Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 23:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: bærbar forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 02 August 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej. Ville lige høre om der var nogle der kendte noget til dette apparat?

http://www.penguinamp.eu/

Er det pengene værd? =)

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 02 August 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at der er en bruger her inde der har lavet noget ala den forstærker der, og det skulle gerne kunne laves for under 750 kr (99 €), hvis man da har mulighed for og er lidt fingernem, men kan desværre ikke huske hvem det er. Men jeg skal prøve at kigge efter personen.

__________________
Mit setup
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg
 
Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 02 August 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

det er Carrotman der har en del styr på sådan nogle forstærkere.

har lige fundet lidt links fra diverse tråde. http://www.tangentsoft.net/audio/ppa/amp2/
http://www.nisbeth.dk/uffe/gallerymain.html
http://headwize.com/projects/index.htm

håber du kan bruge lidt af det.



__________________
Mit setup
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 02 August 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Storbjerg skrev:
det skulle gerne kunne laves for under 750 kr (99 €), .

Hvor meget ligger vi under de 750? Så var det da måske et forsøg værd =)

--- Kan man ikke quote flere på en gang? =)

Nå men, tak for linksene.. Vil kigge nærmere på det når jeg engang kommer hjem fra arbejde!

Er stadig åben overfor reviews af sådan en fætter der, eller noget tilsvarende (og billigere hvis man da kan det?) =)

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 02 August 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hmm det er en alm Cmoy, de ret almindelige og de er ok

Pris se her:
http://cgi.ebay.de/Micro-Cmoy-headphone-amp-Opamp2227-Amplif ier_W0QQitemZ250150277890QQihZ015QQcategoryZ3274QQrdZ1QQssPa geNameZWD2VQQcmdZViewItem

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 02 August 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Se det var jo rimelig billigt det der.. ca 300 kr inkl fragt!? Kan det passe?

Lige pt. har jeg kun et par sennheiser pmx60, vil det være ren spild at købe sådan en fætter til mine bøffer - (indtil jeg får penge til at købe nogle andre)?

Hvor stor er forskellen mellem at have den på, og ikke?

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 03 August 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Det kommer meget an på hovedtelefonerne, men den kan høres
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 03 August 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Af de to jeg har vil jeg klart anbefale denne:

http://cgi.ebay.de/X1-Hifi-Portable-Headphone-Amp-kopfhoerer verstaerker_W0QQitemZ170098577868QQihZ007QQcategoryZ19648QQr dZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Gevinsten af en forstærker afhænger meget af hvor ren din kilde er, for laver den støj, vil støjen blive forstærket, hvis du bruger en Ipod er du næsten pisket til at få dig et lineoutkabel, men så får du også noget der lyder rigtigt godt..

Jeg bruger også min lille forstærker inden jeg føder mit stereoanlæg fra min ipod, hvilket også (i mit tilfælde) giver et betragteligt løft af kvaliteten i forhold til apples Ipod-dock..

En forstærker er også super hvis du bruger IEMs, da den fjerner den støj der er på de fleste mp3 afspillere, altså hvis du bruger lineout..

Bruger du en afspiller uden lineout kan du skrue godt op for forstærkeren og så have så lav lydstyrke som muligt på din afspiller, dette vil også give mindre støj..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Så det sådan en her gør, er bare at få højere lyd ud af headsettet? Vil det så sige at lyden ikke bliver klarere og mere dynamisk m.m?

 

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 03 August 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Kristneder skrev:

Så det sådan en her gør, er bare at få højere lyd ud af headsettet? Vil det så sige at lyden ikke bliver klarere og mere dynamisk m.m?

Rigtige hovedtelefoner kan være en hård belastning for for en hovedtelefonudgang på transportabelt udstyr. Derfor kan man med en separat forstærker opnå en væsentligt bedre basgengivelse og dermed totalt en klar forbedring også.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 03 August 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Ehm, det er bare en hovedtelefonforstærker...

Hvis dine hovedtelefoner er meget krævende vil du sikkert opleve bedre lyd fordi forstærkeren er bedre gearet til at drive dem, bassen bliver måske strammere osv, men derudover skal du ikke forvente mirakler.

Det er ikke for at komme med negative kommentarer (jeg har selv bygget en hovedtelefonforstærker til omkring 3.000 for det samlede projekt og er glad for den), men det bliver aldrig bedre end dine hovedtelefoner er. Du får så til gengæld visse fordele, der er mere kraft til at drive dem, du kan spille højere (iPod har vist en begrænsning) og du får en rigtig drejeknap at styre lydstyrken på.

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Så det rigtige sted at sætte pengene lige pt ville være i et par fede cans? Og så derefter hvis jeg savner råstyrke, så købe en forstærker til dem?

Har en Creative Zen Touch, og skal bruge dem til når jeg er ude i det fri/kører i bus. Så de skal ikke larme for meget for omgivelserne (som mine pmx60 gør ='/).

Det er sådan set ligegyldigt om det er sådan nogle til at stoppe i ørene, eller hvad - bare de er rare at have på (og være forholdsvis kønne at se på ^^ - for skal jo have dem på i offentligheden ), isolerer sådan nogenlunde og de skal spille fremragende =D.

Hvad kan man få af headgear med sådanne krav? og hvad skal jeg forvente at diske op med af kroner? 1000,- vil jeg nok lige kunne klare som et maksimalt beløb!

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Lyder som ear-plugs i mine ører, Sennheiser, Creative og mange andre laver den slags.

IEM's mener jeg man kalder dem, og de er meget diskrete, isolerer godt og kan lyde super.

Nu ved jeg ikke hvad du har at lytte med i dag, men det er nok den rigtige vej at gå efter et sæt ordentlige hovedtelefoner inden du køber dig fattig i hovedtelefonforstærkere.

Jeg har selv en Creative Zen Touch forresten...

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Problemet er lidt at jeg har ødelagt samtlige headset jeg har haft indtilvidere (nogle som ikke har været vildt gode eller for den sags skyld dyre). Har haft et par mx300 tror jeg de hed, og to sæt philips (som jeg egentlig var ganske tilfreds med). Husker ikke hvad modellerne var for nogle.

Grunden til de gik i stykker var at jeg sku bruge dem til mit tidligere arbejde, der var lidt mere fysisk end det jeg går og laver nu. Så de næste skal passes bedre på.

Du nævner nogle forskellige mærker, har du haft nogle erfaringer med nogle af deres modeller? Og nogle du evt. kan anbefale? =)

Hvad bruger du fx til din ZEN - og er du tilfreds med det?

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Kristneder skrev:

Så det sådan en her gør, er bare at få højere lyd ud af headsettet? Vil det så sige at lyden ikke bliver klarere og mere dynamisk m.m?

 



Jeg bruger ikke mine forstærkere til at få mine hovedtelefoner til at spille højere, da jeg primært bruger IEMs og de snildt kan ødelægge min hørelse direkte fra min Ipod, jeg bruger dem på grund af den bedre dynamik og klarere lyd.

Inden jeg købte min første headamp var jeg ret kritisk over brugen af dem, for jeg følte ikke at det jeg havde til transportabel brug kunne blive ret meget bedre (Ipod+Shure E500), men jeg tog godt og grundigt fejl må jeg sige, det er ikke alle lyttebøffer der vinder med en forstærker, men med mine Shure var der ingen vej tilbage, forskellen var som dag og nat.. Det var en størrer forbedring end da jeg gik fra 128kbs til 320kbs, alene stilheden i musikken gør det for mig..

Det har også den fordel at du gør batteri-levetiden længere, hvilket også er et plus, når man som jeg bruger dem på arbejde..

Men jeg må så også sige at forskellen på min hovedtelefonudgang på min alm. forstærker og min headamp ikke er særlig stor, jeg kan da godt høre forskel men slet ikke så meget, som fra ipod til amp.

Lige for tiden har jeg fædreorlov så den sidste tid har jeg ikke brugt mine IEMs ret meget, men når jeg går tur med barnevognen er det nu også rart at kunne trække mine Beyer DT880 og få en ordentlig lyd ud af dem for det magter min Ipod ganske enkelt ikke og her er det også et spørgsmål om lydstyrken.

Jeg har lige for tiden to transportable forstærkere min x1 og en Ibasso T2, til mine fullsize foretrækker jeg min T2 da de har en varmere lyd med mere bas, til IEM foretrækker jeg x1 fordi den er mere musikalsk og med E500 har jeg slet ikke brug for mere bas men mere en mere fuld lyd da de er lidt døde i toppen af spektret..

Med hensyn til valg af lyttebøffer, så burde du måske overveje om ikke IEMs er vejen frem, de isolere rigtigt godt og fylder ikke ret meget og de genere slet ikke manden ved siden af, jeg har været meget glad for mine d-JAYS som koster omkring 725 kroner, dog har jeg efterfølgende købt nogle bedre Shure E500 og q-JAYS som spiller noget bedre, men jeg vender stadigvæk tilbage til mine d-JAYS for de er meget mere sjove at lytte til og så holder jeg meget af deres lydsignatur..

Lige i øjeblikket går jeg og overvejer om jeg skal prøve UE trible fi, mest bare for at høre hvordan de spiller i forhold til E500 og q-JAYS..
Samtidigt er jeg meget fristet af en Corda aria forstærker/DAC..

Hvis du først begynder din rejse ud i hørebøffer er der ingen vej tilbage og din pengepung er altid tom..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Til min Zen bruger jeg enten et sæt Sennheiser PX100 eller et sæt Sennheiser PXC250 alt efter situationen, men overvejer kraftigt et sæt ear-plugs.

Shure har vist også lavet nogle gode i denne type (earplugs), og skal det være virkelig fint kan du kigge efter Etymotic Research, men så er vi vist uden for prisrammen...

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

...og jeg er skam tilfreds, men bedre kan det altid blive (har et sæt Sennheiser HD600, men bruger dem sjældent til Touchen...)
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man erhverve sig sådanne d/q-jays og shure e500? og hvad vil prisen for de to sidste ligge på?

Og kan du uddybe hvad du mener med at de er sjove at lytte til?

Hvordan spiller de 3 ovenstående forskelligt? Og ville jeg vinde noget ved at købe en forstærker til dem?

Undskyld de mange spørgsmål - men jeg er utrolig forvirret på dette område. Kan mærke jeg er hooked, men er også bange for at købe noget - bare for at købe.. =(

 

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

Shure har vist også lavet nogle gode i denne type (earplugs), og skal det være virkelig fint kan du kigge efter Etymotic Research, men så er vi vist uden for prisrammen...

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=310976&cks=ASS& assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

De 300 kr kan jeg vel godt smide oveni hvis de er pengene værd altså..  =) Nogle der ved om de er det?

:edit: Og hvis der var nogle der vidste hvor man kan få lov til at høre alle de her i Aalborg området?

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 03 August 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

d-JAYS kan du købe på JAYS.se hvor du også vil kunne købe q-JAYS når de kommer i handlen, hviket ikke kan vare ret længe efterhånden, de kommer til at koste 179 $ +moms

Jeg købte mine Shure på tysk e-bay hvor jeg gav 2500, skal du købe dem hos en dansk forhandler ryger prisen op i omkring 4500 (så vidt jeg husker).

Etymotic skulle også efter sigende være rigtigt fede, men en lille smule bassky, jeg har ikke selv hørt dem..

Sjove at høre på, for mig er det at jeg har en tendens til at synge mere med og gå og rokke med til rytmen (kan hverken danse eller synge så det er sikkert ikke en køn oplevelse, men jeg nyder det).

Shure lyden er mere tilbagelænet, hvor man går og nyder musikken og hvor dejlig mild den kan lyde.

q-JAYS er lidt en blanding af de to, men som udgangspunkt vil jeg sige at de lyder som musikken er uden Shures tilbanelænethed og d-JAYs skæg og ballade, ret analytiske hvor du hører alt hvad der gemmer sig i optagelsen, de skulle mine lidt om etymotic bare med en god bas..

Jeg har lavet en sammenligning af e500 og q-JAYS på head-fi.com
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=247526
der kan du læse mine indtryk af de 2 og hvad jeg synes de hver især er gode til..

der er også et køb og salg forum på siden, hvor du kan få noget godt og billigt udstyr..

Jeg ville starte med et par lyttebøffer og så måske senere købe en forstærker til dem..

hvis du vælger ety ville jeg gå efter er4s eller er4p..

Men det afhænger også meget af hvad du hører af musik og hvad du lytter til og nyder i musikken..

bare spørg løs vi er til for det samme..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes