Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 15:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Stereo Bænk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 19 September 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hey

Kunne ikke li de bænke jeg så rundt omkring - de fleste er smalle og høje og ville hellere ha en lav og bred.

beklager billedkvalitet - men 35 kb er meget meget lidt :-)

Træ er Nyatoh - savet op og købt hos Silvan - pga at det er massivt træ er det ikke et problem at bære fjernsynet - selvom det vejer en del.  Målt nedbøjning på midten er cirka 3 mm - over en bredde på 140 cm. Synes dog ikke at man kan se det.  Der er af og til priskampagne på træet - men ellers er cirka pris 1000 kr. Da opsavnongen er lavet helt uden at flosse og er meget præcist har jeg kun brugt et par timer på at samle bænken + 4 timer på en oliebehandling af træet.

Eivind



__________________
Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
Til top Vis Dynedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynedrengen
 
marvel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 19 September 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej Dynedrengen

Det ser imponerende ud - havde selv en sådan i tankerne men mente ikke at besidde de nødvendige evner .
Hvad har du forresten fået gjort ved kanterne på pladerne? Er de fræset ud?

Nå, flot, flot ser det ud!! . Jeg fortryder næsten min nybyggede "bænk".. Men kun næsten

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted
 
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 19 September 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

ikke gjort en fis  træet blev leveret med en afrundet kant foran - da man jo ikke kan få det til at passe sammen uden af der skal saves i smig osv - så lavede jeg den nemme løsning - nemlig at trække siderne 2 cm ind i forhold til toppladen og hylden 2 cm ind i forhold til siderne.

Alt træ er pudset med korn 240 på en excentersliber til det hele blev helt glat og jeg har snydt og sat synlige skruer i til at holde hylden. til sidst har det fået 2 gange bordplade olie (trip trap) hvor jeg har poleret det mens det tørrede - så får man så meget blank overflade. at bruge bordplade olie istedet for linolie/terpentin har den fordel at overfladen hurtigere hærder op.

Det var mest et experiement for at se om det kunne bære TV'et - der er endvidere sat gummilister beregnet til vinduer, under bænken - så den ikke ridser gulvet.

Total vægt incl tv osv mellem 80-90 kg

Til top Vis Dynedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynedrengen
 
brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 360
Sendt: 19 September 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

VIL HA' !!. VIL HA' !!!
(hmmmm. hvor mange gange skal jeg mon råbe ovennævnte før du forbarmer dig og sender det til Ringsted?)

Kort sagt. Det ser bare hammer-godt ud. Jeg har selv tænkt på at lave noget lignende. Og hvis bare resultatet bliver halv-flot vil jeg være yderst tilfreds

Brian

Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 19 September 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Det ser bare skide godt ud. Jeg kan rigtig godt lide, at der er så meget fri plads rundt omkring.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 19 September 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hva satan bobby, det satanedme som snydt ud af et hifikatalog....

et skoleeksempel på hvordan et vel organiseret lytterum skal se ud!  tillad mig at applaudere!!! ser rigtig lækkert ud, ikke kun det smukke møbel men også det matchende gulv og vandskurede vægge-....



__________________
AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 19 September 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Dynedreng!

Du er en gris!

hvordan f... er det lykkedes dig at holde rummet så rent for alt muligt ligegyldigt nips og sager? Bor du alene eller hvad?

Hjælp mig her.

Har godt nok en ret forstående kone, men det er umuligt at holde alt muligt unyttigt dims væk fra anlægget.

Købte en ny tuner fornylig. Der gik 2 timer og så stod der en plante ovenpå...

Hvordan bærer du dig ad?

Og din stereobænk er SÅ fed! Når du blir træt af den, ka' du bare sige til.

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 19 September 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Er nødt til at spørge...

Hvad er det for grejer??



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
kisyla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 19 September 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

 her må der klapsalver til jeg står og mangler en stereo bænk og så bygger du lige sådan en som jeg gå og drømmer lidt om!

kan vi ikke få nogen lidt mere detaljerede billeder af hvordan den er samlet osv fra lidt forskellige vinkler .

og det ser da også ud til at du har nogle ok grejer der  og forresten velkommen til her i nørdernes mekka NR1 jaja ro på så slemt var det heller ikke ment

venlig hilsen kristian christensen  AKA kisyla

kac@has.dk

Til top Vis kisyla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kisyla
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 19 September 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

damn.... og som de andre, hvad udstyr har du???

 

evt lave en ny tråd i "mit hifi/stereo", også bedre billeder



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 19 September 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jamen :-)

Vil meget gerne poste nogle billeder :-) men der skal lys til - det kommer imorgen.

Men her er målene:

Toppen er 51x150 hylden er 140 x47 og hver af siderne er 43x49 (hxd). Det hele er lavet af bordplade (2x) i målene 202x61 (standard) og savet ud af Silvans flinke savmand for 50 kr (billygt).  Der blev en stump tilbage i længden 140x10 cm og den sidder bagerst for at gøre hele strukturen stabil.

Har ikke noget specielt lækkert grej - er dog glad for mine højttalere - der er modifiserede Dali 450.

Der er faktisk ikke en eneste original enhed tilbage i dem.

Dali 450 er en 2 1/2 vejs højttaler i klassisk setup - med 2 stk 6 1/2 tomme enheder + 1" diskant.

Har sådan lidt for sjov skiftet diskanten til den billige Seas Excel og skiftet den Basenhed der også spiller mellemtone til en Seas Excel (den med kobberplug i midten)

Har egentlig en aftale med en om at de skulle måles igennem osv - men er aldrig kommet videre.

Anlægget er et ældre Harman Kardon anlæg - så ikke så meget vildt der :-) Tuneren er dog p.t væk - da jeg har dårlige antenne forhold her og måtte hente min NAD 4100 ind fra gemmerne :-D

P.t er drømmen at spare op til et komplet Thule anlæg - dette er der nemlig taget højde for - nemlig at der kan stå 3 enheder a 43 cm i bredden. (=129 cm hvilket giver 11 cm til luft mellem enhederne)

Thule DVA 120 + Thule AV100 + Thule TU150 (den med DAB)

må indrømme jeg lytter meget til radio - og med P3 på DAB så skulle der være mulighed for et ret godt resultat.

så opsparingen er startet..... men det er jo immervæk en sjat penge....

Eivind

(takker for den meget ros - poster detaljer senere)

Til top Vis Dynedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynedrengen
 
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 20 September 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Her ses lidt mere af bænken - redigere det lidt mere når jeg har spist osv - der skulle også gerne komme en konstruktionstegning.

Det er ganske rigtigt et gulv der matcher bænken - eller omvendt  og det synes jeg også ser godt ud. enten skal det matche eller være helt i kontrast.

F.eks en mørk bænk til et meget lydt gulv kunne også være ok.

Kigger også på nyt fjernsyn - men problemet er at jeg meget gerne vil ha det i sort - og hvor mange sorte findes der nu lige ? Nå rygterne siger at man kan få 50" Skærme om et par år til under 25 kkr - den tid den sorg......

Eivind

 



__________________
Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
Til top Vis Dynedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynedrengen
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 20 September 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

ser godt ud

Du må egentlig godt lige skrive hele specifict hvad du har lavet ved dine Dali 450ere for har selv et sæt og det kunne da være sjovt at ændre lidt på dem i stedet for at finde nogle andre



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
kisyla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 20 September 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

ja sådan en 5o" flad fætter på væggen så er du kørende i go stil så kan grejet kom op på toppen så konen rigtig kan nyde farmands grejer  goe billeder takker endnu engang fedt med en konstruktionstegning med mål, på har set at du har postet målene andetsteds har også kopieret dem..

 

venlig hilsen

kristian christensen

Til top Vis kisyla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kisyla
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 20 September 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

nice....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 21 September 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Her ses "savmønster" til de 2 bordplader  - det hele afspejler sig i hvor dybt mit TV er og har man et dybere TV - så kan man forholdsvist nemt lave bænken lidt dybere - eller man kan trække den lidt ud fra væggen.

 

Her ses bænken i X-ray vision (hehe) og det ses her hvor stykket på 140 x 10 skal sidde.

140 x 10 stykket skrues eller limes til toppladen og hylden dyvles eller skrues fast præcist midt imellem bund og top - for at gi et pænt udseende. 140x10 stykket skal så ha nogle skruer eller dyvler fra siden også for at øge stabiliteten. Husk at med et 32" wideskreen TV + noget anstændigt HiFI grej - kommer man let op på 80-100 kg belastning.

Det sværeste er at få bordpladen sat fast foran på sidestykkerne - de eneste 2 muligheder jeg ser, er enten hvis man kan få fat i et "IKEA beslag" eller, som jeg vil anbefale - at bruge dyvler og lime toppen til siderne - faktisk vil jeg anbefale at man - når man har prøvesamlet det hele - at lime det solidt sammen - det gir endnu mere stabilitet.

Læg mærke til at målene er lidt større end tidligere - men denne gang er de målt og ikke "husket"..... :-D

Eivind



__________________
Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
Til top Vis Dynedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynedrengen
 
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 542
Sendt: 24 September 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Smukt




__________________
WWW for at se Min anlæg's tråd.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted
 
Multi-egern
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 28 September 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Der ser satme flot ud det der, og hvilken lækker stue du har der, passer godt sammen!

 

GIMMI det bord!



__________________
alt under 150db er tøset!:D
Til top Vis Multi-egern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Multi-egern
 
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Update:

Fandt ud af at pladen alligevel bøjede lidt for meget på midten, for at kompensere for det, var der jo lige anledning til at indkøbe noget mere værktøj (overfræser) har fræst en 4 mm rille i 20 mm dybde 10 cm fra forkanten på overliggeren.

Deri har jeg lagt et vinkeljern - dette er hermed næste skjult - kan ihvertfald ikke ses med mindre man ligger på gulvet. Det har hjulpet lidt men ikke helt.

En bedre løsning ku være en længde 8 mm hærdet rundjern, nu skal jeg bare ha fundet sådan et - det kan så forspændes - således at overpladen uden belastning buer 1-2 mm op - når så Kukkassen er på - skulle den gerne være lige i øjet :-)

Hvis der er nogle der kender et sted hvor man kan købe højstyrkestål i dimensionen 0,8 cm x 120 cm - så gir jeg en påskebryg

Til top Vis Dynedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynedrengen
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med hos den lokale smedie (ved ikke lige hvor lokalt lokalt er, men der må da findes en inden for overkommelig rækkevide)? Om ikke andet kan han garanteret skaffe det hjem!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes