Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 15:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Qv2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 08 Juli 2015 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Er der nogle, der kender til virkningen af dette produkt? 

Mvh Jens

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Der findes nogle anmeldelser rundt omkring, så ja, nogen kender da til virkningen

Se fx www.6moons.com eller www.positive-feedback.com.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har flere gange været til demo af QV2 og andre produkter fra den serie, men aldrig haft fornøjelsen af at prøve det hjemme på
eget setup.

Men jeg har været imponeret hver gang

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
prime
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har flere produkter fra nordost og quantum.
Jeg har en Qx4 siddende mellem mit strømkabel fra væggen og til min Qb 8 strømskinne.
I selve strømskinnen har jeg 2 stk Qv2 samt 2 stk Qk1 plugs siddende.

jeg kan sige to ting til det. 1 det koster en formue 2 det hjælper i den grad på mit anlægs performance mht. ro
detaljer dynamik rum, ja you name it.

Om du kan opnå den samme ydelse fra andre produkter til en billigere penge skal jeg være usagt.
Men man skylder sig selv den oplevelse at prøve det derhjemme, så mon ikke der er en venlig forhandler som vil lægge udstyr til.

Hilsen Peter
Til top Vis prime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prime
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Så siger jeg mange tak for jeres svar - jeg vil prøve produktet af snarest muligt.
Mvh Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
miki
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke produktet.
Det er undre mig er at produktet kun sidder koblet i parallel. Er der nogen der ved hvad der er indeni.
Til top Vis miki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miki
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kender også kun produktet af navn og ikke af gavn ...

Jeg vil dog håbe, at indmaden er blot en smule mere (teknologisk) avanceret end i visse andre dyre tweaks, hvor man tilsyneladende betaler en hulens bunke penge for en hulens bunke ord og en hel masse (udokumenteret) hemmelighedskræmmeri

http://www.diyaudio.com/forums/everything-else/172673-bybee- quantum-purifier-measurement-analysis-51.html

Jeg siger bestemt ikke, at det samme er tilfældet med Nordosts/Quantums produkter ... jeg siger blot, at indholdet ikke altid matcher forventningerne til indholdet.

Kan vi ikke få en ejer til en Qv2 til at splitte den ad og poste et foto af indholdet
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2780
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Vi skal være forsigtige med at bagatellisere virkningen af en investering på totusindeottehundrede stærkt beskattede danske kroner. Alene tanken om at købe en og gribe hammeren for at gå til angreb på dens magiske evner vil kræve uendelig overtalelse. Beløbet på kontoudtoget bør få de fleste til respektfuldt at lægge hammeren fra sig igen.

Ifølge leverandørens italesatte mirakler sørger den for at rense strømmen, så kun den rene sinusformede vekselspænding får adgang til de parallelt tilsluttede apparater. Det er lykkes fabrikanten at udforme den så den har samme effektivitet ved såvel 60Hz som ved 50Hz. Men når det kommer til specifikationerne er siden tom eller ikke eksisterende.

Nå, men pyt..... . Det kan jo også være lige meget når blot man er overbevist om at det virker. Magien må ligge i at den - hvis den overhovedet har et formål - er udstyret med kondensatorer og bleedermodstande mellem stikkenes poler. Kondensatorerne til støjdæmpning og bleedermodstande, så man ikke får stød, hvis man skulle få den umulige ide at teste virkningen ved at trække den ud af stikket mens musikken spiller.

Her er der en oplagt mulighed for blindtest. Hvis nogen tør tage opgøret med enhedens magiske evner?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Ja, "Hearing is believing", som de siger i visse fremmedsprogede lande, så hvis man (forestiller sig, at man) kan høre en forskel, ja, så gør den en
forskel. Om den så er positiv eller negativ er op til den enkelte at afgøre.

Jeg benytter selv en regenerator på dele af mit anlæg, og jeg finder generelt virkningen positiv. Jeg har dog også erfaring med forskellige filtre, hvor
oplevelserne er mere blandede. De hjalp (måske) lidt på dimensionaliteten i gengivelsen, men fratog til gengæld musikken lidt nerve og drama -
måske en slags dæmper på dynamikken?

Nå, beklager, det blev lidt off topic, da det ikke konkret drejer sig om det produkt, der er spurgt ind til
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Velbekomme



__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hvis det er indmaden på en Qv2, så betaler man m.a.o. DKK 2.800,- for et Schuko hanstik påloddet en kondensator, hvad der ligner tre PTC-modstande, en fancy indpakning og en hulens bunke varm luft i form af uigennemskueligt og vanskeligt verificerbart techno-babble?

Jeg har bestemt ikke noget imod at slippe slanterne for produkter, hvor jeg kan se en sammenhæng mellem de ressourcer, der er brugt i forbindelse med fremstillingen af produktet - hvad enten vi taler udviklingsomkostninger, materialepriser eller mandetimer - men det her fremtvinger brugen af gloser som "absurd", "bondefangeri" og "snake-oil" (man er vel lidt international).

Nå, men en oplagt idé for den ferme DIY'er, der vil spare nogle tusinde kroner

Og hvis det virker, så virker det jo ... uanset pris ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Husk nu, at navnet Nordost emmer af kvalitet og dermed denne vare skal koste noget, ellers har det ikke megen værdi.... og dermed ikke et
kundegrundlag, og det duer bare ikke i vores "forbrugsverden" Selv "varm luft" har en værdi, for nogen.

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Skrev jeg virkelig PTC-modstand ... jeg mente sikkert en VDR (varistor)
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Tak Ramma, skal lige holde op med at grine. Nu må der ikke opfordres til salg på forum, så det er dette selvfølgelig ikke. Det skal kun forstås som en "føler". Hvor mange af disse ville jeg kunne sælge til 1.800,- kr. pr. stk., hvis de f.eks. så sådan hér ud????



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt billedet i en tråd på et polsk audioforum, hvor diskussionen lader til at være heftig, jeg forsøgte en google translate som ikke lykkedes.
Det kunne ellers være interessant at læse hvad der står i tråden.
En bruger med navn" Branża " havde modet/pengene til at åbne en Nordost QV 2, for at se hvad der var inden i denne dyre konstruktion.
http://www.audiostereo.pl/nordost-qv2_93156.html
Resultatet taler for sig selv, jeg har iøvrigt været til en demo af Qv 2 og det kan godt høres, at der er forskel i lyden, bare de er indsat i lige antal i
Nordost netskinnen ellers virker det ikke, 4 eller 8 stk lyder bedst, hvorfor skal i ikke spørge mig om
Så kan man selv vurdere om det er noget man vil investere et 5 cifret beløb i, for mit vedkommende er svaret et klart nej.
En god jordforbindelse, et godt netfilter med overdimensionerede spoler/kondensatorer og modstande og gode overdimensionerede skilletrafoer(er
heller ikke billigt ) sat rigtigt sammen vil gøre mere for slutlyden end de fine dimser fra Nordost, eller rettere det er min erfaring, da den
kombination er en del af mit eget setup.

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2780
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Velbekomme



Problemet med at åbne den slags magiske himstragimser (nyt forslag til ordbogen) er at den varme luft siver ud aldeles omgående.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Resultatet taler for sig selv, jeg har iøvrigt været til en demo af Qv 2 og det kan godt høres, at der er forskel i lyden, bare de er indsat i lige antal i Nordost netskinnen ellers virker det ikke, 4 eller 8 stk lyder bedst, hvorfor skal i ikke spørge mig om

Jamen, det giver jo meget god mening til hvorfor, det virker. Det er et filter, som sættes i parallel med resten af udstyret, der er tilsluttet strømskinnen. Det er helt elementært, kære Watson! Og jo flere, der sættes i skinnen, jo kraftigere er filtreringen. Men det med lige antal, kan jeg ikke forklare... måske vi skal have en ingeniør på banen?

Men noget jeg slet ikke forstår, er prisen?!?! Nogle mennesker vil gerne snydes. Og hvis man både skal have strømskinne, filter osv. fra Nordost, så bliver det godt nok dyrt... but who am I to talk, jeg købte et DC filter fra Isotek, som faktisk koster det samme som spidsen af en jetjager... men det virker. Og det gør Nordost's løsning helt sikkert også.

Det smarte er dog, at man kan gradere det efter behov. Og så behøver man altså ikke benytte Nordost's strømskinne for, at de virker. Jeg har dog testet nogle løsninger fra Isotek og PS Audio, som kan det samme, men til en anden pris



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Her er et andet eksempel, Quantum Symphony Pro pris ca. 7000 kr
Her er hvad den indeholder, bedøm selv indholdet





__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

ramma skrev:
Resultatet taler for sig selv, jeg har iøvrigt været til en demo af Qv 2 og det kan godt høres, at der er
forskel i lyden, bare de er indsat i lige antal i Nordost netskinnen ellers virker det ikke, 4 eller 8 stk lyder bedst, hvorfor skal i ikke spørge mig om


Jamen, det giver jo meget god mening til hvorfor, det virker. Det er et filter, som sættes i parallel med resten af udstyret, der er tilsluttet
strømskinnen. Det er helt elementært, kære Watson! Og jo flere, der sættes i skinnen, jo kraftigere er filtreringen. Men det med lige antal, kan
jeg ikke forklare... måske vi skal have en ingeniør på banen?


Men noget jeg slet ikke forstår, er prisen?!?! Nogle mennesker vil gerne snydes. Og hvis man både skal have strømskinne, filter osv. fra
Nordost, så bliver det godt nok dyrt... but who am I to talk, jeg købte et DC filter fra Isotek, som faktisk koster det samme som spidsen af en
jetjager... men det virker. Og det gør Nordost's løsning helt sikkert også.


Det smarte er dog, at man kan gradere det efter behov. Og så behøver man altså ikke benytte Nordost's strømskinne for, at de virker. Jeg har
dog testet nogle løsninger fra Isotek og PS Audio, som kan det samme, men til en anden pris



Ja det virker (hvorfor aner jeg ikke), det har jeg selv hørt ved de demoer jeg har været til hen over tiden, specielt ved Runes demoer.
Der hvor der hvor der for alvor kommer spørgsmål op er mht til den noget voldsomme pris der forlanges for produkter som ikke koster mange
"basseører" at lave, kan man tale om premium pris for mærkevare/branding, et område hvor Nordost er stærke.

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Heyy Mikkel, her er det så, at det ikke rigtigt gi´r mening for mig (hvis de 3 blå tingester altså er VDR´s, også kaldet varistor, hvilket alt tyder på). De virker kun ved overspænding = kortslutter spikes på lysnettet, typisk ved 250 eller 275 volts overspænding. Den eneste komponent, der således er tilbage, er en kondensator (sandsynligvis en X-kond). Har svært ved at se den store virkning.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes