Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 03:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD-1 Lyngdorf vs. DAC’s (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Xcreep
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Er i tvivl her, hvad vil i rigtige hifi-freaks vælge her ?? Og her tænker jeg kun på, hvilken jeg får max/bedst lydkvalitet ud af.

http://studie.eskildsen.dk/shop/konvertere/benchmark/dac-1-s ilver.html

eller

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/lyng dorf_cd-1_cd-afspiller_sort.htm

 

Til top Vis Xcreep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xcreep
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Har du selv hørt nogle af dem og hvilken lyd går du efter?

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Det er meget svært at svare på.

Du kan ikke sammenligne en integreret CD afspiller og en DAC, uden at vide hvilken digital lydkilde der er koblet på D/A konverteren.

Endnu sværere er det at konkludere hvilken der lyder bedst ud fra noget tekst på et forum
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Hmm.. jeg kan ikke udtælle mig om CD afspilleren da jeg kender den ikke. Dog har Sjoenne ret i at det er svært at sammenligne disse to, da der er andre faktorer der spiller ind.

Jeg kan dog sige at DAC1 spiller ikke godt som den er. den har en ry som efter min menin er meget overvurderet hvis man ikke laver en masse om i den.

Se eventuelt her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64233&K W=panos 

 



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Pita
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Hejsa.

Hmm.. jeg kan ikke udtælle mig om CD afspilleren da jeg kender den ikke. Dog har Sjoenne ret i at det er svært at sammenligne disse to, da der er andre faktorer der spiller ind.

Jeg kan dog sige at DAC1 spiller ikke godt som den er. den har en ry som efter min menin er meget overvurderet hvis man ikke laver en masse om i den.

Se eventuelt her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64233&K W=panos 

 



jeg kan dog også sige at dac1 spiller nydeligt i følge en del ejere. om du kan lide den eller ej er jo din personlige mening og ikke den ultimative sandhed.
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita
 
Xcreep
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt nogen af dem.

Lige pt. er mit setup sådan.

CD, NAD515BEE. B&W804s. ContrF, NAD355BEE. NAD2xC272 effektrin (BI-amping)

Er ikke BAS typen. Er mest til forholdsvis rolig musik, med god acoustic. Og lidt god Rockmusik.

Selvfølgelig vil jeg prøvehøre inden et evt. køb. Hvad i ville investere i ? (uhørt)

 

Til top Vis Xcreep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xcreep
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Til Pita.

Jeg har så vidt ikke påstået at jeg kommer med den ultimative sandhed:) Jeg deler mine erfaringer og måske er der noget i det der kan bruges.



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Xcreep skrev:

Er i tvivl her, hvad vil i rigtige hifi-freaks vælge her ?? Og her tænker jeg kun på, hvilken jeg får max/bedst lydkvalitet ud af.

http://studie.eskildsen.dk/shop/konvertere/benchmark/dac-1-s ilver.html

eller

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/lyng dorf_cd-1_cd-afspiller_sort.htm

 

Hvis det kun er lyden du går efter og vil ha noget der spiller li så kontrolleret og stramt / hurtigt og med liv i musikken som Lyngdorf cd-1, så vil jeg IKKE anbefale dig Benchmark ! Jeg har selv en Lyngdorf og den eneste konverter under 15k jeg har hørt der kan være med er min Stello DA100 !

Benchmarken er ikke lavet til/for hifi folket, men er lavet til studiebrug ! Desuden er den fyldt med potmetre som bestemt ikke er befordrene for lyden på længere sigt !

En RIGTIG kanon ting ved stello´en er desuden at du kan bypass´e dit indkommende digitale signal, så du kan gå uden om re eller upsampling ! Hvis du afspiller musik som er optaget med 16 bitt 44.1 ( cd kvalitet ) så mener jeg bestemt at du skal afspille det som det er og IKKE re eller upsample det ! Det kan godt være at mange mener at lyden så blir mere "behagelig" MEN din rum/luft og focus blir tilgængæld dårligere !

NB. Stello laver en storebror der hedder DA220 !

Mvh Frankie  

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Xcreep skrev:

Jeg har ikke hørt nogen af dem.

Lige pt. er mit setup sådan.

CD, NAD515BEE. B&W804s. ContrF, NAD355BEE. NAD2xC272 effektrin (BI-amping)

Er ikke BAS typen. Er mest til forholdsvis rolig musik, med god acoustic. Og lidt god Rockmusik.

Selvfølgelig vil jeg prøvehøre inden et evt. køb. Hvad i ville investere i ? (uhørt)

 

Hvis jeg skal være lidt provokerende, så kan ingen af dem bruges.

For at uddybe lidt, begge produkter er kendt for at være ret kliniske i deres spille stil. Du skriver du godt kan lide rolig musik med god acoustic. Det læser jeg som "let tilbagelænet men stadig med perspektiv/dybde i musikken". Det er ikke det de to apparater repræsenterer, de er mere skalpeller, der skærer sig ind i trommehinderne. Da dine B&W højttalere også trækker lidt til den lyse side, vil det nok blive alt for "hidsigt" at lytte til. Det eneste der måske kan redde noget af oplevelsen er, at dine NAD forstærkere normalt er lidt varme i lyden. Men jeg tror ikke det er nok.

Min sidste oplevelse med en Lyngdorf CD1, var mildest talt en grum oplevelse. Ejermanden var på udkig efter en ny CD afspiller, og derfor lånte vi en Lyngdorf CD1 i HFK. Hans anlæg er normalt rimeligt neutralt sammen med hans lidt ældre Rotel cd afspiller. Men med Lyndorfen blev lyden direkte skinger. Faktisk fik vi begge hovedpine af at lytte til den.

Så hvis du skal have nyt udstyr, så er du nødt til at prøve de enkelte dele sammen på dit eget anlæg. Jeg skal ikke fraråde dig at købe noget som helst, du skal selv finde det rigtige. Jeg blev bare lige fanget af, at du skrev "rolig musik" og Lyngdorf CD1/Benchmark DAC1 i samme tråd. De to ting passer ikke sammen i min verden.

 

mvh.

 

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Benchmarken er ikke lavet til/for hifi folket, men er lavet til studiebrug ! Desuden er den fyldt med potmetre som bestemt ikke er befordrene for lyden på længere sigt !

Ikke alle er enige i den konklusion:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1229&zoneid=3


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 941
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hør det selv, der er ikke nogen der har dine ører.

Lyngdorf er bedst og DAC1 stinker. Men det er jo bare min mening og den passer ikke med en masse andres.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@
 
flemse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg havde i en periode Lyngdorf CD-1 og B&W Nautilus 803 i samme setup.
Jeg kan ikke genkende lyden som skinger, den var som jeg husker det ultra-behagelig med en diskantgengivelse i højeste klasse. (passer rigtig fint til B&W)
Hvis jeg skal sige noget, så må det være at den måske manglede lidt glød, en anelse for tør i lyden.
Har dog udelukkende benyttet den balancerede udgang.
Men alt i alt vil jeg vurdere den som noget af det bedste til prisen.
Til top Vis flemse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemse
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:
Xcreep skrev:

Jeg har ikke hørt nogen af dem.

Lige pt. er mit setup sådan.

CD, NAD515BEE. B&W804s. ContrF, NAD355BEE. NAD2xC272 effektrin (BI-amping)

Er ikke BAS typen. Er mest til forholdsvis rolig musik, med god acoustic. Og lidt god Rockmusik.

Selvfølgelig vil jeg prøvehøre inden et evt. køb. Hvad i ville investere i ? (uhørt)

 

Hvis jeg skal være lidt provokerende, så kan ingen af dem bruges.

For at uddybe lidt, begge produkter er kendt for at være ret kliniske i deres spille stil. Du skriver du godt kan lide rolig musik med god acoustic. Det læser jeg som "let tilbagelænet men stadig med perspektiv/dybde i musikken". Det er ikke det de to apparater repræsenterer, de er mere skalpeller, der skærer sig ind i trommehinderne. Da dine B&W højttalere også trækker lidt til den lyse side, vil det nok blive alt for "hidsigt" at lytte til. Det eneste der måske kan redde noget af oplevelsen er, at dine NAD forstærkere normalt er lidt varme i lyden. Men jeg tror ikke det er nok.

Min sidste oplevelse med en Lyngdorf CD1, var mildest talt en grum oplevelse. Ejermanden var på udkig efter en ny CD afspiller, og derfor lånte vi en Lyngdorf CD1 i HFK. Hans anlæg er normalt rimeligt neutralt sammen med hans lidt ældre Rotel cd afspiller. Men med Lyndorfen blev lyden direkte skinger. Faktisk fik vi begge hovedpine af at lytte til den.

Så hvis du skal have nyt udstyr, så er du nødt til at prøve de enkelte dele sammen på dit eget anlæg. Jeg skal ikke fraråde dig at købe noget som helst, du skal selv finde det rigtige. Jeg blev bare lige fanget af, at du skrev "rolig musik" og Lyngdorf CD1/Benchmark DAC1 i samme tråd. De to ting passer ikke sammen i min verden.

 

mvh.

 

 magen til sludder skal man lede længe efter....tror bare ikke at de setup du har hørt Lyngdorf på har haft nogle problemer med andre dele i kæden !

Prøv du at google Lyngdorf cd-1 eller for den sags skyld se hvad der har været brugt som reference her på hifi4all i et godt stykke tid efterhånden !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

flemse skrev:
Jeg havde i en periode Lyngdorf CD-1 og B&W Nautilus 803 i samme setup.
Jeg kan ikke genkende lyden som skinger, den var som jeg husker det ultra-behagelig med en diskantgengivelse i højeste klasse. (passer rigtig fint til B&W)
Hvis jeg skal sige noget, så må det være at den måske manglede lidt glød, en anelse for tør i lyden.
Har dog udelukkende benyttet den balancerede udgang.
Men alt i alt vil jeg vurdere den som noget af det bedste til prisen.

 kan ikke være mere enig ! Den er faktisk været oppe at bide skeer med en Niam til 100.000 !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft begge to hjemme og kan fortælle lidt om min oplevelse/ mening omkring de 2 produkter.

Lyngdorf: Her er en cdafspiller som ikke gør noget forkert men heller ikke noget rigtigt  Den er yderst analytisk med fokus på detaljer. Alt står tydligt og klart med kontrol på alle punkter. Men den spiller HiFi og ikke musik. Det er nok den værste musik formidler man kan få til sit musik, der mangler sjæl og føelse. Der indgik utrolig hurtig lyttetræthed her hos mig.

Benchmark: Den er meget følsom overfor hvilken kilde der bliver brugt. Lyder meget forskelligt fra drev til drev. Den er som tidliger skrevet udviklet til profesionelt brug og det afspejler lyden sig også af. Den spiller meget kold og kan godt have problemer med de høje toner vist ens andet udstyr or lidt lyst klingende. Dens spillestil er kedelig og ikke særlig medrivende og igen bliver man hurtig lytte træt.

Dette er mine oplevelser og dem kan du faktisk ikke bruget til andet end en omgang godnat læsning  Så min anbefaling er at lån med hjem, lyt og dan dig din egen erfaring. 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg har haft begge to hjemme og kan fortælle lidt om min oplevelse/ mening omkring de 2 produkter.

Lyngdorf: Her er en cdafspiller som ikke gør noget forkert men heller ikke noget rigtigt  Den er yderst analytisk med fokus på detaljer. Alt står tydligt og klart med kontrol på alle punkter. Men den spiller HiFi og ikke musik. Det er nok den værste musik formidler man kan få til sit musik, der mangler sjæl og føelse. Der indgik utrolig hurtig lyttetræthed her hos mig.

Benchmark: Den er meget følsom overfor hvilken kilde der bliver brugt. Lyder meget forskelligt fra drev til drev. Den er som tidliger skrevet udviklet til profesionelt brug og det afspejler lyden sig også af. Den spiller meget kold og kan godt have problemer med de høje toner vist ens andet udstyr or lidt lyst klingende. Dens spillestil er kedelig og ikke særlig medrivende og igen bliver man hurtig lytte træt.

Dette er mine oplevelser og dem kan du faktisk ikke bruget til andet end en omgang godnat læsning  Så min anbefaling er at lån med hjem, lyt og dan dig din egen erfaring. 

Tjaah de sidste 2 linier kan vi i hvert fald ikke blive uenige om  generelt kan det ikke betale sig at stille den slags spørgsmål, da meningerne er li så forskellige som "folk er flest"

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Pierre skrev:

Jeg har haft begge to hjemme og kan fortælle lidt om min oplevelse/ mening omkring de 2 produkter.

Lyngdorf: Her er en cdafspiller som ikke gør noget forkert men heller ikke noget rigtigt  Den er yderst analytisk med fokus på detaljer. Alt står tydligt og klart med kontrol på alle punkter. Men den spiller HiFi og ikke musik. Det er nok den værste musik formidler man kan få til sit musik, der mangler sjæl og føelse. Der indgik utrolig hurtig lyttetræthed her hos mig.

Benchmark: Den er meget følsom overfor hvilken kilde der bliver brugt. Lyder meget forskelligt fra drev til drev. Den er som tidliger skrevet udviklet til profesionelt brug og det afspejler lyden sig også af. Den spiller meget kold og kan godt have problemer med de høje toner vist ens andet udstyr or lidt lyst klingende. Dens spillestil er kedelig og ikke særlig medrivende og igen bliver man hurtig lytte træt.

Dette er mine oplevelser og dem kan du faktisk ikke bruget til andet end en omgang godnat læsning  Så min anbefaling er at lån med hjem, lyt og dan dig din egen erfaring. 

Tjaah de sidste 2 linier kan vi i hvert fald ikke blive uenige om  generelt kan det ikke betale sig at stille den slags spørgsmål, da meningerne er li så forskellige som "folk er flest"

Frankie



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Xcreep
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de mange konstruktive indlæg.

Er der nogen der har erfarring med henholdsvis Lyngdorf CD-1 og Lyngdorf SDAI 2175 eller 2200  i samme setup ?

 

Til top Vis Xcreep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xcreep
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Xcreep skrev:
Er der nogen der har erfarring med henholdsvis Lyngdorf CD-1 og Lyngdorf SDAI 2175 eller 2200  i samme setup ?

Husk at der findes en meget, meget, MEGET stor verden uden for HFK... 



__________________



'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Xcreep skrev:

Tusind tak for de mange konstruktive indlæg.

Er der nogen der har erfarring med henholdsvis Lyngdorf CD-1 og Lyngdorf SDAI 2175 eller 2200  i samme setup ?

 



Hifiklubben
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes