Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 12:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: hvilkem forstærker til jamo x870? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Satfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst her i forumet i 5 timer er jeg nok bange for at jeg er gået hen og blevet bidt af hi-fi. Er det vanedannende???

 

For et års tid siden investerede jeg i 2 stk. jamo x870 højtaler, som efter min mening er et par udmærket begynder højtaler?

 

Jeg skal så ud at investere, i enten en stereo eller sorund forstærker, men er lidt i vildrede med hensyn til de forskellige aspekter, man skal tage hensyn til

 

Hvis det skal være en sorund forstærker, kan man så få noget til en 4-5 kilo som er værd at investere i? Og kan den trække højtalerne?

Feks.CAMBRIDGE Azur 540R surround receiver http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|30|30|4156|pdetail

 

Spørgsmålet er så, om jeg ville få meget mere ud af at købe en noget bedre stereo forstærker feks. NAD C352 forstærker http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|16|16|3869|pdetail#

 

 

Håber at der er nogen der vil komme med nogle kommentarer, eller forslag, da jeg kan se at det er spørgsmål der bliver stillet tit

 

Men man skal jo starte et eller andet sted

 

 

 

 

Til top Vis Satfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Satfreak
 
Erase
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Beslut dig om du vil have surround eller stereo. Det er meget vigtigt. Hvis du hører meget musik og ser få film, vil jeg helt klart anbefale stereo. Hvis du derimod ser mange film er det straks noget sværere, og så er der lidt mere at rafle om.

Man får en del "bedre lyd" for pengene, hvis man satser på et stereo anlæg i stedet for et surround anlæg...
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

ja, det er vanedannende....

jeps.... og ikke kun for "begyndere"

nej... ikke i den prisklasse, medmindre du selv laver skidtet eller kender nogle der kan. så skal du være ualmindeligt heldigt på brugtmarkedet....

så hellere stereo i første omgang (f.eks en c352 eller c372)

ja... vi er alle startet med at kravle inden vi begyndte at løbe....



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Satfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Erase

Okay jeg har besluttet mig. Det bliver så stereo til at begynde mednu da jeg kun har 2 højtaler. Så må jeg jo investere i en sorround reciver, nå der er kommet nogne flere kilo på kontoen til højtaler 

 

Tak for svaret kim

Jeg havde ikke lige umidelbart overvejet c372, da jeg syntes ved første øjekast at den lige lå en prisklasse over det jeg havde regnet medat spendere på min første  kvali hifi forsærker, for det er vel kvalitet?? jeg har somsagt læst en del i forumet, og har overvejet at købe den i tyskland, men er der så garenti? og står de forskellige funktioner på tyskpå forstærkeren, for det er godt nok en lækker lille sag på 12 kilo

Nu ved jeg godt, at en der virkelig går op i hifi, er fuldstendig ligeglad med næsten hvordan det ser ud. Nu tænker jeg på om de forskellige komponenters farve. så er det at jeg gerne vil vide hvorfor at nogle af nads produkter kan fås i både sort og titanum og lyssegrå. Men ikke alle modeller kan fås i alle farver, eller er det bare mig der ikke har kigget godt nok efter på nettet?

Til top Vis Satfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Satfreak
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

standard er grå, der findes nogle få , den såkaldte bee serie også i titan. ingen sorte. og nej... de vil ikke ændre det, desværre....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Satfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Okay, ja det må mand jo så bare lære at leve med

Jeg kunne da godt tænke mig at høre jeres meninger, om det at impoterer hi-fi, og hvad der er af ulemper?, og hvad i selv har opblevet og om det er accepteret at impotere, eller skal man støtte de danske forhandler? og så betale 2 kilo eller mere for det samme produkt?

Til top Vis Satfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Satfreak
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

du har fordelen her i danmark ved reperationer og at det generelt er nemmere hvis et produkt er defekt eller lign. betalte selv mere, var glad da cd afspilleren blev "tveaket" gratis  af forhandleren efterfølgende....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Popmart
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2004
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg ved godt folk helst vil have anlæg fra hifiklubben, NAD, Denon osv. er også nogle receiver i en rigtig god kvalitet. Men prøv at høre de forskellige mæker sammen med Yamaha surround receiver. Især Yamaha 1400 er en helt fantastisk reciever til omkring 6000-7000 kr. Du får stort set alle tilgænglige surround formater og den er tilmed THX select godkendt. Desuden er den nem at indstille da du kan kaliberer den gennem en mikrofon som følger med.

Den købes på: Hifi-impot.dk & Tapeconnection.dk

Held og lykke med at finde det helt rigtige anlæg og ja det er sku vanedannede

Til top Vis Popmart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popmart
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke der er præferencer for hifi klubben herinde generelt.... men nu var det jo noget forfatteren til denne tråd spurgte specifikt til....

yamaha har lavet nogle ganske gode recievere, men thx til 7k hopper jeg ikke på.... desuden havde ronin et regneksempel på en yamaha hvad den reelt gav af strøm (målt 7x32 mod opgivet 7x130).

til gengæld kan man få de tunge yamaha drenge (22kg+ ! ) til en ganske hæderlig pris på udsalg.  



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Satfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

ja okay popmart men jeg har næsten allerede bestemt mig for at det skal være en nad372, men du skal aligevel have tak for at du nævner at der er flere producenter, jeg skal tage i betragtning

Man kan vel godt sammen ligne det lidt med dem der kører p4, og så dem der kører Amd. Jeg kan ik gøre for det men jeg kører p4

Er der ik nogen der har 372 som lige kunne smide et par ord om den ?

Er der virkelig ikke nogen der vil kommentere det at købe i tyskland ?

Til top Vis Satfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Satfreak
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

NADs effektforstærkere har altid været kendt for at være strømstærke, (i forhold til deres prisklasse)

Har ikke selv handlet i tyskland, så har ingen kommentare til dette.



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Satfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Nå jeg dropper det med tyskland. Efter endnu et par timers læsning her i forumet Jeg gider simpelt alt det bøvl det kan medføre.

jeg har så besluttet mig for at tage ned til min lokal hifi butik, og få noget vejledning.

men inden da vil jeg gerne høre om jeges meninger om hvilket mærke og model jeg skal vælge, da jeg godt lige vil vide lidt mere inden jeg besøger min lokale hifi butik, så jeg har et billed af hvad det cirka skal være.

Her er specc. på mine højtaler. så kom endelig med et bud på en stereo forstærker til max 7 kilo som passer sammen med de højtaler her (LINK)   http://www.jamo.dk/consumer/products/products.php3?id=X+870& amp;tab=1

  

Til top Vis Satfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Satfreak
 
The MBG
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

ellers kan du kigge en tur på NAD C320BEE ( som også kan fås i sølv )...

og den spiller ganske godt syntes jeg ( ha den selv ) men 372 er også et rigtig godt valg bestemt...! også det dyre  

men ellers fede HT...

mvh. Mickey

 



__________________
B&W-NAD !!!

Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
Til top Vis The MBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The MBG
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes