Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 13:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit opdaterede rørgrej.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 31 December 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

 

Så kom den endelig. Min nye Shanling T-200C. Hvilken herlig lyd.

Her er endnu et foto af den..

Min Ovc rørforforstærker

Min Classic der er bi-amped, så den trækker basserne alene

Min Beard P100 MkII der trækker mellemtone og diskant

Mine TDL transmissionline højtalere...

Min Thorens TD126 MKII plov...

Hele setuppet...

Lyden... fantastisk..

Glædelig jul og godt nytår til alle hifi nuts...



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 31 December 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

hej.

de der tdl højtalere skal da have et ordentlig spark for at sige noget skal de ikke.

men dejligt at se dem igen for de lyder jo godt.og har en skøøønnnn BAS.S!!!!

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 31 December 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej.

de der tdl højtalere skal da have et ordentlig spark for at sige noget skal de ikke.

men dejligt at se dem igen for de lyder jo godt.og har en skøøønnnn BAS.S!!!!

mvh kenn

Tjo... følsomheden ligger vel på en 86-87 db... men min beard er på 100 watt og classicen er på 165.. og de er ikke specielt strømkrævende... så der er meget overskud i anlægget... det kan spille tordnende højt.

Og ja... det har en skøn dyyyyyb bas!



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 31 December 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Uhhh aahh, kan huske de TDL'er fra den gang i firserne...Dejligt at se Og lyden må nærmest være "himmelsk"....

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 31 December 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Ikke et anlæg man ser hver dag, hvor der må være masser af luftguitar!

Forresten, ved Biampning har du lavet et filter, således at begge forstærkere kun spiller i det frekvensbånd de er sat til?

Har selv haft TDL RSTL i 3 uger

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 31 December 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Yummi..!

Har siden jeg var en bette knægt drømt om TDL translinier, gad godt høre den dejlige varme overskudsagtige sound. Ti mod en på at du falder i søvn med et smil på læben, efter at du har lyttet lidt god rørlyd med et glas god rødvin.

Godt nytår!

 

Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 31 December 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Outstanding!

Men... der står et eller andet udefinerbart på højre front! Nogle kalder det julepynt

Den slags ville ikke gå i mit domæne

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Ikke et anlæg man ser hver dag, hvor der må være masser af luftguitar!

Forresten, ved Biampning har du lavet et filter, således at begge forstærkere kun spiller i det frekvensbånd de er sat til?

Har selv haft TDL RSTL i 3 uger

Det har jeg ikke... begge forstærkere går jo kun ind i den del af delefiltret som er beregnet på enten bas og mellemtone diskant og superdiskant... så delefiltret ordner jo den sag.. og det virker.

Har du købt de rstl herinde.. jeg så dem til salg til 8000.. problemet er at skaffe enheder til dem... eneste sted jeg har fundet er ausiosound i nakskov hvis det skulle blive aktuelt. Vær opmærksom på, at dine basser er 16 ohm.. hvor mine er 8!



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Yummi..!

Har siden jeg var en bette knægt drømt om TDL translinier, gad godt høre den dejlige varme overskudsagtige sound. Ti mod en på at du falder i søvn med et smil på læben, efter at du har lyttet lidt god rørlyd med et glas god rødvin.

Godt nytår!

 

Det har jeg gjort mange gange



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Outstanding!

Men... der står et eller andet udefinerbart på højre front! Nogle kalder det julepynt

Den slags ville ikke gå i mit domæne

- BR

Det må være hifi-nissen der har været forbi.. den er ret tung så den rasler ikke



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Næste investering er i øvrigt en audiomagic reol... og når jeg engang kommer til muffen igen... ville et sæt quadral titan mkIII transmissionline ikke være af vejen.. så hvis nogen kender nogen der har sådanne til salg!!!

__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

josan skrev:
ppp_dk skrev:

Ikke et anlæg man ser hver dag, hvor der må være masser af luftguitar!

Forresten, ved Biampning har du lavet et filter, således at begge forstærkere kun spiller i det frekvensbånd de er sat til?

Har selv haft TDL RSTL i 3 uger

Det har jeg ikke... begge forstærkere går jo kun ind i den del af delefiltret som er beregnet på enten bas og mellemtone diskant og superdiskant... så delefiltret ordner jo den sag.. og det virker. Jeg mente blot at forstærkeren ville få mere optimale betingelser ved IKKE at "spilde" kræfter på at forstærke et område som delefiltret alligevel filtrerer fra...

Har du købt de rstl herinde.. jeg så dem til salg til 8000.. problemet er at skaffe enheder til dem... eneste sted jeg har fundet er ausiosound i nakskov hvis det skulle blive aktuelt. Vær opmærksom på, at dine basser er 16 ohm.. hvor mine er 8!Nej jeg så dem på dba, men det er over et år siden nu og de endte i Holland - en gut derfra hentede dem i en lejet bil!

Har du foriøvrigt set dette IMF forum (her er der både IMF og TDL folk)?

http://groups.yahoo.com/group/imf-electronics/

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Outstanding!

Men... der står et eller andet udefinerbart på højre front! Nogle kalder det julepynt

Den slags ville ikke gå i mit domæne

- BR

Tweak...?

Kan måske gøre et eller andet ved stående bølger, sådan en nissefætter..

Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

hey

syntes godt nok at din Shanling T-200C ser fed ud. har aldrig set noget lig før.

og din classic er er oz meget flot..

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
josan skrev:
ppp_dk skrev:

Ikke et anlæg man ser hver dag, hvor der må være masser af luftguitar!

Forresten, ved Biampning har du lavet et filter, således at begge forstærkere kun spiller i det frekvensbånd de er sat til?

Har selv haft TDL RSTL i 3 uger

Det har jeg ikke... begge forstærkere går jo kun ind i den del af delefiltret som er beregnet på enten bas og mellemtone diskant og superdiskant... så delefiltret ordner jo den sag.. og det virker. Jeg mente blot at forstærkeren ville få mere optimale betingelser ved IKKE at "spilde" kræfter på at forstærke et område som delefiltret alligevel filtrerer fra...

Har du købt de rstl herinde.. jeg så dem til salg til 8000.. problemet er at skaffe enheder til dem... eneste sted jeg har fundet er ausiosound i nakskov hvis det skulle blive aktuelt. Vær opmærksom på, at dine basser er 16 ohm.. hvor mine er 8!Nej jeg så dem på dba, men det er over et år siden nu og de endte i Holland - en gut derfra hentede dem i en lejet bil!

Har du foriøvrigt set dette IMF forum (her er der både IMF og TDL folk)?

http://groups.yahoo.com/group/imf-electronics/

Hmmm.. nu er jeg ikke den store tekni-nørd... men så vidt jeg kan regne ud... så vil en forstærker blive mindre belastet hvis den kun spiller mellemtone og diskant for eksempel. Og det må jo være tilfældet i mit stereo!!!! Så kan det vel være ligemeget hvor i systemet bastonerne bliver sorteret fra.. eller hvad???

Så et filter der sorterer uønskede toner fra... det er der jo i delefiltret.... vil det ikke være sådan, at hvis man putter endnu et filter ind... så er det dobbeltkonfekt??? Jeg spørger bare!

Mange hilsener....



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

josan skrev:
ppp_dk skrev:
josan skrev:
ppp_dk skrev:

Ikke et anlæg man ser hver dag, hvor der må være masser af luftguitar!

Forresten, ved Biampning har du lavet et filter, således at begge forstærkere kun spiller i det frekvensbånd de er sat til?

Har selv haft TDL RSTL i 3 uger

Det har jeg ikke... begge forstærkere går jo kun ind i den del af delefiltret som er beregnet på enten bas og mellemtone diskant og superdiskant... så delefiltret ordner jo den sag.. og det virker. Jeg mente blot at forstærkeren ville få mere optimale betingelser ved IKKE at "spilde" kræfter på at forstærke et område som delefiltret alligevel filtrerer fra...

Har du købt de rstl herinde.. jeg så dem til salg til 8000.. problemet er at skaffe enheder til dem... eneste sted jeg har fundet er ausiosound i nakskov hvis det skulle blive aktuelt. Vær opmærksom på, at dine basser er 16 ohm.. hvor mine er 8!Nej jeg så dem på dba, men det er over et år siden nu og de endte i Holland - en gut derfra hentede dem i en lejet bil!

Har du foriøvrigt set dette IMF forum (her er der både IMF og TDL folk)?

http://groups.yahoo.com/group/imf-electronics/

Hmmm.. nu er jeg ikke den store tekni-nørd... men så vidt jeg kan regne ud... så vil en forstærker blive mindre belastet hvis den kun spiller mellemtone og diskant for eksempel. Og det må jo være tilfældet i mit stereo!!!! Så kan det vel være ligemeget hvor i systemet bastonerne bliver sorteret fra.. eller hvad???Helt ligemeget er det ikke, du bruger jo en del effekt på områder du ikke får glæde af!
I
sær den forstærker, som spiller diskant, vil bruge en stor del af dens kræfter på at spille bas. Denne energi afsættes blot i dit passive filter. Hvis istedet at du havde aktive filtre (low pass til bas og high pass til diskant) ville du kun belaste forstærkerne med de områder de skulle spille i. Dermed ville du kunne undvære dele af dit passive filter.

Det er ikke fordi at jeg vil have dig til at lave det hele om (det kan nemt blive en større opgave at få det til at spille ordentligt - noget jeg ikke selv har energi/mod til at gøre), fordi det spiller jo ok og det er det væsentlige!

Dette var blot for at forklare, hvad jeg mente!

Så et filter der sorterer uønskede toner fra... det er der jo i delefiltret.... vil det ikke være sådan, at hvis man putter endnu et filter ind... så er det dobbeltkonfekt??? Jeg spørger bare! Ikke endnu et filter, men ændring fra passiv til aktiv deling. Se ovenfor...

Mange hilsener....

Også herfra...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
josan skrev:
ppp_dk skrev:
josan skrev:
ppp_dk skrev:

Ikke et anlæg man ser hver dag, hvor der må være masser af luftguitar!

Forresten, ved Biampning har du lavet et filter, således at begge forstærkere kun spiller i det frekvensbånd de er sat til?

Har selv haft TDL RSTL i 3 uger

Det har jeg ikke... begge forstærkere går jo kun ind i den del af delefiltret som er beregnet på enten bas og mellemtone diskant og superdiskant... så delefiltret ordner jo den sag.. og det virker. Jeg mente blot at forstærkeren ville få mere optimale betingelser ved IKKE at "spilde" kræfter på at forstærke et område som delefiltret alligevel filtrerer fra...

Har du købt de rstl herinde.. jeg så dem til salg til 8000.. problemet er at skaffe enheder til dem... eneste sted jeg har fundet er ausiosound i nakskov hvis det skulle blive aktuelt. Vær opmærksom på, at dine basser er 16 ohm.. hvor mine er 8!Nej jeg så dem på dba, men det er over et år siden nu og de endte i Holland - en gut derfra hentede dem i en lejet bil!

Har du foriøvrigt set dette IMF forum (her er der både IMF og TDL folk)?

http://groups.yahoo.com/group/imf-electronics/

Hmmm.. nu er jeg ikke den store tekni-nørd... men så vidt jeg kan regne ud... så vil en forstærker blive mindre belastet hvis den kun spiller mellemtone og diskant for eksempel. Og det må jo være tilfældet i mit stereo!!!! Så kan det vel være ligemeget hvor i systemet bastonerne bliver sorteret fra.. eller hvad???Helt ligemeget er det ikke, du bruger jo en del effekt på områder du ikke får glæde af!
I
sær den forstærker, som spiller diskant, vil bruge en stor del af dens kræfter på at spille bas. Denne energi afsættes blot i dit passive filter. Hvis istedet at du havde aktive filtre (low pass til bas og high pass til diskant) ville du kun belaste forstærkerne med de områder de skulle spille i. Dermed ville du kunne undvære dele af dit passive filter.

Det er ikke fordi at jeg vil have dig til at lave det hele om (det kan nemt blive en større opgave at få det til at spille ordentligt - noget jeg ikke selv har energi/mod til at gøre), fordi det spiller jo ok og det er det væsentlige!

Dette var blot for at forklare, hvad jeg mente!

Så et filter der sorterer uønskede toner fra... det er der jo i delefiltret.... vil det ikke være sådan, at hvis man putter endnu et filter ind... så er det dobbeltkonfekt??? Jeg spørger bare! Ikke endnu et filter, men ændring fra passiv til aktiv deling. Se ovenfor...

Mange hilsener....

Også herfra...

Ok... men så er vi egentlig enige. Jeg har overvejet et aktivt delefilter... men det må blive et fremtidigt projekt... indtil videre er jeg tilfreds med lyden.

Hilsener...



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1424
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

VI VIL HA' DÅSERNE ANMELDT i "BRUGERANMELDELSER"....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Så kom mine nye miniputhøjtalere.... øhhhh... det var vidst en underdrivelse. 5 mand var vi om at transportere dem ind!!! 150 kg.. godt jeg havde lånt en "vogn" at køre dem gennem haven på!!!

Næste projekt bliver et elektronisk delefilter, så jeg kan biampe dem. Superservice fra den tyske forhandler... kørte 700 km for at levere dem og blev her i 2 timer for at forklare om højtalerne i detaljer. Han sender også et elektronisk delefilter, som jeg kan eksperimentere med. LOL

 



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

josan skrev:

Så kom mine nye miniputhøjtalere....LOL øhhhh... det var vidst en underdrivelse. 5 mand var vi om at transportere dem ind!!! 150 kg.. godt jeg havde lånt en "vogn" at køre dem gennem haven på!!!

Næste projekt bliver et elektronisk delefilter, så jeg kan biampe dem. Superservice fra den tyske forhandler... kørte 700 km for at levere dem og blev her i 2 timer for at forklare om højtalerne i detaljer. Han sender også et elektronisk delefilter, som jeg kan eksperimentere med. LOL

Glæder mig til at høre dine nye vidundere...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes