Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 04:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker - bedre lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har et beocenter 9300 som ikke er i perfekt stand, men lyden er god.

Jeg har ferrit kerner (audioquest) på størmkablet,netstøjfilter/stikdåse fra walhalla technology (hifiklubben)
specielle gummi fødder under min beocenter, audioquest jitterbug,dragonfly 1.2, boston a 25 som står på isoacoustics 155 stander og
noget godt kabel.

Det lyder faktisk ret godt men desværre koster det en del at få lavet min beocenter 9300 så den virker
og ser optimalt ud(blev snydt af sælger men lyden er god).

Jeg tænker så fordi det lyder godt om jeg skulle købe en nyere hifi forstæker (med fjernbetjening) og om det vil gi bedre lyd?

Ved hififreaks ofte i weekenden har en Marantz pm6005 til ca 2500kr og den roses til skyerne som en af de bedste forstærker til prisen
(boston er jo del af marantz koncernen så de har helt sikkert en lyd der passer sammen)

På dba fandt jeg en nad 325BBE,326BBE til 1500kr hvor i en tråd på hifi4all i 2011 skrev de
hvis trådopretter kunne få den (325BBE) i mint condition til 1200kr var det et godt køb, så jeg regner med at 1500kr er for meget.

Lyden fra mine højtaler,dac med mere er meget neutral, uden nogen lyttetræthed og de kan spille højt,
50 watt er fint, kan godt li en neutral lyd med en dyb og stram bas hvor man kan lytte til musik i mange timer uden lyttertræthed

Lytter meget til pink floyd,dire straits,the police,phil collins,kim larsen,trance fm og så videre

Er der andet i vil anbefale?

Den må gerne kunne fås til under 1500kr og skal være med fjernbetjening

Har også set en Thule ia60 men den skulle være meget bas tung, men til gengæld til kun 1250kr men den koster heller ikke
mere som ny end ca 3500kr elelr ca det samme som en ny Nad 325BBE

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Thule IA60 og for den sags skyld også IA60B som er en noget bedre version. Men fælles for dem, og i særdeleshed også NAD, er at
basgengivelsen ikke er hverken dyb eller stram som du efterlyser, men noget blød i det. De Marantz jeg har hørt i tidligere tider havde også en bas
der drejede i den retning.

Dengang endte jeg selv op med og den jeg vil anbefale dig at overveje, og som faktisk er at finde på markedspladsen herinde lige nu til 1500 kr, er
en Audiolab 8000S (fra dengang Audiolab var både udviklet og produceret i England). Den har en fin kontrollereret og samtidig magtfuld
basgengivelse du efterlyser. Og selvom Audiolab ikke har en hverken specielt tilgivende eller analog lyd, har lige denne model alligevel en behagelig
varme og musikalitet over sig modsat de tidligere A, C og P modeller. Jeg var ihvertfald rigtig glad for min og et velholdt eksemplar til kun 1500 kr
(nypris 6500 kr)er et superkøb. Også selvom den har lidt alder, dog ikke brugt i 12 år ifølge sælger som jeg tolker det, hvilket er et stort plus
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hvad med en NadC350 til 1100kr

Der er en audiolab 8000a til 1200kr
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Begge uden fjernbetjening som jo klart meldes ud skal være incl
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Det jo mest med fjernbetjening fordi så skal jeg ikke flytte mig for at justere lyden,
nemmere kan justere lydstyrken hvis ikke den kan stå på mit skriverbord

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

8000A og NAD har jeg kommenteret på tidligere og hvorfor jeg ikke mener den er interessant for kun 300-400 kr mindre, 8000A er ikke så
lyttevenlig samt nul fjernbetjening. NAD = blød lidt svampet bas. Så giv nu bare den 8000S et lyt
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Nu du selv har nævnt den...så kan den hurtige få en PM6005 til kun 1500 kr. Selvom jeg ikke har hørt den selv, ser det ud til den giver rigtig meget vellyd for pengene, specielt nu den tilmed også har en indbygget dac
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Takker jeg har skrevet jeg vil købe
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

ØV den er reserveret til en der vil komme og kigge på søndag
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Men fælles for dem, og i særdeleshed også NAD, er at basgengivelsen ikke er hverken dyb eller stram som du efterlyser, men noget blød i det. De Marantz jeg har hørt i tidligere tider havde også en bas der drejede i den retning.



Det er altid svært at beskrive lyd, så jeg ved egentlig ikke om vi er uenige. Marantz´s lyd beskrives ofte som varm lyd, hvilket jeg synes beskriver det meget godt. Det gælder min ( PM 15 ) og det gælder også den nævnte model.

Jeg har hørt PM 6005 hos en kammerat og er ret imponeret over lyden i forhold til prisen. I mine ører vil det være en opgradering i forhold til Beocenter 9300. Men det er en anden lyd og så er det jo individuelt hvad vi foretrækker.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Valgte at købe en ny da jeg gennem længere tid har læst inden på whathifi at den er utrolig vellydende og
er en af de mest populære budget forstærker, nok det tætteste man kommer på high end lyd uden at være det,
til en pris hvor alle kan være med

Koster normalt ca 4495kr og koster nu 2495kr, har en lille denon dra-f109 som via min audioquest
dragon jitterbug og dragonfly 1.2 (kørte normalt via den optiske udgang fra bundkortet og ind i forstærkeren)
har en neutral lidt klinisk kold lyd da jeg for sjovt prøvede den med mit nuværende setup,
hvor jeg helt klart synes en beocenter 9300 har lidt mere dyb bund og generalt en mere varm lyd
og det tiltaler mig den her dybe stramme bas og generalt behalige varme lyd
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Ja det er om at være hurtig med de gode tilbud. Syntes nu stadig den Audiolab 8000 S seriøst er en forstærker du burde give en chance. Jeg har
svært ved at forestille mig den skulle være dårligere end en PM6005, selvom der er lidt aldersforskel. Men den er måske ikke interessant for dig
eller?
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

ud fra test att man kan returnere en ny forstærker samt garanti fald valget på marantz forstærkeren.

Kunne da være spændende at samligne lyden om man skulle købe nyt eller brugt
det jo 2 rigtig gode forstærker

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Du kan jo altid købe Audiolab'en og få to at sammenligne med. Vinder den er det nemt at returnere Marantz'en til forhandler, hvis du marantz'en
foretrækker må du sælge Audiolaben igen, sikkert uden tab og så har det været en gratis fornøjelse. Ret beset har du jo ikke noget at bruge dac-
delen til i marantz'en, som du jo betaler unødigt for, nu du er godt dækket ind på det område med dine AudioQuest komponenter

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Takker jeg har skrevet jeg vil købe


Køb aldrig noget konkret, efter tilfældige og subjektive anbefalinger, fra forummedlemmer. 😝



Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
gasolin skrev:
Takker jeg har skrevet jeg vil købe


Køb aldrig noget konkret, efter tilfældige og subjektive anbefalinger, fra forummedlemmer. 😝



Niels



Køber skal ikke pga anbefalinger af forummedlemmer

Jeg har brugt en denon mini reciver der minder om de marantz mini anlæg der sælges af hififreaks
og som er meget roste (mcr 510,511,610,611) den lyder godt sammen med de højtaler jeg har som er boston acoustics (også hififreaks)

Marantz PM6005 har især af whathifi fået rigtig gode anmeldelser og har villet i lang tid have en pga
den gode lyd,så god at den b.la vandt i en test over en Nad D3020 og nogen få andre jeg ikke kan huske
hvad var (tror rotel også deltog i testen). Virker som det eneste rigtig at opgradere til,
med mindre jeg vil købe brugt, der er det mere svært at vælge, fordi udvalget er så stort,
samlignet med nye produkter, også selv om der er en audiolab 8000s til slag i ksb på hifi4all

Kunne være spændende hvis hifi4all ville teste den, om de også synes den er god og om de vil gi den
editors choice,topklasse eller best buy reward
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nilau. Hvis prisen er så rimelig at man kan sælge igen uden tab, er der jo ikke at advare mod. Brugt kan normalt ikke lånes men hjem og afprøves i
vante omgivelser inden køb, og det er dét der tæller. Så det vil som sagt højst blive en gratis omgang hvis det så alligevel ikke er sagen, udover
besværet/ fornøjelsen
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Og så er det fact at Audiolab 8000S alt andet lige i en anden kvalitets og prisklasse, end en noget nær entry level model fra Marantz (hvor en del af
omkostningerne er gået til dac-delen, noget som køber alligevel ikke har brug for), og det lige meget hvor gode test den så har fået i sin klasse
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Normal prisen i dk er 4495kr og den koster 2495kr så jeg spare langt mere end det dacen koster
(er godt nok opgivet til 300£ men er stadig mere end 2495kr 1 pund er lige pt over 10kr)

Audiolab

Marantz

Hvad har du selv Taurus af forstærker?

Siden du er så glad for netop den model, burde du så ikke selv købe den ? (afhængig af hvad du har)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Nilau. Hvis prisen er så rimelig at man kan sælge igen uden tab, er der jo ikke at advare mod. Brugt kan normalt ikke lånes men hjem og afprøves i vante omgivelser inden køb, og det er dét der tæller. Så det vil som sagt højst blive en gratis omgang hvis det så alligevel ikke er sagen, udover besværet/ fornøjelsen
 

Dog synes jeg ikke man skal udnytte det, det er dog de færreste der har 10000kr til at købe 2-3 forstærker med og så sende dem tilbage man ikke vil beholde(hvis ikke man bor i nærheden af hififreaks,tapeconnection,hifistore), så der kunne man godt forstille sig man bliver nød til af 2-3 gange at købe en forstærker, når man som nævnt ikke bare har f.eks 10.000kr så man samtidig kan samligne 2-3 forstærker
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes