Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 05:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cdafspiller eller drev? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 26 Januar 2014 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er på udkig efter anden cdafspiller eller drev.
Den skal kobles til en Rotel RC 1570, enten optisk eller coax digitalt.

Jeg holder øje med DCD 3560 og nogle af sonys es modeller.
Mht. Sonys modeller, ved jeg ikke rigtigt hvor længe de var så gode som rygtet siger.
Pioneer har jeg i forvejen, derfor valget af andet mærke, så remote ikke styrer mere end een maskine ad gangen :-)

Hvad vil i anbefale, her tænker jeg også på mulighed for ny laser/drev hvis det skulle blive nødvendigt.

Idet jeg kører digitalt ud, burde dac i afspiller ikke være et issue, men ret mig hvis jeg tager fejl.
Til gengæld kunne jeg forestille mig at drevet/laseren bør være af en ordentlig kvalitet af hensyn til aflæsning af selve
disken.
Jeg er også lidt i tvivl om hvad der er bedst. Optisk eller coax. Kabellgd er ikke længere end 1 m.

Jeg vil nok ikke bevæge mig længere op end til ca. 3000.-
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Hvis du er nervøs for, om du kan få en ny laser, skal du gå langt uden om Denon 3560. Dén laser kan du ikke skaffe!

MVH. Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Jamen så vil jeg holde mig langt væk fra den :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Mr Infinity
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Nilau har så IKKE ret i det med laseren til DCD 3560
Fandt en laser ved første søgning
http://www.ebay.com/itm/Lasereinheit-fur-TEAC-SONY-DENON-CD- LASER-KSS-151A-/231142549051?
pt=DE_Elektronik_Computer_Audio_Hi_Fi_CD_Player&hash=item35d 12b663b
DCD 3560 siges at være en meget god maskine.
Til top Vis Mr Infinity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Infinity
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Mr Infinity skrev:
Nilau har så IKKE ret i det med laseren til DCD 3560
Fandt en laser ved første søgning
http://www.ebay.com/itm/Lasereinheit-fur-TEAC-SONY-DENON-CD- LASER-KSS-151A-/231142549051?
pt=DE_Elektronik_Computer_Audio_Hi_Fi_CD_Player&hash=ite m35d 12b663b
DCD 3560 siges at være en meget god maskine.


Det har Nilau så aldeles ret i, det du har fundet er en brugt på auktion, der er p.t. 41 bud, der er 2 dage tilbage, og den er allerede oppe i over 500,- og kan sagtens ryge op i det dobbelte. Når den så er væk, må guderne vide, hvornår der kommer en til salg igen, så tro på Nilau, den er udgået. Det samme er deværre en masse af de ellers utroligt robuste og vellydende gamle store Sony ES modeller. Lasere som KSS-151, KSS-271/72/73 er også fordampet fra jordens overflade, hvilket gør en ellers fremragende CD-afspiller i 10-20.000 kroners klassen mere eller mindre værdiløs. Hvis du er i tvivl om, hvad der sidder i de forskellige modeller, så kig i listen hér:

http://vintage-audio-laser.com/-Liste-Convertisseurs-N-A-Blo c-

Der kan du finde de fleste og se, hvilken DAC og hvilken laser, de forskellige cd-spiller bruger.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok sørgeligt de ikke lave lasere til alle de gamle fine maskiner :-(

Men tak for et fedt link Boydk, det skal klart studeres.

Når så det er sagt, har i så forslag til en cd afspiller som kunne være fin, hvis jeg umiddelbart kun skal bruge den via digitale udgange? Og naturligvis en model som stadig er til at fixe :-)
Mit spørgsmål egentlig fordi jeg ikke kan se forbi de gamle "kæmper" :-)

Det kunne jo være der alligevel er noget brugbart, produceret i dette årtusinde...

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
MrMatrix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

KSB har da en del at vælge imellem i dit prisleje ... bl.a. en Rega Apollo-R ... den har vist både coax og optisk ud, som jeg lige
husker det.
Til top Vis MrMatrix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrMatrix
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du læser Lampizators hjemmeside, er der et sted, hvor han måler S/Pdif ud af forskellige afspillere. Det er et sørgeligt syn på mange, det der skulle ha´ været en firkant ser ud af h****** til. Desværre er nogle af de bedste netop de gamle Sony´er, hvor laseren ikke kan findes længere, men jeg har et bud, hvilket også et et af de billige af slagsen. Find en brugt Pioneer DVD spille. Har selv en DV-585, den fylder ingenting, den spiller CD, SACD, DVD-video og DVD-audio, og den har den reneste 100% square firkantpuls ud på S/Pdif (coax), du nogensinde har set, og det oven i købet helt uden modificering. Det kan høres, skal den kun bruges som drev til en separat DAC, finder du ikke noget til prisen, der i den grad lyder helt fantastisk.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

He he.

Det var et guldkorn.

Vil straks checke markedet ud :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Kim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en Rega Apollo, som bliver brugt som drev. Den lyder meget bedre end Sony CD 779ES serie i min stue. Når
Apolloen får en anden afkobling end de gummi-fødder der er på !

__________________
mvh. Kim
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim
 
Mr Infinity
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Mr Infinity skrev:
Nilau har så IKKE ret i det med laseren til DCD 3560 Fandt en laser ved første
søgning http://www.ebay.com/itm/Lasereinheit-fur-TEAC-SONY-DENON-CD- LASER-KSS-151A-/231142549051?
pt=DE_Elektronik_Computer_Audio_Hi_Fi_CD_Player&hash=ite m35d 12b663b DCD 3560 siges at være en meget god
maskine.
Det har Nilau så aldeles ret i, det du har fundet er en brugt på auktion, der er p.t. 41 bud, der er 2
dage tilbage, og den er allerede oppe i over 500,- og kan sagtens ryge op i det dobbelte. Når den så er væk, må guderne
vide, hvornår der kommer en til salg igen, så tro på Nilau, den er udgået. Det samme er deværre en masse af de ellers
utroligt robuste og vellydende gamle store Sony ES modeller. Lasere som KSS-151, KSS-271/72/73 er også fordampet fra
jordens overflade, hvilket gør en ellers fremragende CD-afspiller i 10-20.000 kroners klassen mere eller mindre værdiløs.
Hvis du er i tvivl om, hvad der sidder i de forskellige modeller, så kig i listen hér:Convertisseurs-N-A-Bloc"> http://vintage-audio-laser.com/-Liste-Convertisseurs-N-A-Blo c-


Der kan du finde de fleste og se, hvilken DAC og hvilken laser, de forskellige cd-spiller bruger.



Laseren kan dog skaffes brugt, så derfor kan man sagtens købe en DCD 3560. I øvrigt var der 3 lasere til salg.
Til top Vis Mr Infinity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Infinity
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Det er så din mening, og den skal du da ha´ lov at ha´.. Men DCD3560 ligger i mine øjne i et fuldstændig utopisk brugtprisniveau, når man ta´r i betragtning, at laseren er udgået, og når uheldet er ude, er eneste mulighed en brugt med 250.000 Km på bagen. (Sælger vil selvfølgelig påstå, at den kun har kørt 15.000). Det er så min mening. Jeg vil til hver en tid gå efter et vellydende produkt, hvor reservedele stadig er i produktion. Alt andet er i mit univers "Farvel Penge".

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mr Infinity
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Det er så din mening, og den skal du da ha´ lov at ha´.. Men DCD3560 ligger i mine øjne i et fuldstændig
utopisk brugtprisniveau, når man ta´r i betragtning, at laseren er udgået, og når uheldet er ude, er eneste mulighed en brugt
med 250.000 Km på bagen. (Sælger vil selvfølgelig påstå, at den kun har kørt 15.000). Det er så min mening. Jeg vil
til hver en tid gå efter et vellydende produkt, hvor reservedele stadig er i produktion. Alt andet er i mit univers "Farvel Penge"
.


Det er vi så helt enige om. Jeg forsvarede på ingen måde maskinen, ej heller dens brugt pris( så et eksemplar til absurte 8500
kr på ebay).
Det jeg svarede på, var om man kunne skaffe laser til den. Det kunne man godt, selvom de var brugt og som du siger nok er
ligeså slidt.
Jeg anfægter på ingen måde din mening om maskinen.
Til top Vis Mr Infinity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Infinity
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Troede s´gu egentlig også, at vi var nogenlunde enige. Kan acceptere en brugt reservedel til et sjældent, gammelt liebhaverobjekt der måske kun er produceret 200 af i verden (bil, flyvemaskine eller andet), men en Denon CD-spille.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Mr Infinity skrev:
Nilau har så IKKE ret i det med laseren til DCD 3560 Fandt en laser ved første søgning
http://www.ebay.com/itm/Lasereinheit-fur-TEAC-SONY-DENON-CD- LASER-KSS-151A-/231142549051?
pt=DE_Elektronik_Computer_Audio_Hi_Fi_CD_Player&hash=ite m35d 12b663b DCD 3560 siges at være en meget god maskine.
Det har
Nilau så aldeles ret i, det du har fundet er en brugt på auktion, der er p.t. 41 bud, der er 2 dage tilbage, og den er allerede oppe i over 500,- og
kan sagtens ryge op i det dobbelte. Når den så er væk, må guderne vide, hvornår der kommer en til salg igen, så tro på Nilau, den er udgået. Det
samme er deværre en masse af de ellers utroligt robuste og vellydende gamle store Sony ES modeller. Lasere som KSS-151, KSS-271/72/73 er også
fordampet fra jordens overflade, hvilket gør en ellers fremragende CD-afspiller i 10-20.000 kroners klassen mere eller mindre værdiløs. Hvis du er i
tvivl om, hvad der sidder i de forskellige modeller, så kig i listen hér:
http://vintage-audio-laser.com/-Liste-Convertisseurs-N-A-Blo c
-


Der kan du finde de fleste og se, hvilken DAC og hvilken laser, de forskellige cd-spiller bruger.




Jeg har (desværre) selv to cdafspillere der bruger KSS151! For nogen tid siden fandt jeg denne laserpickup på Nettet, som kunne erhverves for 5000
kr. og jeg kunne ikke få oplyst om laseren var ny eller brugt. Så den var nok brugt!
Derfor anser jeg nu denne laser som uopdrivelig.
Jeg var dog selv så heldig at købe en splinterny KSS151 for ca. tre år siden for ca. 1000 kroner (den var netop fordoblet i pris!) men efterfølgende
har det været umuligt.
Så hvis man køber cdafspiller eller drev med denne laserpickup, skal man bare være klar over at den aldrig vil kunne få en frisk laser monteret, hvis
den skulle være slidt eller brændt ud. Heldigvis er det dog en "solid" sag, og én af de få med glaslinse.

MVH.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Mr Infinity
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt bruges denne DCD 3560 oftest kun som drev. I det tilfælde må der være noget derude som løfter opgaven
billigere og bedre.
Til top Vis Mr Infinity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Infinity
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Det var også min tanke, og en af grundende til denne tråd.

Den dvd som boydk nævner, må jo være billig, men hvordan med tiden om at loade en skive?
Alle dvd-afspillere jeg har haft, har været lææænge om at loade en skive.

Det går jo ikke :-)

En anden ting, om man bruger optisk eller coax ud. Som jeg forstår det, burde coax være det bedste, over korte træk.
Det er dog ikke alle der har det, men kun optisk. Hvis man kigger på de helt billige modeller.

Hvad er jeres mening desangående?
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ups...

Jeg har jo den her fine Pinoeer PD75.
Den har jeg for et par år siden afprøvet på en lånt pre med digitale indgange. Det virkede ikke, så jeg udledte at de var
koblet fra, idet der er lavet en masse ved den, med ny clock, opamps og noget strømforsyning.

Jeg har så i dag sat den til min nye RC 1570, og her virker både optisk og coax

På fronten sidder en omskifter som man kan koble mellem analog og digital ud, det havde jeg prøvet den gang :-)

Summa sumarum, anskaffelse af ny spille er skrinlagt, indtil jeg igen rammes af hifiittis.

Jeg vil gerne takke alle for input og guldkorn, men dette behøver ikke være døden for tråden, såfremt der er flere korn at
dele ud af. :-)

Jeg vil tage en kraftig lytter på forskellen mellem optisk og coax og vende tilbage med mit indtryk.

Damn, hvad skal jeg så begære af hifi ting og sager?
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes