dem der arbejede derinde om hvad forskellen på et dyrt ht kabel og et lidt billigere var. Der sagde han at han ikke ville købe det dyre men istedet det billigere for der var næsten ingen foreskel. Det mener jeg er god service. Istedet for ligeså snart man har fundet et produkt som er dyrt så klapper de en på skulderen og siger "det er bare godt, det skal du købe"

Efter noget tid tog vi så over i hifiklubben som ligger lige overfor. Vi kommer ind og bliver ikke mødt med et "kan jeg hjælpe" men istedet står der 3 medarbejdere bag disken og snakker sammen. Da vi så endelig for et ord indført om noget med kabler siger de bare: "du kan se dem her bag disken" og så snakkede de bare videre...

Efter dette besluttede jeg mig gor at købe i tapeconnection da jeg personligt synes man for meget bedre og venligere  service.

/Andreas
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Har selv været udsat for noget lignende hvor de prøve at sælge mig en demo center, uden at ville sætte prisen ned, og da jeg så sagde at det vil jeg ikke være med til fik jeg et surt svar, at så vil der gå 2-3 uger før de havde en hjemme, de gad ikke engang ringe til den anden butik i århus, så jeg måtte pænt begive míg ned til den hvor de da selvfølgelig havde en på lager.

 

Ellers så har de en meget høj pris, i forhold til TC som efterhånden er mit fortrukne sted, da man altid bliver mødt med et velkommen, og man kan bare komme ind og spørger uden at de prøver at "tvinge" en til at købe noget 



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

Har selv været udsat for noget lignende hvor de prøve at sælge mig en demo center, uden at ville sætte prisen ned, og da jeg så sagde at det vil jeg ikke være med til fik jeg et surt svar, at så vil der gå 2-3 uger før de havde en hjemme, de gad ikke engang ringe til den anden butik i århus, så jeg måtte pænt begive míg ned til den hvor de da selvfølgelig havde en på lager.

 

Ellers så har de en meget høj pris, i forhold til TC som efterhånden er mit fortrukne sted, da man altid bliver mødt med et velkommen, og man kan bare komme ind og spørger uden at de prøver at "tvinge" en til at købe noget 


Synes også man føler sig mere velkommen der...
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Detailhandels-analyser viser at 2/3 af de personer der holder op med at handle et sted, gør de fordi de ikke føler de er "i centrum".

Der er jo her forretningerne har mulighed for at adskille sig fra internethandelen - den menneskelige faktor!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
bassman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Nitroblast

Har ofte haft samme oplevelse af HFK. De dage hvor man kunne kigge forbi butikken og få en god sludder og høre noget nyt grej er desværre over. For at høre et anlæg skal man næsten stå med pengene i hånden og hvis anlægget ikke er dyrt nok, så bruger De ikke meget tid på én.  Næh, nu drejer det sig bare om at få solgt nogle varer.
Har selv prøvet at få rabat op til flere gange efter at det nye koncept kom til og næsten alle medarbejdere blev fyret, men uden held.
Jeg ville acceptere "ingen rabat" princippet, hvis det ikke kunne lade sig gøre at få varerne billigere andre steder og servicen var helt i top.

Jeg kender dog også nogle som har gode oplevelser med HFK, men de handlede ikke Hifi i de gamle tider. Måske har vi andre taget skader??  Det kan jo være det slet ikke drejer sig om en god snak, men salg!!!!!
Til top Vis bassman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassman
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Vil lige slutte mig til AndreasCB's kommentar. Jeg var med derinde den dag. I TapeConnection bliver man mødt med en meget entusiastisk holdning. Man har brug for lidt nørderi i sådan en butik. Og det er ikke til at se i HFK. Det der popsmarte "hvis du ingen penge har kan du ikke købe noget (og er derfor ikke værd at hjælpe)" kan jeg satme ikke tage.

Jeg må sige jeg blev lidt chokeret da jeg, efter spørgsmålet: "Har i signalkabler man kan få lov at se", fik svaret: "der er nogle bag disken. Du kan se dem på nettet".
Nu sammenligner jeg jo med TapeConnection (idet de ligger ved siden af inde i Århus C).

Syntes generelt HFK er mere ala. Merlin eller Fona, bare med et mere lydcentreret produktvalg.

Dette skal ses som en opsang til HFK, og som et "keep up the good work" til tapeconnection.


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

Har selv været udsat for noget lignende hvor de prøve at sælge mig en demo center, uden at ville sætte prisen ned, og da jeg så sagde at det vil jeg ikke være med til fik jeg et surt svar, at så vil der gå 2-3 uger før de havde en hjemme, de gad ikke engang ringe til den anden butik i århus, så jeg måtte pænt begive míg ned til den hvor de da selvfølgelig havde en på lager.

 

Ellers så har de en meget høj pris, i forhold til TC som efterhånden er mit fortrukne sted, da man altid bliver mødt med et velkommen, og man kan bare komme ind og spørger uden at de prøver at "tvinge" en til at købe noget 

Nu ved jeg ikke hvilken en af butikkerne i Århus du her taler om, men lad os bare sige, at den som ikke ligger i Nørregade er i den værre ende i forhold til service. Jeg var derinde for et par uger siden for at spørge på et sæt højttalere. Det tog mig tyve minutter bare at få et svar på et enkelt spørgsmål. Der var fire ekspedienter. Og lad os sige det sådan. Der var ikke super mange kunder.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hmm

Jeg hører til de mærkelige mennesker der er 100% ligeglad med hvor jeg køber mine varer - bare pris og kvalitet er ok.

Jeg købte mit første produkt hos hifi-klubben i 1982 og har da ind imellem købt noget der. Jeg synes at de er blevet mere professionelle (på den kedelige måde), de har skiftet lidt ud i sortimentet ... i princippet er det vel ikke dårligere eller bedre end det hele tiden har været.

Det er sjovt at folk står i kø for at kritisere hifi-klubben ... (der er sikkert grund til det), men hvorfor tager man ikke fat i f.eks. Fona, hvor hovedparten af Danskerne køber deres udstyr. Hifi-klubben er da efter min erfaring hævet væsentligt over Fona, men er der nogen der kritiserer Fona ... nææ

Idag kan man selv checke alt på nettet vedr. produkterne, og man kan maile producenten og få yderligere info, man kan komme på www.hifi4all.dk og høre hvad andre mener om produktet. Hvorfor vil man så absolut spørge den underbetalte HK'er på 18 år, der står nede i butikken. Han kan jo alligevel ikke svare på om du synes det lyder godt.

SATMIT  



__________________
"My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

God debat at starte for ingen tvivl om at klubben har ændret sig meget gennem de sidste år. jeg syntes desværre også klubben er blevet generelt dårligere på nogle punkter men bedre på andre. hvad deres priser angår så syntes jeg tilgengæld ikke det er helt rigtigt at det skulle være dyrer end andre tilsvarende produkter. der er flere eksempler på produkter som HFK sælger og som f.eks tapeconnection også sælger hvor HFK er klart billigere til trods for at der på Tapeconnections hjemmeside står at man spare en massse penge. dermed mener jeg intet ondt om tapeconnection for der har jeg da også handlet som en meget tilfreds kunde. men jeg syntes måske bare det er lidt unfair kun at hænge klubben ud.

hvad deres service angår så er den desværre nedaf gående i flere af deres afdelinger. men jeg handler personligt altid i Lyngby afdelingen hvilket er en rigtig god butik med flinke og meget kompentente medarbejdere. flere af deres KBH afdelinger er også gode, men de er dog også alle sammen præget af sortefår i flokken af medarbejdere i de forskellige butikker.

alt i alt må det siges at der er stor forskel på de forskellige afdelinger og hvilken medarbejder man møder, dette er ærgeligt, men desværre nok svært at undgå, med klubbens nuværende medarbejderpolitik.

hvad rabat angår så har jeg nu aldrig haft problemer med at få nedslag i prisen hos hifiklubben, jeg syntes somregl de er til at forhandler med. selvfølgeligt kan man ikke få det billigere hvis man går ind og køber en cd afspiller eller lign til 2000kr men skal man ind og sammensætte et system er de somregl flinke og give gratis signal kabler eller lign. jeg har f.eks. fået et taralabs digital kabel til 1699 gratis plus at jeg kun betalte for 15m højttaler kabel til 89kr pr meter selvom jeg fik over 40m.

Nicolai

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Det var en uhyggelig historie, som afspejler den højredrejning vores samfund har taget indefor de sidste 5 år. Jeg har ikke så meget til overs for cybertainment, jeg spurgte engang om noget, men fik aldrig svar. Det kan der vel være flere årsager til men alligevel. Nå, men på trods af alt dette er forretningen i Lyngby udmærket, jeg har 3 gange været der og høre på udstyr (i mere end en halv time ad gangen) og fået gode råd fra ekspedienterne, og da jeg så endelig skulle købe noget havde de mig stadig i databasen selvom jeg havde flyttet 3 gange siden 12 år siden sidst jeg købte noget. Der er åbenbart stor forskel på forretningerne.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

HFK står med samme udfordringer som alle andre forretninger. Hård konkurrence fra andre udbydere (de har selv valgt at prøve at bide skeer med de store drenge istedet for niche-salg) og internettet.

Og HFK eksisterer jo ligesom alle andre butikker for at tjene penge - det kan man ikke bebrejte dem. At de på sigt måske har valgt en forkert forretningsstrategi kan så diskuteres.

Som skrevet tidligere mener jeg de hæver sig over pøblen, men udmærker sig ikke.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft en besynderlig oplevelse derinde engang. Det var i Århus hvor jeg spurgte til noget highend udstyr. På det tidspunkt var jeg ikke helt bekendt med hvad Hifiklubben forhandlede og fandt senere ud af, at de aldrig havde haft de pågældende produkter. Ekspedienten lagde hånden bag på min arm og venligt men bestemt blev jeg ført hen mod døren, mens han 3-4 gange stille gentog at det havde de altså ikke. Der var iøvrigt en del mennesker i butikken på det tidspunkt, så det var lidt pinligt.
Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård
 
Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg kan KUN give dig RET.

HIFI-klubben eller hvad man skal kalde den, er jo bare et almindeligt sted med radio/tv - at dem der så arbejder der, tror de er noget specielt, er jo lidt synd

Der ER da få der ved hvad de snakker om, men resten er nogle opblæste idioter der tror det er nok at ha deres skjorte på.

Der er ufatteligt mange ansatte i HIFI-klubben som faktisk ikke aner hvad de snakker om - mange af dem burde være ansat til at feje og lave kaffe, kaffe til de ansatte, for det er der HELLER ikk til kunderne længere.

MHT priserne, vover de jo den påstand at det er ALLE de andre der har sat deres priser NED og derfor er de ikk længere MEGET billigere end dem - pis og humbuk, HIFI-klubben ER bare blevet dyrere.

MHT til rabat, spurgte jeg efter prisen på et digitalkabel (i løbende meter) og fik svartet = 80,- meteren !!! Fint fint, men hvad kan jeg få det til hvis jeg køber 50 meter ? (fra computer til anlæg og andre ting) - Svaret = 80,- meteren !!! OK FLOT - JEG BRUGER ET ANTENNE KABEL !!!!

"Ganske almindelige entusiaster" - hvor ? hvad ? hvem ? Der er INTET tilbage af HIFI-klubben, udover NAD - alt andet kan købes andetsteds - til samme eller billigere priser og stort set hver gang - med bedre service.

HELT seriøst, synes jeg de skulle overveje GRUNDIGT - om ikk de skulle kalde sig noget andet end HIFIKLUBBEN !!!! Dem der kan huske HIFIKLUBBEN for ca 5-10 år siden og selvfølgelig længere tilbage, blir jo VILDLEDT, SKUFFEDE og går sikkert igen med den tanke = hold da kæft, det han vidste kunne jeg ha læst i hifi-REKLAMEN og SIKKEN service.

Tro mig - Jeg har selv været ansat der for ca 6-7 år siden og sagde op pga af de fleste ikk anede hvad de snakkede om + at de kunne finde på fra hovedkontoret, at sende en skrivelse ud om at vi skulle prøve at sælge DALI til kunderne, for dem var der størst fortjeneste på - Sælger man så hvad kunden ønsker ? Opfylder man kunden ønske ? Ja hvis man trodser HIFI-klubben.

Man kan så også vælge at sige op og det gjorde jeg - så har jeg MIT på det rene.

Men alt i alt er HIFI-klubben vendt og drejet på den måde, at jeg vil GARANTERE at der ikke er EN ENESTE af de kunder fra "min tid" tilbage i HIFI-klubben, jeg har snakket med mange af mine "gamle kunder" og de simpelthen ryster på hovedet af hifiklubben, deres medarbejdere, deres service og også deres priser og måden at "handle på"

Jo, der kommer måske et par stykker dernede, men det er da sikkert fordi de skal ha reperaret noget - for længere holdbarhed - som de også holder på - passer heller ikk.

Jeg er til hver en tid klar til at uddybe denne skrivelse, mit blik på hvad der sker inden for deres døre osv - det er ikke bare brok - det er sandheden om en SKØN hifiklub der er vendt om til noget, som kun nye, uvidende kunder finder interessant - de fleste svar vil nok bare være bedst at give via PRIVAT, da ikke alt vil være så fandens smart at udlevere på åben skærm.

Jo jo jaja, der er da gamle kunder, rundt omkring, på landsplan der har et godt forhold til hifiklubben - folk der kan låne ting med hjem - GRATIS osv - men den ensformede behandling som hifiklubben gav førhen - VÆK ER DEN !!!

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel
 
HTN/HFK
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 26 April 2005
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Nu er der vel ikke noget overraskende i, at man lettere kan få rabat, jo mere man køber, men derfor er det naturligvis stadigvæk sært, at de alligevel forsøger at håndhæve en politik om ingen rabat.

Ellers må jeg sige, at dine oplevelser i Hifiklubben svarer til, hvad jeg har oplevet de sidste gange, jeg har været der i begge butikkerne i Århus.

Grunden til, at der er mange, der godt kan lide Hifiklubben er vel bare, at der er stor forskel på de enkelte butikker. I hvert fald er det ikke fordi min hifiinteresse er på et mere avanceret entusiastniveau end klubben, så i mit tilfælde er det også ekspedienterne og det monopolelsekende koncept, der holder mig væk (for det meste da).

Hej Nitroblast
Kan du ikke oplyse mig dit alias, din e-mail, dit navn du var tilmeldt med på Cybertainment? Samtidig hvilke e-mailadresser du har korresponderet med, og hvem du udgav dig for at være...?

Jeg vil gerne søge tilbage og finde dine indlæg angående ovenstående (da vi har alle indlæg liggende). Jeg mindes nemlig ikke vi på noget tidspunkt har været ude i sådan en diskussion eller lignende, som er blevet lukket af - eller du er blevet smidt ud på grund af. Så vi vil naturligvis gerne have mulighed for at tjekke facts af inden vi kommenterer yderligere på dit indlæg.

Det sjove er nemlig at vi kun har udelukket EN eneste person (med flere forskellige aliaser) på Cybertainment i den tid Cybertainment har eksisteret, denne person går/gik også under synonymet "HURTIG" her på HIFI4ALL.DK. Dette ved jeg helt konkret, da der er mig der administrator på denne opgave.

Jeg er derfor lidt nysgerrig efter at finde ud af hvem der gemmer sig bag "NITROBLAST" - og om hvorvidt forløbet kan bekræftes af ovenstående fakta-oplysninger som jeg håber du sender mig.

Skriv eventuelt direkte til mig på news@hifiklubben.dk med ovenstående oplysninger - så vi kan undersøge sagen nærmere - samt hvilken butik.

Til top Vis HTN/HFK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HTN/HFK Besøg HTN/HFK's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det er imponerende hvordan man kan dømme en hel kæde på baggrund af en enkelt eller et par afdelinger.  Dermed ikke sagt at servicen i nogle enkelte forretninger ikke er dårlig, (som historien jo også viser) men derfra og så til at skære alle forretninger over en kam - der er altså langt!  Jeg har handlet i hifi-klubben på Åboulevarden i årevis og jeg har altid modtaget fremragende service!  Jeg har ligeledes gode erfaringer med forretningen i Lyngby og den på Amager (godt nok nogle år siden jeg har været der sidst).

Er det bare et tildfælde at stort set alle de negative udmeldninger kommer fra jyder? Er de Københavnske forretninger bedre?`  Er der nogen der har erfaringer fra begge sider af broen?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 

Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes