Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 01:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit hi-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu taget mig sammen til at få uploadet nogle billeder af mit hi-fi.
I forhold til de begrænsninger jeg har økonomisk, da jeg kun er 18 år, er det et ret godt anlæg, synes jeg selv.

Udstyret:
Forstærker: Holfi Megarus 928
CD-afspiller: Holfi Xara NFB2
DVD-afspiller: Sony DVP-S725D
MiniDisc: Sony MDS-JB930QS (agerer også DA-konverter for PC)
Højtalere: B&W DM601S3 (vægophængte)
Subwoofer: Dali SWA12

Kabler:
Tara Labs Omni (Amp->Højtalere)
Audiobs Silver Devyl (CD->Amp)
Tara Labs Prism 3 (MD->Amp)
Noname optisk kabel (PC, optisk-digi-out->MD, digi-in)

Billeder:




























Klik på et billede (hyperlink) fører til fuld-kvalitets version af billedet
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Nydeligt, du er kommet godt fra start.

Helt korrekt at det vil hjælpe på lyden ved at bruge stands til dine ht. De 9 kvm. må ommøbleres for bedre lyd



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Eclipse03
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Hej Hoej

Godt at se at jeg ikke er den eneste der endnu ikke har råd til et anlæg til 50.000 kr. Der er håb for os.

Det ser da ud til at være et godt anlæg du har der, B&W og NAD er "ik så ringe endda". Ikke fordi jeg har erfaring med det selv, men jeg kender et par stykker der har noget fra begge mærker, og de er godt tilfredse.

HiFi klubben kan hvis også godt lide de mærker.

-Simon

Til top Vis Eclipse03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eclipse03
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Det er en helt fin start du har fået her  Det er selvfølgelig ikke så fedt når man skal presse så meget ind i så lille et værelse, men man må jo få det bedste ud af det.

Når det gælder opgraderinger vil mit forslag umiddelbart være at du tager det stille og roligt og får sparet nogle penge op. Så vil jeg foreslå at du starter med at opgradere enten din forstærker eller din cd-afspiller. Dine højttalere kan du rolig beholde et godt stykke tid. De kan fint "vokse" med resten af anlægget og så længe du ikke har mere plads er dine muligheder jo begrænsede.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 475
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Flot begyndersetup, det må jeg sige. Kender godt de økonomiske begrænsninger. Er på SU

Hvis du overhovedet har mulighed for det, så få dine højttalere på stands, det vil jeg give Henrik300 ret i. Fik min audiovector mi1 super sat på nogle stands og det hjalp meget.

Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Startede selv med reolhøjttalere på hylden i et lille 9 kvadratmeters værelse for et par år siden med NAD, så jeg ved hvordan det er ikke at have plads til det hele. Men hvor der er vilje er der en vej



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Som jeg selv har skrevet er jeg klar over at standere ville give en meget tydelig forbedring.
Jeg arbejder rent faktisk på en løsning, så jeg kan få lidt ekstra plads, men det er meget svært for mig at ommøblere, da jeg desværre ikke har noget ekstra værelse hvor jeg kan opbevare mit computer-grej, tøj osv.
Så snart jeg får plads, bliver der indkøbt standere, men det bliver desværre nok først når jeg flytter hjemmefra. Til den tid bliver højtalerne måske også opgraderet.
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted
 
Luksus Bumsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

billederne for store så dem må du hellere lave så administrator ikke kommer efter dig!

og nydeligt anlæg!
Til top Vis Luksus Bumsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luksus Bumsen
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

hehe havde fuldstændigt samme setup. NAD 312 dog, B&W DM601 og en Paradigm PS 1200

Er du gal den sub kan levere tryk, måtte sælge den pga. naboerne (boede i villa) klagede konstant.



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Der er sket et par opgraderinger siden sidst. Ny forstærker og subwoofer samt en DVD-afspiller.

Næste opgraderinger i rækken er:

- Nye højtalere (Dali IKON 2, B&W 705, Dynaudio Audience 52, SA 720, VA Haydn Grand og DLS R50 er de højtalere som indtil videre måske skal tjekkes ud)

- Ny CD-afspiller (Holfi Xara eller Xenia med sort front, hvis nogen har en til salg, kontakt mig da)

- Nye kabler (først højtalerkabler, men også interconnect skal opgraderes engang)

- Nyt TV (det er noget gammelt l**t, men hører dog ikke med under hifi'et da det ikke er noget hjemmebio)
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted
 
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Nydeligt !!

Men er det ikke et problem at vægophænge dine højtalere? Mener da bestemt at de har en basport bagpå, eller er det 602'ern? For så skal du da have skaffet nogle stands.

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej Hoej.

Det ser nydeligt ud, den lille Megarus spiller dejligt, selvom den ikke er verdens kraftigste. En Holfi cd vil absolut være en god ting, deres apparater spiller rigtig godt sammen.

Synes det er et godt udbud af højttalere du har kig på. Prøv evt også nogle Avance, de er også gode.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:

Men er det ikke et problem at vægophænge dine højtalere? Mener da bestemt at de har en basport bagpå, eller er det 602'ern? For så skal du da have skaffet nogle stands.



Basporten er placeret foran, både på 601 og 602. Det er 600 som har den bagpå, men jeg har dog blokeret for basporten hvilket hjalp faktisk en del på lydbilledet synes jeg. Men et sæt standere er stadigvæk helt klart nummer 1.
I forbindelse med opgradering til nye højtalere KAN det være at jeg køber standere. Er bare bange for at der snart ikke er plads til mig selv på det lille 10 kvm. værelse :(
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted
 
Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Det ser nydeligt ud, den lille Megarus spiller dejligt, selvom den ikke er verdens kraftigste. En Holfi cd vil absolut være en god ting, deres apparater spiller rigtig godt sammen.

Synes det er et godt udbud af højttalere du har kig på. Prøv evt også nogle Avance, de er også gode.



Det er et fint udbud jeg har fundet synes jeg også, men som du selv siger, er det ikke verdens kraftigste forstærker. Det kan godt være nogle af modellerne bliver sorteret fra efterhånden, men ved hver eneste testlytning tager jeg forstærkeren under armen så jeg ved hvor godt den klarer det. Jeg vil tage Avance med i mine overvejelser. Hvor kan man købe dem? Er der en god forhandler her i Midtjylland?
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hhmmmm Holfi... Jeg har altid været helt vildmed Holfi... Kender ikke Megarus, men har haft forgængeren Audis SE, og storebror Integra8... Super lækre forstærkere!!

__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Nydeligt anlæg - SÆRDELES nydelig pladesamling! Det glæder mig at se din store Iron Maiden samling

Iøvrigt er det super, at du ta´r billeder af indmaden i elektronikken - det er altid spændende!

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Hhmmmm Holfi... Jeg har altid været helt vildmed Holfi... Kender ikke Megarus, men har haft forgængeren Audis SE, og storebror Integra8... Super lækre forstærkere!!


Jeg har også altid drømt om et komplet anlæg bestående af Hofli komponenter samt nogle af de dyrere Dali højtalere. Kan man andet når man har hørt Dali MegaLine sammen med Holfi Power NB250 :)
Jeg kender ikke så meget til Holfi's øvrige modeller, men kan bare sige at den spiller suverænt og faktisk meget dynamisk, indtil den når sin øvre effekt-grænse. Den er helt klart en stor forbedring over den gamle NAD 317, og til prisen var det et røverkøb.
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted
 
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 05 November 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Goddag! Ja vi har jo mødtes før i hifigalleri (cerwinvegagalleri ;)). Jeg lagde lige mærke til din cdafspiller, jeg er nemlig ved at få fingrene i en NAD C 540 og jeg lurer på om hvor gammel din er, så kunne jeg finde ud af hvor gammel C540 er og om den overhovedet er værd at anskaffe sig.

Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 06 November 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

ikke dårligt tillykke med det..

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 10 November 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:
Jeg lagde lige mærke til din cdafspiller, jeg er nemlig ved at få fingrene i en NAD C 540 og jeg lurer på om hvor gammel din er, så kunne jeg finde ud af hvor gammel C540 er og om den overhovedet er værd at anskaffe sig.


Den er ca. 4-5 år gammel vil jeg tro. NAD C540 er nok ca. 3-4 år så.
C540 er direkte efterfølger til 524, og der er en del ligheder mellem dem, dog er designet selvfølgelig mere moderne og lyden lige en anelse bedre.
Jeg kan fortælle dig at min 524 snart skal sælges, så det er bare med at komme med det rigtige bud hvis det kunne interessere dig.


NB: Nye billeder (igen); lidt mere diskret kabelføring og så er DVD'en flyttet ovenpå TV'et.
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes