Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 23:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Første forsøg i trænge forhold (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Så tænkte jeg at det endelig var min tur til at vise hvad jeg har fået købt!

Som langt de fleste andre, så har jeg brugt laaaaang tid, på at finde ud af hvad jeg ville, og hvor ambitiøs jeg kunne tillade
mig at være. Men efter at have være i samtlige hifi-butikker jeg kunne finde i Århus, Viborg, Herning, Fredericia og
København, så lykkedes det lige pludselig!

Som de fleste københavnere ved, så er Tapeconnections afdeling i KBH lukket, og derfor var der nogle rigtige fornuftige
priser på demo-udstyr. Og derfor slog jeg til!

Her er så den kolde list over mit udstyr:
- Højttalere: Monitor Audio Gold GS60
- Forstærker: Lyngdorf SDAI 2175
- Medieafspiller: Samsung BD-P 1500
- Højttalerkabel: 2 x 2,5 m Audioquest CV-8

Nu ved jeg absolut INTET om kabler, men fik anbefalet ovenstående - og indtil videre går det også rigtig fint. Desværre har
jeg ikke noget ordentlig til at afspille mine cd'er, andet end min blu-ray. Dog hører jeg oftest min musik digital, på min
bærbare. Lydkortet er ikke at råbe hurra for, men synes det lyder ganske hæderligt!

Jeg valgte Lyngdorf-forstærkeren, efter at have sammenlignet den med NAD Masterseries, og lidt andet. Skulle helst være
en forstærker der var nogenlunde kraftig, og så kunne jeg godt lide 2175, fordi den var detaljeret som jeg kunne lide det,
uden at være alt for kold! Forstærkeren er købt brugt, da den har stået som demo ved Hifiklubben. Derfor er der stadig 2 år
garanti på!

Nå men så må jeg hellere vise mine saftige billeder!


Først et oversigtsbillede, som det ser ud i dag.




Sådan ser højttalerne ud, uden tøj på. Synes jeg egentlig er kønnest.


Og her ses grunden til at frontstoffet er på! Jeg vil hellere have et ødelagt frontstof, end en enhed, hvis hun nu skulle få lyst
til at sætte kløerne i den.


Her er elektronikken så. Fra toppen: TDCs TV-boks, Samsung Blu-ray, trådløst modem fra TDC og Lyngdorf SDAI 2175.


Her er så udsigten, hvor der efterhånden kan findes balle-aftryk på sofaen!
Kampvognen til højre, er til min kat, hvis nogen skulle undre sig


Og ja, facebook bliver vist besøgt lidt for ofte..


Det er så her jeg tilbringer mine aftener, når jeg der ikke er lektier der stjæler tiden.


Her er kablet så. De er sat direkte til portene på HT og forstærkeren, uden kabelsko.

Der er lige to ting som jeg lige så godt kan nævne med det samme:
#1: ja, det er skide synd at bruge så mange penge på det udstyr, og så ikke kunne udnytte det ordentlig, men en god cd-
afspiller.
#2: Den højre højttaler står rimelig klemt ovre i hjørnet, men størrelsen på min nuværende lejlighed gør det umuligt at
ændre det.. Skal heldigvis bo i noget større om et års tid!

Så er det sat på plads

Ris og ros er velkommen!
Og selvfølgelig også tips!
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

hej er det ikke synd dine højtaler står så tæt på bagvæg og hjørne..... men ellers et nydelig anlæg...og helt sikker lækker lyd

 

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 300
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jo det ser godt ud.
Især den meget opmærksomme kat. Med katte kløer !!!!!!!!

Jeg sidder og nyder at jeg har fyret min cd spille, til fordel for en gammel Mac og en Linn Numerik DAC. Ind imellem disse to er der et M-Audio
lydkort der forvander Firewire til S/PDIF.

Det river alle detaljer ud af CD'erne, når først de er spist af af computeren til iTunes.

Dette er en billig vej til MEGET bedre lyd, på hardware siden.

Hilsen
Jan Jepsen
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone
 
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

jjsilverstone skrev:
Jeg sidder og nyder at jeg har fyret min cd spille, til fordel for en gammel Mac og en Linn Numerik DAC.
Ind imellem disse to er der et M-Audio
lydkort der forvander Firewire til S/PDIF.


Jeg havde godt overvejet den mulighed, at have en DAC. Faktisk har jeg en NAS-server (dog uden HDD) stående, og havde
kigget på muligheden for noget Sonos system. Men Nu ved jeg ikke helt hvordan kvaliteten er på det?`

Ville det egentlig ikke give det bedste resultat, med en dedikeret computer til musik, der er forbundet til en DAC, og derefter til
forstærkeren?
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

jeg kan da se du har en mis lyde i gulv højde  hvorfor venner du ikke det hele en ½ omgang og lukker døren til dit verlse jeg vil tro det er ind til dit søveverelse, man kan da fjerne døren og hænge et flot tæppe op så kan du få højttalerne lidt mere fri fra hjørnerne

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Flot lækkert enkelt anlæg, klogt af dig at købe demo grej.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Flot lækkert enkelt anlæg, klogt af dig at købe demo grej.

Helt enig - køb brugt, man får uendelig meget mere for pengene. Højttalerne tror jeg, du får rigtig megen glæde af, for Monitor Audio laver nogle svinsk lækre højttalere til MEGET attraktive priser. Jeg har selv et sæt RS 6'ere; de er godt nok lige blevet pensioneret til fordel for noget andet, men de bliver i huset.

Nice pussy...!



__________________



'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jensen100 skrev:

jeg kan da se du har en mis lyde i gulv højde  hvorfor venner du ikke det hele en ½ omgang
og lukker døren til dit verlse jeg vil tro det er ind til dit søveverelse, man kan da fjerne døren og hænge et flot tæppe op så
kan du få højttalerne lidt mere fri fra hjørnerne




Min stue er aflang, så det vil blive VOLDSTOMT klemt, hvis jeg skulle vende stuen en ½-omgang! Havde engang både
spisestue og stue i det lille rum, men spisestuen er rykket ind i værelset ved siden af sofaen. Døren til venstre for
højttalerne, er ud til gangen, og der skal jeg helst beholde døren, så jeg kan lukke katten ude, hvis hun ikke vil lade være
med at kravle op på højttalerne ;)


RAZZER skrev:
Flot lækkert enkelt anlæg, klogt af dig at købe demo grej.

Det fede ved at det hele er demo-modeller, er at jeg sparede en masse penge (14.500 kr), og at det hele er spillet til!
Kunne ikke lade være med at slå til, da jeg fik chancen!
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

 og pas godt på misser
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Supercharger skrev:
 og pas godt på misser


Jeps, hun bliver holdt i kort snor!
Eller helt lukket ude af stuen
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hvordan spiller monitor ?
Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud.

Synes du har ramt ret fint, i første forsøg



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

indomitus skrev:
Hvordan spiller monitor ?

Jeg er ovenud tilfreds! De spiller sådan som jeg godt kan lide det: varmt men detaljeret.
Nogen sammenligner dem med B&W, hvilket også passer nogenlunde. Synes bare man får meget bedre lyd for pengene her
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Ser godt ud.


Synes du har ramt ret fint, i første forsøg



Jeg var godt nok også lang tid om at sigte ;D
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv vild med Monitor Audios lyd, men jeg kan slet ikke forstå du kalder den varm! Jeg vil kalde MA til den lyse side, især diskanten kan være et problem, hvis man ikke matcher højtalerne med det rette udstyr
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Chrotto skrev:
Supercharger skrev:
 og pas godt på misser


Jeps, hun bliver holdt i kort snor!
Eller helt lukket ude af stuen du burdte vist ikke have en kat vis den ikke kan renne fridt rundt
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Arete skrev:
Jeg er selv vild med Monitor Audios lyd, men jeg kan slet ikke forstå du kalder den varm! Jeg vil kalde MA til den lyse side, især diskanten kan være et problem, hvis man ikke matcher højtalerne med det rette udstyr

jeg vil også giver arete rat i at MA er ikke lige fram kendte at spile varmt..og der er netop metal diskant der kan giver problemer..som på nogen af modeler på B&W.... ( hvis du synes at de spiler varm så skal du prøver at lyte til Viena så vil de spile "brande varm"...

men så længe du synes at der spiler optimal så er der der vigtiste...lyden er noget meget subjektiv derfor har vi alle samen vores referancer....der er meget synd at de er så meget praset til bagvæg samt ene side væg... da du vil bliver belønet med endnu bedere lyd fra dem hvis de fik mære plads... men der er  du klar over...

i øvrig super fin investering du har lavet der   tillykke med den



__________________
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73
 
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jensen100 skrev:
Chrotto skrev:
Supercharger skrev:
 og pas godt på misser


Jeps, hun bliver holdt i kort snor!
Eller helt lukket ude af stuen du burdte vist ikke have en kat vis den ikke kan renne fridt rundt

Det er jo ikke ligefrem fordi vi putter hende i en lille kasse og gemmer hende væk, hvis hun kigger forkert.. Det er en indekat, og hun trives fint ved de vilkår.

Men min kæreste har en bruger på kattegalleri.dk hvis du vil diskutere hvordan vi behandler vores kat. Men ellers, kunne du jo bruge min tid mere fornuftigt og dele din holdning til mit stereo istedet for?

Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

sonny73 skrev:

Arete skrev:
Jeg er selv vild med Monitor Audios lyd, men jeg kan slet ikke forstå du kalder den varm! Jeg vil kalde MA til den lyse side, især diskanten kan være et problem, hvis man ikke matcher højtalerne med det rette udstyr

jeg vil også giver arete rat i at MA er ikke lige fram kendte at spile varmt..og der er netop metal diskant der kan giver problemer..som på nogen af modeler på B&W.... ( hvis du synes at de spiler varm så skal du prøver at lyte til Viena så vil de spile "brande varm"...

men så længe du synes at der spiler optimal så er der der vigtiste...lyden er noget meget subjektiv derfor har vi alle samen vores referancer....der er meget synd at de er så meget praset til bagvæg samt ene side væg... da du vil bliver belønet med endnu bedere lyd fra dem hvis de fik mære plads... men der er  du klar over...

i øvrig super fin investering du har lavet der   tillykke med den

Hehe, det viser nok bare hvor ny jeg er på området, og hvor få højttalere jeg i grunden har lyttet til. Min oplevelse var bare at den var rimelig varm, set i forhold til hvad jeg tidligere har hørt.

Så må jeg jo træne min ører i fremtiden

Med hensyn til placering, så er jeg helt enig, og det ærger mig også at pladsen ikke er bedre, hvor jeg bor lige nu.  Dog flytter jeg fra KBH til fastlandet om et års tid, og så regner jeg stærkt med at have mere plads!

Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Dont get me wrong, jeg har selv Monitor Audio gold højtalere. Jeg er vild med den åbne og meget detaljerede lyd de spiller med. Jeg er nok bare mere til detaljer og åben lyd fremfor alt for meget varme. Dog skal man stadig passe på med ikke at matche højtalerne med en for lys forstærker, da det godt kan blive for skingert. Jeg skal selv prøve noget rør til mine en gang.
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes