Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 01:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Nyt DIY signal kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 08 November 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Har endnu en gang været igang med at bikse et signal kabel sammen...

Tråden om den første udgave: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13118

Jeg har AB testet lidt med forskellige kabler, sammenlignet med mit Prism300i. Jeg har konkluderet at mit kabel med 3 coax kabler(ver.1) havde en mere detaljeret og åben lyd iforhold til prism300i, men haltede lidt med hensyn varmen...

Bagefter prøvede jeg med et kabel med kun en enkelt coax, hvilket kun blev værre på alle punkter. Lyden blev alt alt for lys og skinger.

Nu har jeg så prøvet at gå lidt i den anden retning og prøvet med 5 coax kabler, og en stel leder. Alle coax kablernes stel/skærm er kun monteret i den ene ende, hvilket også betyder at det er retningsbestemt... Stel lederen er den eneste leder der forbinder stellet imellem aparaterne!
Coax kablerne er stadigvæk RG179 forsølvet og teflon isolerede, lisom stel lederen er en AWG32 også forsølvet og teflon isoleret.

Lyden i det nye kabel er forbavsende detaljeret og precis, jeg troede at jeg med det sidste kabel havde fået alle detaljerne frem, men det må jeg jo nok indrømme at med det her kabel så kan høre selv de mindste detaljer


Ver.1 havde dog en anelse mere ro over lydbilledet, og der mangler stadig lidt varme iforhold til de retail kabler jeg har sammenlignet med (prism300i), men alt i alt så må ver.1 lade pladsen for det nye kabel, og det kan nu så afløse prism300 bag ved tv'et ;-)


(Ved ikke rigtig hvad der sker, men der er bedre lyd i scart stikket end i den indbyggede audio udgang... selv med den billige scart adapter :-P)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 08 November 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ser lækkert nok ud, der! hvad har du ofret, alt i alt, og hvilke stik er der på? Evt. lidt links til hvor, du har købt komponenterne kunne være lækkert  

__________________
AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 08 November 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

ohhh ja stikkene... det havde jeg helt glemt ;-)

Det er de WBT wannabee stik, som jeg har genbrugt fra det kabel med en enkelt coax... se evt. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13118 for billede (nederst).

Coax kablet er fra Århus radiolager (ca. 40kr./m.), og den AWG32 er fra Elfa (kan ikke huske hvad det kostede, men det var ikke spidsen af en rumfærge ;-)

Hele kablet står vel i rundt regner 500kr.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1379
Sendt: 09 November 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

ser lækkert ud.. man får næsten helt lyst til at prøve at lave nogen magen til bare for at prøve...

hva mon elfa har af gode stik.. kablet er nu billigt der når man køber over 10 meter :-) men den awg32 ka jeg ik finde..

men lækkert ser det ud
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Lige en forbedring til kablet...

Jeg syntes at stemmerne osv. mudrede lidt, og jeg havde en mistanke til at den stel leder var skyld i det, og i mangel på anden, så har jeg nu prøvet at afmontere stel lederen og istedet kun montere én af skærmene fra coax kablerne, og det er sku egentlig bedre...  Stemmerne mudre ihvertfald ikke mere i samme omfang! Synes også bassen er blevet lidt mere kontant.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes